ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Peugeot 2008 - 1.6 BlueHDi 120

Η χρυσή τομή         ..:: Σαββάτο, 14 Απριλίου 2018 ::..

Οι Γάλλοι έπιασαν σχετικά νωρίς το σφυγμό της ευρωπαϊκής αγοράς, που γνωρίζει μια έντονη στροφή προς τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου ακόμα και στη μικρή κατηγορία και ήδη για το 2008 έφτασε η εποχή της ανανέωσης

Το Peugeot 2008 «πατάει» στο δάπεδο του 208, έχει το ίδιο μεταξόνιο, αλλά εμφανίζεται πιο ογκώδες και υπερυψωμένο, ώστε να προσφέρει τους χώρους και την αίσθηση του οχήματος ελεύθερου χρόνου, έτοιμου για περιπέτεια. Οι εξωτερικές διαστάσεις παραμένουν «μαζεμένες», παρότι ελαφρώς μεγαλύτερες από τις αντίστοιχες του 208. Πριν από κάποιους μήνες δέχθηκε και ένα γερό αισθητικό ρετουσάρισμα, προκειμένου να παραμείνει νέο φρέσκο και ανταγωνιστικό απέναντι στη λαίλαπα του ανταγωνισμού, υιοθετώντας μάλιστα το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control από το μεγαλύτερο 3008.

Εσωτερικό
Εδώ όλα βελτιώθηκαν ακόμα περισσότερο προκειμένου να ακολουθήσουν τη ρότα της εποχής. Ποιότητα, πρακτικότητα, έξυπνη σχεδίαση και I-Cockpit συνηγορούν σε ένα εύγευστο κοκτέιλ. Η συγγένεια με το 208 είναι αισθητή στο εσωτερικό, ιδιαίτερα στο εμπρός μέρος. Λόγω του μεγαλύτερου ύψους όμως και των μεγαλύτερων εξωτερικών διαστάσεων, οι χώροι για τους επιβάτες είναι μεγαλύτεροι -αν και όχι κορυφαίοι για την κατηγορία- και φιλοξενούν χωρίς πρόβλημα τέσσερις ενήλικους. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 360 λίτρων, χωρητικότητα δηλαδή μικρομεσαίου οικογενειακού χάτσμπακ. Το απόλυτα κανονικό σχήμα του διευκολύνει την πλήρη αξιοποίησή του. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι καλοί, αλλά οι ποτηροθήκες είναι ρηχές.

Ένα άλλο στοιχείο που χαρακτηρίζει το εσωτερικό, όπως σε όλα τα Peugeot νέας γενιάς, είναι η σχεδιαστική διαφοροποίηση του ταμπλό σε σχέση με τη συνηθισμένη διάταξη, με τη χρησιμοποίηση ενός πολύ μικρού τιμονιού, έτσι ώστε τα όργανα του ταμπλό (που βρίσκονται λίγο πιο ψηλά απ' ότι συνηθίζεται) να φαίνονται πάνω από απ' αυτό και όχι μέσα από τη στεφάνη! Θα παρατηρήσουμε, όμως, ότι το χειριστήριο του cruise control είναι κρυμμένο πίσω από το «μπράτσο» του τιμονιού. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή και το αυτοκίνητο είναι από τα πιο ποιοτικά της κατηγορίας. Η τιμή του 2008 με τον ντίζελ κινητήρα των 120 ίππων ξεκινάει από 21.000 ευρώ, με πλούσιο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, Grip Control, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ.
Ενδιαφέρουσα σχεδίαση και καλή συναρμολόγηση για το εσωτερικό και του ανανεωμένου 2008
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας ντίζελ 1.6 των 120 ίππων είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία του, δυνατός, με ισχυρά αποθέματα ροπής (30,4 kgm στις 1.750 σ.α.λ.), όχι όμως και από τους λιγότερο θορυβώδεις. Προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο, με την ασφάλεια που αυτό συνεπάγεται στα προσπεράσματα. Το κιβώτιο των 6 σχέσεων είναι σωστά κλιμακωμένο και ικανοποιητικό σε αίσθηση και συνεργάζεται πολύ αποτελεσματικά με τον κινητήρα. Το αποτέλεσμα είναι μια χαμηλή κατανάλωση τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, μόλις 6,8 λίτρα/100 χλμ. στις αστικές συνθήκες.

Οδηγώντας
Αν και υπερυψωμένο, το αυτοκίνητο έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και, χωρίς υπερβολή, είναι από τα κορυφαία αυτοκίνητα της κλάσης. Μάστορες στη ρύθμιση των αναρτήσεων, οι Γάλλοι πέτυχαν την χρυσή τομή ανάμεσα στην καλή άνεση και μια ακρίβεια στην οδική συμπεριφορά που ξεφεύγει από τα στενά «οικογενειακά» πλαίσια και μπορεί να ικανοποιήσει κι ένα πιο απαιτητικό οδηγό. Το καλό τιμόνι διευκολύνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου, που έχει προβλέψιμη συμπεριφορά και δεν εμφανίζει υπερβολικές κλίσεις στις στροφές παρότι είναι υπερυψωμένο. Φυσικά το 2008 είναι στημένο με καθαρά «ασφάλτινη» λογική, αλλά το αυξημένο ύψος από το έδαφος και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control επιτρέπουν την απρόσκοπτη κίνηση του 2008, σε διαδρομές "light off road". Άμεσο και εύκολα προσαρμόσιμο, το Grip Control βελτιστοποιεί την πρόσφυση σε κάθε είδους επιφάνεια, τροποποιώντας τη συμπεριφορά των εμπρός κινητήριων τροχών, χάρη στον ηλεκτρονικό έλεγχο του συστήματος ESP. Υιοθετεί τα εξής προγράμματα: Standard, Snow, All Terrain, Sand και ESP off. Η κύλιση παρότι η ανάρτηση έχει σχετικά σφιχτές ρυθμίσεις είναι πολύ καλή, τιμώντας έτσι έως ένα βαθμό και τη γαλλική προέλευση.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Σύστημα διεύθυνσης
- Κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- Χώρος αποσκευών
KATA
- Τσιμπημένη τιμή
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
Στο δρόμο στρίβει με ασφάλεια, δεν κουράζει και μεταδίδει πληροφορίες στον πιο μυημένο οδηγό
Συμπέρασμα
Το 2008 είναι μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου της κατηγορίας Β. Πρακτικό, εύχρηστο, αλλά κυρίως... Peugeot στον τρόπο με τον οποίο προάγει τα δυναμικά χαρακτηριστικά και το αθλητικό "feeling" πίσω από το μικροσκοπικό βολάν.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.peugeot.gr


  UP