ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Ford EcoSport

Πανελλαδική παρουσίαση στην Πάρνηθα         ..:: Τετάρτη, 07 Φεβρουαρίου 2018 ::..
Το σημαντικά ανανεωμένο μικρό αυτοκίνητο ελευθέρου χρόνου της γκάμας της παρουσίασε η αντιπροσωπεία της Ford, σε μία εκδήλωση για τους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου που έγινε στο φυσικό περιβάλλον τέτοιου είδους αυτοκινήτων «περιπέτειας», σ' ένα ορεινό τοπίο όπως είναι αυτό της Πάρνηθας. Εξελιγμένο με καθαρά ευρωπαϊκά κριτήρια και κατασκευασμένο πλέον στην Ευρώπη, το EcoSport προσφέρεται και με μία αναβαθμισμένη γκάμα κινητήρων. Οι τιμές του ξεκινούν από 15.168 ευρώ για το χιλιάρι των 100 ίππων, με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα με Bluetooth και 2 θύρες USB, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Οι τιμές των εκδόσεων ντίζελ ξεκινούν από 16.529 ευρώ για το 1.5 των 100 ίππων με το ίδιο επίπεδο εξοπλισμού.


Θεωρητικά το συγκεκριμένο αυτοκίνητο αποτελεί ένα "facelift" του EcoSport, αφού είναι βασισμένο στο ίδιο πλαίσιο κι έχει το ίδιο αμάξωμα, που έχει υποστεί κάποιες τροποποιήσεις. Στην πραγματικότητα αυτή η ανανέωση είναι τόσο μεγάλη, όχι μόνο σε επίπεδο νέων εξαρτημάτων (η Ford αναφέρει 2.300 νέα εξαρτήματα), αλλά και σε επίπεδο ρυθμίσεων, που έχουν τροποποιήσει αισθητά τα λειτουργικά του χαρακτηριστικά και μπορεί να το αντιμετωπίσει κανείς σχεδόν σαν ένα νέο μοντέλο. Στην πραγματικότητα η εταιρεία πήρε ένα μοντέλο που διέθετε ως «παγκόσμιο αυτοκίνητο», εξελιγμένο εκτός Ευρώπης κι έχοντας υποστεί απλώς κάποιες προσαρμογές για να είναι αποδεκτό στην Ευρώπη, και το ανανέωσε εξελίσσοντάς το με περισσότερο ευρωπαϊκά κριτήρια, μεταφέροντας ακόμα και την παραγωγή του στην ήπειρό μας (στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Ρουμανία). Όπως σε κάθε ανανέωση έχουν γίνει βεβαίως και εδώ οι απαραίτητες αισθητικές αλλαγές σε καπό, φώτα, μάσκα και προφυλακτήρες, ενώ προσφέρονται και περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης, με διχρωμίες του εξωτερικού. Επίσης αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό, με νέα κεντρική κονσόλα, νέα σχέδια καθισμάτων, την απαραίτητη οθόνη (αφής από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού) στο κέντρο του ταμπλό, βελτιωμένα υλικά, διπλό πάτωμα στο χώρο αποσκευών με τρεις ρυθμίσεις ύψους κλπ.

Αυτά όμως είναι δευτερεύοντα σε σχέση με τις αλλαγές που έχουν γίνει στα μηχανικά μέρη. Κατ' αρχάς το αυτοκίνητο θα προσφέρεται με μια νέα γκάμα αναβαθμισμένων κινητήρων, στους οποίους περιλαμβάνεται ο γνωστός χιλιάρης βενζινοκινητήρας σε εκδόσεις 100 (από το Μάιο), 125 και 140 ίππων και ο ντίζελ 1.5 με 100 ίππους (από το Μάιο). Τον Ιούνιο θα αρχίσει να διατίθεται ο νέος ντίζελ 1.5 EcoBlue των 125 ίππων, που καλύπτει ακόμα αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων (αλλά έχει και μειωμένο θόρυβο) και θα προσφέρεται και σε τετρακίνητη έκδοση. Είναι η πρώτη φορά που η Ford προσφέρει στο EcoSport σύστημα τετρακίνησης (το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης Ford Intelligent All Wheel Drive). Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ενώ η τετρακίνητη έκδοση θα έχει και διαφορετική πίσω ανάρτηση (με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων αντί για ημιάκαμπτο άξονα). Η απόσταση από το έδαφος είναι 19 εκατοστά για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις και 16 για τις ντίζελ. Αναβάθμιση έχει γίνει φυσικά και στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου σε ό,τι αφορά τα κάθε είδους ηλεκτρονικά συστήματα. Στον στάνταρ και έξτρα εξοπλισμό έχουν προστεθεί αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω και σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, όπως και προβολείς με ξένον, το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του Ford Fiesta με Ford SYNC 3 με οθόνη αφής 8'', σύστημα πλοήγησης, αλλά και ηχοσύστημα υψηλής πιστότητα της B&O.
Στην Πάρνηθα οδηγήσαμε τη βενζινοκίνητη έκδοση με το δυνατό χιλιάρη κινητήρα των 140 ίππων. Η εντύπωση στο ανανεωμένο εσωτερικό είναι εξαρχής θετική, άλλωστε το αυτοκίνητο ήταν ήδη αρκετά εύχρηστο, αλλά τώρα είναι ακόμα πιο ποιοτικό και δείχνει πιο σύγχρονο. Ο κινητήρας είναι, με μια λέξη, εξαιρετικός και όσο τον δοκιμάζουμε σε διάφορα μοντέλα της Ford, αρχίζουμε να καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η συγκεκριμένη έκδοση των 140 ίππων είναι αυτήν την στιγμή ο κορυφαίος χιλιάρης βενζινοκινητήρας της αγοράς. Το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής μας στην ανάβαση της Πάρνηθας το κάναμε με τρίτη ταχύτητα στο κιβώτιο, δείγμα της εξαιρετικής ροπής του από χαμηλές στροφές. Εύστροφος, ελαστικός και δυνατός δεν προδίδει ούτε μια στιγμή τον μικρό κυβισμό του και ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στις απαιτήσεις μιας ορεινής διαδρομής, που μπορεί να περιλαμβάνει και κάποια προσπεράσματα, τα οποία πρέπει να γίνουν με απόλυτη ασφάλεια. Το τιμόνι έχει γίνει ακόμα πιο… Ford σε αίσθηση και ακρίβεια, η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλύτερη, οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι υπερβολικές και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου εμπνέει εμπιστοσύνη σε κάθε περίπτωση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP