ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε τη BMW X2

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Δευτέρα, 26 Φεβρουαρίου 2018 ::..
Διαθέσιμη στην ελληνική αγορά είναι πλέον η νέα BMW X2, με το ξεκίνημα των παραδόσεων να αφορά τρεις διαφορετικές εκδόσεις, στις οποίες θα προστεθούν ακόμα τέσσερις το Μάρτιο. Η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε με την ευκαιρία μια εκδήλωση για την παρουσίαση του αυτοκινήτου στους έλληνες δημοσιογράφους, δίνοντάς μας την ευκαιρία και για μια πρώτη οδήγηση του αυτοκινήτου στους δρόμους της Αττικής. Οι τιμές της X2 ξεκινούν από 33.200 ευρώ για την προσθιοκίνητη X2 sDrive 18i (διαθέσιμη από το Μάρτιο), με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό που συμπεριλαμβάνει ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth και θύρα USB, προβολείς ομίχλης, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες κλπ., ενώ προσφέρεται και δωρεάν σέρβις για 5 χρόνια (ή 60.000 χλμ.). Οι τιμές των ντίζελ ξεκινούν από 40,900 ευρώ για την sDrive 18d (επίσης διαθέσιμη από τον Μάρτιο). Για το λανσάρισμα του αυτοκινήτου προσφέρεται για μικρό χρονικό διάστημα με σημαντικά μειωμένες τιμές το πακέτο εξοπλισμού Advantage Plus, που περιέχει αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αυτόματη πόρτα του χώρου αποσκευών, cruise control, προβολής τεχνολογίας LED και ράγες οροφής στα μοντέλα sDrive με τελική τιμή αυτοκινήτου 38.990 ευρώ αντί για 47.184 και 20i xDrive με τελική τιμή αυτοκινήτου 38.990 ευρώ αντί για 48.374.


Με την κοσμογονία που γίνεται στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου κάθε είδους (SUV και Crossover) δεν είναι περίεργο που οι κατασκευαστές "premium" αυτοκινήτων κάνουν κάθε προσπάθεια για να καλύψουν ένα μεγάλο μέρος αυτής της αγοράς, η οποία αυξάνεται συνεχώς σε όλη την Ευρώπη. Έχοντας ήδη στη γκάμα της την X1, η BMW προχώρησε στη δημιουργία ενός δεύτερου μοντέλου στην ίδια κατηγορία (βασισμένου και στο ίδιο «δάπεδο» με την Χ1), με σχεδιαστικές γραμμές που δανείζονται ορισμένα στοιχεία από τα κουπέ (κυρίως το κεκλιμένο πίσω μέρος) και προδίδουν ένα πιο σπορ χαρακτήρα. Αυτό αντανακλάται και στις διαφορές που έχει η X2 σε διαστάσεις σε σύγκριση με την X1, από την οποία είναι πιο συμπαγής, έχοντας ύψος μικρότερο κατά 7 εκατοστά, μήκος μικρότερο κατά 8 εκατοστά, ελαφρά χαμηλότερη θέση οδήγησης (κατά 2 εκατοστά), αλλά και μικρότερο χώρο αποσκευών (470 λίτρα αντί για 505).

Είναι προφανής η προσπάθεια της εταιρείας να απευθυνθεί με το νέο μοντέλο σε ένα μάλλον πιο νεανικό και λιγότερο «οικογενειακό» κοινό, που δίνει μεγαλύτερη σημασία σε στοιχεία όπως το ντιζάιν κι ο σπορτίφ χαρακτήρας, χωρίς βεβαίως να αδιαφορεί για τη λειτουργικότητα. Αυτό το κοινό άλλωστε θα ικανοποιηθεί πλήρως και από τον μεγάλο κατάλογο στάνταρ και έξτρα εξοπλισμού που διατίθεται για το αυτοκίνητο, όχι μόνο στα συστήματα ασφαλείας και τα οδηγικά βοηθήματα, αλλά και στα συστήματα συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Οι εκδόσεις που διατίθενται με το λανσάρισμα έχουν 2λιτρους κινητήρες, βενζίνης με 192 ίππους για την προσθιοκίνητη sDrive20i σε συνδυασμό με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων και ντίζελ με 190 ίππους για την τετρακίνητη xDrive20d και με 231 ίππους για την επίσης τετρακίνητη xDrive25d σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων. Από το Μάρτιο θα προστεθεί στην γκάμα και η sDrive18i με τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 των 136 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, η 2λιτρη ντίζελ 18d σε προσθιοκίνητη και τετρακίνητη έκδοση με 150 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο, όπως επίσης και η τετρακίνητη έκδοση της 20i.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης οδηγήσαμε την τετρακίνητη xDrive20d. Το εσωτερικό διακρίνεται για τη λειτουργικότητα και την ποιότητά του, με μια αρκετά εποπτική θέση οδήγησης η οποία μπορεί να είναι λίγο χαμηλότερη σε σύγκριση με την Χ1, εξακολουθεί όμως να είναι ψηλή, όπως αρέσει στο κοινό της κατηγορίας και θα θυμίσουμε ότι είναι παρ' όλα αυτά ψηλότερη από εκείνη της προηγούμενης γενιάς της Χ1. Ο δυνατός ντίζελ δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα, κινεί με τη μεγαλύτερη άνεση το αυτοκίνητο, το οποίο έχει τις καλές επιδόσεις που απαιτεί ο σπορτίφ χαρακτήρας του (0-100 χλμ./ώρα σε 7,7'') ενώ το γνωστό εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο της BMW συνεργάζεται με τον καλύτερο τρόπο με τον κινητήρα. Με σχετικά σφιχτές αναρτήσεις, όπως συνηθίζει η BMW, το αυτοκίνητο δεν είναι παρ' όλα αυτά κουραστικό κι έχει καλή ποιότητα κύλισης, ενώ η οδική του συμπεριφορά είναι ακριβής χάρη και στην τετρακίνηση, χωρίς πάντως να αποφεύγονται αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές σε σχέση π.χ. με τα χαμηλότερα αυτοκίνητα της BMW της σειράς 1 και σειράς 2. Απλώς αυτές δεν δημιουργούν απότομες μεταφορές βάρους και αντίστοιχα απότομες αντιδράσεις και το αυτοκίνητο ελέγχεται εύκολα με το πολύ καλό τιμόνι, στις «εντολές» του οποίου ανταποκρίνεται άμεσα, ενώ τη συνολική θετική εικόνα ολοκληρώνουν τα πολύ καλά φρένα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP