ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford Fiesta 1.0 T EcoBoost 125 - VW Polo 1.0 TSI 115

Δύο στα δύο!         ..:: Παρασκευή, 23 Φεβρουαρίου 2018 ::..

Δύο από τα καλύτερα σούπερ μίνι νέας εσοδείας της ευρωπαϊκής ελίτ μάχονται μέχρι εσχάτων, προκειμένου να πατήσουν στην κορυφή της κατηγορίας Β και να γευτούν το νέκταρ της (εμπορικής) επιτυχίας

Η κατηγορία Β αποτελεί την ραχοκοκαλιά της ελληνικής αγοράς και κάθε νέα παρουσία σ' αυτήν έχει ιδιαίτερη σημασία, πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για αυτοκίνητα που ξεφεύγουν από τους «μέσους όρους», προσφέροντας σημαντικά αναβαθμισμένες υπηρεσίες. Δύο από τους πιο δημοφιλείς εκπροσώπους της συγκεκριμένης κατηγορίας, οι οποίοι προσεγγίζουν πλέον όχι μόνο σε διαστάσεις, αλλά και σε ανέσεις και εξοπλισμό τα επίπεδα ενός μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου, καλούνται σήμερα να οδηγήσουν την ιστορία ακόμη ένα βήμα πιο κάτω... Η διαμάχη Polo-Fiesta και το αντίστροφο διατηρείται επίκαιρη εδώ και δεκαετίες, πόσο μάλλον σήμερα που οι αντίστοιχες γενιές τους είναι νέες και πιο πειστικές από ποτέ.

Εσωτερικά
Σε επίπεδο εργονομίας το Polo έχει ελαφρώς το πάνω χέρι. Το ταμπλό του διαθέτει περισσότερους φυσικούς διακόπτες για το σύστημα infotainment, κάτι που διευκολύνει το έργο του οδηγού. Πιο λιτή σχεδίαση, με σκοπό την ευκολότερη πρόσβαση σε διακόπτες και χειριστήρια σε σχέση με το Ford. Παρ' ότι, στον αντίποδα, η οθόνη αφής των 8'' του Fiesta (εξέχει από την κονσόλα περιλαμβάνοντας σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC3), αποτελεί μια από τις πιο εύχρηστες της πιάτσας. H θέση οδήγησης είναι εξαιρετική και στις δύο περιπτώσεις. Το ίδιο ισχύει εν μέρει και για την περιμετρική ορατότητα, με το Fiesta πάντως να υπερτερεί και στους δυο αυτούς επιμέρους τομείς. Σε επίπεδο απτής ποιότητας τα δυο σούπερ μίνι έχουν βελτιωθεί σημαντικά, το χρίσμα πάντως ακόμη μια φορά πηγαίνει στο Polo, με μια πιο πειστική εικόνα υλικών-φινιρίσματος. Πλεονέκτημα που διατηρεί ξεκάθαρα και σε επίπεδο χώρων στην καμπίνα, τόσο για επιβάτες, όσο και για αποσκευές και μικροαντικείμενα.

Η τιμή του Fiesta 1.0 των 125 ίππων ξεκινάει από 16.794, με εντυπωσιακά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού (Titanium), στο οποίο στάνταρ είναι το ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα, σύστημα εντοπισμού εμποδίων εμπρός με αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματοι προβολείς, προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής σήμανσης, υπολογιστής ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με σύστημα SYNC, Bluetooth, υποδοχή κάρτας SD και 2 θύρες USB, σύστημα Start-Stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Για τη σωστή αξιολόγηση της τιμής του αυτοκινήτου, πρέπει να συνυπολογίσει κανείς ότι σ' αυτήν περιλαμβάνεται και εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών, η μεγαλύτερη που προσφέρεται για αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς. Η τιμή της βασικής έκδοσης του Polo (1.0 TSI 115), ξεκινά από τα 16.300 ευρώ και περιλαμβάνει, ESP, 6 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, κλιματισμό, καθώς και σύστημα infotainment με οθόνη 6,5 ιντσών, Bluetooth και θύρα USB, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου Front Assist με αυτόματο φρενάρισμα City Emergency Braking, σύστημα αναγνώρισης πεζών, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού (Fatigue Detection) και σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων Multi-collision Brake. Είπαμε ψήλωσε ο πήχης και στις δυο περιπτώσεις...
Εκ των έσω αναβαθμίστηκαν και τα δυο, οι χώροι και η ποιότητα δείχνουν Polo
Κινητήρες-κιβώτια
Και τα δυο αυτοκίνητα εξοπλίζονται με ό,τι καλύτερο υπάρχει στο ένα λίτρο. Τρεις κύλινδροι, τούρμπο, μπόλικο νεύρο και σύγχρονη τεχνολογία. Και στις δύο περιπτώσεις ο τραχύς θόρυβος και οι κραδασμοί που έχουμε συνηθίσει σε 3κύλινδρα σύνολα λάμπουν διά της απουσίας τους, ενώ ένα επίσης κοινό θετικό σημείο είναι η προοδευτική και στρωτή λειτουργία σε όλο το φάσμα περιστροφής μέχρι την κόκκινη περιοχή. Οι EcoBoost (125 ίπποι) και TSI (115 ίπποι) διακρίνονται για τη δύναμη και την ελαστικότητά τους, ωστόσο, ο πρώτος υπερέχει σε γραμμικότητα, ενώ ο δεύτερος σε χαρακτηριστικά λειτουργίας. Οι επιδόσεις τους οριοθετούν τις παρυφές της κατηγορίας, αφού οι τιμές ισχύος και ροπής (17,3 kgm για το Fiesta, 20,4 kgm για το Polo), συγκρίνονται ευθέως με αρκετά μεγαλύτερα σε χωρητικότητα σύνολα. Και τα δύο αυτοκίνητα έχουν εύχρηστα και σωστά κλιμακωμένα εξάρια κιβώτια, που διευκολύνουν την αξιοποίηση των δυνατοτήτων των κινητήρων. Σε επίπεδο κατανάλωσης τον πρώτο λόγο έχει ο TSI με σχεδόν 7 λτ./100 χλμ., με τον EcoBoost να απαιτεί στις ίδιες μεικτές συνθήκες τουλάχιστον 7,6 λίτρα. Αδυνατούμε να επιλέξουμε ποιος από τους δυο λαμβάνει τη σκυτάλη στην αντιπαράθεση κι αυτό από μόνο του λέει πολλά, εάν όχι τα πάντα...

Οδηγώντας
Στο δρόμο τόσο η ποιότητα κύλισης, όσο και γενικότερα ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζονται οι αναρτήσεις τις ανωμαλίες του οδοστρώματος παραπέμπει σε προτάσεις μεγαλύτερων κατηγοριών. Με επαρκή πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης, το Polo ανταποκρίνεται με ευκολία στις απαιτήσεις που προκύπτουν από την κίνησή του εντός και εκτός πόλης. Εύκολο, εύχρηστο, άνετο και ασφαλές. Από την άλλη, μπορεί να μην ενθουσιάζει με τη συμπεριφορά του, ούτε όμως θα προβληματίσει, ενώ τα ηλεκτρονικά βοηθήματα είναι προγραμματισμένα να παρεμβαίνουν ακόμη και μετά τη μερική απενεργοποίησή τους. Το Fiesta εστιάζει σε μια αμιγώς οδηγοκεντρική οδική συμπεριφορά, η οποία αποτελεί (ξανά) σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Είναι αυτό που ξεκάθαρα επιθυμείς να οδηγείς μεταξύ των δύο. Το σύστημα διεύθυνσης πρωτοστατεί, βάζοντας στο παιχνίδι άμεσα τον οδηγό, τόσο με την πληροφόρηση όσο και με την ακρίβεια του. Στην ίδια λογική βρίσκεται και η ανάρτηση, που περιορίζει σημαντικά τις κλίσεις και τις εν γένει νευρικές αντιδράσεις του αμαξώματος, με την κατευθυντικότητα και το εμπρός τμήμα να φλερτάρουν με το... ιδανικό. Σε ποιότητα κύλισης και επίπεδα άνεσης, το Polo στο νήμα κερδίζει την παρτίδα, έστω και αν το Ford στους συγκεκριμένους τομείς έχει κλείσει εντυπωσιακά την ψαλίδα.
Στο δρόμο η εντυπωσιακή πρωτοκαθεδρία του Fiesta δεν αμφισβητείται σε καμία περίπτωση
Συμπέρασμα
Δεν χωράει αμφιβολία πως και τα δυο εκπέμπουν αύρα μεγαλύτερου αυτοκινήτου, ενώ διακρίνονται σε επιμέρους τομείς, όπως η άνεση, η χρηστικότητα, καλύπτοντας ποικίλες ανάγκες, (ακόμη και μιας μικρής οικογένειας). Τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα από ποτέ. Εάν το ζητούμενο είναι η άνεση, οι χώροι και γενικά ένας πιο μπλαζέ χαρακτήρας στο δρόμο με unisex πρόσημο, τότε το Polo είναι πιο κοντά σε αυτό που αποκαλούμε «ολοκληρωμένο», με το κάδρο στο βάθος να αποκαλύπτει ένα Golf σε σμίκρυνση. Από την άλλη, μόλις στην εξίσωση -εκτός όλων των προαναφερθέντων- προστεθεί η ακρίβεια στην οδική συμπεριφορά, ο ανεξίτηλος χαρακτήρας στο δρόμο, τα δυναμικά χαρακτηριστικά και η επικοινωνία στα πρόθυρα του σπορτίφ, η ζυγαριά γέρνει προς το Αυτοκίνητο του 2018 για την Ελλάδα, το Fiesta. Το οποίο μάλιστα διήνυσε και κάποια σεβαστή απόσταση πλέον στους τομείς όπου παραδοσιακά προηγούνταν διαχρονικά το VW (ποιότητα, ηχομόνωση, άνεση). Το blue oval ψηφίζουμε κι εμείς εδώ...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ FIESTA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Οδική συμπεριφορά
- Σύστημα διεύθυνσης
- Σπορτίφ αίσθηση
- Εξοπλισμό
- Ισχύ κινητήρα
- Διάρκεια εργοστασιακής εγγύησης
ΤΟ POLO ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Χώρους
- Κύλιση
- Απτή ποιότητα
- Ροπή κινητήρα
- Τιμή βασικής έκδοσης

  UP