ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Opel Insignia GrandSport - 1.5 T 165 HP

ΑντιSUV!         ..:: Σαββάτο, 10 Μαρτίου 2018 ::..

Όπως ακριβώς και στην πρώτη γενιά του, το νέο Insignia ξεφεύγει από τη λογική των «μέσων όρων», προσφέροντας μεγάλους, χώρους, προσεγμένη ποιότητα και πλούσιο εξοπλισμό σε συνδυασμό με πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά, καλύτερα από αυτά των SUV που είναι στις μέρες μας της μόδας, ενώ με τον δυνατό κινητήρα 1.5 τούρμπο προσφέρει και πολύ καλές επιδόσεις χωρίς μεγάλη φορολογική επιβάρυνση

To Insignia είναι μια... ειδική περίπτωση για την Opel, ένα αυτοκίνητο που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα χαρακτηριστικά των μοντέλων της και θα υπενθυμίσουμε χαρακτηριστικά ότι στη δοκιμή της αντίστοιχης έκδοσης της προηγούμενης γενιάς είχαμε γράψει πως «Όταν οδηγήσαμε για πρώτη φορά το Insignia, προσπαθήσαμε να ...πείσουμε τον εαυτό μας ότι ήταν το αυτοκίνητο που έφτιαξε η Opel για να αντικαταστήσει το Vectra» κι ότι «το Insignia ήταν λες και το έφτιαξε άλλη εταιρεία». Και με αυτό δεν εννοούσαμε ότι το Vectra ή τα άλλα μοντέλα της ήταν κακά αυτοκίνητα, αλλά ότι το συγκεκριμένο ξέφευγε από την εικόνα του καλοφτιαγμένου μεν, άνετου και ευρύχωρου, αλλά και «άχρωμου» αυτοκινήτου. Σκεφθείτε τώρα την εικόνα που προσφέρει το νέο Insignia, στο οποίο έχουν χρησιμοποιηθεί και όλες οι σύγχρονες τεχνολογίες που μπορούσαν να το βελτιώσουν σε σχέση με τον πολύ καλό προκάτοχό του. Θα αναφέρουμε π.χ., ξεκινώντας από το αμάξωμα, ότι αν και το νέο μοντέλο είναι ελαφρά μεγαλύτερο από το -ήδη πολύ μεγάλο- προηγούμενο, έχοντας μήκος 4,897 μ., οι νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη σχεδίαση και την κατασκευή του, επέτρεψαν την μείωση του βάρους του κατά 175 κιλά.

Εσωτερικό
Σε ένα αυτοκίνητο που πλησιάζει τα 5 μέτρα είναι αυτονόητη η ύπαρξη άπλετων χώρων στο εσωτερικό, όπου οι επιβάτες σχεδόν κάθονται σταυροπόδι, χωρίς μάλιστα αυτό να επιτυγχάνεται σε βάρος του χώρου αποσκευών, που είναι επίσης μεγάλος, με χωρητικότητα 490 λίτρων. Είναι προφανές, λοιπόν, ότι το αυτοκίνητο καλύπτει με το παραπάνω τις ανάγκες των οικογενειακών μετακινήσεων ακόμα και στα μακρινά ταξίδια, τα οποία είναι ξεκούραστα αλλά και ευχάριστα, χάρη σ' ένα ιδιαίτερα προσεγμένο και λειτουργικό εσωτερικό, με επαρκείς χώρους για μικροπράγματα, πλούσιο εξοπλισμό άνεσης, ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας και προσεγμένο διάκοσμο. Αντίστοιχα προσεγμένη είναι και η ποιότητα κατασκευής και υλικών. Πολύ καλή είναι και η γενική εργονομία, όπως περιμένει κανείς από ένα γερμανικό αυτοκίνητο, με μια σωστή θέση οδήγησης που προσφέρει αρκετές ρυθμίσεις για να βολευτεί κάθε οδηγός. Η τιμή του αυτοκινήτου στην πιο δυνατή έκδοση του κινητήρα 1.5 ξεκινάει από 27.700 ευρώ με ένα εντυπωσιακά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP, 8 αερόσακους, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης, σύστημα φρεναρίσματος ανάγκης για την αποφυγή πεζών, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με θύρα USB, WiFi και δυνατότητα σύνδεσης με smartphone, σύστημα πλοήγησης, σύστημα star-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Κι επειδή τα κάθε είδους συστήματα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας αποτελούν πλέον αναπόσπαστο μέρος των σύγχρονων αυτοκινήτων, θα επισημάνουμε ότι το σύστημα πλοήγησης του Insignia και των Opel γενικότερα είναι από τα καλύτερα της αγοράς και πλήρως εξελληνισμένο.
Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, οι χώροι για τους επιβάτες άπλετοι, η ποιότητα πολύ προσεγμένη και ο εξοπλισμός ιδιαίτερα πλούσιος
Κινητήρας-κιβώτιο
Στο πλαίσιο της σύγχρονης τάσης για χρησιμοποίηση κινητήρων περιορισμένου κυβισμού με τούρμπο, στο νέο Insignia χρησιμοποιείται ένας νέος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.5 με άμεσο ψεκασμό που αποδίδει στην ισχυρότερη έκδοσή του, όπως αυτή που δοκιμάσαμε, 165 ίππους. Πρόκειται για ένα πολύ καλό κινητήρα, που δεν ανταποκρίνεται απλώς στις ανάγκες του μεγάλου αυτοκινήτου, αλλά μπορεί να το κινήσει αρκετά γρήγορα, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,8'') και ασφαλή προσπεράσματα. Αρκετά ελαστικός (η μέγιστη ροπή αποδίδεται σταθερά από τις 2.000 ως τις 4.500 στροφές) κάνει ευχάριστη και εύκολη την οδήγηση του αυτοκινήτου και συνεργάζεται ικανοποιητικά με το καλά κλιμακωμένο χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων. Το τελευταίο είναι εύχρηστο στην καθημερινή οδήγηση, αλλά έχει μάλλον μέτρια αίσθηση στις σχετικά γρήγορες αλλαγές, όπου αποκτάει ελαφρά «λαστιχένια» αντίδραση και κάπως σφιχτό κούμπωμα. Με δεδομένη και την υψηλή απόδοση του κινητήρα, η κατανάλωση στις αστικές συνθήκες είναι αυξημένη και μπορεί να περάσει εύκολα τα 10 λίτρα/100 χλμ., φτάνοντας ακόμα και στα 11.

Οδηγώντας
Ήδη από την προηγούμενη γενιά του το Insignia ξεχώριζε από τα άλλα -ασφαλή μεν και ευκολοδήγητα, αλλά μάλλον αδιάφορα οδηγικά- Opel σε ό,τι αφορά τα οδικά χαρακτηριστικά του, που ήταν πραγματικά πολύ υψηλού επιπέδου. Αναμενόμενα ήταν λοιπόν τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά και του καινούργιου μοντέλου, που ικανοποιεί απόλυτα με την οδική συμπεριφορά του, η οποία χαρακτηρίζεται από πολύ καλό κράτημα, μεγάλη σταθερότητα στις ευθείες και τις γρήγορες καμπές και πολύ καλή κατευθυντικότητα. Μια συμπεριφορά ακριβής κι εύκολα ελεγχόμενη, χωρίς αιφνιδιασμούς και απότομες αντιδράσεις. Αντίστοιχα, καλό είναι και το τιμόνι του, που έχει πολύ ικανοποιητική αίσθηση και ακρίβεια, ενώ καλά είναι και τα φρένα του, που συμβάλλουν στη δημιουργία ενός αισθήματος ασφάλειας. Η ποιότητα κύλισης είναι επίσης πολύ καλή και η άνεση απολύτως ικανοποιητική, χωρίς πάντως να φτάνει στα επίπεδα των γαλλικών αυτοκινήτων, καθώς στις εγκάρσιες ανωμαλίες είναι κάπως πιο τονισμένες οι αντιδράσεις της ανάρτησης.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Μεγάλοι χώροι
- Προσεγμένη ποιότητα
- Πλούσιος εξοπλισμός
KATA
- Κατανάλωση στις αστικές συνθήκες
- Αίσθηση κιβωτίου στις γρήγορες αλλαγές
Ο δυνατός κινητήρας προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, τις οποίες μπορεί να αξιοποιήσει στο έπακρο ο οδηγός, χάρη στα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου
Συμπέρασμα
Σε μια εποχή που τα μεγάλα οικογενειακά σεντάν που προσφέρονται στην αγορά αρχίζουν να μειώνονται, το Insignia μπορεί να προσελκύσει εύκολα εκείνους που επιθυμούν ένα καλό και ευρύχωρο οικογενειακό αυτοκίνητο και δεν ενδιαφέρονται για τη μόδα των μοντέλων που «μοιάζουν με τζιπ», χωρίς να είναι τετρακίνητα και να προσφέρουν εκτός δρόμου δυνατότητες. Σε σχέση με αυτά τα αυτοκίνητα, μπορεί να μην προσφέρει μια ψηλή θέση οδήγησης, προσφέρει όμως ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά, που θα ικανοποιήσει απόλυτα και τον πιο απαιτητικό οδηγό, έχει πολύ καλούς χώρους που ούτως ή άλλως θα καλύψουν τις ανάγκες της οικογένειας, έχει σ' αυτήν την έκδοση ένα δυνατό κινητήρα περιορισμένου κυβισμού που προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και ενεργητική ασφάλεια χωρίς μεγάλη φορολογική επιβάρυνση και είναι προσεγμένο ποιοτικά και πλούσια εξοπλισμένο. Είναι δηλαδή ένα παραδοσιακό καλό οικογενειακό αυτοκίνητο, που προσφέρει και το «κάτι παραπάνω»...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.opel.gr


  UP