ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Skoda Octavia - 1.6 TDI

Πολλή "value" χωρίς πολύ "money"         ..:: Σαββάτο, 24 Μαρτίου 2018 ::..

Μια εξαιρετική πρόταση για όσους ζητούν ένα καλό οικογενειακό αυτοκίνητο που δεν κοστίζει μια περιουσία, το -ελαφρά- ανανεωμένο Octavia προσφέρει μεγάλους χώρους, προσεγμένη ποιότητα, ασφαλή οδική συμπεριφορά, καλή άνεση και, σ' αυτήν την έκδοση ντίζελ, καλές επιδόσεις με πολύ χαμηλή κατανάλωση

Μερικές φορές οι δοκιμές ορισμένων ανανεωμένων μοντέλων γίνονται... ανιαρές. Γιατί αφορούν αυτοκίνητα που ήταν ήδη πολύ καλά, όπως αυτό το Octavia, και η ανανέωση δεν αφορά κάποια ουσιαστική αλλαγή, αλλά έγινε γιατί απλώς αυτό επιτάσσει η συνήθεια της εποχής, που έχει κακομάθει το αγοραστικό κοινό να περιμένει «νέο» μοντέλο κάθε τρία χρόνια. Βεβαίως, με την ευκαιρία κάθε ανανέωσης προστίθενται στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου και κάποια νέα στοιχεία στον τομέα των ηλεκτρονικών συστημάτων κάθε είδους που εξελίχθηκαν στο διάστημα από την πρώτη παρουσίαση του, αλλά αυτό θα μπορούσε ούτως ή άλλως να γίνει, χωρίς να αναγκάζεται η εταιρεία να κάνει και αλλαγές π.χ. σε σχεδιαστικές λεπτομέρειες για να δείξει ότι το αυτοκίνητο είναι «νέο». Εν πάση περιπτώσει, το ανανεωμένο Octavia είναι εδώ και η δοκιμή μας αφορά την μικρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοσή του.

Εσωτερικό
Το Octavia είναι ένα αρκετά μεγάλο αυτοκίνητο, στα επίπεδα της μεσαίας κατηγορίας (μήκος 4,670 μ., 2.686 χιλ.) και προσφέρει πολύ μεγάλους χώρους για 4 επιβάτες. Οι πίσω κάθονται ακόμα και... σταυροπόδι, ενώ τεράστιος είναι και ο χώρος αποσκευών, ο μεγαλύτερος της κατηγορίας, με χωρητικότητα 568 λίτρων (με ρεζέρβα, όπως έχουν τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα με -σωστή- επιλογή της αντιπροσωπείας). Περιέργως αν και το Octavia έχει μεγάλο ντουλαπάκι και κλειστό «κουτί» ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, οι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα είναι περιορισμένοι, αν και με βάση τα δεδομένα της εποχής θα τους χαρακτηρίζαμε οριακά επαρκείς, αφού λίγα είναι τα αυτοκίνητα που προσφέρουν κάτι παραπάνω. Η θέση οδήγησης είναι καλή, οι ρυθμίσεις επαρκείς για να βρει ο οδηγός με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει και η γενική εργονομία είναι σωστή.

Στη σημερινή γενιά του το Octavia εμφανίζεται πολύ προσεγμένο ποιοτικά, σε επίπεδο κατασκευής αλλά και υλικών και απλώς το ταμπλό, λόγω... εσωτερικών ισορροπιών στο γκρουπ VW, είναι κάπως πιο λιτό σε σχέση με τα ακριβότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας, ώστε να δείχνει πιο φτηνό από τα μοντέλα της VW. Επιπλέον, παρά την πολύ ανταγωνιστική τιμή του αυτοκινήτου, που για το 1.6 TDI ξεκινάει από 20.500 ευρώ, παραπέμποντας περισσότερο σ' ένα καλό μικρομεσαίο χάτσμπακ παρά σ' ένα οικογενειακό αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας, ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης είναι πληρέστατος και περιλαμβάνει ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, σύστημα προφόρτισης φρένων, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, σύστημα πολυμέσων, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start/stop κλπ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε και το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και σ' αυτήν την περίπτωση η τιμή ξεκινάει από 21.900 ευρώ, με το επόμενο επίπεδο εξοπλισμού όμως, που περιλαμβάνει επιπλέον hill holder για το ESP, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, χειριστήρια ηχοσυστήματος και τηλεφώνου στο τιμόνι και πολλές άλλες λεπτομέρειες που βελτιώνουν την χρηστικότητα και την άνεση, όπως π.χ. διαιρούμενο πίσω κάθισμα, κλιματιζόμενο ντουλαπάκι, ρύθμιση της στήριξης της μέσης κλπ. Θα λέγαμε, λοιπόν, ότι εφ' όσον ο αγοραστής διαθέτει το επιπλέον ποσό που μπορεί να καλύψει αυτήν τη διαφορά τιμής, πιστεύουμε ότι είναι σαφώς καλύτερη επιλογή η αγορά της έκδοσης με το DSG.
Ένα πολύ προσεγμένο εσωτερικό φιλοξενεί άνετα τέσσερις επιβάτες, που θα χωρέσουν όλες τις αποσκευές τους στο τεράστιο πορτμπαγκάζ
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 TDI του γκρουπ VW που χρησιμοποιείται στο Octavia αποδίδει 116 ίππους και αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα λύση για ένα κατεξοχήν οικογενειακό αυτοκίνητο όπως το συγκεκριμένο. Γιατί προσφέρει ταυτόχρονα εύκολη και ευχάριστη οδήγηση χάρη στην πολύ καλή ροπή του, ασφαλή προσπεράσματα και γενικά ενεργητική ασφάλεια χάρη στις καλές επιδόσεις που εξασφαλίζει (0-100 χλμ./ώρα σε 10,1'' με το χειροκίνητο κιβώτιο, 10,2'' με το DSG ) και ταυτόχρονα πολύ χαμηλή κατανάλωση. Η συνεργασία του με το ημιαυτόματο κιβώτιο DSG των 7 ταχυτήτων είναι άψογη, η κατανομή των σχέσεων πολύ καλή και οι αλλαγές γρήγορες, ενώ ο μεγάλος αριθμός των σχέσεων βοηθάει στην καλύτερη αξιοποίηση τον κινητήρα. Έτσι τελικά το αυτοκίνητο καταναλώνει στην πόλη λίγο πάνω από τα 7 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι η κατανάλωση πέφτει εύκολα κάτω από τα 6!

