ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::

Οι παρενέργειες της φημολογίας

        ..:: Σαββάτο, 28 Απριλίου 2018 ::..
Έχουμε αναφερθεί ξανά στο παρελθόν στην παραπλανητική εικόνα που δημιουργούν (και αναπαράγεται από πολλά MME) οι δηλώσεις διαφόρων πολιτικών ανά την Ευρώπη για τον περιορισμό της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων ντίζελ (χωρίς να αναφέρουν μάλιστα ποιων προδιαγραφών ντίζελ εννοούν) και την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στα αμέσως επόμενα χρόνια. Το θέμα είναι πως οτιδήποτε δηλώνεται δημοσίως από πολιτικά πρόσωπα, έστω και «δευτεροκλασάτα», και αναπαράγεται από μέσα ενημέρωσης, δημιουργεί σύγχυση στον κόσμο και αρνητικά αποτελέσματα με πολλές παρενέργειες. Οι ταξινομήσεις των αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον περασμένο χρόνο αποτελούν ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Πανικοβλημένοι από τις δηλώσεις κατά των ντίζελ πολλοί αγοραστές απέφυγαν να αγοράσουν πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, ακόμα και αυτά που καλύπτουν τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Το αποτέλεσμα ήταν η αύξηση των πωλήσεων των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων (το μερίδιο των ντίζελ έπεσε από το 49,9% στο 44,8%).

Μέχρις εδώ θα μπορούσε να πει κανείς «και τί έγινε, ας μειωθούν τα ντίζελ», αν δεν πάει ένα ακόμα βήμα παραπέρα στην ανάγνωση των στατιστικών. Γιατί δυστυχώς το αποτέλεσμα αυτής της τάσης ήταν ότι την ίδια χρονιά, όπως ήταν φυσικό, αυξήθηκαν οι μέσες εκπομπές CO2 από τα καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά 0,4% και η αύξηση αυτή αφορά όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην Ελλάδα μάλιστα, όπου το κοινό έχει την τάση να «ενημερώνεται» από τις πιο αναξιόπιστες πηγές, όπως το... Facebook ή κάποια μέσα «ενημέρωσης» που αρκούνται στην αναδημοσίευση δελτίων Τύπου και βιομηχανοποιημένων ειδήσεων πρακτορείων, κι όπου οι τάσεις της αγοράς μεταβάλλονται ανάλογα με το... πού φυσάει ο αέρας, η αύξηση αυτή ήταν ακόμα μεγαλύτερη, φτάνοντας στο 2,27%. Μόνο που υποτίθεται ότι στόχος όλων των αναπτυγμένων χωρών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης γενικότερα είναι να μειωθούν οι εκπομπές CO2, που δημιουργούν το πρόβλημα υπερθέρμανσης του πλανήτη. Και τα αυτοκίνητα ντίζελ συνεισέφεραν σημαντικά προς αυτήν την κατεύθυνση, γιατί έχουν σημαντικά μειωμένες εκπομπές CO2 σε σχέση με τα βενζινοκίνητα, ενώ καταναλώνουν βεβαίως και μικρότερες ποσότητες καυσίμων.

Εξίσου ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι, παρά τη συνολική αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη και παρά τον πανικό που δημιούργησε η φημολογία κατά των ντίζελ, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε ελάχιστα (από το 1,1% στο 1,5%). Κι αυτό παρ' όλο που υπάρχει μία αντίστοιχα έντονη εκστρατεία προβολής της ηλεκτροκίνησης, ως λύσης για τις μετακινήσεις που σχεδόν είναι έτοιμη να κατακλύσει την καθημερινότητά μας. Το κακό είναι πως ό,τι και αν διαδίδουν οι θεωρητικολογίες των πολιτικάντηδων και των ΜΜΕ που τους σιγοντάρουν, η πραγματικότητα είναι αμείλικτη και οι επιλογές των ανθρώπων γίνονται με βάση αυτήν. Η πραγματικότητα, λοιπόν είναι, ότι η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται ακόμα μακριά από τις καθημερινές ανάγκες των ανθρώπων σε επίπεδο αυτονομίας των αυτοκινήτων και υποδομών για τον ανεφοδιασμό τους, ενώ προσφέρεται και σε σημαντικά αυξημένες τιμές, ακόμα και σε χώρες που δίνουν κίνητρα για τη διάδοσή της. Μοιραία, λοιπόν, οι καταναλωτές ακούγοντας ότι κάποιοι σκέφτονται μέτρα κατά των ντίζελ για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος, στράφηκαν προς τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, επιβαρύνοντας έτσι με διαφορετικό τρόπο το περιβάλλον, με την αύξηση των εκπομπών CO2!

Δεν περιμένει κανείς βεβαίως από πολιτικάντηδες, που έχουν συνηθίσει να ζητούν και να υπόσχονται ότι να 'ναι, χωρίς καμία μελέτη της πραγματικότητας, να έχουν μελετήσει ένα τόσο πολύπλοκο θέμα όπως οι διάφορες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα και η συνολική επίδραση της κάθε μιας απ' αυτές στο περιβάλλον. Όπως επίσης είναι κατανοητή η επιθυμία της αυτοκινητοβιομηχανίας να αρχίσει πάση θυσία να πουλάει ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία πιέστηκε να εξελίξει άρον άρον ξοδεύοντας δισεκατομμύρια. Θα περίμενε όμως κανείς από μέσα που η δουλειά τους είναι να ενημερώνουν τον κόσμο, να προβάλλουν μια πιο σφαιρική εικόνα του προβλήματος και όλες τις απόψεις γύρω απ' αυτό, κάτι που δυστυχώς πολύ λίγοι κάνουν σήμερα. Και μέχρι στιγμής βρισκόμαστε στο σκοτάδι για μια σειρά από ερωτήματα που προκύπτουν από τη συγκεκριμένη πολιτική και φυσικά αναγκαζόμαστε να υποστούμε άμεσα τις παρενέργειες, όπως είναι η αύξηση των εκπομπών CO2, που έχουν άμεση και σοβαρή επίπτωση στο περιβάλλον. Δυστυχώς τόσο σοβαρά θέματα μόνο με σοβαρότητα μπορούν να αντιμετωπιστούν και όχι με κραυγές και συνθήματα. Κι αυτή η σοβαρότητα λείπει σήμερα..._Π.Φ.

  UP