ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Fiat Tipo SW - 1.6 Multijet TCT

Εργαλείο χωρίς συμβιβασμούς για τον οδηγό         ..:: Σαββάτο, 03 Φεβρουαρίου 2018 ::..

Η έκδοση στέισον του Tipo, προσφέρει τους χώρους και την πρακτικότητα που περιμένει κανείς από ένα τέτοιο αυτοκίνητο, έχει δύναμη και αρκετά καλές επιδόσεις με τον δυνατό ντίζελ 1.6, οδική συμπεριφορά υψηλού επιπέδου και ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού

Η ιδέα πίσω από τη δημιουργία του Tipo, ήταν η παραγωγή ενός αυτοκινήτου που θα μπορούσε να πουληθεί σε όλες τις αγορές, προηγμένες και αναπτυσσόμενες, άρα θα έπρεπε να συνδυάζει τεχνολογία και ασφάλεια αποδεκτές στις πρώτες, προσιτή τιμή που είναι απαραίτητη στις δεύτερες και μία ευρεία γκάμα αμαξωμάτων, θα μπορούσα να καλύπτει τις διαφορετικές απαιτήσεις και προτιμήσεις του κοινού σε όλες αυτές τις χώρες. Στην Ελλάδα είναι διαθέσιμες και τρεις εκδόσεις αμαξώματος και μετά το σεντάν και το 5θυρο χάτσμπακ δοκιμάσαμε και την έκδοση στέισον με τον ντίζελ 1.6 και το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT.

Εσωτερικό
Εκτός από το χώρο αποσκευών, το εμπρός τμήμα του εσωτερικού είναι ίδιο και στις τρεις εκδόσεις και δεν είχαμε καμιά αμφιβολία ότι οι Ιταλοί θα κατάφερναν να το εκμεταλλευτούν με τον καλύτερο τρόπο, όπως παραδοσιακά τα καταφέρνουν με όλα τα αυτοκίνητα τους, οπότε οι άνετοι χώροι που προσφέρει το αυτοκίνητο για τέσσερις επιβάτες δεν μας εξέπληξαν. Αυτοί οι καλοί χώροι συνδυάζονται στην έκδοση στέισον με ένα πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών, μεγαλύτερο από αυτόν του σεντάν, με χωρητικότητα που φτάνει τα 550 λίτρα (θα παρατηρήσουμε μόνο ότι στο βάθος, κοντά στην πλάτη του πίσω καθίσματος, έχει ένα μικρό σκαλοπάτι, που «σπάει» το κατά τα άλλα κανονικό σχήμα του). Το αυτοκίνητο λοιπόν έχει όλα τα προσόντα για να παίξει το ρόλο του οικογενειακού μεταφορικού μέσου τον οποίο διεκδικεί. Επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα, θα παρατηρήσουμε όμως ότι οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές.

Η εποχή που τα προσιτά σε τιμή αυτοκίνητα ήταν και μέτρια σε ποιότητα υλικών και κατασκευής ανήκει στο παρελθόν. Κι αυτό αποδεικνύεται με το αρκετά προσεγμένο εσωτερικό του Tipo, που δίνει επιπλέον και την αίσθηση γεροδεμένης κατασκευής. Βεβαίως δεν μιλάμε για ένα πολυτελές αυτοκίνητο, κάτι που φαίνεται στο κάτω μέρος το ταμπλό, με ορισμένα σημεία που δείχνουν πιο «φτηνά», η συνολική εικόνα όμως είναι απολύτως ικανοποιητική και δεν δημιουργεί αρνητική αίσθηση. Αρκετά καλή είναι και η θέση οδήγησης και η συνολική εργονομία, αλλά ένας συμβιβασμός που έχει γίνει είναι ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή του στέισον στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.6 ξεκινάει από 20.750 ευρώ με το χειροκίνητο κιβώτιο και 21.350 με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, και συνδυάζεται με το πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο στάνταρ είναι το ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, cruise control, προβολείς ομίχλης, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 7'', θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ.
Το εσωτερικό είναι προσεγμένο, καλά εξοπλισμένο και με καλή εκμετάλλευση χώρων και συμπληρώνεται από ένα πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας της Fiat με τους 120 ίππους από 1,6 λίτρα είναι απολύτως επαρκής για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, κάτι που διαπιστώνεται αμέσως και στην πράξη. Το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αρκετά σβέλτα αν το θέλει οδηγός, ο κινητήρας έχει τη ροπή που χρειάζεται για να προσφέρει καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις στην καθημερινή οδήγηση και συνολικά προσφέρει αρκετά καλές επιδόσεις (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,1'') με την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια που αυτές συνεπάγονται. Ο θόρυβος του κινητήρα δεν είναι αμελητέος, αλλά δεν είναι και κουραστικός. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT είναι ένα πρόσθετο πλεονέκτημα, προσφέροντας ξεκούραστη οδήγηση στην πόλη και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών όταν το θέλει οδηγός, πραγματοποιεί πολύ ομαλές αλλαγές, χωρίς θορύβους και «κομπιάσματα» και είναι αρκετά γρήγορο, ώστε να δημιουργεί ένα δυσάρεστο συναίσθημα αναμονής σε κάθε αλλαγή. Υπάρχουν μάλιστα δύο επιλογές ρύθμισης (η στάνταρ και η eco), με διαφορετική «χαρτογράφηση» της πραγματοποίησης των αλλαγών, ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού. Η μόνη μας παρατήρηση είναι το σύστημα start-stop καθυστερεί μερικές φορές στην επανεκκίνηση του ντίζελ. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση το αυτοκίνητο δεν είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας του, φτάνοντας εύκολα στην πόλη τα 8-8,5 λίτρα/100 χλμ., δεν παύει όμως να είναι συνολικά αρκετά οικονομικό λόγω του ντίζελ, υπερέχοντας των βενζινοκίνητων εκδόσεων σε αυτόν τον τομέα.

Οδηγώντας
Ο έμπειρος οδηγός που κάθεται πίσω από το τιμόνι του Tipo αντιλαμβάνεται δύο πράγματα. Πρώτον, ότι ακόμα και τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται με βασικό στόχο την προσιτή τιμή ξεκινούν από ένα αρκετά υψηλό επίπεδο άνεσης και λειτουργικότητας για το μέσο χρήστη σε σχέση με το παρελθόν. Και δεύτερον, ότι η τεχνογνωσία είναι... μεγάλο πράγμα, όσο και αν αυξάνεται συνεχώς ο ρόλος του software των υπολογιστών στη σχεδίαση και την εξέλιξη των αυτοκινήτων. Και, όπως και να το κάνουμε, αν κάτι σίγουρα ξέρουν καλά οι Ιταλοί (εκτός από το κομψό ντιζάιν) είναι να κατασκευάζουν αυτοκίνητα με υψηλού επιπέδου οδικά χαρακτηριστικά. Κι αυτό αποδεικνύεται με το Tipo (συνολικά, σε όλες τις εκδόσεις του) που πραγματικά μας εξέπληξε με την οδική συμπεριφορά του, αν σκεφτεί κάνεις την κατηγόρια τιμής στην οποία ανήκει και τις σχετικά απλές τεχνικές λύσεις που χρησιμοποιούνται για τις αναρτήσεις του (γόνατα Μακφέρσον εμπρός - ημιάκαμπτος άξονας πίσω).

Το κράτημα του Tipo είναι εξαιρετικό, τα επίπεδα της πρόσφυσης υψηλά, η συμπεριφορά του στις στροφές εξελίσσεται σε προοδευτική υποστροφή (που εμφανίζεται αρκετά αργά) στα όρια της πρόσφυσης, που δεν μετατρέπεται σε τάση υπερστροφής (την οποία άλλωστε θα συγκρατούσε το ESP) αν αφήσεις απότομα το γκάζι. Γενικά μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που μπορείς να οδηγήσει αρκετά γρήγορα αν θέλεις, με ακρίβεια και ευκολία ελέγχου που δεν είναι προφανής για όλα τα αυτοκίνητα, ακόμα και στις μέρες μας. Με αυτό το αυτοκίνητο, ακριβώς επειδή εξαρχής δημιουργήθηκε με περιορισμούς στην τιμή του, οι Ιταλοί αποδεικνύουν ότι δεν ξέχασαν την τέχνη τους, ούτε την αγάπη τους για την οδήγηση. Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό σε αίσθηση (υπάρχει άλλωστε και η επιλογή City για όποιον θέλει κάτι πιο ελαφρύ), ενώ αποτελεσματικά είναι και τα φρένα. Αντίστοιχα πολύ ικανοποιητική είναι η ποιότητα κύλισης και η άνεση για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Χώρος αποσκευών
- Δυνατός ντίζελ
- Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με μικρή οικονομική επιβάρυνση
- Εξοπλισμός
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μικρές θήκες στις πόρτες
Οι επιδόσεις που προσφέρει ο δυνατός ντίζελ είναι αρκετά καλές και η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου δεν αφήνει κανένα περιθώριο για κριτική
Συμπέρασμα
Προφανώς η έκδοση στέισον είναι μια πολύ ειδική περίπτωση, ειδικά στην Ελλάδα μάλιστα αυτά τα αυτοκίνητα δεν είναι πολύ δημοφιλή και απευθύνονται σε πολύ συνειδητοποιημένο κοινό. Πολύ περισσότερο αυτό ισχύει για την συγκεκριμένη έκδοση, που έχει τον μεγαλύτερο (και ισχυρότερο) κινητήρα ντίζελ της γκάμας. Με αυτήν την λογική η Fiat δεν προσπάθησε να φτιάξει και μια πολύ φτηνή έκδοση του, υπάρχουν φτηνές εκδόσεις Tipo για όποιον επιθυμεί κάτι τέτοιο, οι οποίες προσφέρονται σε τιμές που θυμίζουν σούπερ μίνι. Αυτή η έκδοση έχει απλώς μία λογική τιμή για ένα πολύ καλά εξοπλισμένο μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο, με μεγάλους χώρους, πρακτικότητα και πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Και όσοι πιστοί προσέλθετε...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.fiat.gr


  UP