ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Honda Civic - 1.5

Το -αρκετά- παραπάνω!         ..:: Σαββάτο, 19 Μαϊου 2018 ::..

Στην ισχυρότερη έκδοσή του, με τον δυνατό 1.5 τούρμπο, το νέο Civic είναι ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ που ξεχωρίζει, συνδυάζοντας ποιότητα, χώρους και εντυπωσιακά πλούσιο εξοπλισμό, με επιδόσεις και οδικά χαρακτηριστικά που προσφέρουν και οδηγική απόλαυση

Στη 10η γενιά του πλέον, το Civic έχει προσαρμοστεί στη σύγχρονη τάση για μικρούς κινητήρες με τούρμπο και προσφέρεται με δύο διαφορετικούς βενζινοκινητήρες, 3κύλινδρο χιλιάρη και 4κύλινδρο 1.5. Την έκδοση με τον μικρό κινητήρα την έχουμε ήδη δοκιμάσει, σίγουρα όμως -αν και ακριβότερη- η έκδοση 1.5 παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όπως είχαμε διαπιστώσει και κατά την πρώτη δημοσιογραφική παρουσίαση του αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Εξωτερικά και εσωτερικά τα δύο αυτοκίνητα είναι κατά τα άλλα σχεδόν ίδια και είναι ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του μοντέλου ότι, με μήκος 4,5 μ., είναι ένα από τα μεγαλύτερα μικρομεσαία χάτσμπακ.

Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου δεν αφήνουν αμφιβολίες για τους άνετους χώρους που προσφέρει για τέσσερα ενήλικα άτομα, καλύπτοντας έτσι με απόλυτη επάρκεια τις ανάγκες μιας οικογένειας. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού προσφέρει κι ένα πολύ καλό για την κατηγορία χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα 420 λίτρων (μια ιδιομορφία του μοντέλου -γι' αυτό και χρησιμοποιήσαμε παραπάνω την έκφραση «σχεδόν ίδια», είναι ότι το 1.5 έχει μικρότερο χώρο αποσκευών από το 1.0, που είναι κορυφαίο για την κατηγορία με 478 λίτρα). Η μόνη απώλεια που δημιουργεί το νέο πλαίσιο στο οποίο βασίστηκε το αυτοκίνητο και το οποίο έχει πίσω ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, είναι η μη ύπαρξη των "magic seats" της Honda, που έχουν τη δυνατότητα «ανάποδης» αναδίπλωσης του κάτω μέρους τους για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους. Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι το σχήμα του χώρου αποσκευών δεν είναι απολύτως κανονικό, ώστε να βοηθάει στην πλήρη εκμετάλλευσή του, αλλά και το δάπεδό του δεν είναι επίπεδο σε όλο το μήκος του, σχηματίζοντας ένα μικρό «ανάχωμα« στο βάθος. Μικρό το κακό, πάντως, με δεδομένη τη μεγάλη χωρητικότητά του, ενώ η συνολική πρακτικότητα του αυτοκινήτου ενισχύεται και από τους καλούς χώρους για μικροπράγματα που έχει στο εσωτερικό του.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, όπως και η γενική εργονομία, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος του οδηγού είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, οπότε μπορεί κάποιοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Επίσης, η τοποθέτηση της πίσω αεροτομής έχει γίνει με τρόπο που καλύπτει ένα μέρος του πίσω παράθυρου, περιορίζοντας αντίστοιχα την ορατότητα. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι υψηλού επιπέδου, όπως θα περίμενε κανείς από ένα Honda, με συναρμολόγηση για... σεμινάριο! Η τιμή του αυτοκινήτου δεν είναι χαμηλή, ξεκινώντας από 25.650 ευρώ, για τη σωστή αξιολόγησή της όμως θα πρέπει να υπολογιστεί ότι σε αυτήν συμπεριλαμβάνεται το μεταλλικό χρώμα (που οι ανταγωνιστές χρεώνουν ως έξτρα) κι ένα επίπεδο εξοπλισμού επιπέδου... λιμουζίνας, σημαντικά πλουσιότερο από το ήδη πλούσιο 1.0. Στάνταρ είναι το ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, το πακέτο οδικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας Honda Sensing που περιλαμβάνει σύστημα φρεναρίσματος ανάγκης για αποφυγή εμπoδίου, αναγνώριση συστημάτων κυκλοφορίας και cruise control, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και αποφυγή παρέκκλισης λωρίδας, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς ομίχλης τεχνολογίας LED , ζάντες αλουμινίου, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, 2 θύρες USB, θύρα Aux, Βluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα start-stop κλπ. Η μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας. Επίσης στην τιμή περιλαμβάνονται 5 χρόνια δωρεάν σέρβις και οδική βοήθεια και 2ετής επέκταση εγγύησης (η εργοστασιακή είναι 3 χρόνια) για τα μηχανικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μέρη του αυτοκινήτου.
Άνετοι χώροι και προσεγμένη ποιότητα στο εσωτερικό, ενώ το 1.5 προσφέρει και κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5 με τους 182 ίππους είναι με μια λέξη εξαιρετικός! Αν ο χιλιάρης μας ικανοποίησε απόλυτα, αυτός μας ενθουσίασε. Είναι προφανώς ακόμα πιο δυνατός, όπως δείχνουν και τα νούμερα της ισχύος, είναι λιγότερο θορυβώδης ως 4κύλινδρος, το σημαντικό όμως είναι ότι η μέγιστη ροπή του, που είναι 10% μεγαλύτερη από αυτή του χιλιάρη, αποδίδεται από αρκετά χαμηλότερα (1.750 αντί για 2.250 στροφές) και σε μεγαλύτερο εύρος στροφών (σταθερά μέχρι τις 5.500). Έτσι, με δεδομένη και την πολύ καλή ευστροφία του, όχι μόνο προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,2''), αλλά επιτρέπει και την οδήγηση με λιγότερες αλλαγές ταχυτήτων, προσφέροντας πολύ καλύτερες ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Αυτό κάνει ιδιαίτερα εύκολη και ευχάριστη στην οδήγηση του αυτοκινήτου και μέσα στην κυκλοφορία και φυσικά επιτρέπει τη συγκράτηση της κατανάλωσης, που αν και στα χαρτιά είναι μεγαλύτερή κατά 1 λίτρο/100 χλμ. από εκείνη του 1.0, στην πράξη μπορεί στην πόλη να συγκρατηθεί στα ίδια περίπου επίπεδα (γύρω στα 9,5 λίτρα/100 χλμ.) και να είναι λίγο μεγαλύτερη στο ταξίδι από τα 6 λίτρα/100 χλμ. που παρατηρήσαμε στο 1.0 (ανάλογα φυσικά και με τον τρόπο οδήγησης). Σύμμαχος του κινητήρα είναι το εξαιρετικό εξάρι κιβώτιο, που είναι ακριβές, με γρήγορο επιλογέα, καλή αίσθηση και σωστή κλιμάκωση των σχέσεων.

Οδηγώντας
Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης είναι ένα στοιχείο που εντοπίζεις αμέσως μόλις αρχίσεις να οδηγείς το Civic, κάτι στο οποίο συμβάλλει προφανώς και η εξελιγμένη πίσω ανάρτηση με το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων. Εξίσου θετική είναι η επίδρασή της και στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, το οποίο θα χαρακτηρίζαμε ως το πιο «ευρωπαϊκό» από τα ιαπωνικά αυτοκίνητα. Με πολύ καλό κράτημα, μεγάλη ακρίβεια στη συμπεριφορά του και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις, το Civic σε προκαλεί να το πιέσεις, να εξερευνήσεις τα όρια του πλαισίου και να αξιοποιήσεις τη μεγάλη δύναμη του κινητήρα. Είναι ένα αυτοκίνητο εξαιρετικά ευχάριστο στην οδήγηση, χωρίς μάλιστα να γίνεται κουραστικό για τους επιβάτες σε επίπεδο άνεσης, ενώ τα αποτελεσματικά φρένα του ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει. Στο άρθρο που είχαμε δημοσιεύσει μετά την πρώτη πανελλαδική παρουσίαση, είχαμε αναφέρει κάποια ασάφεια στο τιμόνι, την οποία δεν εντοπίσαμε στο αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε (ούτε στο χιλιάρι που είχαμε δοκιμάσει λίγο νωρίτερα), στο οποίο το τιμόνι αποδείχθηκε αρκετά ακριβές και με καλή αίσθηση, ολοκληρώνοντας μια συνολικά πολύ καλή εικόνα για τα χαρακτηριστικά του Civic στο δρόμο. Κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως το φαινόμενο που είχαμε παρατηρήσει στην παρουσίαση να οφειλόταν σε λάθος πίεση στα ελαστικά.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Κιβώτιο
- Ποιότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- 5 χρόνια δωρεάν σέρβις και οδική βοήθεια, 2ετής επέκταση εγγύησης
KATA
- Αυξημένη τιμή
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ο πολύ δυνατός και ελαστικός κινητήρας προσφέρει επιδόσεις και ευχάριστη οδήγηση, με την οδική συμπεριφορά να ανταποκρίνεται στις αυξημένες απαιτήσεις που δημιουργεί η δύναμή του
Συμπέρασμα
Σ' αυτήν την έκδοση το νέο Civic είναι ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο χάτσμπακ που ξεχωρίζει στην κατηγορία, συνδυάζοντας τους χώρους, την ποιότητα και τον εξοπλισμό που ενισχύουν έναν «οικογενειακό» χαρακτήρα, με τις επιδόσεις και τα οδικά χαρακτηριστικά που θα ικανοποιήσουν και τον απαιτητικό οδηγό και προσφέρουν οδηγικη απόλαυση. Μπορεί, λοιπόν, ταυτόχρονα να ικανοποιήσει τις ανάγκες όλων των μελών μιας οικογένειας κι αν η τιμή του βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο, πάνω απ' αυτόν βρίσκεται και το περιεχόμενο!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.honda.gr


  UP