ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 - Renault Captur 1.2 TCe 120

Γαλλική περιπέτεια σε μικρή συσκευασία         ..:: Σαββάτο, 28 Απριλίου 2018 ::..

Δυο πολύ καλά γαλλικά μικρά "crossover" αποδεικνύουν πως η μόδα των σουπερ μίνι αργά ή γρήγορα θα περάσει στην ιστορία, με τα ψηλότερα αδέλφια τους να καταλαμβάνουν εμφατικά το κενό που αυτά θα αφήσουν

Οι Γάλλοι ανέκαθεν είχαν παράδοση στη δημιουργία επιτυχημένων μικρών αυτοκινήτων. Με όπλα τους τη λειτουργικότητα και τον φιλικό χαρακτήρα δημιούργησαν σχολή για δεκαετίες, χτίζοντας μια έντονη σχέση εμπιστοσύνης με το πολυάριθμο πελατειακό κοινό. Τώρα είναι η ώρα να κάνουν κάτι αντίστοιχο και με τα μικρά οχήματα ελεύθερου χρόνου, που όπως φαίνεται θα αντικαταστήσουν με μαθηματική ακρίβεια τα σούπερ μίνι στο προσεχές μέλλον. Τουλάχιστον έτσι ερμηνεύονται οι ραγδαίοι ρυθμοί εξάπλωσής τους στην ευρωπαϊκή αγορά. Προφανώς αρέσει σε πολύ κόσμο να κάθεται ψηλότερα από το κανονικό, να έχει ευκολότερη πρόσβαση στην καμπίνα, να υπερθεματίζει στην πρακτικότητα χωρίς να ξεφεύγει σε εξωτερικές διαστάσεις. Τα 2008 και Captur αποτελούν ίσως τις χαρακτηριστικότερες των περιπτώσεων, με αυτόνομη προσωπικότητα, ιδιαίτερη σχεδίαση και, το σημαντικό, πρόθεση να αποτελέσουν το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο στην οικογένεια.

Εσωτερικά
Η Peugeot έκανε μια πολύ ασυνήθιστη επιλογή, τοποθετώντας ένα πολύ μικρό τιμόνι, έτσι ώστε τα όργανα του ταμπλό (που βρίσκονται λίγο πιο ψηλά απ' ότι συνηθίζεται) να φαίνονται πάνω από απ' αυτό και όχι μέσα από τη στεφάνη. Αυτό είναι κάτι που το συνηθίζεις και στο τέλος θα σου αρέσει να νιώθεις διαφορετικός. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, αλλά η κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης ίσως να μην επιτρέψει σε κάποιους να βρουν με ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η (στάνταρ) οθόνη αφής στο επάνω μέρος του ταμπλό θέλει κάποια εξοικείωση, αλλά τη μαθαίνεις και τελικά σε εξυπηρετεί. Στην άλλη όχθη, το Captur υιοθετεί πιο γήινες προσεγγίσεις οι οποίες δεν θα σε αιφνιδιάσουν. Τα άνετα καθίσματα, τα μαλακά υλικά εμπρός, το φινίρισμα, η άνεση και η γαλλική πρακτικότητα, αποτελούν το σωστό συνδυασμό στην καμπίνα του Captur. Η ποιότητα κατασκευής και στα δυο αυτοκίνητα δείχνει τη σημασία που δίνουν η Γάλλοι σ' αυτόν τον τομέα εδώ και καιρό με ένα μικρό πλεονέκτημα να πηγαίνει απευθείας στο Renault. Στους χώρους επιβατών και πάλι το Captur δείχνει πιο άνετο να σε φιλοξενήσει σε μια μεγάλη διαδρομή, με τις διαφορές πάντως στο χώρο για τα γόνατα να μην είναι μεγάλες.

