ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Renault Twingo - 0.9 TCe

Μίνι για μερακλήδες!         ..:: Παρασκευή, 11 Μαϊου 2018 ::..

Στην έκδοση με τον 3κύλινδρο μικρό βενζινοκινητήρα τούρμπο το Twingo προσφέρει και καλές επιδόσεις πέραν της ευελιξίας και της ευρυχωρίας που το χαρακτηρίζουν ως αυτοκίνητο πόλης, επιβεβαιώνει την εξαιρετική δουλειά των μηχανικών στο στήσιμο ενός ασυνήθιστου πλαισίου με κινητήρα και κίνηση πίσω και παρουσιάζεται ακόμα πιο περιποιημένο και πλούσιο, με εξοπλισμό μεγάλου αυτοκινήτου

Την περιμέναμε με μεγάλη περιέργεια τη δοκιμή της υπερτροφοδοτούμενης έκδοσης του Twingo. Γιατί στην ουσία, με τη δύναμη και τη ροπή που προσφέρει το τούρμπο, αυτή είναι που θα μπορούσε να δείξει κατά πόσο η ασυνήθιστη στις μέρες μας αρχιτεκτονική της νέας κοινής πλατφόρμας της Renault και της Mercedes (η οποία τη χρησιμοποιεί στα smart) με την τοποθέτηση του κινητήρα πίσω (για μεγιστοποίηση των χωρών με τις μικρότερες δυνατές εξωτερικές διαστάσεις), μπορεί να προσφέρει επαρκή σταθερότητα στο δρόμο. Αυτοκίνητο πόλης είναι βεβαίως το Twingo, αλλά οι σύγχρονες μεγαλουπόλεις έχουν ακόμα και αυτοκινητοδρόμους στα όρια τους (όπως π.χ. η Αττική Οδός στην Αθήνα), οπότε τα αυτοκίνητα που κινούνται σ’ αυτές μπορεί να κληθούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και σε διαδρομές με χαρακτηριστικά μίνι ταξιδιού. Γι’ αυτό άλλωστε και προσφέρονται και σε εκδόσεις σαν τη συγκεκριμένη, με ένα δυνατό κινητήρα που μπορεί άνετα να χρησιμοποιηθεί ακόμα και σε αυτοκίνητο που βρίσκεται από πλευράς μεγέθους δύο κατηγορίες επάνω από το Twingo των 3,5 μέτρων.

Εσωτερικό
Με τους τροχούς τοποθετημένους στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος, το νέο Twingo πράγματι προσφέρει χώρους για τέσσερις ενήλικους επιβάτες, που μπορεί να μην είναι οι κορυφαίοι της κατηγορίας, είναι πάντως απολύτως επαρκείς ώστε να χαρακτηρίζεται το αυτοκίνητο ως τετραθέσιο και να φιλοξενεί χωρίς πρόβλημα 4 ενήλικους. Ταυτόχρονα και ο χώρος αποσκευών, παρά την πίσω τοποθέτηση του κινητήρα, είναι ικανοποιητικός με τα μέτρα της κατηγορίας (αν και με μάλλον ψηλό κατώφλι φόρτωσης), φτάνοντας 188 λίτρα (ή τα 219 λίτρα με την πλάτη των πίσω καθισμάτων σε πιο όρθια θέση). Απολύτως επαρκής δηλαδή για να μεταφέρει τα εβδομαδιαία ψώνια του σούπερ μάρκετ, που είναι και το βασικό κριτήριο για τη μεταφορική επάρκεια ενός μίνι αυτοκινήτου πόλης. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το κάθισμα του συνοδηγού έχει αναδιπλούμενη πλάτη. Έτσι, στις εκδόσεις που διαθέτουν και αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα, το μικρό αυτοκίνητο μπορεί να μεταφέρει αντικείμενα μήκους μέχρι 2,2 μ. Το σχήμα του αυτοκινήτου έχει ως αποτέλεσμα μια σχετικά ψηλή θέση οδήγησης, που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα στις μέρες μας, όπου το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό έχει οδηγήσει στον πολλαπλασιασμό των πωλήσεων των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου. Μια θέση οδήγησης συνολικά σωστή, με το κάθισμα μάλιστα να προσφέρει συνεχή ρύθμιση της πλάτης, έτσι ώστε να μπορεί κάθε οδηγός να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει.

