ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::

Παραμορφωτική εικόνα

        ..:: Τετάρτη, 28 Φεβρουαρίου 2018 ::..

Το ευρύ κοινό δυστυχώς δεν έχει μάθει να ενημερώνεται για ειδικά θέματα από τα ειδικά μέσα. Το κακό είναι ότι τα μέσα γενικής ενημέρωσης από το οποία ενημερώνονται οι περισσότεροι άνθρωποι, δεν χρησιμοποιούν συνήθως εξειδικευμένους συντάκτες για ειδικά θέματα και η ενημέρωση που προσφέρουν γι' αυτά είναι πολλές φορές πρόχειρη έως και παραπλανητική. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού συχνά καταφεύγουν για τέτοιου είδους ειδήσεις στα εγχώρια και διεθνή πρακτορεία ειδήσεων, στα οποία επίσης η προχειρότητα δεν είναι άγνωστη, με δεδομένη τη «βιομηχανική» παραγωγή ειδήσεων στην οποία επιδίδονται. Το πρόβλημα είναι πως όταν δεν γνωρίζεις σε βάθος ένα αντικείμενο, ακόμα κι αν μεταφέρεις σωστά κάποια νούμερα ή κάποια γεγονότα, είναι εύκολο να κάνεις λάθος στην αξιολόγηση και στην ερμηνεία τους. Και δεν μιλάμε για την εσκεμμένη παραπλάνηση, που και αυτή συμβαίνει μερικές φορές σε θέματα σχετικά με το αυτοκίνητο, αλλά για λανθασμένη εκτίμηση και απόδοση ειδήσεων.

Ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα είδαμε πρόσφατα σε σοβαρή εφημερίδα, με άρθρο που προερχόταν από μεγάλο διεθνές πρακτορείο και, όπως άφηνε ο τίτλος του να εννοηθεί, ανέφερε ότι η Tesla κατάφερε να «νικήσει» τη BMW και τη Mercedes στην ευρωπαϊκή αγορά, διότι -επί λέξει- «στην Ευρώπη πουλάει περισσότερα πολυτελή αυτοκίνητα από αυτές»! Το διαβάζει κανείς έκπληκτος για την επιτυχία της αμερικανικής εταιρείας, αλλά διαπιστώνει παρακάτω ότι τα «περισσότερα πολυτελή αυτοκίνητα» σημαίνει τελικά ότι το ένα και μοναδικό μεγάλο πολυτελές μοντέλο της Tesla πούλησε περισσότερα κομμάτια από ένα από τα πολλά μεγάλα πολυτελή μοντέλα της κάθε μιας από τις δύο γερμανικές "premium" εταιρείες. Κάτι που είναι βεβαίως μία επιτυχία, αλλά όχι τόσο μεγάλη όσο αφήνει το δημοσίευμα να εννοηθεί, από τη στιγμή που πρώτον, τα δύο γερμανικά μοντέλα που αναφέρονται είναι πολύ ακριβότερα, γιατί είναι και πολύ καλύτερα από το μοντέλο της Tesla, άρα δεν υπάρχει σύγκριση για πραγματικά ίδια πράγματα. Και δεύτερον, οι Γερμανοί κατασκευαστές έχουν μια τεράστια γκάμα μοντέλων στη μεγάλη πολυτελή κατηγορία και αναπόφευκτα αντίστοιχη διάσπαση στις πωλήσεις τους, οπότε το καθένα από αυτά ξεχωριστά προφανώς απευθύνεται σε μικρότερη μερίδα αγοραστών.

Εκτός αυτού, όμως, διαβάζει κανείς παρακάτω ότι σχεδόν το ένα τέταρτο (23%) το πωλήσεων του συγκεκριμένου μοντέλου της Tesla αλλά και το 40% του πολυτελούς SUV της εταιρείας που «νίκησε» σε αριθμό πωλήσεων την Porsche Cayenne, πουλήθηκαν στη… Νορβηγία, μια πάμπλουτη χώρα που παρέχει ιδιαίτερα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στην οποία όμως ζουν μόνο 5 από τα 500 εκατομμύρια Ευρωπαίους! Άρα η σύγκριση στην υπόλοιπη Ευρώπη δίνει μεγαλύτερες πωλήσεις στα συμβατικά αυτοκίνητα των Γερμανών σε σχέση με τα ηλεκτρικά της Tesla. Κάτι που δεν είναι βεβαίως περίεργο, αφού δεν υπάρχουν ακόμα οι υποδομές για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης σε όλη την Ευρώπη. Η πραγματικότητα λοιπόν είναι εντελώς διαφορετική από την εντύπωση που δημιουργεί το άρθρο στον αδαή, αλλά όταν μπαίνεις στη λογική να συγκρίνεις απλά νούμερα χωρίς εμβάθυνση είναι εύκολο να βρεις μετά και κάποιον αναλυτή (ακόμα και από σοβαρή εταιρεία) που να λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο και να επισημάνει -όπως μεταφέρεται στο συγκεκριμένο άρθρο- ότι «πρόκειται για ανησυχητικές εξελίξεις όσον αφορά τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες της Γηραιάς Ηπείρου, όπως είναι η Mercedes-Benz».

Για να δραματοποιήσει μάλιστα ακόμα περισσότερο τις εντυπώσεις που δημιουργεί το άρθρο, αναφέρει -λες και είναι κάτι πρωτοφανές- ότι δύο γερμανικές εταιρείες πήραν πρόσφατα μοντέλα της Tesla για να μελετήσουν, προφανώς επειδή ανησυχούν! Κάτι που φυσικά είναι εξαιρετικά συνηθισμένο στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπου όλοι μελετούν τα αυτοκίνητα όλων (ακόμα και στην Ελλάδα οι αντιπροσωπείες ανταλλάσσουν μεταξύ τους αυτοκίνητα για να έχουν εικόνα τον προϊόντων των ανταγωνιστών τους) και όπου κανένας ανταγωνιστής ακόμα και ο πιο μικρός δεν αγνοείται από τους μεγάλους. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι ξαφνικά (όλοι) οι μεγάλοι της Ευρώπης (και όχι μόνο Γερμανοί) ανησύχησαν γιατί ίσως έμειναν πίσω από τη (αναμφισβήτητα πρωτοποριακή) αμερικανική εταιρεία της ηλεκτροκίνησης. Αντίθετα τα προγράμματα εξέλιξης της ηλεκτροκίνησης όλων των ευρωπαίων κατασκευαστών είναι πολύ μεγάλα και σοβαρά και απορροφούν τεράστια κονδύλια, απλώς όμως οι εμπορικές εφαρμογές τους προχωρούν ανάλογα με τις ανάγκες και τις υποδομές της ευρωπαϊκής αγοράς. Φαίνεται, όμως, πως όπως τον τελευταίο καιρό οργιάζει η παραπληροφόρηση για τα ντίζελ θ' αρχίσει σιγά-σιγά να δημιουργείται αντίστοιχα παραμορφωτική εικόνα για την ηλεκτροκίνηση. Κάτι αναπόφευκτο όσο η ειδική ενημέρωση θα γίνεται από μη ειδικούς._Π.Φ.


  UP