ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Kia Picanto - 1.0

Αστυ-φύλακας         ..:: Παρασκευή, 20 Απριλίου 2018 ::..

Η νέα γενιά του Picanto δεν άφησε τίποτα στην τύχη, βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα που εξελίχθηκε ειδικά γι' αυτό κι αυτό από μόνο του δείχνει τη σημασία που δόθηκε στο νέο αξιόλογο μικρό, που δοκιμάζουμε εδώ με τον 1000άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα

Σχεδιαστικά αποτελεί.. γκολ από τα αποδυτήρια. Πουθενά δεν πέρασε απαρατήρητο τις μέρες που κυκλοφορήσαμε με αυτό στην Αττική, ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές που με χειρονομίες επιδοκιμασίας οι θεατές μας παρενόχλησαν, αποκαλύπτοντας το θαυμασμό τους, παρότι διαφέρει παρασάγγας από την «εκτυφλωτική» GT-line έκδοση με τον «μεγάλο» κινητήρα. Εδώ οι τόνοι είναι πιο χαμηλοί αισθητικά και ο αστικός χαρακτήρας είναι το ζητούμενο, χωρίς εξάρσεις. Σημειώστε πως το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 15 χιλιοστά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, φτάνοντας πλέον τα 2.400, αν και το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου δεν αυξήθηκε (παρ' ότι η πρώτη οπτική εντύπωση είναι ότι δείχνει μεγαλύτερο σε σχέση με πριν).

Εσωτερικό
Οι εσωτερικοί χώροι είναι πολύ καλοί για την κατηγορία και η μεγάλη διαδρομή των εμπρός καθισμάτων επιτρέπει να κάθονται μπροστά με άνεση ακόμα και πολύ ψηλοί επιβάτες, ενώ η σημαντική αύξηση του χώρου αποσκευών (από τα 200 στα 255 λίτρα) παραπέμπει σε σούπερ μίνι). Αυτή όμως είναι μόνο η μία πλευρά της βελτίωσης που έγινε σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Εξίσου σημαντική ήταν η προσπάθεια για τη βελτίωση της ακαμψίας του πλαισίου, της ποιότητας κατασκευής και υλικών (διαθέσιμα είναι ακόμα και δερμάτινα καθίσματα) όπως επίσης και της ηχομόνωσης. Το Picanto αναβαθμίστηκε συνολικά, προσφέρει πλέον πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες εξατομίκευσης χάρη στη διευρυμένη παλέτα χρωμάτων εξωτερικά και εσωτερικά, ενώ προστέθηκαν βέβαια και οι τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες, με αιχμή του δόρατος τη νέα οθόνη αφής για το σύστημα "infotainment" στο κέντρο του ταμπλό (είναι στάνταρ από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, που θα κοστίζει περίπου 1.000 ευρώ παραπάνω από το βασικό, σε συνδυασμό μάλιστα και με κάμερα οπισθοπορείας και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto).

Διαθέσιμα θα είναι ακόμα και αρκετά άλλα συστήματα άνεσης, διευκόλυνσης του οδηγού και ενίσχυσης της ασφάλειας, όπως πολυλειτουργικό τιμόνι, cruise control, σύστημα πλοήγησης, θερμαινόμενα καθίσματα, αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματο φρενάρισμα αποφυγής εμποδίων στην πόλη κλπ., όπως επίσης και online υπηρεσίες ενημέρωσης. Το σύστημα πλοήγησης θα προσφέρεται με 7 ετήσιες αναβαθμίσεις δωρεάν, χρονικό διάστημα που συμπίπτει και με τα 7 χρόνια εγγύησης που προσφέρει το Picanto. Η ποιότητα του εσωτερικού είναι επίσης αναβαθμισμένη. Τα πλαστικά στο εσωτερικό είναι μεν σκληρά, όπως συνηθίζεται στην κατηγορία, αλλά η κατασκευή είναι γεροδεμένη, η συναρμογή σωστή και ο διάκοσμος προσεγμένος, δημιουργώντας έτσι ένα πολύ ευχάριστο περιβάλλον. Ικανοποιητικός είναι ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης στην οποία στάνταρ είναι το ESP (το Picanto είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας που εξοπλίζεται με ESC + torque vectoring ώστε στις στροφές να επιβραδύνεται ο εσωτερικός τροχός για βέλτιστη πρόσφυση), 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα, ηχοσύστημα, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού, διαιρούμενο πίσω κάθισμα, κ.α. Οι τιμές πώλησης ξεκινούν από τις 10.290 ευρώ για την έκδοση με τον 1.0 ατμοσφαιρικό κινητήρα των 67 ίππων.
Το εσωτερικό βελτιώθηκε αισθητά συγκριτικά με την απερχόμενη γενιά, προσφέροντας καλή συναρμογή και ικανοποιητικούς χώρους
Κινητήρας-κιβώτιο
Η βασική έκδοση του ενός λίτρου (ατμοσφαιρική με ψεκασμό πολλαπλών σημείων) αποδίδει 67 ίππους και 9,8 kgm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. Η 3κύλινδρη διάταξη του συνόλου γίνεται αντιληπτή από τη χαρακτηριστική δόνηση ακόμη και στο ρελαντί, ωστόσο δεν ενοχλεί. Ο κινητήρας λειτουργεί αποτελεσματικά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, με αρκετή ελαστικότητα ώστε να προσφέρει καλές επιδόσεις και να κινεί με αξιοπρέπεια το αμάξωμα. Μόνο με πλήρες φορτίο (τέσσερις επιβάτες) γίνεται αντιληπτή η σχετικά μικρή ιπποδύναμη, που ωστόσο θα καλύψει τις ανάγκες όποιου δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις και κινείται ως επί το πλείστων εντός των τειχών. Προφανώς όποιος επιλέξει την βασική έκδοση, ενδιαφέρεται πρωτίστως για το μειωμένο κόστος χρήσης (μαζί με τα τέλη κυκλοφορίας) και εδώ το κορεατικό μίνι συγκαταλέγεται ανάμεσα... στους πρωταθλητές αφού η κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω από τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Το χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων κουμπώνει σωστά τις σχέσεις, οι οποίες έχουν σχετικά πυκνή διάταξη για περισσότερο νεύρο στην πόλη.

Οδηγώντας
Ο αστικός χαρακτήρας γίνεται άμεσα αντιληπτός. Κάτι που εισπράττεις από τα πρώτα μέτρα από την μέτρια κύλιση του μικρού αυτοκινήτου, που δεν σε προδιαθέτει να βγεις μακριά από την πόλη, αλλά σε αυτή θα κινηθείς αξιοπρεπώς. Η οδική συμπεριφορά εκτός πόλης δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις, με ικανοποιητική σταθερότητα στην ευθεία, αρκετά καλή κατευθυντικότητα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση και λογικές κλίσεις στις στροφές με δεδομένη τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης. Η τελευταία ανασχεδιάστηκε με γνώμονα την άνεση (στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες καταλαβαίνεις ότι οδηγείς ένα μίνι αυτοκίνητο με ημιάκαμπτο άξονα πίσω). Το σύστημα διεύθυνσης ικανοποιεί με την αίσθησή του, χωρίς όμως να είναι τίποτα το ιδιαίτερο όπως επίσης και η ηχομόνωση (ο 3κύλινδρος κινητήρας ακούγεται). Σε αστικό περιβάλλον, το Picanto αισθάνεται σαν ψάρι μέσα στο νερό, όντας ευέλικτο και εύχρηστο σε κάθε βήμα του.
">
YΠEP
- Χώροι
- Σχέση αξίας-τιμής
- Ευκολία χρήσης
- Οικονομία
- 7 χρόνια εγγύηση
KATA
- Θόρυβος κύλισης
- Θόρυβος κινητήρα
Δεν κρύβει τον αστικό προσανατολισμό του και είναι στην πόλη που δείχνει τα πλεονεκτήματά της η έκδοση με τον μικρό κινητήρα
Συμπέρασμα
Με ευκολία οδήγησης, άνεση, περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις για εύκολο παρκάρισμα, οικονομική προσέγγιση και εύπεπτη σχεδίαση, το νέο Picanto διεκδικεί επάξια μια «θέση στον ήλιο», ανάμεσα στα αυτοκίνητα πόλης νέας εποχής. Δικαίως λοιπόν, οι υπεύθυνοι της Kia αναμένουν πολλά από αυτό σε εμπορικό επίπεδο...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site https://www.kia.com/gr


  UP