Η τιμή του 2008 με τον 1.2 PureTech βενζίνης ξεκινάει από τα 18.200 ευρώ, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, ζάντες αλουμινίου, ράγες οροφής, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι. Το 1.2 TCe 120 ξεκινά από τα 19.920 ευρώ διαθέτοντας στον εξοπλισμό του σχεδόν τα πάντα. Από 6 αερόσακους, ESP, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, κλιματισμό, ενεργούς προβολείς, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, έως ζάντες αλουμινίου, cruise control, φώτα ομίχλης και ζάντες αλουμινίου. Ωστόσο, το ότι δεν έχει μια πιο προσιτή έκδοση, το φέρνει σε λίγο πιο άβολη θέση, παρά την πληρότητα του εξοπλισμού.
Το 2008 διαθέτει καινοτόμο σχεδιασμό, ενώ το Captur καλύτερη ποιότητα, χώρους και εξοπλισμό
Κινητήρες-κιβώτια
Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας τούρμπο των 110 ίππων (1.2 Puretech) του Peugeot δεν χρειάζεται συστάσεις. Μπορεί να κινήσει με επιτυχία πολύ πιο μεγαλόσχημα οχήματα με μεγαλύτερο βάρος. Οι 110 ίπποι και τα 20,9 kgm ροπής ζωηρεύουν κάτω από το δεξί πόδι και σε κάνουν να χαίρεσαι σε κάθε είδους διαδρομή, με το κιβώτιο να συνεισφέρει ιδανικά τις υπηρεσίες του. Αυτός ο κινητήρας δείχνει περισσότερο φουριόζος από τον αντίπαλό του, κάτι που αποδεικνύουν και οι επιδόσεις. Γεμάτη απόδοση από χαμηλά, απουσία κραδασμών και αμεσότητα μαζί με μεγάλο εύρος απόδοσης. Σε επίπεδο κατανάλωσης είδαμε 7,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ εάν επιμείνεις στην απότομη δοσολογία του γκαζιού, φτάνεις εύκολα τα 10 λίτρα/100 χλμ. Στην αντίπερα όχθη υπάρχει ένας ακόμη εξαιρετικός υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων από τη Renault, 4κύλινδρος αυτός, με ισχύ 120 ίππων. Η συνολική λειτουργία του είναι πιο ήσυχη και ραφιναρισμένη από το αντίστοιχο σύνολο της Peugeot, αναδεικνύοντας έναν πιο πολιτισμένο και φιλικό χαρακτήρα, χωρίς φυσικά να λείπει η έλξη και το μπρίο λίγο πάνω από το ραλαντί (20,9 kgm ροπής στις 2.000 σ.α.λ). Οι αλλαγές σχέσεων στο πολύ καλό 6άρι κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση μετατρέπονται σε παιχνίδι, παρότι λόγω ροπής τις περισσότερες φορές είναι αχρείαστες. Σε επίπεδο κατανάλωσης, τα 8,2 λίτρα/100 χλμ., αποτελούν τη βάση και, ανάλογα με τον τρόπο που οδηγείς, εξαρτάται το κατά πόσο θα τα αυξήσεις.

Οδηγώντας
Στο συγκεκριμένο τομέα διακρίνουμε τις περισσότερες διαφορές στη φιλοσοφία τους. Το μεν 2008 απευθύνεται σαφώς σε ένα πιο ενθουσιώδες κοινό που αγαπά την οδήγηση, τις αμεσότερες αλλαγές κατεύθυνσης, το ταχύτερο σύστημα διεύθυνσης, ένα πιο ελαφρύ πάτημα ικανό να σε βάλει στη διαδικασία να ασχοληθείς σε μια απαιτητική διαδρομή γεμάτη στροφές. Ίσως γιατί οι τεχνικοί επέλεξαν μία ρύθμιση στην ανάρτηση που προσφέρει την χρυσή τομή, καλή μεν άνεση για τα οικογενειακά δεδομένα, αλλά και ακριβή συμπεριφορά, που ξεφεύγει από τα στενά «οικογενειακά» πλαίσια. Η σταθερότητά του στις ευθείες είναι επίσης πολύ καλή και τα ικανοποιητικά φρένα συμπληρώνουν μία συνολικά θετική εικόνα. Στο Captur με τις μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές και το πιο «ρευστό» σε ανταπόκριση σύστημα διεύθυνσης κατανοείς εξαρχής πως θα κινηθείς σαφώς πιο άνετα από τον αντίπαλό του, με καλύτερη ηχομόνωση και βάθος στην ανάρτηση. Λόγω των παραπάνω, αφήνει λίγο πιο πίσω τα του «οδηγείν», χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει πως δεν κινείται με ασφάλεια σε κάθε είδους διαδρομή. Απλώς δεν διαθέτει τα οδηγοκεντρικά χαρακτηριστικά του 2008. Πάντως η κύλιση παραμένει ένα από τα πρωταρχικά ατού του Captur, στοιχείο που επιβεβαιώνεται από τον γοητευτικό τρόπο που περνά πάνω από τις ανωμαλίες. Σε επίπεδο φρένων, αμφότερες οι προτάσεις ικανοποιούν, με το χρίσμα να πηγαίνει λόγω μεγαλύτερης αντοχής στο Renault.
Στο δρόμο το 2008 είναι πιο δραστήριο και αθλητικό, με το Captur να απαντά στην καλύτερη άνεση
Συμπέρασμα
Τα πράγματα είναι απλά και τα παραθέτουμε χωρίς περιττές υπεκφυγές. Εάν είσαι νέος στην ηλικία ή την ψυχή και επιθυμείς ένα μεγαλύτερο οδηγικό δέσιμο με το μικρό οικογενειακό crossover επιλέγεις το φθηνότερο σε τιμή εκκίνησης 2008 και καθάρισες. Εάν από την άλλη, είσαι λίγο μεγαλύτερος ή γενικότερα έχεις ως κύριες προτεραιότητες την άνεση, την καλύτερη μόνωση, την ευκολία χρήσης και τον πλουσιότατο εξοπλισμό, όπως επίσης και μια «οικογενειακή ανταμοιβή» στους υπόλοιπους σημαντικούς για σένα τομείς, θα καταλήξεις εύκολα στην περίπτωση του Captur.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ 2008 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Οδική συμπεριφορά
- Ακρίβεια και αμεσότητα τιμονιού
- Τιμή βασικής έκδοσης
ΤΟ CAPTUR ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Άνεση
- Εξοπλισμό βασικής έκδοσης
- Αίσθηση ποιότητας
- Χώρο αποσκευών

  UP