ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Renault Megane - 1.2 TCe 130

Άνετο, ποιοτικό κι ευχάριστο στην οδήγηση         ..:: Σαββάτο, 07 Απριλίου 2018 ::..

Η ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση του Megane διατηρεί όλες τις αρετές του μοντέλου σε ποιότητα, επαρκείς χώρους και (κορυφαία) άνεση, προσφέροντας καλές επιδόσεις που ενισχύουν την ενεργητική ασφάλεια, αλλά κι ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού

Τον τελευταίο καιρό συντελείται μία αποκατάσταση της ισορροπίας ανάμεσα στην βενζίνη και το ντίζελ στις πωλήσεις των αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά, μετά από μερικά χρόνια απόλυτης κυριαρχίας των ντίζελ. Είναι, λοιπόν, προφανές ότι αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον η δοκιμή των βενζινοκίνητων εκδόσεων των διάφορων μοντέλων, που προσελκύουν όλο και περισσότερους αγοραστές, πολύ περισσότερο δε αυτών που χρησιμοποιούν κινητήρες μικρού κυβισμού με τούρμπο, όπως η συγκεκριμένη έκδοση του Megane. Το μικρομεσαίο μοντέλο της Renault στη νέα γενιά του είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο κατά 6,4 εκατοστά, με συνολικό μήκος 4,359 μ. ενώ μία αύξηση κατά 28 χιλιοστά υπήρξε επίσης και στο μεταξόνιο.

Εσωτερικό
Η αύξηση των διαστάσεων επηρέασε θετικά και τους χώρους που προσφέρονται για τους επιβάτες, οι οποίοι είναι αρκετά καλοί για την κατηγορία και φιλοξενούν χωρίς πρόβλημα τέσσερις ενηλίκους. Ο χώρος αποσκευών είναι πολύ καλός για την κατηγορία, με χωρητικότητα 384 λίτρων και κανονικό σχήμα που διευκολύνει την εκμετάλλευσή του. Επαρκείς είναι επίσης και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, αν και θα επισημάνουμε ότι οι θήκες στις πόρτες είναι σχετικά μικρές. Η θέση οδήγησης είναι καλή, το αναπαυτικό κάθισμα στηρίζει σωστά το σώμα, αλλά η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή, κάτι που σημαίνει ότι ίσως μερικοί να μην βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Χαρακτηριστικό στοιχείο του εσωτερικού είναι η μεγάλη οθόνη επιπέδου ταμπλέτας στο κέντρο του ταμπλό, που λειτουργεί ως κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου, περιορίζοντας σημαντικά τον αριθμό των διακοπτών στο ταμπλό. Η μείωση του αριθμού των διακοπτών είναι ένα θετικό στοιχείο, χρειάζεται όμως κάποια εξοικείωση με λειτουργίες που χειρίζεται ο οδηγός από την οθόνη, καθώς τα μενού και οι επιλογές είναι πολλά και όχι πάντα αυτονόητα.

Τα μικρομεσαία Renault διακρίνονται εδώ και πολλά χρόνια για μια προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, οπότε είναι φυσιολογικό να συμβαίνει αυτό και με τη νέα γενιά του Megane, το εσωτερικό του οποίου έχει προσεγμένο διάκοσμο και υλικά καλής ποιότητας (αλλά και καλή ηχομόνωση), θα το χαρακτηρίζαμε δε και απολύτως σύγχρονο από πλευράς διαρρύθμισης και τεχνολογίας. Η τιμή της συγκεκριμένης βενζινοκίνητης έκδοσης είναι αρκετά ανταγωνιστική μετά την πρόσφατη μείωσή της και ξεκινάει από 19.600 ευρώ, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων και προειδοποίηση υπέρβασης ορίου ταχύτητας, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, cruise control, σύστημα πλοήγησης, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, σύστημα προσωποποίησης λειτουργιών Renault Multi-Sense, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Πολύ προσεγμένο το εσωτερικό του αυτοκινήτου, που χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, ενώ οι χώροι για τους επιβάτες ανταποκρίνονται στον οικογενειακό προσανατολισμό του
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 των 130 ίππων, είναι σίγουρα ένα ατού για το αυτοκίνητο, προσφέροντας αρκετά μεγάλη ισχύ και ροπή με περιορισμένο κυβισμό, που συνεπάγεται και χαμηλή φορολογική επιβάρυνση, ενώ η τετρακύλινδρη αρχιτεκτονική του αποτελεί ένα πλεονέκτημα απέναντι στους τρικύλινδρους ανταγωνιστές από πλευράς θορύβου και κραδασμών. Πρόκειται για ένα πολύ καλό κινητήρα, εύστροφο δυνατό και ελαστικό, με τη μέγιστη ροπή των 20,9 kgm να αποδίδεται σχετικά χαμηλά (στις 2.000 στροφές), προσφέροντας τελικά καλές επιδόσεις -και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια- στο αυτοκίνητο (η Renault αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100χλμ./ώρα σε 10,6''). Η συνεργασία του με το εύχρηστο 6άρι κιβώτιο είναι αρμονική και όλα αυτά έχουν θετικό αποτέλεσμα και στην κατανάλωση, η οποία δεν είναι ιδιαίτερα υψηλή και στην πόλη μπορεί εύκολα να συγκρατηθεί στα 9 λίτρα/100 χλμ. Στον ανοιχτό δρόμο όλα είναι βεβαίως θέμα τρόπου οδήγησης (η παραγωγή 130 ίππων απαιτεί ανάλογη κατανάλωση ενέργειας αν ο οδηγός επιδιώξει να εκμεταλλευτεί το σύνολο της ισχύος), με αυτοσυγκράτηση όμως και παραμονή στα όρια της... νομιμότητας η κατανάλωση μπορεί να πέσει προς τα 6 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Όπως είναι αναμενόμενο από ένα γαλλικό αυτοκίνητο με οικογενειακό προσανατολισμό, βασικό χαρακτηριστικό της συμπεριφοράς του νέου Megane στο δρόμο, είναι η κορυφαία άνεση που προσφέρει με τα μέτρα της κατηγορίας. Κι αυτό μάλιστα χωρίς να χρησιμοποιεί εξεζητημένες τεχνολογικές λύσεις στις αναρτήσεις, που είναι γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι αυτή η άνεση συνδυάζεται με μία καλή οδική συμπεριφορά, όχι σπορτίβ βεβαίως (τουλάχιστον στις «κανονικές» εκδόσεις, γιατί υπάρχει και η GT με σύστημα ενεργούς τετραδιεύθυνσης), αλλά πάντως ασφαλέστατη και απολύτως προβλέψιμη, με καλό κράτημα (που ενισχύθηκε από την αύξηση των μετατροχίων κατά 47 χιλιοστά εμπρός και 39 χιλιοστά πίσω) και απουσία εκπλήξεων. Δεν είναι λοιπόν το αυτοκίνητο που προσφέρει κίνητρο για σπορ οδήγηση, αλλά και δεν προβληματίζει στην πίεση, ούτε οι κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα στις στροφές είναι υπερβολικές. Αρκετά καλό σε αίσθηση και ακρίβεια, σύμφωνα με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, είναι το τιμόνι, χωρίς πάντως και να ξεχωρίζει, ενώ επαρκή είναι και τα φρένα, που ανταποκρίνονται στην αποστολή τους.
YΠEP
- Κορυφαία άνεση για την κατηγορία
- Ποιότητα κύλισης
- Δυνατός κινητήρας περιορισμένου κυβισμού
- Ποιότητα
- Χώρος αποσκευών
- Εξοπλισμός
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- «Φορτωμένο» ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου λειτουργιών
Χαρακτηριστικό του Megane  είναι η κορυφαία άνεση σε συνδυασμό με μία ασφαλή οδική συμπεριφορά, ενώ ο δυνατός κινητήρας εξασφαλίζει καλές επιδόσεις
Συμπέρασμα
Σ' αυτήν την δυνατή έκδοση 1.2 το νέο Megane είναι μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία για όσους στρέφονται προς την επιλογή βενζινοκινητήρα. Είναι ένα λειτουργικό, ασφαλές, ποιοτικό και πολύ καλά εξοπλισμένο αυτοκίνητο, που προσφέρει κορυφαία άνεση και καλή οδική συμπεριφορά, έχοντας και τη δύναμη για να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις που μερικές φορές δημιουργούνται στους στενούς και ορεινούς ελληνικούς δρόμους. Χωρίς μάλιστα αυτή η δύναμη να αυξάνει υπερβολικά την κατανάλωση αν δεν χρησιμοποιείται στο σύνολό της.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.renault.com.gr


  UP