ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Suzuki Swift - 1.0 Boosterjet

Νεανικό, σπορτίφ και οικονομικό         ..:: Παρασκευή, 16 Μαρτίου 2018 ::..

Ευχάριστο στην οδήγηση και ευέλικτο στην πόλη, προσιτό σε τιμή και οικονομικό στη χρήση, με καλή οδική συμπεριφορά και καλές επιδόσεις, νεανικό σε χαρακτήρα και πολύ καλά εξοπλισμένο, το Swift με το νέο χιλιάρη τούρμπο κινητήρα έχει όλα τα φόντα για να συνεχίσει την πετυχημένη πορεία του προκατόχου του στην ελληνική αγορά

Ο σπορτίφ χαρακτήρας του Swift ήταν πάντα κάτι που προσπαθούσε να τονίσει η Suzuki σ' ένα μοντέλο ούτως ή άλλως νεανικό, γι' αυτό άλλωστε και είχε παραδοσιακά και μία έκδοση Sport γι' αυτό (με αυτόν ακριβώς ή άλλον αντίστοιχο προσδιορισμό). Στη νέα γενιά αυτός ο χαρακτήρας τονίζεται ακόμα περισσότερο και στη βασική γκάμα του αυτοκινήτου (γιατί παρουσιάστηκε πλέον και η νέα έκδοση Sport στην πρόσφατη έκθεση της Φρανκφούρτης), με το νέο χιλιάρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που προσφέρει στο αυτοκίνητο και τις ανάλογες επιδόσεις που ταιριάζουν σε αυτόν τον σπορτίφ χαρακτήρα του. Ένα νέο μοντέλο που θα θυμίσουμε ότι έχει μικρότερο μήκος κατά 10 χιλιοστά σε σχέση με το προηγούμενο (3,840 μ. συνολικά), αλλά μεγαλύτερο πλάτος κατά 40 χιλιοστά και μεταξόνιο αυξημένο κατά 20 χιλιοστά. Ενώ ταυτόχρονα υπήρξε και σημαντική μείωση του βάρους (κατά 120 κιλά) σε συνδυασμό μάλιστα και με βελτίωση της ακαμψίας.

Εσωτερικό
Οι επεμβάσεις στις διαστάσεις του αυτοκινήτου και στη σχεδίαση του εσωτερικού είχαν ως αποτέλεσμα καλύτερους χώρους για τους επιβάτες, που μπορεί να μην είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, αλλά φιλοξενούν χωρίς πρόβλημα τέσσερις ενηλίκους. Ταυτόχρονα βελτιώθηκε και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 265 λίτρα, 54 περισσότερα από πριν. Έτσι βρίσκεται πλέον στο πλαίσιο της κατηγορίας, χωρίς βεβαίως να είναι και από τους μεγαλύτερους, εξυπηρετώντας όμως με επάρκεια τις ανάγκες των επιβατών. Ικανοποιητικοί επίσης είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική και η εργονομία γενικά σωστή, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι τα σκιάδια είναι μικρά (κάτι που φαίνεται περισσότερο όταν ο ήλιος είναι στο πλάι) και η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως ορισμένοι οδηγοί δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση τους βολεύει.

Σημαντικά βελτιωμένο ποιοτικά στην σχέση με τις παλιότερες γενιές του μοντέλου, το νέο Swift είναι καλά φτιαγμένο, με σωστή συναρμολόγηση και συνολικά προσεγμένη κατασκευή, χωρίς όμως πολυτέλειες, με σκληρά πλαστικά στο ταμπλό. Η τιμή της έκδοση 1.0 τούρμπο ξεκινάει από 13.880 ευρώ, με ένα -ιδιαίτερα πλούσιο για μικρό αυτοκίνητο- επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, κλιματισμός, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αυτόματα φώτα, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, ραδιο-CD με οθόνη αφής, Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι και δυνατότητα σύνδεσης με smartphones, υπολογιστής ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα υπενθυμίσουμε επίσης ότι το αυτοκίνητο διαθέτει -ανάλογα με την έκδοση- περισσότερα και αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και οδηγικά βοηθήματα (π.χ. σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής, αυτόματη λειτουργία προβολέων, προσαρμοζόμενο cruise control κλπ.), μεταξύ των οποίων και ένα νέο σύστημα ανίχνευσης εμποδίων εμπρός και αυτόματου φρεναρίσματος για την αποφυγή σύγκρουσης, το οποίο χρησιμοποιεί δύο αισθητήρες, ώστε να καλύπτει όλες τις πιθανές συνθήκες κίνησης. Θα υπενθυμίσουμε επίσης, ότι το Swift καλύπτεται, όπως όλα τα Suzuki με 5ετή εγγύηση.
Προσεγμένη -αν και όχι πολυτελής- κατασκευή, ικανοποιητικοί χώροι για τέσσερις και καλός εξοπλισμός χαρακτηρίζουν το εσωτερικό του αυτοκινήτου κό του ASX είναι αρκετά φιλόξενο για 4 επιβάτες ακόμα και σε μακρινά ταξίδια
Κινητήρας-κιβώτιο
O 3κύλινδρος χιλιάρης βενζινοκινητήρας με τον άμεσο ψεκασμό και το τούρμπο αποδίδει 112 ίππους και αποτελεί ένα από τα ισχυρά σημεία του αυτοκινήτου. Εύστροφος και αρκετά δυνατός προσφέρει στο αυτοκίνητο καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,6''), που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις οποιασδήποτε χρήσης. Είτε πρόκειται για την κίνηση στην πόλη (όπου η πολύ καλή ροπή που προσφέρει το τούρμπο, με τη μέγιστη τιμή της ν' αποδίδεται σταθερά από τις 2.000 ως τις 3.500 στροφές, επιτρέπει καλές «ρεπρίζ» και ξεκούραστη οδήγηση), είτε για ένα ταξίδι (με τα προσπεράσματα να είναι ασφαλέστατα), είτε για μια γρήγορη βόλτα με «σπορτίβ» οδήγηση σε δρόμο με στροφές. Οι επιδόσεις θα μπορούσαν να είναι μάλιστα ακόμα καλύτερες, αν το -πολύ εύχρηστο- χειροκίνητο κιβώτιο δεν είχε μόνο 5 σχέσεις (αναπόφευκτα πιο «αραιές») αλλά 6. Από την άλλη πλευρά η κατανάλωση είναι πολύ χαμηλή (μιλάμε πάντα για... φυσιολογική οδήγηση και όχι με το πόδι στο πάτωμα!) και μπορεί στον ανοιχτό δρόμο να πέσει ακόμα και κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ., ενώ και στην πόλη δεν καίει παραπάνω από τον ατμοσφαιρικό 1.2 και η κατανάλωση εύκολα συγκρατείται αρκετά κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Το πρώτο πράγμα που επιβεβαιώνεις οδηγώντας το αυτοκίνητο είναι η βελτίωση της ακαμψίας και της ποιότητας κατασκευής του νέου μοντέλου, καθώς περνάει «σαν ένα κομμάτι» πάνω από τις ανωμαλίες του δρόμου. Σημαντικά βελτιωμένη επίσης είναι η ποιότητα κύλισης, ενώ η οδική συμπεριφορά του είναι ακόμα καλύτερη από αυτή του -ήδη καλού-προηγούμενου μοντέλου, με καλό κράτημα και πολύ προοδευτικές αντιδράσεις στην πίεση, παρά τις μικρές του διαστάσεις και το μικρό βάρος του, που μειώνουν την αδράνειά του. Έχοντας κι ένα τιμόνι με ικανοποιητική αίσθηση και ακρίβεια, είναι τελικά ένα ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο, που μπορεί να ικανοποιήσει και τον οδηγό που ζητάει κάτι παραπάνω από μια απλή μετακίνηση. Ικανοποιητική είναι και η απόδοση των φρένων του (που έχουν όμως κάπως σπογγώδη αίσθηση), ακόμα περισσότερο στην πλούσια έκδοση GLX, που έχει δίσκους πίσω αντί για τα ταμπούρα των πιο φτωχών εκδόσεων. Τέλος, σε ό,τι αφορά την άνεση, θα λέγαμε ότι βρίσκεται σε μάλλον μέτρια επίπεδα με τα σημερινά δεδομένα για την κατηγορία, με κάπως «ξερές» αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες.
YΠEP
- Κινητήρας
- Καλές επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Ευκολία οδήγησης-ευελιξία
- Περιορισμένη κατανάλωση
- Mειωμένο βάρος
- Εξοπλισμός
- Εγγύηση 5 ετών
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μικρά σκιάδια
- Ταμπούρα πίσω στις πιο φτωχές εκδόσεις
- Ένα εξάρι κιβώτιο θα εκμεταλλευόταν καλύτερα τον κινητήρα
Η δύναμη του κινητήρα και οι καλές επιδόσεις που προσφέρει, αναδεικνύουν ακόμα περισσότερο τα καλά οδικά χαρακτηριστικά ενός ιδιαίτερα ευχάριστου στην οδήγηση αυτοκινήτου
Συμπέρασμα
Το γενικό συμπέρασμα για όλες τις εκδόσεις του νέου Swift, όπως είχαμε αναφέρει και στη δοκιμή του αυτόματου 1.2, είναι ότι είναι ένα σούπερ μίνι με νεανικό χαρακτήρα, ευχάριστο στην οδήγηση, ευέλικτο στην πόλη, προσιτό σε τιμή και οικονομικό, με αποδεκτούς χώρους για γενική χρήση. Η συγκεκριμένη έκδοση, χάρη στη δύναμη και τις επιδόσεις της, αναδεικνύει ακόμα καλύτερα την πολύ καλή οδική συμπεριφορά που προσφέρει το νέο πλαίσιο και κάνει ακόμα πιο ευχάριστη την οδήγηση του αυτοκινήτου (καθώς είναι και πολύ καλά εξοπλισμένη), χωρίς υπερβολική κατανάλωση μάλιστα. Οι πιο ενθουσιώδεις οδηγοί και αυτοί που κάνουν αρκετά χιλιόμετρα και εκτός πόλης, μάλλον θα την προτιμήσουν. Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί μία πολύ καλή πρόταση για ένα μικρό αυτοκίνητο με σπορτίφ χαρακτήρα, προσιτό σε τιμή και οικονομικό στη χρήση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.suzuki.gr/


  UP