ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Renault Captur - 1.2 TCe 120

Ιδανική επιλογή         ..:: Σαββάτο, 09 Ιουνίου 2018 ::..

Το «mainstream» της εποχής ευνοεί τα κάθε είδους αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, απλώς τελευταία αποκαθίσταται η ισορροπία ανάμεσα σε βενζίνη και ντίζελ που ήταν μέχρι πρότινος συντριπτική υπέρ του δεύτερου, οπότε αυξάνεται το ενδιαφέρον για δοκιμές βενζινοκίνητων εκδόσεων, όπως αυτό το χαρισματικό Renault στα 1,2 λίτρα

Γράφει σβήνει και ξανά το αντίστροφο η γαλλική εταιρεία στη συνταγή του Captur, ανακατεύοντας υλικά μέχρις ότου... δέσει εντελώς το γλυκό. Αυτήν τη φορά ο συνδυασμός δείχνει ιδανικός, με τη συνεισφορά του κινητήρα βενζίνης των 1,2 λίτρων και 120 ίππων που γνωρίσαμε πρωτίστως στο Clio. Εμφανισιακά το συμπαθητικό σύνολο, που είχε ήδη κερδίσει τη θετική γνώμη ενός πολυάριθμου κοινού, έχει υποστεί πρόσφατα την -καθιερωμένη, αν και όχι πάντα απαραίτητη- ανανέωση του μέσου του κύκλου ζωής.

Εσωτερικό
Το Captur επενδύει στην αίσθηση ποιότητας, προκειμένου να κερδίσει πόντους απέναντι στον ανταγωνισμό. Σε ό,τι έχει να κάνει με τους χώρους επιβατών, ικανοποιεί χωρίς να ξεχωρίζει κι εκεί ξαναθυμάσαι ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ανήκει στη μικρότερη κατηγορία των οχημάτων «ελεύθερου χρόνου», που φυσικά δεν προσφέρουν τους χώρους των μικρομεσαίων SUV. Πάντως στο εσωτερικό του νιώθεις άνετα και δεν θα αρνηθείς να συμμετάσχεις σε ένα πολύωρο ταξίδι. Τα άνετα καθίσματα, οι ικανοποιητικοί χώροι επιβατών, τα μαλακά υλικά εμπρός, το φινίρισμα, η άνεση και η πρακτικότητα, αποτελούν το σωστό συνδυασμό στην καμπίνα του, ενώ τα 377 λίτρα για τον χώρο αποσκευών με το ρυθμιζόμενο πίσω κάθισμα τραβηγμένο τέρμα πίσω, είναι μία καλή χωρητικότητα για ν' ανταποκριθεί το αυτοκίνητο στο ρόλο του (με το κάθισμα τραβηγμένο εμπρός σκαρφαλώνει στα 455 λίτρα, που είναι μέγεθος επιπέδου οικογενειακού σεντάν). Το Captur 1.2 TCe 120 ξεκινά από τα 18.890 ευρώ διαθέτοντας στον εξοπλισμό του σχεδόν τα πάντα. Από 6 αερόσακους, ESP με hill holder, αυτόματο κλιματισμό, ενεργούς προβολείς, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, έως ζάντες αλουμινίου, cruise control, προβολείς ομίχλης, αυτόματα φώτα και οι καθαριστήρες, αισθητήρες παρκαρίσματος, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, έγχρωμη οθόνη αφής, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα start-stop κλπ.
Το τυπικά γαλλικό εσωτερικό δίνει τα ρέστα του στη φιλοξενία, με βασικές αρετές, την άνεση, την ποιότητα και τον πλήρη εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Το νέο στην περίπτωσή μας αφορά στον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων με ισχύ 120 ίππων, ο οποίος σε κερδίζει δικαίως με το «καλημέρα». Όχι μόνο επειδή η συνολική λειτουργία είναι ήσυχη και ραφιναρισμένη, ταιριάζοντας απόλυτα με τον πολιτισμένο χαρακτήρα του Captur, αλλά και λόγω εκείνου το υγιέστατου γλυκού τραβήγματος λίγο πάνω από το ραλαντί (20,9 kgm ροπής στις 2.000 σ.α.λ.), που καθιστά στις περισσότερες των περιπτώσεων τις αλλαγές σχέσεων στο πολύ καλό 6άρι κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση περιττές. Πέρα από αυτό, είναι ιδιαίτερα εύστροφος και ζωηρός όταν απαιτήσεις άμεση επιτάχυνση, χωρίς να ξεψυχά ή να λαχανιάζει όσο αυξάνεται η περιστροφή. Κερδίζει εύκολα το απόβαρο προκειμένου να κινήσει σβέλτα το αυτοκίνητο. Τι απέμεινε; Η κατανάλωση, η οποία με λίγη προσοχή διατηρείται γύρω στα 8,2 λίτρα/100 χλμ. σε μικτή χρήση. Είναι αλήθεια πως αν το παρακάνεις στο γκάζι, σκαρφαλώνει εύκολα προς τα πάνω, αλλά σε αυτή τη ζωή δεν μπορείς να τα έχεις όλα.

Οδηγώντας
Η ανάρτηση αποτρέπει την απότομη μεταφορά φορτίου, οπότε δεν έχεις παρά να συνηθίσεις την αίσθηση του τιμονιού και να ορμήσεις στις στροφές. Δεν χωράει αμφιβολία πως έχεις τη δυνατότητα να εμπιστευθείς το πλαίσιο και να οδηγήσεις σβέλτα και με ασφάλεια, όσο και αν πίστευες το αντίθετο στην αρχή λόγω της έμφασης στην άνεση, η οποία παραμένει κι εδώ πρώτο ζητούμενο. Με το συγκεκριμένο σύνολο βενζίνης πάντως, σημειώστε πως στην εξίσωση προστίθεται δυναμικά και ο όρος «ευχαρίστηση», δικαιώνοντας εν τέλει τον... ρόμβο. Σε κάθε περίπτωση πάντως η κύλιση παραμένει ένα από τα πρωταρχικά ατού του Captur, στοιχείο που επιβεβαιώνεται από τον γοητευτικό τρόπο που περνά πάνω από τις ανωμαλίες και αυτό εδώ το Renault.
YΠEP
- Άνεση
- Πρακτικότητα
- Ποιότητα
- Κύλιση
- Κινητήρας
- Εξοπλισμός
KATA
- Αυξημένη κατανάλωση σε σχέση με το ντίζελ
- «Τσιμπημένη» τιμή
Με βενζινοκινητήρα 1.2 τούρμπο και 120 ίππους το Captur βρήκε το κατάλληλο μηχανικό σύνολο στο οποίο θα εμπιστευθεί τις υπόλοιπες αναγνωρισμένες αρετές του
Συμπέρασμα
Μας άρεσε η συγκεκριμένη έκδοση, ας καίει λίγο παραπάνω καύσιμο σε σχέση με το πολύ οικονομικό ντίζελ. Ταιριάζει στον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα του Captur τονίζοντας παράλληλα τη γαλλική προέλευση, τόσο σε χαρακτηριστικά λειτουργίας όσο και σε δυναμική συμπεριφορά, ενώ ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος. Εάν δεν κάνετε πολλά περισσότερα χιλιόμετρα ετησίως, προτιμήστε τη από την αντίστοιχη του πετρελαίου.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.renault.com.gr


  UP