ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Citroen C4 Cactus

Πανελλαδική παρουσίαση στα Σπάτα         ..:: Σαββάτο, 31 Μαρτίου 2018 ::..
Η νέα πρόταση της Citroen στη μικρομεσαία κατηγορία, που αντικαθιστά ταυτόχρονα το C4 και το το C4 Cactus, διατηρώντας το όνομα του δεύτερου, είναι πλέον διαθέσιμη και στην ελληνική αγορά. Με την ευκαιρία του λανσαρίσματος η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μια μεγάλη δημοσιογραφική παρουσίαση στην περιοχή των Σπάτων, όπου μας δόθηκε η ευκαιρία και για μια πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο, που είχαμε δει προ μηνών σε στατική παρουσίαση στη Γαλλία. Έχοντας ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές, το νέο C4 Cactus ξεκινάει από 14.850 ευρώ για το 1.2 των 82 ίππων, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και ηχοσύστημα με Βluetooth, θύρες USB και Aux, έγχρωμη οθόνη αφής και χειριστήρια στο τιμόνι. Οι τιμές για το 1.2 τούρμπο ξεκινούν από 16.490 ευρώ (έκδοση 110 ίππων) και οι τιμές του ντίζελ από 16.800 ευρώ.


Στην ειδική στατική παρουσίαση που είχε κάνει προ μηνών η Citroen στη Γαλλία για το νέο C4 Cactus, είχε ξεκαθαρίσει ότι, αν και διατηρεί το συγκεκριμένο όνομα, το μοντέλο αποκτάει ένα νέο ρόλο. Αποτελεί τώρα την πρόταση της γαλλικής εταιρείας στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών χάτσμπακ, καθώς ο ρόλος του μικρού SUV αποδόθηκε πλέον στο νέο C3 Aircross. Και μπορεί να διατηρεί το ίδιο όνομα, αλλά στην ουσία πρόκειται για ένα νέο αυτοκίνητο, αφού το 90% των εξαρτημάτων του είναι καινούργια. Αυτός ο νέος ρόλος τονίζεται και από το γεγονός ότι το όνομα Cactus δεν υπάρχει πλέον στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, όπου παρέμεινε μόνο το C4, αλλά μόνο στην πλαϊνή τρίτη κολόνα. Προς την ίδια κατεύθυνση συμβάλλει και μία σημαντική σχεδιαστική αλλαγή, που αφορά τη μετατόπιση των έντονων πλευρικών προστατευτικών "airbumps" του προηγούμενου C4 Cactus (τα οποία αποτελούσαν βασικό συστατικό του χαρακτήρα του αυτοκινήτου), πολύ πιο χαμηλά και πιο διακριτικά στο νέο μοντέλο. Κάτι που αλλάζει την εικόνα του «σκληροτράχηλου» crossover που προσέδιδαν τα airbumps, προς ένα περισσότερο πολιτισμένο χαρακτήρα, που ταιριάζει καλύτερα σ' ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο. Η γκάμα του νέου C4 Cactus περιλαμβάνει τον βενζινοκινητήρα 1.2 σε ατμοσφαιρική έκδοσή με 82 ίππους και σε υπερτροφοδοτούμενη με 110 ή 130, όπως επίσης και τον ντίζελ 1.6 με 100 ίππους.

Από εκεί και πέρα, έχοντας ως στόχο με βάση και τη γενικότερη φιλοσοφία της εταιρείας, να προσφέρει -εκτός από την κορυφαία άνεση που αποτελεί σήμα κατατεθέν της Citroen- και πρωτοτυπία σε συνδυασμό με πρακτικότητα, διατηρεί αρκετά στοιχεία από τη λειτουργικότητα του προηγούμενου C4 Cactus, όπως για παράδειγμα τη διάταξη του ταμπλό ή τη μετακίνησή του αερόσακου συνοδηγού στην οροφή. Κάτι που εκτός του ότι επιτρέπει να υπάρχει ένα πραγματικά μεγάλο ντουλαπάκι, βοηθάει και στην αύξηση του διαθέσιμου χώρου για επιβάτες. Σε ό,τι αφορά την άνεση, υπάρχουν και δύο τεχνολογικές καινοτομίες που χρησιμοποιούνται στο νέο C4 Cactus, μια στα μηχανικά μέρη και μία στο εσωτερικό. Στην πρώτη περίπτωση πρόκειται για το νέο σύστημα ανάρτησης, με μεταλλικά ελατήρια και αμορτισέρ και «προοδευτικά υδραυλικά ενθέματα» (Progressive Hydraulic Cushions), το οποίο η Citroen έχει κατοχυρώσει με ευρεσιτεχνία και χρησιμοποιείται σε όλες τις εκδόσεις εκτός από τη βασική βενζινοκίνητη των 82 ίππων. Πρόκειται για δύο υδραυλικά «στοπ» σε κάθε τροχό, ένα για τη συμπίεση και ένα για την επαναφορά, τα οποία υποβοηθούν τα ελατήρια και τα αμορτισέρ στην απορρόφηση των κραδασμών, όταν οι τροχοί περνούν από έντονες ανωμαλίες και οι κάθετες κινήσεις τους είναι μεγάλες. Η δεύτερη καινοτομία είναι τα νέα καθίσματα "Advanced Comfort", στα οποία χρησιμοποιήθηκε μια νέα τεχνολογία κατασκευής κι ένα νέο αφρώδες υλικό υψηλής πυκνότητας και προσφέρουν ταυτόχρονα καλή στήριξη του σώματος και υψηλά επίπεδα άνεσης, χωρίς να χάνουν τις ιδιότητές τους με το πέρασμα του χρόνου. Και φυσικά ο εξοπλισμός του νέου μοντέλου εμπλουτίστηκε με μια μεγάλη γκάμα οδηγικών βοηθημάτων και ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, σύμφωνα με την τάση της εποχής.
Στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής εκδήλωσης οδηγήσαμε την έκδοση ντίζελ. Το εσωτερικό δείχνει αρκετά γνώριμο, αφού έχουν διατηρηθεί αρκετά στοιχεία από το προηγούμενο μοντέλο (αν και με βελτιωμένη ποιότητα) και οι χώροι για τους επιβάτες είναι απολύτως επαρκείς για το ρόλο που του έχει ανατεθεί (όπως και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 348 λίτρα με ρεζέρβα). Ο κινητήρας έχει τη δύναμη που χρειάζεται για να κινήσει με ασφάλεια το αυτοκίνητο και τη ροπή που μπορεί να προσφέρει εύκολη και ξεκούραστη καθημερινή οδήγηση, χωρίς πολλές αλλαγές ταχυτήτων στο πεντάρι κιβώτιο. Κάτι που αντανακλάται και στην ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση, η μέση τιμή της οποίας ήταν 5,3 λίτρα/100 χλμ. στη διαδρομή μας. Σε ό,τι αφορά τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, είναι εμφανής η έμφαση που έχει δοθεί στην άνεση, η οποία πράγματι είναι κορυφαία για την κατηγορία, με συνέπεια βέβαια λίγο μεγαλύτερες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και λίγο πιο «ελαφρύ» πάτημα στο δρόμο, χωρίς όμως αυτό να δημιουργεί ανεπάρκεια στο κράτημα ή απρόβλεπτες αντιδράσεις. Το τιμόνι, όπως συχνά συμβαίνει με τα Citroen, είναι ελαφρύ και χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση, ενώ τα φρένα φάνηκαν αποτελεσματικά και δεν μας προβλημάτισαν.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP