ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Toyota C-HR - 1.2 T

Αισθητική υπέρβαση         ..:: Σαββάτο, 17 Φεβρουαρίου 2018 ::..

Ένα Toyota εντελώς διαφορετικό από τα υπόλοιπα, με ντιζάιν από το μέλλον και σύγχρονες τεχνολογίες, θα προσπαθήσει να επιβάλλει τους δικούς του κανόνες στην ολοένα διευρυνόμενη κατηγορία των συμπαγών crossover, χωρίς να αποστασιοποιηθεί από τις αρχές της μάρκας

Με τη φουτουριστική εμφάνιση του C-HR η ιαπωνική μάρκα είναι σαν να... βάζει γκολ στον ίδιο της τον εαυτό. Μέχρι τώρα χαρακτηριζόταν μάλλον για τα συντηρητικά έως αδιάφορα σχήματα που συνόδευαν τις υλοποιήσεις της (με την εξαίρεση του πρώτου Yaris). Το C-HR λοιπόν είναι σαν να διαγράφει όλο αυτό το παρελθόν αφού υιοθετεί μια πολύ προχωρημένη σχεδίαση, σχεδόν αυτούσια από το πρωτότυπο που είδαμε πριν από αρκετό καιρό. Είναι δεδομένο πως στοχεύει σε ένα κοινό που μέχρι σήμερα δεν σκεφτόταν να αγοράσει πιθανότατα ένα μοντέλο της Toyota. Η κλίση της οροφής, τα μικρά πίσω παράθυρα και οι φαρδιές κολόνες, χαρίζουν δυναμισμό στο αμάξωμα των 4,36 μέτρων, προφανώς όμως επηρεάζουν αρνητικά την ορατότητα προς τα πίσω αλλά παράλληλα και την αίσθηση ευρυχωρίας για τους πίσω επιβάτες.

Εσωτερικό
Η φουτουριστική σχεδίαση εν μέρει συνεχίζεται και εντός, όπου το περιβάλλον να θυμίζει λίγο αυτοκίνητο του αύριο, με πρωταγωνιστή τη μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, η οποία συγκεντρώνει όλες τις επιμέρους λειτουργίες. Η απτή ποιότητα των υλικών σε ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό είναι καλή, ενώ στο υπόλοιπο δείχνει και είναι πιο φθηνή. Πάντως την αίσθηση ποιότητας τονίζουν κάποια διακοσμητικά στοιχεία, όπως η αλουμινένια λωρίδα που ξεκινά από τις μπροστινές πόρτες, «διατρέχει» το ταμπλό και τονίζει το εσωτερικό πλάτος. Εργονομικά σφάλματα δεν συναντήσαμε, οι λίγοι διακόπτες είναι ομαδοποιημένοι και θα εξοικειωθείς με αυτούς σχετικά σύντομα. Ικανοποιητικός είναι ο χώρος για τους πίσω επιβάτες, το κεντρικό τούνελ δεν προεξέχει υπερβολικά, ακόμα και ένας πέμπτος επιβάτης θα καταφέρει να βολευτεί. Την εικόνα όμως χαλάει η περιορισμένη θέα προς τα εμπρός και τα μικροκαμωμένα πίσω παράθυρα, που δημιουργούν... κλειστοφοβικά συναισθήματα. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 377 λίτρα, ενώ οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι ικανοποιητικοί. Το 1.2 ξεκινά από τα 20.690 ευρώ (με το φτηνότερο χρώμα, γιατί όλα χρεώνονται) έχοντας στον - πλούσιο- εξοπλισμό του 7 αερόσακους, ESP με hill holder, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προσαρμοζόμενο cruise control, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux και Bluetooth, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Σκουρόχρωμες επιλογές, πλαστικά με καλή συναρμογή, ικανοποιητικοί χώροι και καλό επίπεδο εξοπλισμού από την πρώτη έκδοση
Κινητήρας-κιβώτιο
Πρόκειται για το γνωστό από το Auris σύνολο, το οποίο με τη συνδρομή τούρμπο αποδίδει 116 ίππους και 18,9 kgm ροπής. O 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 με τον άμεσο ψεκασμό ξεχωρίζει για την πολιτισμένη και γραμμική, χωρίς ξεσπάσματα, λειτουργία του. Δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο αλλά κινεί το C-HR αξιοπρεπώς, προσφέροντας απολύτως αποδεκτές επιδόσεις (0-100 σε 10,9'') χάρη και στο έξυπνα κλιμακωμένο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με τον θετικό επιλογέα. Η μέση τιμή κατανάλωσης στην επταήμερη δοκιμή μας, ήταν 7,8 λίτρα/100 χλμ. Οι στροφές ανεβαίνουν εύκολα, με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας να θυμίζουν ατμοσφαιρικό μεγαλύτερης χωρητικότητας σύνολο και το τράβηγμα είναι τόσο ομαλό και γραμμικό, που ακόμη και κοντά στο όριο περιστροφής, μόνο ο ήχος θα σε ενημερώσει σχετικά.

Οδηγώντας
Άλλο ένα Toyota το οποίο δεν διακρίνεται για την επικοινωνία του με τον οδηγό παρ' ότι είναι ασφαλές και αποτελεσματικό στο δρόμο. Στις στροφές γέρνει σε λογικά πλαίσια, δεν εμφανίζει άσκοπες ταλαντώσεις ή απότομες αντιδράσεις, προσφέροντας ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης. Ανάρτηση, πλαίσιο, αλλά και σύστημα διεύθυνσης, χωρίς να σου αφήνουν κάποια γεύση στο υποσυνείδητο, λειτουργούν θετικά, αλλά μέχρις εκεί. Η προσεγμένη ηχομόνωση και η καλή ποιότητα κύλισης δεν αφήνουν περιθώρια για παράπονα, παρότι στα οδικά δρώμενα δεν νιώθεις κάτι συνταρακτικό. Είπαμε όμως πως η Toyota έχει τους δικούς της κανόνες στο να κάνει φίλους και να επικοινωνεί τα προϊόντα της, οπότε περί ορέξεως...
YΠEP
- Κινητήρας
- Κιβώτιο
- Άνεση
- Εξοπλισμός
- Εμφάνιση που ξεχωρίζει
KATA
- Αδιάφορο οδηγικά
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Κλειστοφοβικό πίσω εσωτερικό
Από τις καλύτερες εκτελέσεις της Toyota, με καλή ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος
Συμπέρασμα
Με διαστημική εμφάνιση, τεχνολογία αιχμής και εγγύηση του ονόματος Toyota, το C-HR έχει τα φόντα να πάει καλά στην ελληνική αγορά, παρ' ότι δεν ξεχωρίζει για τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του ή την ακρίβεια στο δρόμο. Ίσως βέβαια ο χρυσός μέσος όρος του δώσει το χρίσμα της εμπορικής επιτυχίας, όπως συμβαίνει συνήθως με τα περισσότερα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.toyota.gr


  UP