ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Kia Stonic - 1.6 D

Δικαιωματικά πρωταγωνιστής         ..:: Παρασκευή, 16 Μαρτίου 2018 ::..

Δυναμικά μπαίνουν οι Κορεάτες στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία της αγοράς, με ένα μικρό "crossover" που είναι αρκετά νεανικό σε χαρακτήρα, ευχάριστο στην οδήγηση και ασφαλές, λειτουργικό και πολύ καλά εξοπλισμένο στην έκδοση ντίζελ, η οποία προσφέρει και τον απαραίτητο για τα ελληνικά δεδομένα συνδυασμό δύναμης και οικονομίας

Οι Κορεάτες έχουν μπει για τα καλά στη φρενίτιδα της παρουσίασης νέων "SUV" και "Crossover" από όλους τους κατασκευαστές της αυτοκινητοβιομηχανίας, ιδιαίτερα στις μικρές κατηγορίες που είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στην Ευρώπη. Η πρόταση της Kia στην κατηγορία B παρουσιάστηκε πριν λίγους μήνες στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, με στόχο να απευθυνθεί σ' ένα πιο νεανικό κοινό σε σχέση με την αντίστοιχη πρόταση της Hyundai στην ίδια κατηγορία. Έτσι το Stonic είναι περισσότερο ένα "crossover" παρά ένα αυτοκίνητο με σχεδιαστικό χαρακτήρα "SUV" (γιατί πραγματικά SUV είναι ούτως η άλλως αυτά που προσφέρονται και σε τετρακίνητη έκδοση) και προσφέρει πολλά χρώματα και επιλογές εξατομίκευσης. Έχει μήκος 4,14 μ. και, όπως είχαμε αναφέρει και κατά την πρώτη παρουσίασή του, προορίζεται όπως όλα αυτοκίνητο της κατηγορίας να παίξει το ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου ως εναλλακτική λύση απέναντι στα μικρομεσαία χάτσμπακ.

Εσωτερικό
Για να χρησιμοποιηθεί ως οικογενειακό ένα αυτοκίνητο πρέπει να προσφέρει αρκετούς χώρους για τέσσερα άτομα κι αυτήν την ανάγκη το Stonic την καλύπτει απολύτως, αφού τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν σ' αυτό χωρίς πρόβλημα. Ικανοποιητικός επίσης για τα μέτρα της κατηγορίας είναι κι ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 352 λίτρων, αντίστοιχη δηλαδή με αυτήν ενός μικρομεσαίου οικογενειακού χάτσμπακ (και διπλό δάπεδο, που αυξάνει την πρακτικότητά του). Συνολικά το εσωτερικό ικανοποιεί με τη λειτουργικότητά του, προσφέροντας σωστή εργονομία, μια αρκετά καλή θέση οδήγησης (αν και η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί μερικοί να μην βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει) και επαρκείς χώρους για μικροπράγματα. Θα επισημάνουμε μόνο ότι η βαθιά θήκη στην κονσόλα κάτω από το ταμπλό δεν έχει αντιολισθητικό υλικό και τα αντικείμενα που τοποθετούνται εκεί γλιστράνε και... πηγαινοέρχονται όταν κινείται το αυτοκίνητο.

Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη, χωρίς πολυτέλειες βεβαίως (τα πλαστικά στο ταμπλό είναι σκληρά), αλλά και χωρίς προχειρότητες, ο διάκοσμος είναι ευχάριστος και οι δυνατότητες εξατομίκευσης αρκετές. Η τιμή του 1.6 ντίζελ ξεκινάει από 17.660 ευρώ, με πληρέστατο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα Torque Vectoring (για υποβοήθηση της κατευθυντικότητας στις στροφές) και έλεγχο φρεναρίσματος στις στροφές, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, έγχρωμη οθόνη αφής και συμβατότητα με Apple Cari Play και Android Auto, συναγερμό, σύστημα start-stop κλπ. Μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας. Θα υπενθυμίσουμε επίσης το μεγάλο ατού των αυτοκινήτων της Kia, που είναι τα 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης.
Το λειτουργικό και σχεδιαστικά ευχάριστο εσωτερικό φιλοξενεί άνετα τέσσερα άτομα και είναι προσεγμένο και καλά εξοπλισμένο
Κινητήρας-κιβώτιο
Χωρίς να είναι ο κορυφαίος σε ισχύ στην κατηγορία του κυβισμού του, ο κινητήρας ντίζελ 1.6 με τους 110 ίππους είναι αρκετά δυνατός και ικανοποιεί απόλυτα με τη λειτουργία του, που καλύπτει τις ανάγκες του αυτοκινήτου χωρίς να αφήνει περιθώρια για παράπονα. Η καλή ροπή του κάνει ιδιαίτερα ξεκούραστη την καθημερινή οδήγηση, η ευστροφία του είναι ικανοποιητική για πετρελαιοκινητήρα και η δύναμη του επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινηθεί αρκετά σβέλτα αν το επιθυμεί οδηγός και σε κάθε περίπτωση να προσπεράσει με ασφάλεια. Δεν είναι από τους λιγότερο θορυβώδεις ντίζελ, έχει μια κάποια τραχύτητα στη λειτουργία του, αλλά όχι τόσο ώστε να γίνεται κουραστικός. Το πολύ καλό εξάρι κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση των σχέσεων και συνεργάζεται αποτελεσματικά με τον κινητήρα, με τελικό αποτέλεσμα το συνδυασμό ικανοποιητικών επιδόσεων με αρκετά χαμηλή κατανάλωση, που μπορεί στην πόλη να πέσει ακόμα και κάτω από 7,5 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Με δεδομένο το νεανικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου, που απευθύνεται κατά συνέπεια σε ένα κοινό το οποίο ενδιαφέρεται λιγότερο από τους μεγαλύτερους σε ηλικία για την άνεση των αναρτήσεων και περισσότερο απ' αυτούς για την ευχάριστη οδήγηση και την καλή οδική συμπεριφορά, είναι κατανοητή η συνειδητή επιλογή της Kia για σχετικά «σφιχτή» ρύθμιση των αναρτήσεων στο συγκεκριμένο μοντέλο. Πολύ περισσότερο μάλιστα καθώς πρόκειται για ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο, που αν είχε πιο μαλακές αναρτήσεις θα είχε και αυξημένες κλίσεις στις στροφές. Η άνεση, λοιπόν, δεν είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας, χωρίς όμως και να φτάνει στο επίπεδο που να γίνεται το αυτοκίνητο ενοχλητικό ή να κουράζει, καθώς μάλιστα έχει και απόλυτα ικανοποιητική ποιότητα κύλισης. Η οδική συμπεριφορά του -αποκλειστικά προσθιοκίνητου- Stonic είναι καλή, προβλέψιμη και προοδευτική, με καλό κράτημα, καλή κατευθυντικότητα και απουσία απότομων και απρόβλεπτων αντιδράσεων στο «στραμπούληγμα». Απολύτως ικανοποιητικό είναι και το τιμόνι, το οποίο είναι αρκετά γρήγορο και ικανοποιεί σε αίσθηση και ακρίβεια, αποτελεσματικά αποδείχτηκαν και τα φρένα.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Κιβώτιο ταχυτήτων
- Εξοπλισμός
- Χώροι για μικροπράγματα
- Δυνατότητες εξατομίκευσης
- 7 χρόνια εγγύηση
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Έλλειψη αντιολισθητικού υλικού στην κεντρική «θήκη» του ταμπλό
Ο ντίζελ 1.6 προσφέρει ένα καλό συνδυασμό δύναμης οικονομίας την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας
Συμπέρασμα
Ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που έχουν φτιάξει οι Κορεάτες έρχεται σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς, ταιριάζοντας πολύ καλά και στις ελληνικές συνθήκες και καταναλωτικές συνήθειες. Νεανικό σε χαρακτήρα, ευχάριστο την οδήγηση, λειτουργικό και καλοφτιαγμένο, έχει στην έκδοση ντίζελ τη δύναμη που χρειάζεται για να ανταποκριθεί στις ανάγκες οποιασδήποτε διαδρομής σε ελληνικό επαρχιακό δρόμο και ταυτόχρονα προσφέρει την οικονομία που τόσο σημαντική είναι τα τελευταία χρόνια για τον έλληνα καταναλωτή. Έχει όλα τα προσόντα για να είναι ένας από του βασικούς πρωταγωνιστές στην κατηγορία.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.kia.gr


  UP