ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Hyundai Kona

Παρουσίαση στο Λαγονήσι         ..:: Παρασκευή, 15 Ιουνίου 2018 ::..
Το πολυαναμενόμενο νέο της μικρό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, που παρουσιάστηκε το περασμένο φθινόπωρο στη Φρανκφούρτη, διαθέτει πλέον και στην ελληνική αγορά η Hyundai και η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μια μεγάλη παρουσίαση για να δώσει στους εκπροσώπους του Τύπου την ευκαιρία για μια πρώτη επαφή μαζί του. Το Kona, που διεκδικεί με αξιώσεις μία καλή θέση σε μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες της ελληνικής αγοράς, προσφέρεται σε μία πλήρη γκάμα προσθιοκίνητων και τετρακίνητων εκδόσεων με βενζινοκινητήρες και ντίζελ και χειροκίνητο ή ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, σε τιμές που ξεκινούν από 16.590 ευρώ για το χιλιάρι τούρμπο των 120 ίππων, με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, cruise control, ζάντες αλουμινίου,ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Οι τιμές του ντίζελ ξεκινούν από 19.290 ευρώ, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις ξεκινούν από 21.990 ευρώ (1.6 βενζίνης).


Η Hyundai έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια μια μεγάλη προϊοντική επίθεση στην ευρωπαϊκή αγορά, η οποία προβλέπει το λανσάρισμα 30 νέων μοντέλων και εκδόσεων μέχρι το 2021, με στόχο την ευρύτερη δυνατή κάλυψη τον αναγκών των ευρωπαίων καταναλωτών. Αυτονόητη ήταν λοιπόν στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής η παρουσίαση και ενός μοντέλου στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς, αυτή των μικρών αυτοκινήτων «ελεύθερου χρόνου». Το Kona είναι από τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας, έχει μήκος 4,165 μ. και μεταξόνιο 2600 χιλιοστών, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 361 λίτρων, είναι δηλαδή επιπέδου μικρομεσαίου οικογενειακού χάτσμπακ. Αντίστοιχα καλοί είναι και οι εσωτερικοί χώροι, που φιλοξενούν άνετα τέσσερα άτομα και καλύπτουν τις οικογενειακές ανάγκες. Το αυτοκίνητο έχει φυσικά αυξημένο ύψος από το έδαφος (17 εκατοστά), καθώς μάλιστα διατίθεται και σε τετρακίνητες εκδόσεις, οι οποίες μπορούν να προσφέρουν και ορισμένες δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου.

Σε ότι αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, το Kona βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα της Hyundai και η κατασκευή του αμαξώματος έχει γίνει κατά 51% από χάλυβα υπερυψηλής αντοχής, που εξασφαλίζει αυξημένη ακαμψία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί με τρόπο που να επιτρέπει και τη χρήση ηλεκτροκίνησης, κάτι που προβλέπεται άλλωστε εκεί για το συγκεκριμένο μοντέλο, μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του οποίου θα παρουσιαστεί τον επόμενο χρόνο. Οι κινητήρες που χρησιμοποιούνται είναι από πλευράς βενζίνης ένας χιλιάρης τούρμπο με 120 ίππους που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και μπροστινή κίνηση κι ένας 1.6 τούρμπο με 177 ίππους, που συνδυάζεται με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων και σύστημα τετρακίνησης. Για τις εκδόσεις ντίζελ υπάρχει ένας νέος κινητήρας 1.6 σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 115 και 136 ίππους. Στην πρώτη περίπτωση συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και μπροστινή κίνηση και στην δεύτερη με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων και μπροστινή κίνηση ή τετρακίνηση. Αυτονόητο είναι ότι για το αυτοκίνητο διατίθεται μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, όπως και συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Αξίζει να σημειωθεί, γιατί δεν είναι καθόλου συνηθισμένο για την κατηγορία, ότι προσφέρεται ακόμα και σύστημα head up display. Διαθέσιμη από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού (που έχει την απαραίτητη γι' αυτό οθόνη αφής) είναι η υποστήριξη Apple CarPlay και Android Auto, για συμβατότητα με όλα σχεδόν τα smartphones. Προαιρετικά το αυτοκίνητο θα διατίθεται και με σύστημα ασύρματης φόρτισης για κινητά.
Η εκδήλωση της παρουσίασης περιλάμβανε φυσικά και οδήγηση του αυτοκινήτου, στην έκδοση με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα, σε μια μικτή διαδρομή στην Αττική. Η πρώτη εντύπωση, που την είχαμε σχηματίσει άλλωστε και όταν πρωτοείδαμε το αυτοκίνητο στη Φρανκφούρτη, είναι ότι πρόκειται για μία προσεγμένη και γεροδεμένη κατασκευή. Επίσης, όπως σε όλα τα μοντέλα τελευταίας γενιάς της Hyundai που έχουμε οδηγήσει, η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και, ακόμα και σε επίπεδο άνεσης (που δεν είναι και το ισχυρότερο ατού των υπερυψωμένων τετρακίνητων που προορίζονται και για χρήση εκτός δρόμου), το αυτοκίνητο παίρνει αρκετά καλό βαθμό με τα δεδομένα της κατηγορίας. Ο μικρός 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας κάνει κάποιο θόρυβο που προδίδει την αρχιτεκτονική του, χωρίς όμως να γίνεται κουραστικός. Η δύναμή του είναι απολύτως επαρκής για να κινήσει αξιοπρεπέστατα το αυτοκίνητο (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 12''), με την λειτουργία του να εξασφαλίζει μια ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές που διευκολύνει την κίνηση στην πόλη και μία αρκετά καλή ευστροφία ψηλά, για να διευκολύνει το προσπέρασμα, αφήνοντας μόνο ένα μικρό κενό ενδιάμεσα, όπου η λειτουργία λιγότερο «ζωντανή», προσδιορίζοντας και τα όρια των δυνατοτήτων του πιο μικρού κινητήρα της γκάμας. Όσο για την οδική συμπεριφορά, είναι χωρίς εκπλήξεις, προοδευτικά υποστροφική στην πίεση και απολύτως προβλέψιμη, με αυξημένες μεν σε σχέση π.χ. με ένα i20, αλλά όχι υπερβολικές κλίσεις του υπερυψωμένου αμαξώματος στις στροφές, με δυο λόγια μια συμπεριφορά που δεν προκαλεί για σπορ οδήγηση, αλλά δεν προβληματίζει ούτε στο ελάχιστο σε οποιονδήποτε είδους δρόμο (πολύ περισσότερο άλλωστε που υπάρχει και το ηλεκτρονικό «οπλοστάσιο» που κάνει πολύ πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού και μεγαλύτερη την ασφάλεια των επιβατών).
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP