ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Seat Arona - 1.0 TSI 115 PS

Πρακτικό αλλά και οδηγοκεντρικό         ..:: Σαββάτο, 24 Μαρτίου 2018 ::..

Ακολουθεί την τάση της εποχής για μικρά crossover το Arona, αλλά ταυτόχρονα ακολουθεί και την παράδοση της Seat, που θέλει τα αυτοκίνητά της να ξεχωρίζουν σε οδική συμπεριφορά και να είναι «οδηγοκεντρικά», ενώ αυτή η έκδοση με τον δυνατό χιλιάρη κινητήρα είναι ό,τι πρέπει για την ελληνική πραγματικότητα, προσφέροντας καλές επιδόσεις και περιορισμένη κατανάλωση με λίγα «κυβικά»

Το Arona είναι μια από τις πιο φιλόδοξες νέες παρουσίες στην ελληνική αγορά, με δεδομένο ότι ανήκει σε μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία, αυτή των μικρών αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, ενώ προσφέρεται με μια γκάμα πολύ καλά προσαρμοσμένη στην ελληνική πραγματικότητα. Βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα (MQB A0) με το νέο Ibiza, είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο, έχει μήκος 4,138 μ. και είναι 10 περίπου εκατοστά ψηλότερο από το Ibiza, φιλοδοξώντας όπως όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας του να αποτελέσει μια εναλλακτική λύση μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου απέναντι στα παραδοσιακά μικρομεσαία χάτσμπακ.

Εσωτερικό
Το ψηλό αμάξωμα, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα του είδους, επιτρέπει στο Arona να προσφέρει τους επαρκείς χώρους για τέσσερα άτομα που απαιτούνται σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, σε συνδυασμό μάλιστα με ένα πολύ καλό χώρο αποσκευών, μεγαλύτερο από αυτόν των περισσότερων μικρομεσαίων χάτσμπακ. Η χωρητικότητά του φτάνει τα 400 λίτρα, ενώ είναι και ιδιαίτερα πρακτικός, με διπλό δάπεδο, δύο λάστιχα για συγκράτηση αντικειμένων στα πλευρικά του τοιχώματα και μία θήκη για μικρά αντικείμενα αριστερά. Το μόνο που θα μπορούσαμε να παρατηρήσουμε, είναι πως όταν το δάπεδο βρίσκεται στην πιο χαμηλή θέση του, δημιουργείται στο βάθος ένα μικρό «ανάχωμα», που δεν διευκολύνει την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση του συνόλου της χωρητικότητας. Τη συνολικά καλή εικόνα της πρακτικότητας του αυτοκινήτου ολοκληρώνουν οι επαρκείς χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό του. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με καλό κάθισμα και αρκετές ρυθμίσεις για να βρει κανείς με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει.

Η ποιότητα κατασκευής δείχνει προσεγμένη, χωρίς πάντως πολυτέλειες και με σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, το οποίο είναι κάπως λιτό, όπως συνηθίζεται στα Seat (και τα Skoda), προφανώς για να δείχνουν λιγότερο «ακριβά» από τα αντίστοιχα VW! Δεν υπάρχουν πάντως παράπονα από τη λειτουργικότητα του εσωτερικού, ούτε από τη συναρμολόγηση και το διάκοσμο. Η τιμή του αυτοκινήτου με το χιλιάρη κινητήρα των 115 ίππων ξεκινάει από 16.500 ευρώ, με ένα πραγματικά πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα εντοπισμού εμπoδίων και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, υπολογιστή ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, ραδιο-CD με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρες USB, SD και Aux, Bluetooth, συμβατότητα FullLink με Android smartphones και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Κάπως λιτό, αλλά λειτουργικό είναι το ταμπλό, πολύ καλή η θέση οδήγησης και επαρκείς οι χώροι για 4 άτομα στο εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο πολύ καλός 3κύλινδρος χιλιάρης κινητήρας τούρμπο του γκρουπ VW χρησιμοποιείται εδώ σε έκδοση που αποδίδει 115 ίππους. Αν εξαιρέσει κανείς το γεγονός ότι στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο ο θόρυβός του ακούγεται λίγο παραπάνω απ' ότι μας έχει συνηθίσει σε άλλες εφαρμογές του, ικανοποιεί κατά τα άλλα απόλυτα με τη λειτουργία του, που ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στις ανάγκες του αυτοκινήτου. Εύστροφος, δυνατός και ελαστικός, έχει αρκετά αποθέματα ροπής σε μία ευρεία περιοχή στροφών και προσφέρει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8''), που εξασφαλίζουν την ανάλογη ασφάλεια στα προσπεράσματα. Η συνεργασία του με το εύχρηστο εξάρι κιβώτιο, που είναι σωστά κλιμακωμένο, είναι πολύ καλή και αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητές του. Κάτι το οποίο επιβεβαιώνεται και με τη περιορισμένη κατανάλωσή του (όταν φυσικά η οδήγηση δεν γίνεται με το… πόδι στο πάτωμα!), που στις αστικές συνθήκες μπορεί εύκολα να πέσει κάτω από 8 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Όπως θα περιμέναμε από ένα Seat, το Arona είναι από τα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του σε οδική συμπεριφορά, κάτι στο οποίο προφανώς συμβάλλει και η αυξημένη ακαμψία της νέας πλατφόρμας. Με καλό κράτημα και πολύ προοδευτικές αντιδράσεις, έχει καλή κατευθυντικότητα και δεν αιφνιδιάζει πότε τον οδηγό. Στις στροφές γέρνει αναπόφευκτα λίγο παραπάνω από ένα Ibiza λόγω του αυξημένου ύψους του από το έδαφος (19 εκατοστά), λιγότερο όμως από τα περισσότερα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού, κάτι που προφανώς θα εκτιμήσουν οι πιο ενθουσιώδεις οδηγοί. Το καλό τιμόνι του, γρήγορο ακριβές και με αρκετά καλή αίσθηση, είναι ένα ακόμα ατού, ενώ και τα φρένα του ανταποκρίνονται στην αποστολή τους και δεν προβληματίζουν. Ταυτόχρονα το αυτοκίνητο προσφέρει καλή ποιότητα κύλισης και, χωρίς να είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας σε άνεση, είναι αρκετά ικανοποιητικό και σε αυτόν τον τομέα και δεν κουράζει τους επιβάτες σε μια μακρινή διαδρομή. Η μπροστινή κίνηση δεν αφήνει φυσικά περιθώρια για πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες, απλώς η αυξημένη απόσταση από το έδαφος του επιτρέπει να κινηθεί σε δρόμους ασφάλτινους ή (στεγνούς) χωμάτινους με κακής ποιότητας οδόστρωμα και πολλές λακκούβες, χωρίς τον κίνδυνο να «βρει» από κάτω.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Καλός κινητήρας μικρού κυβισμού
- Χώρος αποσκευών
- Θέση οδήγησης
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κύλισης
KATA
- Κάπως αυξημένος θόρυβος κινητήρα
Από τα πιο «οδηγοκεντρικά» μικρά crossover, το Arona έχει καλή οδική συμπεριφορά και είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση
Συμπέρασμα
Το Arona έχει δικαιολογημένα μεγάλες φιλοδοξίες στην ελληνική αγορά, γιατί είναι ένα από τα καλύτερα μικρά αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου, που έχουν ιδιαίτερη πέραση τελευταία, και ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ελληνικές συνθήκες. Με καλούς χώρους σε περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, πλούσιο εξοπλισμό και πολύ καλή οδική συμπεριφορά, έχει κι ένα πολύ καλό μικρό κινητήρα, που εξασφαλίζει ταυτόχρονα καλές επιδόσεις, ενεργητική ασφάλεια, οικονομία και χαμηλή φορολογική επιβάρυνση. Κι όλα αυτά με μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή, που σίγουρα θα παίξει το ρόλο της στην εμπορική πορεία του.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.seat.gr


  UP