Οδηγώντας
Η συμπεριφορά του Octavia στο δρόμο ολοκληρώνει μια συνολικά πολύ καλή εικόνα και είναι αυτή που περιμένει κανείς από ένα καλό προσθιοκίνητο οικογενειακό αυτοκίνητο, στο οποίο πάντα επιδιώκεται η χρυσή τομή ανάμεσα στην καλή οδική συμπεριφορά και την άνεση. Το αυτοκίνητο έχει πολύ καλό κράτημα (στην ανανεωμένη έκδοση έχουν αυξηθεί λίγο και τα μετατρόχια, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο αυτό το θετικό στοιχείο), υποστρέφει προοδευτικά (και γέρνει αντίστοιχα) όταν αρχίσεις να το πιέζεις στις στροφές και με τις σχετικά μαλακές ρυθμίσεις του προσφέρει απολύτως ικανοποιητική άνεση. Αν αφήσεις το γκάζι πάνω στη στροφή, το αυτοκίνητο εξακολουθεί να είναι ουδέτερο και μόνο αν το φτάσεις στα όριά του μπορεί να εμφανίσει τάση υπερστροφής, η οποία συγκρατείται αμέσως από το καλό ESP. Όλα είναι προβλέψιμα και εύκολα, η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, τα φρένα ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις ανάγκες του αυτοκινήτου και το τιμόνι είναι ακριβές και με ικανοποιητική (αν και κάπως τεχνητή) αίσθηση.
YΠEP
- Μεγάλοι χώροι
- Προσεγμένη ποιότητα
- 5η πόρτα
- Καλές επιδόσεις
- Συνδυασμός άνεσης-οδικής συμπεριφοράς
- Πρακτικότητα
- Οικονομία
- Τιμή
KATA
- Κάπως λιτό ταμπλό με τα δεδομένα της μεσαίας κατηγορίας
Ο ντίζελ 1.6 προσφέρει καλές επιδόσεις και πολύ χαμηλή κατανάλωση, ενώ το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από ένα συνδυασμό καλής άνεσης και ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς
Συμπέρασμα
Ήταν ήδη πολύ καλό κι εξακολουθεί να είναι! Σε όλα μας τα άρθρα με δοκιμές εκδόσεων της τρέχουσας γενιάς του Octavia είχαμε τονίσει ότι το θεωρούμε μια εξαιρετική επιλογή για οικογενειακό αυτοκίνητο, καθώς προσφέρεται σε πολύ ανταγωνιστική τιμή, αντίστοιχη με αυτή ενός καλά εξοπλισμένου μικρομεσαίου χάτσμπακ, χωρίς συμβιβασμούς σε ασφάλεια, άνεση και λειτουργικότητα. Τίποτα απ' όλα αυτά δεν άλλαξε με την ανανέωση του μοντέλου, που τώρα προσφέρει και περισσότερες επιλογές στον κατάλογο του εξοπλισμού. Είναι ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο με τεράστιο χώρο αποσκευών, καλές επιδόσεις, προσεγμένη ποιότητα, πλήρη εξοπλισμό και χαμηλή κατανάλωση. Τί παραπάνω να ζητήσει κανείς στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα;
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP