ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Skoda Karoq

Παρουσίαση στην Αττική         ..:: Παρασκευή, 16 Φεβρουαρίου 2018 ::..
Με αφορμή την έναρξη διάθεσης του νέου μικρομεσαίου αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου της Skoda στην ελληνική αγορά, η αντιπροσωπεία οργάνωσε μία μεγάλη δημοσιογραφική παρουσίαση του μοντέλου, που μας έδωσε την ευκαιρία και για την οδήγηση του στην Αττική σε μία μικτή διαδρομή που περιλάμβανε κίνηση σε αστικές συνθήκες, σε ορεινή διαδρομή στην Πεντέλη και στον αυτοκινητόδρομο (Αττική Οδός). Το αυτοκίνητο διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από 19.900 ευρώ για το βενζινοκίνητο χιλιάρι, με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 7 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης ύπαρξης μπροστινών εμποδίων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, ημιαυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop κλπ.


Με τη μικρή και μικρομεσαία κατηγορία αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου να γνωρίζουν ραγδαία ανάπτυξη στην Ευρώπη, αλλά και στην ελληνική αγορά, δεν χρειάζεται ιδιαίτερη εξήγηση για τον… βομβαρδισμό νέων μοντέλων της συγκεκριμένης κατηγορίας από όλες τις μάρκες του γκρουπ VW, τα οποία βαθμιαία αρχίζουν να διατίθενται στην ελληνική αγορά! Αυτήν την φορά είναι η σειρά της Skoda, με το μικρομεσαίο "SUV" Karoq που παρουσιάστηκε το περασμένο φθινόπωρο στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Το Karoq έχει μήκος 4,382 μ. και μεταξόνιο 2.638 χιλ. (μικρότερο κατά 8 χιλιοστά στην τετρακίνητη έκδοση), προσφέροντας καλούς χώρους για επιβάτες, που δίνουν στο μοντέλο τη δυνατότητα να διεκδικήσει το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου ως εναλλακτική λύση απέναντι σε ένα μεσαίο σεντάν. Πολύ περισσότερο μάλιστα καθώς προσφέρει κι ένα πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 521 λίτρα. Για όσους θέλουν μάλιστα ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία στην κατανομή των χώρων, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής του συστήματος VarioFlex για τα πίσω καθίσματα, στο οποίο αυτά είναι ανεξάρτητα και το καθένα μπορεί να ρυθμιστεί κατά μήκος, να αναδιπλωθεί ή και να αφαιρεθεί πλήρως. Σ' αυτήν την περίπτωση η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών μεταβάλλεται ανάλογα με τη θέση των καθισμάτων από τα 479 έως και τα 588 λίτρα.

Το Karoq προσφέρεται προς το παρόν με δύο βενζινοκινητήρες και δύο ντίζελ. Στην πρώτη περίπτωση πρόκειται για τον χιλιάρη TSI με 116 ίππους και τον 1.5 TSI με 150 ίππους και στην δεύτερη για τον 1.6 TDI με 116 ίππους και τον 2λιτρο TDI με 150 ίππους σε συνδυασμό και με τετρακίνηση. Τα κιβώτια που διατίθενται είναι χειροκίνητο 6 ταχυτήτων και ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG με 7 ταχύτητες. Από το καλοκαίρι θα είναι διαθέσιμη και μια τετρακίνητη έκδοση με τον 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα των 190 ίππων και τον βενζινοκινητήρα 1.5 TSI των 150 ίππων, και οι δύο σε συνδυασμό με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός, ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας για τις προσθιοκίνητες εκδόσεις και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων για τις τετρακίνητες. Το σύστημα τετρακίνησης βασίζεται σε ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη, που μεταβάλλει την κατανομή της ροπής στους δύο άξονες ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Επίσης, το ESP προσφέρει και λειτουργία ηλεκτρονικά ελεγχόμενου μπλοκέ διαφορικού, κάτι που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί σε μια ολισθηρή επιφάνεια ακόμα και όταν υπάρχει πρόσφυση στον ένα μόνο τροχό. Η απόσταση από το έδαφος είναι 17,2 εκατοστά για τις προσθιοκίνητες εκδόσεις και 17,6 για τις τετρακίνητες. Φυσικά το αυτοκίνητο προσφέρει στο στάνταρ ή έξτρα εξοπλισμό του μία πλήρη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, όπως επίσης και μία σειρά συστημάτων πληροφόρησης και ψυχαγωγίας και υπηρεσιών συνδεσιμότητας. Μεταξύ αυτών και ορισμένες ασυνήθιστες επιλογές που παραπέμπουν σε μεγαλύτερες κατηγορίες, όπως το θερμαινόμενο τιμόνι και το εξατομικευμένο κλειδί, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να έχει προσωπικές ρυθμίσεις που υιοθετούνται αυτόματα με το ξεκλείδωμα για πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως η επιλογή προφίλ οδήγησης, τα συστήματα υποβοήθησης, ο κλιματισμός, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, ο εσωτερικός και εξωτερικός φωτισμός και τα συστήματα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την παρουσίαση του αυτοκινήτου οδηγήσαμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.6 με τους 116 ίππους και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Θα αναφερθούμε αρχικά στην θετική εντύπωση που μας έκανε η προσεγμένη ποιότητα του εσωτερικού και η γενική εργονομία και λειτουργικότητα του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας ανταποκρίνεται με άνεση στις ανάγκες κίνησης σε οποιοδήποτε είδος δρόμου, προσφέροντας άλλωστε και αρκετά καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 10,6'' με το χειροκίνητο κιβώτιο και σε 10,9'' με το DSG). Το ημιαυτόματο κιβώτιο DSG είναι όπως πάντα πολύ καλό, με ομαλές και γρήγορες αλλαγές και καλή κατανομή των σχέσεων, κάτι στο οποίο βοηθάει βεβαίως και ο αυξημένος αριθμός τους. Το αυτοκίνητο στο δρόμο δίνει αμέσως την εντύπωση ότι η έμφαση έχει δοθεί στην άνεση, όπως συμβαίνει με όλα αυτά Skoda, με τις μαλακές ρυθμίσεις των αναρτήσεων να επιτρέπουν απλώς κάπως αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Χωρίς όμως απότομες μεταφορές βάρους και χωρίς να επηρεάζεται άτσαλα η τροχιά του αυτοκινήτου, το οποίο είναι προοδευτικά υποστροφικό στην πίεση, με απόλυτα προβλέψιμες αντιδράσεις. Είναι προφανές ότι είναι ένα αυτοκίνητο που δεν εμπνέει ίσως τον ενθουσιώδη οδηγό να το πιέσει, αλλά είναι σαφώς προσανατολισμένο στην οικογενειακή χρήση, προσφέροντας όσο το δυνατό καλύτερη άνεση στους επιβάτες, μέχρι του σημείου που δεν επηρεάζεται η ασφάλεια (η οποία ενισχύεται και από τα επαρκή φρένα). Όσο για την κατανάλωση, κυμάνθηκε στη διάρκεια της διαδρομής μας ανάμεσα στα 6,5 και τα 7 λίτρα/100 χλμ., τιμή πολύ καλή για ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους (το βάρος του ξεπερνάει τα 1400 κιλά) και αυτών των δυνατοτήτων.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP