ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mini Countryman - SE ALL4

Εξαιρετικά ενδιαφέρον, αλλά ακριβό         ..:: Σαββάτο, 07 Απριλίου 2018 ::..

Η φορτιζόμενη υβριδική έκδοση του Countryman ενισχύει τα προτερήματά του, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις με χαμηλό κόστος χρήσης και δυνατότητα ηλεκτροκίνησης για 20-25 χιλιόμετρα, μαζί με τη γνωστή ποιότητα, λειτουργικότητα και καλή οδική συμπεριφορά που χαρακτηρίζει όλες τις εκδόσεις του μοντέλου, αλλά η τιμή του ξεφεύγει αρκετά από τα δεδομένα της κατηγορίας και το κάνει αυτοκίνητο για πολύ λίγους

Το πρόγραμμα ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης του γκρουπ BMW είναι ευρύτατο, περιλαμβάνοντας πλέον μία σειρά από φορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις των περισσότερων μοντέλων της. Στη Mini μάλιστα υπάρχει ήδη εδώ και καιρό αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του μικρότερου -και πιο «αστικού»- μοντέλου της μάρκας, οπότε η παρουσίαση μίας φορτιζόμενης υβριδικής έκδοσης του Countryman ήταν μάλλον αναμενόμενη. Με δεδομένο τον πιο «περιπετειώδη» χαρακτήρα του συγκεκριμένου μοντέλου, το SE ALL4 ήταν λογικό να είναι υβριδικό, ώστε να προσφέρει την αυτονομία μου απαιτείται από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα εκμεταλλεύεται την ύπαρξη της ηλεκτρικής συνιστώσας του υβριδικού συστήματος για τη λειτουργία μιας ιδιόμορφης τετρακίνησης, με τον βενζινοκινητήρα να κινεί τους εμπρός τροχούς και τον ηλεκτροκινητήρα τους πίσω.

Εσωτερικό
Στη νέα γενιά του Countryman οι χώροι ξεφεύγουν πλέον καθαρά από τα όρια των σούπερ μίνι, ανεβαίνοντας στην αμέσως επόμενη κατηγορία. Τέσσερις ενήλικοι επιβάτες θα μετακινηθούν άνετα, ακόμα και σε ένα ταξίδι, ενώ και ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά μεγάλος για να καλύψει τις ανάγκες τους, ακόμα και σε αυτήν την υβριδική έκδοση όπου η χωρητικότητά του είναι ελαφρά μειωμένη (405 λίτρα αντί για τα 450 των «συμβατικών» εκδόσεων του μοντέλου με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης), εκπληρώνοντας πολύ καλά τις απαιτήσεις που υπάρχουν από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Οι επαρκείς χώροι για μικροπράγματα συμπληρώνουν μια συνολικά πολύ καλή εικόνα στον τομέα των χώρων και της πρακτικότητας, η οποία μπορεί να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο αν επιλέξει κανείς ορισμένα στοιχεία του προαιρετικού εξοπλισμού, όπως την ηλεκτρική πίσω πόρτα ή τον «πάγκο για πικνίκ» (picnic bench), μια αναδιπλούμενη μέσα στο χώρο αποσκευών επιφάνεια που αναπτύσσεται προς τα έξω και στην οποία μπορούν να καθίσουν δύο άτομα.

Αντίστοιχα, πολύ προσεγμένη είναι η ποιότητα κατασκευής και υλικών, που ανταποκρίνεται και στην υψηλή τιμή του αυτοκινήτου (ειδικά αυτής της υβριδικής έκδοσης). Επίσης, αρκετά καλή είναι η θέση οδήγησης, με μοναδική μας ένσταση την κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος, που μπορεί να μην επιτρέψει σε όλους να βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση τους βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου είναι δυστυχώς το μειονέκτημά του στην Ελλάδα, λόγω της πολύ υψηλής φορολογίας, ξεκινώντας από 43.520 ευρώ, με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού βεβαίως, που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, σύστημα εντοπισμού πεζών και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα Start-Stop κλπ. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας, ενώ θα υπενθυμίσουμε ότι στην τιμή συμπεριλαμβάνεται και το πρόγραμμα MINI Service Inclusive, που παρέχει δωρεάν σέρβις για 5 χρόνια ή 60.000 χιλιόμετρα.
Το ποιοτικό εσωτερικό φιλοξενεί άνετα 4 άτομα και είναι καλά εξοπλισμένο
Κινητήρας-κιβώτιο
Το σύστημα παροχής ισχύος του Countryman SE αποτελείται από τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 με τους 136 ίππους που χρησιμοποιείται και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας κι έναν ηλεκτροκινητήρα 65 kW (88 ίππων), με συνδυασμένη ισχύ 224 ίππων. Είναι προφανές ότι μιλάμε για ένα σύστημα που προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,8''), με την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια που αυτό συνεπάγεται, αλλά και ιδιαίτερα ευχάριστη και εύκολη οδήγηση χάρη στην μεγάλη ροπή που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας από μηδενικές στροφές. Υπάρχει σύστημα επιλογής που επιτρέπει να λειτουργεί το αυτοκίνητο μόνο με το βενζινοκινητήρα, αφήνοντας φορτισμένη την μπαταρία για κίνηση π.χ. στην πόλη, ή την επιλογή αποκλειστικά ηλεκτροκίνησης (με ταχύτητες μέχρι 125 χλμ./ώρα) με την οποία η αυτονομία είναι πρακτικά γύρω στα 20-25 χιλιόμετρα. Το σύστημα συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων που είναι αρκετά ικανοποιητικό για την περίσταση, με δεδομένη και την μεγάλη ροπή που προσφέρει το σύστημα των δύο κινητήρων. Σε περίπτωση επιλογής της αυτόματης ρύθμισης του συστήματος παροχής ισχύος (auto eDrive), όταν η μπαταρία είναι φορτισμένη το αυτοκίνητο ξεκινάει και κινείται ως ηλεκτροκίνητο μέχρι τα 80 χλμ./ώρα και από εκεί και πάνω τίθεται σε λειτουργία και ο βενζινοκινητήρας. Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει σε κοινή πρίζα σε 3:15 ώρες.

Σε ό,τι αφορά το κόστος χρήσης, προφανώς αν κινείται κανείς στην πόλη αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση και καλύπτεται από την περιορισμένη αυτονομία του αυτοκινήτου, είναι πολύ χαμηλό και με χρήση νυχτερινού ρεύματος μπορεί να είναι μόλις 1,5 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αλλά και με τη χρήση του βενζινοκινητήρα, ακριβώς επειδή υπάρχει η βοήθεια από τον ηλεκτροκινητήρα, η κατανάλωση είναι πολύ χαμηλότερη απ' ότι θα ήταν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Η μέση κατανάλωση για το σύνολο της δοκιμής μας ήταν 6,8 λίτρα/100 χλμ. συν 1,6 kWh/100 χλμ. για το ηλεκτρικό ρεύμα, με κόστος επομένως χαμηλότερο και από αυτό ενός ντίζελ. Οι πολύ χαμηλές τυποποιημένες εκπομπές CO2 (49 g/km) εξασφαλίζουν επίσης απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας και καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας. Θα σημειώσουμε τέλος ότι το ρεζερβουάρ καυσίμου είναι μικρότερο από αυτό των συμβατικών εκδόσεων του Countryman (36 λίτρα αντί για 51).

Οδηγώντας
Το προηγούμενο Countryman είχε πολύ καλή οδική συμπεριφορά, όπως κάθε Mini. Αυτό το στοιχείο διατηρείται και στη νέα γενιά του, παρά το γεγονός ότι έχει αυξηθεί η απόσταση του από το έδαφος (16,5 εκατοστά αντί για 14,9), κάτι που προφανώς θα μπορούσε να διευκολύνει την αύξηση των κλίσεων του αμαξώματος και κατ' επέκταση να επιδρά στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Παρ' όλα αυτά η σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων συγκρατεί τις κλίσεις σε πολύ λογικά επίπεδα κι επιτρέπει στο αυτοκίνητο να προσφέρει μια συμπεριφορά που είναι ακριβής και απόλυτα προβλέψιμη, με καλό κράτημα, πρόσφυση υψηλού επιπέδου και πολύ προοδευτικές αντιδράσεις, σαφώς πιο προοδευτικές μάλιστα από εκείνες του 3θυρου Mini, λόγω του μεγαλύτερου μήκους και πλάτους του Countryman. Αν έχει χάσει λοιπόν κάτι από την «απόλυτη» συμπεριφορά των μικρότερων Mini σε ακρίβεια, έχει κερδίσει σε προοδευτικότητα και χρόνο «προειδοποίησης», κάτι που δεν προσδίδει μεν τον ίδιο σπορ χαρακτήρα, αλλά διευκολύνει το μέσο οδηγό. Το πολύ καλό τιμόνι και τα εξίσου καλά φρένα ολοκληρώνουν την θετική εικόνα του αυτοκινήτου στον δρόμο. Σε ό,τι αφορά την άνεση, είναι βελτιωμένη, απολύτως αποδεκτή για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, όχι όμως κορυφαία για την κατηγορία, μια που οι αναρτήσεις είναι κάπως σφιχτές. Σχετικά με το ιδιόμορφο σύστημα «τετρακίνησης», δεν είναι κάτι που παίζει ουσιαστικό ρόλο κατά τη κίνηση στην άσφαλτο, αλλά μπορεί ίσως να βοηθήσει το αυτοκίνητο να βελτιώσει την πρόσφυσή του σε μια πολύ ολισθηρή επιφάνεια, σε συνδυασμό και με την ύπαρξη ενός αυτόματου κιβωτίου. Χωρίς πάντως να προσφέρει τις δυνατότητες ενός παραδοσιακού συστήματος τετρακίνησης, που μεταδίδει όλη τη ροπή και στους δύο άξονες, συνήθως μάλιστα με μεταβλητή κατανομή, ανάλογα με την περίσταση.
YΠEP
- Oδική συμπεριφορά
- Tιμόνι
- Φρένα
- Επιδόσεις
- Δυνατότητα ηλεκτροκίνησης
- Κόστος χρήσης
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
KATA
- Υψηλή τιμή
- Κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Μικρότερο ρεζερβουάρ καυσίμου από τις άλλες εκδόσεις του μοντέλου
Είναι γρήγορο και πολύ οικονομικό χάρη στη συμβολή του ηλεκτροκινητήρα, ενώ η οδική συμπεριφορά του είναι αντάξια της εικόνας της εταιρείας
Συμπέρασμα
Με δεδομένο ότι το Countryman, που είναι ποιοτικό, έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και προσφέρει χώρους για 4 άτομα, είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της Mini, είναι προφανές ότι δικαιώνει απόλυτα την επιλογή της εταιρείας για τη δημιουργία του και την παρουσίαση μιας δεύτερης γενιάς. Σε ό,τι αφορά την συγκεκριμένη έκδοση προφανώς το μεγαλύτερο πρόβλημά της είναι η υψηλή τιμή της, που ξεπερνάει τα όρια εντός των οποίων έχει συνηθίσει κανείς να τοποθετεί μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα, ακόμα και premium. Από την άλλη πλευρά, η πραγματική αξιολόγησή του από έναν υποψήφιο αγοραστή πρέπει να γίνει σε σύγκριση με την αντίστοιχη «παραδοσιακή» έκδοση του μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το Countryman S ALL4. Αυτό κοστίζει περίπου 6.700 ευρώ λιγότερο από το υβριδικό SE, με τα εξής μειονεκτήματα: είναι 2λιτρο, άρα έχει μεγαλύτερο τεκμήριο, χωρίς να προσφέρει μεγαλύτερη ισχύ (192 ίπποι), έχει τυποποιημένες εκπομπές CO2 159 g/km, άρα δεν μπαίνει καθημερινά στο δακτύλιο της Αθήνας όπως το SE, έχει σημαντικά υψηλότερη κατανάλωση και πληρώνει ετήσια τέλη κυκλοφορίας 294 ευρώ (το SE απαλλάσσεται), άρα έχει σημαντικά μεγαλύτερο κόστος χρήσης. Αν συνυπολογιστούν όλα αυτά, η διαφορά τιμής δεν φαίνεται να έχει τόση σημασία, χωρίς πάντως αυτό να αλλάζει το γεγονός ότι, με απόλυτα κριτήρια, η τιμή του Countryman SE είναι πολύ υψηλή και το κάνει αυτοκίνητο για πολύ λίγους.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mini.com.gr


  UP