ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

BMW X3 - 20d

Το καλό έγινε καλύτερο         ..:: Παρασκευή, 20 Απριλίου 2018 ::..

Ακόμα καλύτερη από την προηγούμενη, η νέα γενιά της X3 είναι ένα από τα κορυφαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου σε οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο, με τον δυνατό ντίζελ να της προσφέρει και τις αντίστοιχες επιδόσεις, είναι ακόμα πιο ευρύχωρη και ποιοτική, ενώ ο συνδυασμός της τετρακίνησης, της ροπής του ντίζελ, της αυξημένης απόστασης από το έδαφος και του αυτόματου κιβωτίου με τις 8 ταχύτητες προσφέρει και πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες

Μια από τις μέρες που είχαμε στη διάθεσή μας μια δοκιμή τη νέα X3, βρέθηκα κάποια στιγμή στον δρόμο δίπλα σε μία παλιά X5 και μου φάνηκε σαν… φτωχός συγγενής! Εκ των υστέρων συνειδητοποίησα ότι η σημερινή X3 έχει μήκος 4,709 μ. (αντί για τα 4,648 μ. της προηγούμενης) και μεταξόνιο 2.864 χιλιοστών, ενώ η πρώτη X5 είχε μήκος «μόνο» 4,667 μ. (σαν ένα καλό σημερινό μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο δηλαδή), ενώ ήταν μικρότερη και στο μεταξόνιο και στις υπόλοιπες διαστάσεις. Και αυτό δείχνει την μεγάλη εξέλιξη της κατηγορίας των μεσαίων "SUV" σήμερα, που έχουν γίνει πραγματικά μεγάλα αυτοκίνητα, ξεπερνώντας σε διαστάσεις και δημιουργία εντυπώσεων τα παλιά μεγάλα SUV, τα οποία υποτίθεται πως έπαιζαν και το ρόλο αυτοκινήτων γοήτρου! Η νέα X3 είναι ένα πραγματικά μεγάλο αυτοκίνητο και μόνο όταν τοποθετηθεί δίπλα στα σημερινά... θηρία της μεγαλύτερης κατηγορίας, αντιλαμβάνεται κανείς την πραγματική της θέση κάπου στο μέσο της γκάμας των SUV της BMW. Σε σχέση με το προηγούμενο ομώνυμο μοντέλο πρόκειται για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, που όχι μόνο είναι μεγαλύτερο, αλλά βασίζεται και σε μια νέα πλατφόρμα (στη νέα ευέλικτη πλατφόρμα CLAR, πάνω στην οποία βασίζεται και η νέα γενιά της σειράς 7). Θα σημειώσουμε εδώ ότι, παρά την αύξηση των διαστάσεων, η νέα πλατφόρμα επέτρεψε τη μείωση του συνολικού βάρους του μοντέλου μέχρι και κατά 55 κιλά, ανάλογα με την έκδοση, ενώ κατανομή του βάρους είναι απόλυτα ισορροπημένη ανάμεσα στους δύο άξονες (50-50%).

Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία για τους τεράστιους χώρους που προσφέρει, στους οποίους μπορούμε να φιλοξενηθούν με τη μεγαλύτερη άνεση τέσσερις επιβάτες, που θα ταξιδέψουν άνετα όσο μακρινό και αν είναι το ταξίδι. Πολύ μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 550 λίτρα (ίδια με το προηγούμενου μοντέλου, καθώς η έμφαση στην εκμετάλλευση των αυξημένων διαστάσεων δόθηκε στην αύξηση των χωρών για τους επιβάτες). Η ποιότητα κατασκευής και υλικών στο εσωτερικό είναι αψεγάδιαστη, όπως αρμόζει σε ένα τόσο ακριβό αυτοκίνητο, ενώ πολύ καλή είναι η θέση οδήγησης, προσφέροντας αρκετές ρυθμίσεις για να βρει κανείς με ακρίβεια την θέση που τον βολεύει και εξασφαλίζοντας καλή ορατότητα προς τα έξω και προς από όργανα.

Συνολικά η λειτουργικότητα του εσωτερικού είναι πολύ καλή και ακόμα και οι θέσεις για μικροπράγματα, που δεν είναι και το... ισχυρότερο σημείο πολλών BMW, είναι στο συγκεκριμένο μοντέλο τουλάχιστον αποδεκτές. Η τιμή του φυσικά ξεφεύγει από τις δυνατότητες του μέσου αγοραστή και είναι αρκετά υψηλή λόγω και της υψηλής φορολογίας, ξεκινώντας από 60.400 ευρώ (τα 22.460 είναι φόροι), με ένα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, θερμαινόμενα ακροφύσια πλύσης παρμπρίζ, μερική ηλεκτρική ρύθμιση εμπρός καθισμάτων, ζάντες αλουμινίου, συναγερμό, αυτόματη λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας, λόγω της χρησιμοποίησης ελαστικών "runflat". Θα υπενθυμίσουμε επίσης ότι στην τιμή των BMW περιλαμβάνεται και δωρεάν σέρβις για 5 χρόνια ή 60.000 χιλιόμετρα.
Ιδιαίτερα ποιοτικό, πολύ ευρύχωρο και πολύ λειτουργικό είναι το εσωτερικό της νέας X3
Κινητήρας-κιβώτιο
Η 20d κινείται από τον 2λιτρο ντίζελ των 190 ίππων, γνωστό ήδη και από άλλα μοντέλα της BMW. Έναν εξαιρετικό κινητήρα, δυνατό και αρκετά εύστροφο, που προσφέρει στο αυτοκίνητο πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8'', μέγιστη ταχύτητα 213 χλμ./ώρα) και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια, εξασφαλίζοντας ταχύτατα προσπεράσματα με ελάχιστη διάρκεια παραμονής στο αντίθετο ρεύμα, ακόμα και σε ορεινές διαδρομές με φορτωμένο το αυτοκίνητο. Η καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του εξασφαλίζεται χάρη και στο επίσης εξαιρετικό γνωστό 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων της BMW, που χάρη στην πυκνή διάταξη ενός τόσο μεγάλου αριθμού σχέσεων επιτρέπει την συνεχή λειτουργία του κινητήρα μέσα στην περιοχή της μέγιστης ροπής. Όλα αυτά συνεπάγονται και μια κατανάλωση που είναι αρκετά χαμηλή για τόσο μεγάλο, βαρύ και δυνατό αυτοκίνητο και παραμένει εύκολα γύρω στα 7,5-8 λίτρα/100 χλμ. στο ταξίδι σε «μικτό» δρόμο (αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό σε ορεινή διαδρομή), ενώ στην πόλη μπορεί εύκολα να συγκρατηθεί στα 10 λίτρα/100 χλμ. Οι χαμηλές τυποποιημένες εκπομπές CO2 (132 g/km) επιβεβαιώνουν την οικονομική λειτουργία του κινητήρα και επιτρέπουν την καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Οδηγώντας το αυτοκίνητο εντυπωσιάζεται αμέσως κανείς από την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που προσφέρει, παρά το γεγονός μάλιστα ότι δεν είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας σε άνεση, κάτι που γενικά ισχύει για τα BMW λόγω του σπορτίφ χαρακτήρα τους (που συνεπάγεται πιο «σφιχτές» ρυθμίσεις στις αναρτήσεις) και της χρησιμοποίησης ελαστικών runflat, που έχουν αρκετά σκληρά πλαϊνά. Η σταθερότητα στην ευθεία είναι υποδειγματική ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, και το κράτημα στις στροφές πολύ καλό, όπως και η ακρίβεια της γενικότερης συμπεριφοράς ακόμα και στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Θα υπενθυμίσουμε εδώ ότι το αυτοκίνητο είναι τετρακίνητο, με την τελευταία γενιά του συστήματος τετρακίνησης xDrive της BMW, που βασίζεται σε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη ο οποίος παίζει το ρόλο κεντρικού «διαφορικού». Το σύστημα μεταφέρει υπό κανονικές συνθήκες το 70% της ροπής στον πίσω άξονα και το 30% στον εμπρός, ενώ η κατανομή μεταβάλλεται ανάλογα με τις συνθήκες και μπορεί να φτάσει ακόμα και 100% εμπρός ή 100% πίσω. Αυτό φυσικά μεταφράζεται σε ακόμα καλύτερη κατευθυντικότητα όταν ο δρόμος γλιστράει. Το τιμόνι έχει μια ελαφρότατη ασάφεια γύρω από τη θέση της ευθείας στον αυτοκινητόδρομο, αλλά μόλις αρχίζουν οι στροφές θυμίζει... BMW σε ακρίβεια και αίσθηση, ενώ τα φρένα είναι κορυφαία και συμβάλλουν στην ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας που προσφέρει το αυτοκίνητο. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 20,4 εκατοστά, κάτι που σημαίνει ότι οι εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου δεν είναι... θεωρητικές (εφόσον φυσικά φοράει και τα κατάλληλα λάστιχα!), σε συνδυασμό και με το καλό σύστημα τετρακίνησης, τη ροπή του δυνατού ντίζελ και το αυτόματο κιβώτιο με το μεγάλο αριθμό σχέσεων μετάδοσης.
YΠEP
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Κιβώτιο
- Χώροι
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κύλισης
KATA
- Τιμή
- Έλλειψη ρεζέρβας
Το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητο και η συμπεριφορά του είναι ακριβής και απολύτως προβλέψιμη
Συμπέρασμα
Χωρίς αμφιβολία μιλάμε για ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο, ιδιαίτερα για αυτούς στους οποίους αρέσουν τα υπερυψωμένα "SUV", πολύ περισσότερο μάλιστα καθώς το συγκεκριμένο δεν μοιάζει απλώς με εκτός δρόμου, αλλά προσφέρει και πραγματικές δυνατότητες για κίνηση σε εδάφη εκτός ασφάλτου. Ταυτόχρονα προσφέρει εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά στην άσφαλτο και την αντίστοιχη ενεργητική ασφάλεια, είναι ιδιαίτερα ευκολοδήγητο όσο και ευχάριστο στην οδήγηση και φυσικά είναι άψογο ποιοτικά, πλούσια εξοπλισμένο και πολύ ευρύχωρο, καλύπτοντας με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες μιας οικογένειας. Απλώς οι οικογένειες που μπορούν να το αποκτήσουν είναι ελάχιστες και η υψηλή φορολογία τις κάνει ακόμα λιγότερες!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr/


  UP