ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Citroen C3 Aircross - 1.2 PureTech 110 EAT

Πολυσυλλεκτικό         ..:: Σαββάτο, 14 Απριλίου 2018 ::..

Το μικρό "crossover" της Citroen καταφέρνει να συνδυάσει την πρακτικότητα του πολυμορφικού C3 Picasso που αντικατέστησε, το υπερυψωμένο αμάξωμα που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα της κατηγορίας και τις παραδοσιακές αξίες της Citroen, κορυφαία άνεση και ξεχωριστό χαρακτήρα, ενώ η έκδοση 1.2 τούρμπο προσφέρει και τη δύναμη που απαιτείται για να αντεπεξέλθει στις οικογενειακές απαιτήσεις κάθε είδους

Η Citroen έχει παραδοσιακά μια έντονη παρουσία στις μικρές κατηγορίες, οπότε ήταν θέμα χρόνου να παρουσιάσει και ένα μικρό "crossover", με δεδομένη την τεράστια ανάπτυξη που γνωρίζει η συγκεκριμένη κατηγορία. Το C3 Aircross βρίσκεται από πλευράς διαστάσεων στον πυρήνα της (έχει μήκος 4,154 μ. και μεταξόνιο 2.604 χιλιοστά), κάτι που σημαίνει ότι απευθύνεται σε όσους επιθυμούν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, αλλά επαρκείς εσωτερικούς χώρους. Ταυτόχρονα προσφέρει και τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα μικρά Citroen, όπως η νεανική εικόνα στο εσωτερικό και οι μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης.

Εσωτερικό
Οι χώροι για τέσσερις επιβάτες είναι απολύτως επαρκείς για να ανταποκριθεί το αυτοκίνητο στο ρόλο του, ενώ και ένας πέμπτος θα καθίσει πίσω λίγο πιο δύσκολα μεν, αλλά χωρίς να κάνει τον... ακροβάτη, αφού το κεντρικό «τούνελ» στο δάπεδο δημιουργεί ένα ελάχιστο εξόγκωμα. Επιπλέον -στην πλουσιότερη έκδοση εξοπλισμού- τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα, αυξομειώνοντας ανάλογα τους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, κάτι που προσδίδει στο αυτοκίνητο κι ένα πολυμορφικό χαρακτήρα. O χώρος αποσκευών είναι μεγάλος για την κατηγορία (410 ως 520 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του -διαιρούμενου- πίσω καθίσματος) και με κανονικό σχήμα που διευκολύνει την εκμετάλλευσή του. Επιπλέον στην έκδοση εξοπλισμού που είναι βασική για το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, το 1.2 των 110 ίππων, ο χώρος αποσκευών έχει κι ένα πολύ πρακτικό διπλό δάπεδο, που διευκολύνει τη μεταφορά μικρών αντικειμένων και μάλιστα μακριά από αδιάκριτα βλέμματα. Το μόνο στοιχείο στο οποίο θα μπορούσαμε να ασκήσουμε κριτική είναι οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, που δεν είναι σπουδαίοι. Αντίθετα η θέση οδήγησης είναι καλή, προσφέροντας μάλιστα και συνεχή ρύθμιση της πλάτης του -καλού- καθίσματος, σε αντίθεση με τα παλιότερα γαλλικά αυτοκίνητα.

Χωρίς ιδιαίτερες πολυτέλειες και με σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, το εσωτερικό δεν δείχνει παρ' όλα αυτά φτωχό ή πρόχειρα συναρμολογημένο, απλώς περνάει μια επιτηδευμένη εικόνα «ανεμελιάς» που ταιριάζει στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η τιμή αγοράς ξεκινάει από 17.460 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο (η αυτόματη έκδοση σαν αυτή της δοκιμής μας, ξεκινάει από 19.850), με στάνταρ το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, που είναι πραγματικά πλούσιο και με αρκετά συστήματα ασφαλείας, περιλαμβάνοντας στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα ελέγχου κόπωσης του οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, cruise control, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη, λειτουργία Mirror Screen, Bluetooth και θύρες USB και Aux, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο, πρακτικό και λειτουργικό και προσφέρει αρκετές δυνατότητες εξατομίκευσης
Κινητήρας-κιβώτιο
O 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 του γκρουπ PSA στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 110 ίππων, γνωστός μας ήδη και από άλλα μοντέλα της Peugeot και της Citroen, είναι ιδανική λύση για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας στην ελληνική αγορά. Ένας πολύ καλός κινητήρας, που έχει αρκετή δύναμη για να προσφέρει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,1'') και την ενεργητική ασφάλεια που αυτό συνεπάγεται, αρκετή ροπή από χαμηλές στροφές (20,9 kgm στις 1.500 στροφές) για να είναι ελαστικός και να προσφέρει ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση και ταυτόχρονα έχει μικρό κυβισμό, που περιορίζει την φορολογική επιβάρυνση του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου. Σε ό,τι αφορά το θόρυβο, δεν είναι ο πιο αθόρυβος τρικύλινδρος, αλλά δεν γίνεται και κουραστικός. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας συνδυαζόταν με το -σωστά κλιμακωμένο- εξάρι αυτόματο κιβώτιο της εταιρείας, που είναι σημαντικά βελτιωμένο, προσφέροντας πολύ ομαλές και όχι πολύ αργές αλλαγές. Επιπλέον διαθέτει και πρόγραμμα «σπορ» λειτουργίας, με πιο άμεσα «κατεβάσματα» και πιο αργά «ανεβάσματα», για όποιον επιθυμεί πιο σβέλτους ρυθμούς. Η κατανάλωση δεν είναι πολύ υψηλή (λαμβάνοντας υπ' όψη και την απόδοση του κινητήρα) και σε συνθήκες πόλης είχαμε χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια αυτοσυγκράτησης γύρω στα 9,5 λίτρα/100 χλμ. Κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να πέσει ακόμα περισσότερο με πιο ήρεμη και «οικονομική» οδήγηση.

Οδηγώντας
Όπως σε όλα τα Citroen, είναι προφανές και εδώ ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση, η οποία λόγω της φύσης του υπερυψωμένου αυτοκινήτου (απόσταση από το έδαφος 17,8 εκ.) δεν είναι ίσως αντίστοιχη με αυτή των πιο χαμηλών μοντέλων της εταιρείας, είναι όμως πράγματι κορυφαία για τη συγκεκριμένη κατηγορία των μικρών SUV/Crossover. Αυτό σημαίνει ότι οι πιο «μαλακές» ρυθμίσεις των αναρτήσεων επιτρέπουν και κάπως αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και λίγο πιο «χαλαρό» πάτημα, χωρίς όμως να δημιουργούν προβλήματα στην οδική συμπεριφορά ή αντιδράσεις που αιφνιδιάζουν τον οδηγό. Αντίθετα, το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά προβλέψιμο, με επαρκές κράτημα και -προοδευτική- υποστροφική συμπεριφορά στην πίεση, που δεν μετατρέπεται σε υπερστροφή αν αφήσεις απότομα το γκάζι, ακόμα και με το αυτοκίνητο αρκετά «στραμπουληγμένο».

Ο έλεγχός του λοιπόν είναι εύκολος, απλώς δεν είναι αυτοκίνητο που εμπνέει για σπορτίβ οδήγηση, αλλά δεν είναι και αυτός ο ρόλος του. Το τιμόνι δεν υστερεί σε ακρίβεια, αλλά και δεν έχει ιδιαίτερη αίσθηση (καλύτερη πάντως από αυτή του απλού C3), συμβαδίζοντας και αυτό με το συνολικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ τα φρένα -αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, απλοί δίσκοι πίσω- ανταποκρίνονται χωρίς πρόβλημα στις ανάγκες ενός αυτοκινήτου με την ισχύ και τις επιδόσεις της συγκεκριμένης έκδοσης. Το C3 Aircross προσφέρεται μόνο με μπροστινή κίνηση, υπάρχει όμως η δυνατότητα προσθήκης του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου πρόσφυσης Grip Control με προγράμματα για χιόνι και άμμο, σε συνδυασμό με σύστημα ελέγχου κατάβασης και λάστιχα εκτός δρόμου, επιτρέποντας έτσι και κάποιες -περιορισμένες- δυνατότητες για κίνηση σε λίγο πιο δύσκολες επιφάνειες από την άσφαλτο.
YΠEP
- Πρακτικότητα-ευελιξία εσωτερικού
- Χώροι
- Άνεση
- Κινητήρας
- Εξοπλισμός
KATA
- Μέτριοι χώροι για μικροπράγματα
- Κάπως αυξημένος θόρυβος
Η ρύθμιση του πλαισίου έχει γίνει με προτεραιότητα στην άνεση, που είναι κορυφαία για την κατηγορία
Συμπέρασμα
Με το C3 Aircross -ιδιαίτερα σ' αυτή την έκδοση με τον 1.2 τούρμπο- η Citroen προσφέρει ένα αυτοκίνητο που συμβαδίζει με το πνεύμα της εποχής, χωρίς να ξεχνάει τις παραδοσιακές αξίες -άνεση, ξεχωριστή προσωπικότητα- που χαρακτήριζαν όλα τα μοντέλα της στο παρελθόν και την πρακτικότητα που -πιο πρόσφατα- αποτελούσε στοιχείο των πολυμορφικών της. Έχει τον ευχάριστο και «ανέμελο» χαρακτήρα που είχαν πάντα τα μικρά Citroen, προσφέροντας ταυτόχρονα καλούς χώρους, πλούσιο εξοπλισμό και καλές επιδόσεις.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.citroen.gr


  UP