ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Volvo XC40

Αποστολή στη Μονεμβασία         ..:: Πέμπτη, 22 Μαρτίου 2018 ::..
Με τις περγαμηνές του τίτλου του ευρωπαϊκού «Αυτοκινήτου της Χρονιάς», το νέο μικρομεσαίο SUV της Volvo, το XC40, άρχισε να διατίθεται και στην ελληνική αγορά και η αντιπροσωπεία οργάνωσε μια μεγάλη δημοσιογραφική παρουσίαση στην περιοχή της Μονεμβασίας, τονίζοντας την ιδιαίτερη σημασία που δίνει η Volvo στο συγκεκριμένο μοντέλο. Οι εκδόσεις που είναι άμεσα διαθέσιμες ξεκινούν από 49.352 ευρώ (πετρελαιοκίνητο D4) με στάνταρ εξοπλισμό στο δεύτερο επίπεδο, που περιλαμβάνει ESP, 7 αερόσακους, σύστημα αναγνώρισης εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος City Safety, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης στο αντίθετο ρεύμα, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα αποφυγής εκτροπής από το δρόμο, σύστημα παρακολούθησης επαγρύπνησης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, αυτόματο κλιματισμό, προβολείς τεχνολογίας LED, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, cruise control, αυτόματους καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με πρόσβαση στο Internet, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Για το βενζινοκίνητο T3 με τον νέο κινητήρα 1.5, που θα έρθει τους επόμενους μήνες και ήδη μπορεί να παραγγελθεί, οι τιμές ξεκινούν από 30.713 ευρώ.


Αν και εκ πρώτης όψεως φαίνεται για ένα συμβατικό μοντέλο, με το οποίο η Volvo μπαίνει σε μια από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς, αυτή των μικρομεσαίων SUV, το XC40 αποτελεί στην πραγματικότητα το πρώτο βήμα της σουηδικής εταιρείας προς μια εντελώς νέα πορεία. Κι αυτό γιατί πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της που είναι βασισμένο στη νέα «σπονδυλωτή» πλατφόρμα CMA, η οποία είναι ειδικά μελετημένη για να συνδυάζεται με υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα παροχής ισχύος. Το ίδιο το XC40 άλλωστε, αν και ξεκινάει την καριέρα του ως συμβατικό μοντέλο με βενζινοκινητήρες και ντίζελ, θα αποκτήσει στο μέλλον υβριδική, αλλά και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Προς το παρόν, για την φάση του λανσαρίσματος το αυτοκίνητο θα διατίθεται αρχικά με 4κύλινδρους 2λιτρους κινητήρες βενζίνης με 247 ίππους (T5) και ντίζελ με 190 ίππους (D4). Ήδη όμως έχουν αναγγελθεί, μπορούν να παραγγελθούν και θα αρχίσουν να διατίθενται στους επόμενους μήνες μία ακόμα έκδοση του ντίζελ με 150 ίππους, όπως επίσης και μία βενζινοκίνητη έκδοση με το νέο 3κύλινδρο κινητήρα 1.5 της εταιρείας, που αποδίδει 156 ίππους.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός κι σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς δίσκους πίσω και το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα. Οι δύο εκδόσεις που είναι άμεσα διαθέσιμες είναι τετρακίνητες κι έχουν αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων, ενώ ανάμεσα στις εκδόσεις που αναμένονται θα υπάρχουν και προσθιοκίνητες, όπως επίσης και χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Ενδεικτικό των εκτός δρόμου δυνατοτήτων που προσφέρει το αυτοκίνητο στις τετρακίνητες εκδόσεις του, είναι το γεγονός ότι η απόστασή του από το έδαφος είναι αρκετά μεγάλη, φτάνοντας τα 21,1 εκατοστά. Από εκεί και πέρα φυσικά, εφόσον μιλάμε για τη Volvo, αναμενόμενο είναι το γεγονός ότι στον στάνταρ ή τον έξτρα εξοπλισμό του αυτοκινήτου υπάρχει ένας μακρύς κατάλογος από ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας, μεταξύ των οποίων και ορισμένα που υπενθυμίζουν την πορεία που ήδη υπάρχει στην αυτοκινητοβιομηχανία προς την αυτόνομη κίνηση, όπως π.χ. προσαρμοζόμενο cruise control με σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα "Cross Traffic Alert" με αυτόματο φρενάρισμα κλπ. Επίσης, σύμφωνα με την τάση της εποχής, υπάρχει μια πλήρης σειρά συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Το μήκος του αυτοκινήτου είναι 4,425 μ., το μεταξόνιο 2.702 χιλιοστά και ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 460 λίτρα, προσφέροντας και κάποιες δυνατότητες διαμόρφωσης που ενισχύουν την πρακτικότητά του. Αντίστοιχη συμβολή στην πρακτικότητα του αυτοκινήτου έχει και ο μεγάλος αριθμός από κάθε είδους αποθηκευτικούς χώρους που υπάρχει στο εσωτερικό του.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε και τις δύο διαθέσιμες εκδόσεις του μοντέλου, T5 βενζίνης και D4 ντίζελ, σε μια μεγάλη διαδρομή από την Αθήνα μέχρι τη Μονεμβασία, που περιλάμβανε κάθε είδους δρόμο. Η πρώτη εντύπωση που δημιουργείται όταν μπαίνεις στο εσωτερικό, είναι ότι πρόκειται για μία ιδιαίτερα ποιοτική κατασκευή, η οποία ανταποκρίνεται στις υψηλές απαιτήσεις που αναπόφευκτα δημιουργεί ένα "premium" αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας τιμής. Οι χώροι είναι απολύτως επαρκείς για να ανταποκριθεί το XC40 στο ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου για τον οποίο προορίζονται όλα τα μοντέλα της κατηγορίας. Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά του στο δρόμο, προφανώς και οι δύο κινητήρες, που είναι και οι ισχυρότεροι της γκάμας, ανταποκρίνονται πολύ περισσότερο από ικανοποιητικά στις ανάγκες του και προσφέρουν πολύ καλές επιδόσεις (τα προσπεράσματα που χρειάστηκε να κάνουμε στα ορεινά κομμάτια της διαδρομής ήταν πραγματικά αστραπιαία), με τον βενζινοκινητήρα προφανώς να είναι ακόμα καλύτερος λόγω της μεγαλύτερης ισχύος του και της ευστροφίας του.

Η Volvo αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 6,5'' για το T5 και σε 7,9'' για το D4. Ο ντίζελ φυσικά υπερέχει σε οικονομία, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη, έχοντας μια μέση κατανάλωση 7,9 λίτρα/100 χλμ. στον τμήμα της διαδρομής που κάναμε με το D4 αντί για τα 8,8 λίτρα/100 χλμ. που είδαμε στο T5. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και η άνεση ικανοποιητική, χωρίς βεβαίως να φτάνει στα επίπεδα των σεντάν της Volvo -όπως συμβαίνει με όλα τα SUV. Απλώς το ντίζελ που οδηγήσαμε στην έκδοση R-Design, η οποία έχει σπορ ρύθμιση ανάρτησης με 15% σκληρότερα ελατήρια, αντιδρά πιο «ξερά» στις ανωμαλίες του δρόμου σε σύγκριση με το βενζινοκίνητο Momentum (από το οποίο άλλωστε το ντίζελ είναι και πιο βαρύ). Τέλος, η οδική συμπεριφορά δεν μας προβλημάτισε και, χωρίς να είναι «σπορτίβ», αποδείχθηκε ασφαλής και απολύτως προβλέψιμη, τα οδηγικά βοηθήματα σίγουρα κάνουν ασφαλέστερη και πιο ξεκούραστη την οδήγηση, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά και συμβάλλουν στο γενικότερο αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει το XC40.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP