ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Hyundai i30 N

Στην πίστα των Μεγάρων         ..:: Παρασκευή, 04 Μαϊου 2018 ::..
Το πρώτο μοντέλο υψηλών επιδόσεων της Hyundai, που σηματοδοτεί το λανσάρισμα των σπορ εκδόσεων της σειράς Ν της κορεάτικης εταιρείας, είναι πλέον διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά. Με την ευκαιρία, η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μία μεγάλη εκδήλωση για την οδήγηση του αυτοκινήτου από τους εκπροσώπους του Τύπου στην πίστα των Μεγάρων, τονίζοντας έτσι τη σημασία που έχει για τη μάρκα η παράμετρος της οδηγικής απόλαυσης που προσθέτει στο χαρακτήρα της το συγκεκριμένο μοντέλο και η σειρά Ν γενικότερα. Το i30 N προσφέρεται με το αμάξωμα χάτσμπακ σε δύο διαφορετικές εκδόσεις ισχύος και η τιμή του ξεκινάει από 26.990 ευρώ για την έκδοση των 250 ίππων, με ένα εξαιρετικά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο εκτός των διαφόρων ηλεκτρικών ευκολιών, των συνηθισμένων συστημάτων ασφαλείας που προσφέρονται σήμερα σε όλα τα αυτοκίνητα και των συστημάτων συνδεσιμότητας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, συμπεριλαμβάνεται κι ένας μεγάλος αριθμός ηλεκτρονικών βοηθημάτων και συστημάτων ελέγχου των μηχανικών μερών του αυτοκινήτου, με στόχο τη μεγιστοποίηση της οδηγικής απόλαυσης και της αίσθησης του ξεχωριστού σπορ χαρακτήρα του μοντέλου.


Όταν το 2012 ανακοινώθηκε η δημιουργία της Hyundai Motorsport GmbH στη Γερμανία, για την οργάνωση των αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Hyundai σε όλο τον κόσμο και κυρίως για τη δημιουργία μιας σοβαρής εργοστασιακής συμμετοχής στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι με στόχους πρωταθλητισμού, ήταν αναπόφευκτο και το επόμενο βήμα της εταιρείας στο χώρο των αυτοκινήτων επιδόσεων για το δρόμο. Κανείς δεν αφήνει να πάει χαμένη η τεράστια τεχνογνωσία που αποκτάει από τη συμμετοχή του σε μία τόσο υψηλού επιπέδου αγωνιστική δραστηριότητα και ούτως η άλλως, από τη στιγμή που αυτή η δραστηριότητα προσθέτει και μια σπορτίφ συνισταμένη στην εικόνα της εταιρείας, είναι παράλογο να μην ενισχυθεί και από κάποια μοντέλα με σπορ χαρακτήρα που να μπορούν να κυκλοφορήσουν στο δρόμο. Σύντομα λοιπόν η Hyundai έκανε το επόμενο βήμα, δημιουργώντας τη σειρά Ν, η οποία αφορά τις εκδόσεις υψηλών επιδόσεων των μοντέλων της εταιρείας που σταδιακά θα παρουσιαστούν στην αγορά. Και για να μην αφήσει καμία αμφιβολία για το πόσο σοβαρή ήταν αυτή προσπάθεια, φρόντισε να προσλάβει για την υλοποίηση της τρία από τα κορυφαία στελέχη του τμήματος M της BMW, που είναι υπεύθυνο για τα παγκοσμίως διάσημα σπορ αυτοκίνητα επιδόσεων του γερμανού κατασκευαστή.

