ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το VW up! GTI

Αποστολή στη Γαλλία         ..:: Δευτέρα, 29 Ιανουαρίου 2018 ::..
Η VW συμπλήρωσε τη γκάμα του up! με μία έκδοση επιδόσεων με το λογότυπο GTI, για όσους δεν αρκούνται στις βασικές υπηρεσίες που προσφέρει στην πόλη ένα μίνι αυτοκίνητο. Η πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση έγινε στη νότια Γαλλία, όπου είχαμε και την ευκαιρία να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο από τη Νίκαια μέχρι το Μοντε Κάρλο. Το up! GTI θα είναι σύντομα διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά, μέσα στο Φεβρουάριο, σε τιμή που θα ξεκινάει κάτω από τις 16.000 ευρώ. Η ακριβής διαμόρφωση του εξοπλισμού της «ελληνικής» έκδοσης δεν είναι ακόμα γνωστή, μπορούμε όμως να υποθέσουμε ότι θα είναι αρκετά πλούσιος, με δεδομένο ότι ήδη η έκδοση TSI των 90 ίππων, που είναι σημαντικά φτηνότερη, έχει ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, με τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, πλήρες ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες USB, SD και Aux, λειτουργία Composition Phone για σύνδεση με smartphone κλπ.


Η VW έχει πρακτικά συνδέσει εδώ και χρόνια τον όρο GTI με το όνομά της και ιδιαίτερα με το Golf, παρ' όλο που το μικρομεσαίο της μοντέλο δεν ήταν ιστορικά το πρώτο που χρησιμοποίησε το διάσημο πλέον λογότυπο GTI για μία έκδοση του. Ήταν όμως αυτό που το καθιέρωσε στην πράξη και από τότε γερμανική εταιρεία δημιουργεί μία έκδοση GTI για κάθε γενιά του. Δεν είναι όμως το μοναδικό μοντέλο της VW που έχει βγει σε έκδοση GTI, ούτε καν το μικρότερο, αφού στο παρελθόν η γερμανική εταιρεία παρουσίασε αντίστοιχη έκδοση και για ένα μίνι αυτοκίνητό της, το Lupo GTI. To… τόλμημα επαναλαμβάνεται τώρα με το σύγχρονο μίνι αυτοκίνητο πόλης της VW, το up!. Άλλωστε και η αρχική ιδέα πίσω από τη δημιουργία του πρώτου Golf GTI, που παρουσιάστηκε το 1976, ήταν η προσφορά μιας έκδοσης επιδόσεων για ένα μικρό και όχι ακριβό αυτοκίνητο (και τονίζουμε τη λέξη «μικρό», υπενθυμίζοντας ότι εκείνο το Golf είχε μήκος λιγότερο από 3,8 μ., ήταν δηλαδή μικρότερο από το σημερινό Polo και πολύ πιο κοντά στις διαστάσεις του up!).

Τα λογότυπα GTI εξωτερικά και εσωτερικά θυμίζουν φυσικά για ποια έκδοση του αυτοκινήτου πρόκειται, όπως επίσης και μερικές ακόμα αισθητικές λεπτομέρειες στο αμάξωμα και το εσωτερικό, με πιο χαρακτηριστικό στοιχείο, που παραπέμπει στην ιστορία, να είναι το καρό μοτίβο στα καθίσματα, αντίστοιχο με αυτό του πρώτου Golf GTI. Ο κινητήρας που χρησιμοποιείται στο up! GTI είναι ο γνωστός τρικύλινδρος χιλιάρης TSI σε έκδοση που αποδίδει 115 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Υπάρχουν ειδικές για την περίσταση ζάντες αλουμινίου 17'' με λάστιχα διαστάσεων 195/40 R 17, ενώ η εταιρεία προσφέρει και μια επιλογή σπορ ανάρτησης, χαμηλωμένης κατά 15 χιλιοστά. Οι επιδόσεις που αναφέρει η VW είναι προφανώς πολύ καλές χάρη στην δύναμη και τη ροπή του κινητήρα του και το μικρό βάρος του αυτοκινήτου (0-100 χλμ./ώρα σε 8,8'', μέγιστη ταχύτητα 196 χλμ./ώρα). Σημαντικό είναι, όμως, και το γεγονός ότι αν και πρόκειται για έκδοση επιδόσεων, η εταιρεία χρησιμοποίησε σ' αυτό την πιο σύγχρονη αντιρρυπαντική τεχνολογία και είναι ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα της VW στα οποία χρησιμοποιήθηκε φίλτρο σωματιδίων για βενζινοκινητήρες (το οποίο λειτουργεί και ως πρόσθετος καταλύτης). Ενδιαφέρον είναι επίσης το γεγονός ότι είναι το πρώτο μοντέλο της VW για το οποίο η τυποποιημένη εργαστηριακή κατανάλωση έχει μετρηθεί σύμφωνα με το νέο ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών WLTP, που βρίσκεται πολύ πιο κοντά στις πραγματικές συνθήκες χρήσης (και είναι 5,6-5,7 λίτρα/100 χλμ. αντί για τα 4,8 λίτρα/100 χλμ. που αντιστοιχούν στον υπάρχοντα κύκλο δοκιμών).
Η πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική εκδήλωση για την παρουσίαση του up! GTI περιλάμβανε και την οδήγηση του αυτοκινήτου σε μια διαδρομή από τη Νίκαια μέχρι το Μοντε Κάρλο. Η επιβεβαίωση της δύναμης του κινητήρα και των επιδόσεων που προσφέρει στο αυτοκίνητο έρχεται αμέσως μόλις βγει κανείς από την κίνηση της πόλης. Στον ανοιχτό δρόμο διαπιστώνεις ότι το αυτοκίνητο είναι πολύ σβέλτο, προσπερνάει με τη μεγαλύτερη ευκολία και είναι πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, χάρη στην πολύ καλή ροπή του και στο ιδιαίτερα εύχρηστο εξάρι κιβώτιο με τη σωστά προσαρμοσμένη στα χαρακτηριστικά του κινητήρα κλιμάκωση των σχέσεων. Ο ίδιος ο κινητήρας δεν είναι εντελώς αθόρυβος, έχει όμως ιδιαίτερο ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι μηχανικοί της VW κατάφεραν να δώσουν σ' αυτόν τον θόρυβο μία σπορ χροιά, που εμείς δεν βρήκαμε καθόλου ενοχλητική και που σίγουρα ταιριάζει με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τέλος θα επισημάνουμε την καλή ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με το σταθερό «πάτημα» του up! GTI. Παρά το γεγονός ότι οι αναρτήσεις είναι αναπόφευκτα πιο σφιχτές σ' ένα τόσο γρήγορο αυτοκίνητο (που είναι μάλιστα και αρκετά μικρό), έδειξαν ότι δεν «κοπανάνε» όταν περάσαμε από κάποια τμήματα του δρόμου με αρκετές ανωμαλίες και δεν δημιουργούν άτσαλες κινήσεις του αμαξώματος. Οριστική εικόνα πάντως θα έχουμε όταν οδηγήσουμε το αυτοκίνητο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στους ελληνικούς δρόμους, κάτι που φανταζόμαστε ότι δεν θα αργήσει και πολύ, με δεδομένη την έναρξη διάθεσής του στην ελληνική αγορά το Φεβρουάριο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP