ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

VW T-Roc - 1.0 TSI 115 PS

Ισορροπίες         ..:: Σαββάτο, 03 Μαρτίου 2018 ::..

Στοχεύοντας σε ένα κοινό που πιστεύει στην ποιότητα και τις αξίες της μάρκας, αλλά θέλει κάτι πιο οικονομικό από το Tiguan, η VW παρουσίασε ένα λίγο μικρότερο SUV, ευρύχωρο, λειτουργικό, ασφαλές και πλούσια εξοπλισμένο, το οποίο επωφελείται και από τον μικρό αλλά θαυματουργό χιλιάρη κινητήρα της για να συνδυάσει επαρκείς επιδόσεις με λογική κατανάλωση και μικρό τεκμήριο

Η φρενήρης κούρσα των κατασκευαστών για την κάλυψη μίας διαρκώς μεγαλύτερης ζήτησης από το κοινό για αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου (SUV και Crossover, αφού στην πράξη έχουν δημιουργηθεί δυο υποκατηγορίες), έχει ως αποτέλεσμα την παρουσίαση μοντέλων που μερικές φορές είναι δύσκολο να κατατάξεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες, αφού βρίσκονται «κάπου ανάμεσα» ή ακόμα μπορεί να βρίσκονται σε μια κατηγορία από πλευράς τιμής, αλλά σε διαφορετική από πλευράς μεγέθους. Όταν μιλάμε για το γκρουπ VW, με τις τέσσερις διαφορικές μάρκες και την περίφημη νέα πλατφόρμα MQB, που είναι εργαλείο για όλες τις δουλειές και μπορούν πάνω της να χτιστούν αυτοκίνητα διαφορετικών κατηγοριών και μεγεθών, τότε μπλέκεις ακόμα πιο πολύ! Εν πάση περιπτώσει φέτος έχουμε από τη VW το T-Roc, που με βάση την κατηγορία τιμής και το μέγεθος του (μήκος 4,234 μ.) θα μπορούσαμε μάλλον... ακίνδυνα να τοποθετήσουμε στην κατηγορία C, των αυτοκινήτων δηλαδή που ονομάζουμε μικρομεσαία.

Εσωτερικό
Με δεδομένη την κατηγορία για την οποία μιλάμε, το T-Roc προορίζεται να προσελκύσει μια πελατεία που επιθυμεί ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο με καλούς χώρους. Το ρόλο αυτό τον εκπληρώνει πολύ καλά, έχοντας τους άνετους χώρους που μια τέτοια χρήση απαιτεί για τους επιβάτες, οι οποίοι μπορούν να ταξιδέψουν στο πίσω κάθισμα χωρίς να νιώσουν στριμωγμένοι ή να κουραστούν ακόμα και σε ένα μακρινό ταξίδι. Αντίστοιχα τις ανάγκες τους καλύπτει και ο χώρος αποσκευών, που στις προσθιοκίνητες εκδόσεις σαν αυτή της δοκιμής μας προσφέρει τον πολύ ικανοποιητικό όγκο των 415 λίτρων, συμπεριλαμβάνοντας μάλιστα και ρεζέρβα ανάγκης στον στάνταρ εξοπλισμό (επιλογή -πολύ σωστή- της ελληνικής αντιπροσωπείας). Οι καλοί χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό συμπληρώνουν μία συνολικά πολύ θετική εικόνα λειτουργικότητας, όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο με «εκδρομικό» χαρακτήρα σαν τα SUV. Η μόνη παρατήρηση που έχουμε να κάνουμε είναι ότι ο χώρος αποσκευών έχει μεν ένα πολύ πρακτικό μετακινούμενο δάπεδο, το οποίο όμως στην κάτω θέση του έχει στο βάθος ένα «ανάχωμα» που χαλάει το κανονικό σχήμα του χώρου αποσκευών και δεν επιτρέπει την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των διαθέσιμων λίτρων.

Η γερμανική καταγωγή του T-Roc προδίδεται και από την πολύ καλή εργονομία του, με τη θέση οδήγησης να είναι σωστή, προσφέροντας αρκετές ρυθμίσεις, καλή ορατότητα προς τα όργανα και εύχρηστους διακόπτες και χειριστήρια. Προσεγμένη είναι η ποιότητα κατασκευής και ο διάκοσμος και σύγχρονο το ταμπλό και ο πίνακας οργάνων, χωρίς όμως ιδιαίτερες πολυτέλειες και -κυρίως- με σκληρά πλαστικά σε όλο το ταμπλό, προφανώς για συγκράτηση του κόστους σε ανταγωνιστικά επίπεδα. Και πράγματι η τιμή του αυτοκινήτου είναι πολύ ανταγωνιστική ξεκινώντας από 19.650 ευρώ με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder και λειτουργίες ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού και σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής, Bluetooth και θύρες SD και USB (συμβατή με iPod/iPhone), υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση κλπ.
Το εσωτερικό είναι ευρύχωρο και προσφέρει σωστή εργονομία και καλή λειτουργικότητα
Κινητήρας-κιβώτιο
Τον 3κύλινδρο χιλιάρη κινητήρα TSI των 115 ίππων τον έχουμε δοκιμάσει επανειλημμένως σε διάφορα μοντέλα του γερμανικού γκρουπ και επανειλημμένως έχουμε εκφράσει την θετική μας άποψη για αυτόν, καθώς τον θεωρούμε έναν από τους κορυφαίους κινητήρες της κατηγορίας. Ανταποκρίνεται απολύτως στις ανάγκες του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, κάτι που αποδεικνύουν και με νούμερα οι αρκετά καλές επιδόσεις που προσφέρει (0-100 χλμ./ώρα σε 10,1''), εξασφαλίζοντας και την ανάλογη ασφάλεια στα προσπεράσματα. Είναι εύστροφος και αρκετά ελαστικός (η μέγιστη ροπή αποδίδεται από τις 2.000 στροφές και μόνο πολύ χαμηλά διακρίνεται μια μικρή έλλειψη ροπής), κάνοντας εύκολη και ξεκούραστη την καθημερινή οδήγηση, κάτι στο οποίο βοηθάει και η καλή συνεργασία του με το εύχρηστο εξάρι κιβώτιο. Όλα αυτά βοηθούν και στον περιορισμό της κατανάλωσης, που είναι πολύ λογική, ακόμα και μέσα στην πόλη όπου εύκολα μπορεί να συγκρατηθεί στα 8 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Όπως είχαμε αναφέρει και μετά την πρώτη παρουσίαση του αυτοκινήτου στους έλληνες δημοσιογράφους, η οδική συμπεριφορά του T-Roc είναι αυτή που περιμένεις από ένα καλό μικρομεσαίο υπερυψωμένο "SUV", ασφαλής και χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις για τον οδηγό. Δεν είναι το αυτοκίνητο που σε εμπνέει για κάτι παραπάνω (δεν είναι άλλωστε αυτός και ο χαρακτήρας ενός οικογενειακού SUV), αλλά δεν είναι και το αυτοκίνητο που θα σε προβληματίσει ή θα σε αιφνιδιάσει. Χωρίς να έχει ιδιαίτερα «επικοινωνιακό» τιμόνι, αλλά με καλό κράτημα, ελαφρά αυξημένες αλλά όχι υπερβολικές κλίσεις στις στροφές, προοδευτική υποστροφή στα όρια της πρόσφυσης και απουσία απότομων αντιδράσεων, οδηγείται εύκολά και ευχάριστα, έχει καλά φρένα που ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας και προσφέρει πολύ ικανοποιητική άνεση.
YΠEP
- Κινητήρας
- Χώροι
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
- Εργονομία-λειτουργικότητα
KATA
- Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό
- Μικρό «ανάχωμα» με το δάπεδο του χώρου αποσκευών στη χαμηλότερη θέση του
Ο χιλιάρης κινητήρας έχει τη δύναμη που χρειάζεται για ανταποκριθεί -με πολύ λογική κατανάλωση- στις ανάγκες του αυτοκινήτου, το οποίο στο δρόμο είναι ευκολοδήγητο και άνετο
Συμπέρασμα
Έχοντας ήδη λίγο ψηλότερα στην κλίμακα των τιμών το Tiguan για όσους θέλουν κάτι λίγο μεγαλύτερο και πολυτελέστερο, η VW στοχεύει με το T-Roc σ' ένα κοινό που πιστεύει στις αξίες και την ποιότητα της μάρκας και τις επιζητεί, αλλά είναι περισσότερο ευαίσθητο στο θέμα της τιμής και του κόστους χρήσης γενικότερα. Με τη συγκεκριμένη έκδοση του T-Roc παίρνει ένα προσεγμένο, ευρύχωρο, ασφαλές και λειτουργικό μικρομεσαίο SUV, με πολύ καλό εξοπλισμό και με μικρό αλλά δυνατό κινητήρα που εξασφαλίζει ταυτόχρονα επαρκείς επιδόσεις και ενεργητική ασφάλεια, αλλά και χαμηλό τεκμήριο και λογική κατανάλωση. Ένα αυτοκίνητο επομένως πολύ καλά προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.vw.gr


  UP