Το πρώτο αυτοκίνητο της σειράς N της Hyundai που άρχισε να διατίθεται στην αγορά και προσφέρεται πλέον και στη χώρα μας είναι το i30 N. Μια έκδοση του i30 που βασίζεται μεν στο ίδιο αμάξωμα με τις άλλες εκδόσεις του i30 (με ελάχιστες ενισχύσεις, μια που ήδη η ακαμψία του ήταν πολύ καλή, και με κάποιες σχεδιαστικές λεπτομέρειες που τονίζουν το χαρακτήρα του), αλλά με ένα εντελώς διαφορετικό «οπλοστάσιο» μηχανικών μερών και ηλεκτρονικών συστημάτων, που ανεβάζει σε άλλη διάσταση τις δυνατότητές του στο δρόμο αλλά και στην πίστα. Κατ' αρχάς για την κίνηση του αυτοκινήτου χρησιμοποιείται ένας 2λιτρος βενζινοκινητήρας με τούρμπο, που αποδίδει 250 ίππους στη «βασική» έκδοση και 275 στην κορυφαία έκδοση Performance Package. Χαρακτηριστικό του προσανατολισμού του αυτοκινήτου προς τη σπορ χρήση και την οδηγική απόλαυση, είναι το γεγονός ότι προσφέρει τη δυνατότητα ρύθμισης και του ήχου του κινητήρα. Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6 ταχυτήτων, οι αναρτήσεις (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω) έχουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση και η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς. Για την καλύτερη διαχείριση της ισχύος του κινητήρα, υπάρχει σύστημα προσαρμογής των στροφών κατά το κατέβασμα ταχυτήτων, ώστε αυτές να γίνονται πιο ομαλά. Διαθέσιμο επίσης είναι ένα σύστημα "launch control" για πολύ ομαλές γρήγορες εκκινήσεις, π.χ. σε μια πίστα, χωρίς να «πνίγεται» ο κινητήρας από τα ηλεκτρονικά. Η έκδοση των 275 ίππων (η τιμή της οποίας ξεκινάει από 28.750 ευρώ) διαθέτει και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, που βελτιώνει σημαντικά την ακρίβεια της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου. Επιπλέον έχει μεγαλύτερους δίσκους στα φρένα και ζάντες 19'' αντί για 18'' της λιγότερο ισχυρής έκδοσης. Σχετικά με τις επιδόσεις του αυτοκινήτου η εταιρεία ανακοινώνει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 6,4'' για την έκδοση των 250 ίππων και σε 6,2'' για την έκδοση των 275 ίππων.
Σε ό,τι αφορά τα διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου, υπάρχει κατ' αρχάς ένα σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης με πέντε διαφορετικά προγράμματα, Eco, Normal, Sport, N και N με προσαρμοσμένες ρυθμίσεις (οι οποίες μπορούν να ενεργοποιηθούν χρησιμοποιώντας τα δύο ειδικά μπουτόν στο τιμόνι). Σε καθένα από αυτά τα προγράμματα υπάρχουν διαφορετικές ρυθμίσεις για τις παραμέτρους του κινητήρα, τις αποσβέσεις το αναρτήσεων, τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας (ESC), το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, τον ήχο του κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης και τη λειτουργία προσαρμογής στροφών στις αλλαγές ταχυτήτων (Rev). Υπάρχουν επίσης μια σειρά από συστήματα ασφαλείας και οδηγικά βοηθήματα που χρησιμοποιούνται πλέον ευρύτατα και στα συμβατικά μοντέλα της εταιρείας, όπως σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα πληροφόρησης ορίων ταχύτητας, αυτόματοι προβολείς και βέβαια τα -απαραίτητα στην εποχή μας- συστήματα συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στην πίστα των Μεγάρων για την παρουσίαση του αυτοκινήτου στους δημοσιογράφους, είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση των 275 ίππων του i30 N για μερικούς γύρους στην πίστα. Δεν θα αναφερθούμε σε θέματα ποιότητας και λειτουργικότητας, που ούτως ή άλλως ικανοποιούν απόλυτα και στις «καθημερινές» εκδόσεις του μοντέλου. Ξεκινώντας από τον κινητήρα θα αναφέρουμε ότι η δύναμή του είναι αναμφισβήτητα μεγάλη και το αυτοκίνητο είναι πραγματικά γρήγορο, τόσο ώστε να δικαιούται τον χαρακτηρισμό της έκδοσης υψηλών επιδόσεων. Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη από αρκετά χαμηλά (σταθερά από τις 1.450 ως τις 4.000 στροφές) με αποτέλεσμα να μη χρειάζεται απαραίτητα στις κλειστές στροφές κατέβασμα ταχύτητας, αφού ο κινητήρας εξακολουθεί να «τραβάει» πολύ ικανοποιητικά και στην έξοδο της στροφής παρά τη μείωση του ρυθμού περιστροφής. Το τιμόνι είναι ακριβές και με καλή αίσθηση και το μπλοκέ διαφορικό κάνει πολύ καλά τη δουλειά του, προσφέροντας στο αυτοκίνητο -σε συνδυασμό βέβαια και με το πολύ καλά στημένο πλαίσιο με τις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις- μια κατευθυντικότητα υπεράνω κριτικής. Αυτό που είναι σημαντικό, είναι ότι αν και μιλάμε για ένα σπορ αυτοκίνητο, που προσφέρεται και για να... λυσσάξεις αν θέλεις στην πίστα με πολύ υψηλούς ρυθμούς, είναι ταυτόχρονα πολύ φιλικό, σε βαθμό που να μπορεί να το οδηγήσει στην κυριολεξία οποιοσδήποτε στις καθημερινές μετακινήσεις του. Και μάλιστα, παρά το ότι φοράει και λάστιχα πολύ χαμηλού προφίλ (35), δεν είναι σε καμία περίπτωση «ξύλινο» στις αντιδράσεις του, αλλά «διαβάζει» με πολύ πολιτισμένο τρόπο το οδόστρωμα, χωρίς βεβαίως να προσφέρει και την άνεση ενός καθημερινού επιβατικού αυτοκινήτου, αλλά και χωρίς να γίνεται... αντιπαθητικό σε κάποιον που δεν είναι σκληροπυρηνικός! Δεν μπορούμε να μη μνημονεύσουμε και τα φρένα, που είναι επίσης εξαιρετικά και στέκονται στο ύψος των περιστάσεων για ένα αυτοκίνητο που προσφέρεται και για χρήση στην πίστα. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών, όπως όλα τα Hyundai, χωρίς χιλιομετρικό όριο, αλλά και χωρίς να χάνεται η εγγύηση αν το αυτοκίνητο χρησιμοποιηθεί και σε πίστα (όχι βέβαια για αγώνες, αλλά για ατομική οδήγηση σε "track days" κλπ.)
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP