ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

BMW 5 - 530e

Μάξι υπηρεσίες, μίνι κατανάλωση         ..:: Σαββάτο, 03 Φεβρουαρίου 2018 ::..

Πλατφόρμα επίδειξης του τεχνολογικού «οπλοστασίου» της BMW είναι η υβριδική έκδοση της νέας «πεντάρας», που προσφέρει την κορυφαία ασφάλεια, ποιότητα και λειτουργικότητα που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της σειράς, σε συνδυασμό με ένα εντυπωσιακά χαμηλό κόστος χρήσης, ιδιαίτερα στο αστικό περιβάλλον

Για να είμαστε ειλικρινείς, η «δοκιμή» αυτοκινήτων σαν την 530e δεν έχει την ίδια έννοια με τις δοκιμές των συνηθισμένων αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής, όπου προσπαθούμε να σταθμίσουμε τα «υπέρ» και τα «κατά» και να προσδιορίσουμε το κοινό στο οποίο απευθύνονται. Σε τέτοια αυτοκίνητα, που συγκεντρώνουν ό,τι πιο σύγχρονο προσφέρει η τεχνολογία της αυτοκινητοβιομηχανίας κι έχουν ως μοναδικά «μειονεκτήματα» το μεγάλο μέγεθός τους και την πολύ υψηλή τιμή τους, που επιτρέπει την αγορά τους μόνο από ελάχιστους, στην ουσία η «δοκιμή» περιορίζεται σε μία περιγραφή της εμπειρίας από την οδήγησή τους, αφού τα περιθώρια κριτικής είναι ελάχιστα ακόμα και για τον πιο αυστηρό κριτή. Ξεκινώντας λοιπόν από το αμάξωμα, θα υπενθυμίσουμε ότι η νέα σειρά 5 είναι ένα πολύ μεγάλο αυτοκίνητο, μήκους 4,935 μ., το οποίο χάρη στις σύγχρονες τεχνολογίες κατασκευής είναι ελαφρύτερο κατά 100 κιλά από τον προκάτοχό του.

Εσωτερικό
Σ' ένα αυτοκίνητο με αυτές τις διαστάσεις είναι προφανές ότι δεν έχει νόημα να μιλάμε για χώρους επιβατών, που είναι άπλετοι και προσφέρονται για ένα πολύ άνετο ταξίδι σε ένα ιδιαίτερα ποιοτικό και πολυτελές περιβάλλον στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η λειτουργικότητα που προσφέρεται είναι άψογη, η θέση οδήγησης εξαιρετική και ο εξοπλισμός ιδιαίτερα πλούσιος, με τις έξτρα επιλογές του να περιλαμβάνουν ακόμα και σύστημα ασύρματης φόρτισης για κινητό τηλέφωνο, πέρα από τα αμέτρητα οδηγικά βοηθήματα, συστήματα ασφαλείας και συστήματα πληροφόρησης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας. Ακόμα και οι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα είναι ελαφρά καλύτεροι από τα μέτρια επίπεδα στα οποία μας έχουν συνηθίσει οι BMW. Το μοναδικό αδύνατο σημείο που μπορεί να αναφερθεί -και… δικαιώνει τη χρησιμοποίηση του όρου «δοκιμή» όπως περιγράψαμε παραπάνω- είναι ότι η συγκεκριμένη υβριδική έκδοση της σειράς 5 έχει μικρότερο χώρο αποσκευών από τις υπόλοιπες «πεντάρες», 410 λίτρα αντί για 530, μέγεθος που είναι απλώς ικανοποιητικό για μία οικογένεια και οπωσδήποτε μικρότερο από το μέσο όρο της μεγάλης κατηγορίας στην οποία ανήκει η σειρά 5. Το άλλο «αδύνατο σημείο» είναι βέβαια τιμή του αυτοκινήτου (από 67.080 ευρώ), η οποία περιορίζει σε επίπεδα σχεδόν περιθωριακά το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Και πάλι, όμως, αν κάνουμε τη σύγκριση με τα δεδομένα της κατηγορίας και ακόμα και της ίδιας της σειράς 5, διαπιστώνουμε ότι η τιμή αυτή είναι πολύ καλή, αφού η βενζινοκίνητη 530i με τον ίδιο κινητήρα σε έκδοση 252 ίππων κοστίζει ακριβότερα (71.020 ευρώ), έχοντας επιπλέον σαφώς υψηλότερη κατανάλωση και τέλη κυκλοφορίας, από τα οποία η 530e απαλλάσσεται.
Το εξαιρετικά ποιοτικό, πολύ ευρύχωρο και πλούσια εξοπλισμένο εσωτερικό ικανοποιεί απόλυτα και τον οδηγό, και τους επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Η 530e κινείται από ένα 4κύλινδρο 2λιτρο βενζινοκινητήρα με 184 ίππους, που συνδυάζεται μ' έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων (μέγιστη συνδυασμένη ισχύς 252 ίπποι) και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της BMW, μεταδίδοντας την κίνηση στους πίσω τροχούς. Πρόκειται για ένα σύστημα που έχει την δύναμη που χρειάζεται για να προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 6,2'') και ταυτόχρονα είναι πολύ ελαστικό (η μέγιστη ροπή προσφέρεται από τις 1.250 στροφές) για να κάνει πολύ εύκολη και ευχάριστη την οδήγηση του μεγάλου αυτοκινήτου. Η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα πριν το -εξαιρετικό όπως πάντα- αυτόματο 8άρι κιβώτιο επιτρέπει τη χρήση των σχέσεων του κιβωτίου και στο πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα και καταργεί την ανάγκη για μετατροπέα ροπής, αντισταθμίζοντας ένα μέρος της αύξησης του βάρους λόγω της προσθήκης του ηλεκτροκινητήρα. Το φορτιζόμενο υβριδικό σύστημα έχει μία μπαταρία λιθίου που φορτίζεται σε λιγότερο από 5 ώρες σε μία κοινή οικιακή πρίζα και η αυτονομία που προσφέρει αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση είναι στην πράξη γύρω στα 25 χιλιόμετρα, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας. Κάτι που περιορίζει σημαντικά το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου στην πόλη (ιδιαίτερα αν έχει κανείς τη δυνατότητα να το φορτίζει και στη δουλειά του εκτός από το σπίτι).

Σε περίπτωση φόρτισης με νυχτερινό ρεύμα το κόστος κίνησης με ηλεκτροκίνηση μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 2 ευρώ/100 χλμ., ενώ ακόμα και σε καθημερινές διαδρομές σε αστικές συνθήκες που ξεπερνούν την αυτονομία της μπαταρίας και απαιτούν τη χρήση του βενζινοκινητήρα, ο συνδυασμός των δύο είναι μια πολύ μικρή μέση κατανάλωση. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σε μια διαδρομή μετ' επιστροφής που κάναμε μέχρι το αεροδρόμιο (περίπου 85 χιλιόμετρα) με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη στο ξεκίνημα, η μέση κατανάλωση ήταν 5,6 λίτρα/100 χλμ. Αυτό αντανακλάται και στις πολύ χαμηλές τυποποιημένες εκπομπές CO2, που είναι μόλις 44 g/km, απαλλάσσοντας το αυτοκίνητο από τα τέλη κυκλοφορίας. Η χαμηλή κατανάλωση επέτρεψε και τη χρησιμοποίηση ενός μικρότερου ρεζερβουάρ από τις άλλες εκδόσεις της σειράς (46 λίτρα αντί για 66) για την εξοικονόμηση χώρου και βάρους. Απλώς αυτό σημαίνει ότι αν κανείς οδηγεί το αυτοκίνητο με το… πόδι στο πάτωμα σε ταξίδι πολλών χιλιομέτρων, οπότε αναπόφευκτα η κατανάλωση είναι ψηλή (με φυσιολογική οδήγηση η κατανάλωση είναι χαμηλότερη από αντίστοιχης ισχύος εκδόσεις), θα είναι σχετικά χαμηλή και η αυτονομία του αυτοκινήτου. Εμείς, με το 30% των χιλιομέτρων που διανύσαμε (τα πιο πολλά σε διαδρομές αστικές και περιαστικές) να είναι με ηλεκτροκίνηση, είχαμε μια μέση κατανάλωση 6,8 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Καλά όμως είναι τα ηλεκτρονικά καλούδια για τα κινητά τηλέφωνα, η πολυτέλεια στο εσωτερικό, ο δυνατός κινητήρας που επιταχύνει άμεσα το αυτοκίνητο, αλλά αυτό που κυρίως δείχνει πόσο έχει προχωρήσει η τεχνολογία και πόσο καλό είναι αυτό το αυτοκίνητο, είναι τα οδικά χαρακτηριστικά του σε κάθε είδους δρόμου και με κάθε επιπέδου ταχύτητα. Στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύεις σαν σε χαλί, με μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης και μία ακλόνητη σταθερότητα, με όσα κι αν πηγαίνεις και όσο και αν φυσάει ο αέρας. Όταν αρχίζουν οι στροφές εκπλήσσεσαι με το πόσο εύκολα μπορείς να ελέγξεις αυτό το πεντάμετρο θηρίο, ακόμα και αν ανεβάζεις πολύ τους ρυθμούς. Με εξαιρετικό «πάτημα» και κορυφαίο κράτημα, απολύτως προβλέψιμο σε κάθε περίπτωση, σε κάνει να ξεχνάς την πίσω κίνηση και τον όγκο του, αφού ακόμα κι αν φτάσεις στα όρια της πρόσφυσής του (που βρίσκονται πραγματικά πολύ ψηλά) τα πολύ καλά ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχουν την κατάσταση αποτελεσματικά και ταυτόχρονα διακριτικά, αποτρέποντας κάθε δυσάρεστη απόκλιση. Ακριβές και γρήγορο το τιμόνι του, με πολύ καλή αίσθηση, βοηθάει ακόμα περισσότερο τον οδηγό στον έλεγχο του αυτοκινήτου, ενώ τα κορυφαία φρένα ολοκληρώνουν μια εικόνα απόλυτης ασφάλειας. Σε πολύ υψηλά επίπεδα βρίσκεται και η άνεση που προσφέρει η «πεντάρα», χωρίς να είναι πάντως και το κορυφαίο μεγάλο αυτοκίνητο της premium κατηγορίας σ' αυτόν τον τομέα, με δεδομένη τη φιλοσοφία της BMW για ένα πιο σπορτίφ χαρακτήρα των αυτοκινήτων της, αλλά και τη χρήση ελαστικών runflat, τα σκληρά πλαϊνά των οποίων δεν συμμετέχουν και πολύ στην απορρόφηση των ανωμαλιών από την ανάρτηση.
YΠEP
- Πολύ καλό υβριδικό σύστημα ισχύος
- Ασφάλεια συνολικά
- Επιδόσεις
- Κιβώτιο
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Τιμόνι
- Ποιότητα-εξοπλισμός
- Χαμηλή κατανάλωση
KATA
- Τιμή για πολύ λίγους
- Μέγεθος που δυσκολεύει την αστική χρήση
- Μικρότερος χώρος αποσκευών από τις άλλες εκδόσεις της σειράς 5
- Έλλειψη ρεζέρβας
Το υβριδικό σύστημα προσφέρει τον ιδανικό συνδυασμό για εξαιρετικές επιδόσεις και πολύ χαμηλή κατανάλωση, σ' ένα πολύ ασφαλές, ευκολοδήγητο και ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο
Συμπέρασμα
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο επιβεβαιώνει την άποψη που έχουμε εκφράσει κι άλλες φορές, ότι τα φορτιζόμενα υβριδικά συστήματα είναι ιδανικά για μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα, που λόγω του υψηλού κόστους και της αντίστοιχα υψηλής τελικής τιμής τους, έχουν τη δυνατότητα να απορροφήσουν πολύ ευκολότερα το πρόσθετο κόστος των ηλεκτρικών εξαρτημάτων του υβριδικού συστήματος. Η 530e είναι μόλις 1.200 ευρώ ακριβότερη από τη χαμηλότερης ισχύος ντίζελ 520d Efficient Dynamics (διαφορά μηδαμινή σε αυτά τα επίπεδα τιμής), έχει σημαντικά χαμηλότερο κόστος χρήστης (πολύ χαμηλότερη κατανάλωση και απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας) και προσφέρει μεγαλύτερη οδηγική ευχαρίστηση λόγω της ευστροφίας του βενζινοκινητήρα. Σε ένα αυτοκίνητο που ούτως ή άλλως, σε όλες τις εκδόσεις του, είναι εξαιρετικό σε ασφάλεια, ποιότητα, λειτουργικότητα, επιδόσεις και κάθε είδους «παροχές» προς τον οδηγό και τους επιβάτες του. Αποτελεί στην ουσία, όπως κάθε μοντέλο αυτής της κατηγορίας, περισσότερο μια πλατφόρμα επίδειξης των τεχνολογικών δυνατοτήτων της εταιρείας, παρά ένα προϊόν για μαζικές πωλήσεις, αφού η τιμή του εξ ορισμού περιορίζει στο ελάχιστο το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr/


  UP