Οι παρατηρήσεις που έχουμε να κάνουμε σχετικά με τη συνολική εργονομία είναι ότι ο πίσω καθαριστήρας αφήνει ασκούπιστο ένα μέρος του παραθύρου ψηλά, ότι δεν υπάρχει στροφόμετρο κι ότι οι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα είναι περιορισμένοι και οι θήκες στις πόρτες πολύ μικρές (το πρόσθετο «κουτί» της συγκεκριμένης έκδοσης μπροστά από το μοχλό ταχυτήτων, έχει ένα ρηχό βαθούλωμα στο καπάκι του, χωρίς μάλιστα αντιολισθητικό υλικό, ώστε να μην… πηγαινοέρχεται ό,τι τοποθετηθεί εκεί). Η συνολική σχεδίαση του εσωτερικού είναι σύγχρονη και ευχάριστη, η ποιότητα κατασκευής προσεγμένη, χωρίς γυμνές μεταλλικές επιφάνειες. Η τιμή του αυτοκινήτου στην έκδοση τούρμπο ξεκινάει από 12.910 ευρώ, προφανώς ακριβότερη από αυτήν ενός συνηθισμένου αυτοκινήτου πόλης, χωρίς όμως να είναι και υπερβολική με βάση το τί προσφέρει το αυτοκίνητο σε επίπεδο επιδόσεων, εγγύησης (5 χρόνια) και εξοπλισμού, που είναι σημαντικά πλουσιότερος από αυτόν της βασικής έκδοσης. Έτσι, στάνταρ είναι το ESP με hill holder και σύστημα αντιστάθμισης ισχυρών πλευρικών ανέμων, 4 αερόσακοι (oι πλευρικoί κεφαλής-θώρακος), αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα Start-Stop και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών (τη χρησιμότητα του οποίου στα σύγχρονα αυτοκίνητα διαπιστώσαμε στην πράξη, όταν μαζέψαμε μία πρόκα από το δρόμο σ’ ένα λάστιχο και άναψε το σχετικό λαμπάκι ενώ το λάστιχο δεν φαινόταν κλαταρισμένο, γιατί η πίεση μειωνόταν σιγά-σιγά). Δεν υπάρχει όμως στροφόμετρο, κάτι που μας έλειψε ειδικά σ’ αυτήν τη δυνατή έκδοση, δεν υπάρχουν χειρολαβές στην οροφή για τους επιβάτες, όπως επίσης δεν υπάρχει ρεζέρβα, αλλά κιτ επισκευής.
Το ευχάριστο και προσεγμένο εσωτερικό φιλοξενεί εύκολα 4 ενήλικους με τα πόδια και το κεφάλι τους!
Κινητήρας-κιβώτιο
Γνωστός μας ήδη από άλλα μοντέλα της Renault ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 898 κ.εκ. αποδίδει 90 ίππους, που είναι προφανώς πολύ παραπάνω από επαρκείς για να κινήσουν άνετα το μικρό αυτοκίνητο, προσφέροντας επιδόσεις που ξεφεύγουν από τα στενά όρια των αστικών αναγκών (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8’’). Κάποια έλλειψη ροπής εμφανίζεται στις πολύ χαμηλές στροφές (η μέγιστη τιμή της ροπής αποδίδεται στις 2.500 στροφές) και τονίζεται και από τις μακριές σχέσεις στο πεντάρι κιβώτιο, αλλά από εκεί και πάνω ο κινητήρας ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στο πάτημα του γκαζιού, προσφέρει καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις και ανεβάζει εύκολα τις στροφές του. Εντελώς αθόρυβος δεν είναι, αλλά η τοποθέτησή του πίσω βοηθάει στον περιορισμό του θορύβου που φτάνει στο εσωτερικό, ώστε να μη γίνεται ενοχλητικός. Η κατανάλωση δεν είναι υψηλή αν δεν υπερβάλλει κανείς με το γκάζι για να αξιοποιήσει τη δύναμη του κινητήρα στα… φανάρια και μπορεί να συγκρατηθεί στην πόλη γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Με δεδομένη την ασυνήθιστη αρχιτεκτονική, με την πίσω τοποθέτηση του κινητήρα και την πίσω κίνηση, είναι προφανές ότι περιμένει κανείς με περιέργεια να δει πόσο καλά κρατάει το Twingo στο δρόμο και πόσο προβλέψιμο είναι, ιδιαίτερα σ’ αυτήν την πιο δυνατή έκδοση με την αυξημένη ροπή που προσφέρει το τούρμπο. Και η αλήθεια είναι, ότι και αυτό το Twingo, όπως και η βασική έκδοση με τον λιγότερο δυνατό ατμοσφαιρικό κινητήρα που δοκιμάσαμε παλιότερα, μας εξέπληξε ευχάριστα με την έννοια ότι είχαμε μέχρι τώρα συνηθίσει πώς την ασφαλέστερη οδική συμπεριφορά προσφέρουν τα αυτοκίνητα με μπροστινή κίνηση. Εδώ είναι όλα πίσω, αλλά το σωστό στήσιμο των αναρτήσεων και τα υποχρεωτικά πλέον ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας σε κάνουν να ξεχνάς την αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου, το οποίο δεν δείχνει πότε τάσης υπερστροφής, ακόμα κι όταν πιέζεται (θεωρούμε φυσικά αυτονόητο ότι μιλάμε για οδηγούς με... σώας τας φρένας, που αντιλαμβάνονται ότι οδηγούν ένα μίνι αυτοκίνητο και κινούνται με λογικούς ρυθμούς). Με αρκετά ικανοποιητικό τιμόνι, καλό κράτημα, επαρκή φρένα και ουδέτερη συμπεριφορά, δεν σε προβληματίζει ποτέ αν χρειαστεί να οδηγήσεις σε δρόμους π.χ. σαν την Αθηνών-Σουνίου.

Στο στοιχείο του φυσικά βρίσκεται το αυτοκίνητο μέσα στην πόλη, όπου το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι η εξαιρετική ευελιξία του, καθώς μάλιστα οι τροχοί του στρίβουν αρκετά περισσότερο απ' ότι αυτοί του ανταγωνισμού και ο κύκλος στροφής είναι πολύ μικρός. Στον τομέα της άνεσης, όμως, το Twingo δεν φτάνει στα επίπεδα του προηγούμενου μοντέλου, από το οποίο έχει κάπως λιγότερο «ραφιναρισμένο» πάτημα, ενώ στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας υπήρχαν οι έξτρα ζάντες 16’' με λάστιχα σειράς… 45, που δεν απορροφούν ικανοποιητικά τις πάμπολλες ανωμαλίες των δρόμων της Αθήνας, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να έχει πολύ μέτρια άνεση και να γίνονται αυτές έντονα αισθητές. Ωραίες οι μεγάλες ζάντες, αλλά ζούμε στην Ελλάδα που έχει όλο και χειρότερους δρόμους κι εμείς θα συνιστούσαμε να αποφύγει κανείς τις 16άρες ζάντες, ώστε να μην «κοπανάει» το αυτοκίνητο στα απότομα σαμαράκια και λακκούβες.
YΠEP
- Μικρές διαστάσεις
- Ευελιξία-μικρός κύκλος στροφής
- Θέση οδήγησης
- Καλές επιδόσεις
- Ποιοτικά προσεγμένο κι ευχάριστο εσωτερικό
- Αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού
KATA
- Έλλειψη στροφομέτρου και ρεζέρβας
- Υψηλότερος θόρυβος από ένα 4κύλινδρο
- Ψηλό κατώφλι φόρτωσης
Η οδική συμπεριφορά είναι καλή και με τον πιο δυνατό κινητήρα, παρά την τοποθέτησή του πίσω και την πίσω κίνηση
Συμπέρασμα
Το Twingo, όπως είχαμε τονίσει και στη πρώτη δοκιμή του, είναι ούτως ή άλλως ένα καλό αυτοκίνητο πόλης, με μικρές εξωτερικές διαστάσεις και καλούς εσωτερικούς χώρους, που προσφέρει μεγάλη ευελιξία και ευκολία οδήγησης, χωρίς η ασυνήθιστη επιλογή του «όλα πίσω» να δημιουργεί το παραμικρό πρόβλημα σε περίπτωση μετακίνησης με μεγαλύτερες ταχύτητες στα… πέριξ της πόλης. Στη συγκεκριμένη έκδοση έχει και τη δύναμη για να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια σ’ αυτά τα πέριξ και για να προσφέρει μια αίσθηση ζωντάνιας στους οδηγούς που δεν αρκούνται στα «βασικά» ακόμα και σ’ ένα αυτοκίνητο πόλης. Αυτό βεβαίως το πληρώνει κανείς παραπάνω, αν και όχι υπερβολικά αν συνυπολογίσει το συνολικό πακέτο με τον αρκετά πλούσιο εξοπλισμό. Απλώς, παύει να είναι πλέον ένα «βασικό» μέσο μετακίνησης στην πόλη και είναι πιο πολύ ένα μίνι για… μερακλήδες!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.renault.com.gr


  UP