ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Honda Civic - 1.0

Ιαπωνική ποιότητα, ευρωπαϊκή συμπεριφορά         ..:: Σαββάτο, 27 Ιανουαρίου 2018 ::..

Πολύ καλό ποιοτικά, λειτουργικά και οδηγικά, το νέο Civic προσαρμόστηκε στη σύγχρονη τάση για μικρούς κινητήρες με τούρμπο, προσφέροντας έναν από τους καλύτερους 3κύλινδρους κινητήρες του ενός λίτρου, είναι ευρύχωρο και πλούσια εξοπλισμένο, με την ανάλογη όμως επιβάρυνση της τιμής του

Το πιο αναγνωρίσιμο μοντέλo της Honda έφτασε ήδη στη 10η γενιά του μετά από κάτι λιγότερο από μισό αιώνα κι αυτή η πορεία στο χρόνο δίνει μια πολύ χαρακτηριστική εικόνα της αλματώδους εξέλιξης που έχει πραγματοποιηθεί στη διάρκεια αυτών των πέντε δεκαετιών στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ. Όπως είχαμε γράψει και μετά την πρώτη παρουσίαση του νέου μοντέλου επί ελληνικού εδάφους, το πρώτο Civic του 1972 είχε μήκος μόλις 3,5 μ., στα επίπεδα δηλαδή των σημερινών μίνι αυτοκινήτων πόλης, ενώ το νέο Civic φτάνει τα 4,5 μ., έχοντας και το μεγαλύτερο μήκος στην κατηγορία. Αντίστοιχα τεράστια ήταν η εξέλιξη και στον τομέα των κινητήρων, καθώς το μοντέλο του 1972 είχε ένα κινητήρα 1.170 κ.εκ. με μόλις 50 ίππους, ενώ η βασική έκδοση του σημερινού μοντέλου, που αποτελεί το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής, κινείται από ένα υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρη κινητήρα με 129 ίππους.

Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου δεν αφήνουν αμφιβολίες για τους άνετους χώρους που προσφέρει για τέσσερα ενήλικα άτομα, καλύπτοντας έτσι με απόλυτη επάρκεια τις ανάγκες μιας οικογένειας. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού προσφέρει κι ένα κορυφαίο στην κατηγορία χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα 478 λίτρων. Η μόνη απώλεια που δημιουργεί το νέο πλαίσιο στο οποίο βασίστηκε το αυτοκίνητο και το οποίο έχει πίσω ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, είναι η μη ύπαρξη των "magic seats" της Honda, που έχουν τη δυνατότητα «ανάποδης» αναδίπλωσης του κάτω μέρους τους για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους. Θα παρατηρήσουμε επίσης ότι το σχήμα του χώρου αποσκευών δεν είναι απολύτως κανονικό, ώστε να βοηθάει στην πλήρη εκμετάλλευσή του, αλλά και το δάπεδό του δεν είναι επίπεδο σε όλο το μήκος του, σχηματίζοντας ένα μικρό «ανάχωμα« στο βάθος. Μικρό το κακό, πάντως, με δεδομένη την πραγματικά πολύ μεγάλη χωρητικότητά του, ενώ η συνολική πρακτικότητα του αυτοκινήτου ενισχύεται και από τους καλούς χώρους για μικροπράγματα που έχει στο εσωτερικό του.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, όπως και η γενική εργονομία, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος του οδηγού είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, οπότε μπορεί κάποιοι να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Επίσης, η τοποθέτηση της πίσω αεροτομής έχει γίνει με τρόπο που καλύπτει ένα μέρος του πίσω παράθυρου, περιορίζοντας αντίστοιχα την ορατότητα. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι υψηλού επιπέδου, όπως θα περίμενε κανείς από ένα Honda, με συναρμολόγηση για... σεμινάριο! Η τιμή του αυτοκινήτου δεν είναι χαμηλή, ξεκινώντας από 20.650 ευρώ, για τη σωστή αξιολόγησή της όμως θα πρέπει να υπολογιστεί ότι σε αυτήν συμπεριλαμβάνεται το μεταλλικό χρώμα (που οι ανταγωνιστές χρεώνουν ως έξτρα) κι ένα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας, στο οποίο στάνταρ είναι το ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, το πακέτο οδικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας Honda Sensing που περιλαμβάνει σύστημα φρεναρίσματος ανάγκης για αποφυγή εμπoδίου, αναγνώριση συστημάτων κυκλοφορίας και cruise control, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και αποφυγή παρέκκλισης λωρίδας, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, αυτόματα φώτα, υπολογιστής ταξιδιού, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρα USB, Βluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop κλπ. Η μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας. Επίσης στην τιμή περιλαμβάνονται 5 χρόνια δωρεάν σέρβις και οδική βοήθεια και 2ετής επέκταση εγγύησης (η εργοστασιακή είναι 3 χρόνια) για τα μηχανικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μέρη του αυτοκινήτου.
Το πολύ ποιοτικό εσωτερικό είναι πρακτικό και προσφέρει άνετους χώρους
Κινητήρας-κιβώτιο
Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί το νέο 3κύλινδρο 1000άρη κινητήρα VTEC τούρμπο, που αποδίδει 129 ίππους. Έναν εξαιρετικό κινητήρα, όπως θα περιμέναμε από τη Honda, που μπορεί να μην είναι ο πιο αθόρυβος 3κύλινδρος (αυτό είναι άλλωστε το μοναδικό του «ψεγάδι»), είναι όμως εξαιρετικά εύστροφος και ταυτόχρονα πολύ ελαστικός, προσφέροντας στο αυτοκίνητο επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,8'') που είναι αρκετά καλές και, όπως είχαμε τονίσει στο άρθρο της πρώτης παρουσίασης, ξεφεύγουν από τα επίπεδα της απλής «διεκπεραίωσης», επιτρέποντας αρκετά γρήγορους ρυθμούς και ασφαλή προσπεράσματα ακόμα και στις ορεινές διαδρομές. Ο θόρυβός του βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο των κινητήρων της κατηγορίας, όχι όμως τόσο ώστε να γίνεται ενοχλητικός και να κάνει το ταξίδι κουραστικό. Σύμμαχος του το επίσης πολύ καλό εξάρι κιβώτιο, που είναι ακριβές, με γρήγορο επιλογέα, καλή αίσθηση και σωστή κλιμάκωση των σχέσεων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι καλές επιδόσεις να συνδυάζονται και με πολύ λογικά επίπεδα κατανάλωσης (λαμβάνοντας υπ' όψη την ισχύ του κινητήρα και τις επιδόσεις), η οποία στην πόλη είναι γύρω στα 9,5 λίτρα/100 χλμ., για να πέσει αισθητά στον ταξίδι, γύρω στα 6 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης είναι ένα στοιχείο που εντοπίζεις αμέσως μόλις αρχίσεις να οδηγείς το Civic, κάτι στο οποίο συμβάλλει προφανώς και η εξελιγμένη πίσω ανάρτηση με το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων. Εξίσου θετική είναι η επίδρασή της και στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, το οποίο θα χαρακτηρίζαμε ως το πιο «ευρωπαϊκό» από τα ιαπωνικά αυτοκίνητα. Με πολύ καλό κράτημα, μεγάλη ακρίβεια στη συμπεριφορά του και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις, το Civic σε προκαλεί να το πιέσεις, να εξερευνήσεις τα όρια του πλαισίου και να αξιοποιήσεις τη δύναμη του κινητήρα. Είναι ένα αυτοκίνητο εξαιρετικά ευχάριστο στην οδήγηση, χωρίς μάλιστα να γίνεται κουραστικό για τους επιβάτες σε επίπεδο άνεσης, ενώ τα αποτελεσματικά φρένα του ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει. Στο άρθρο που είχαμε δημοσιεύσει μετά την πρώτη πανελλαδική παρουσίαση, είχαμε αναφέρει κάποια ασάφεια στο τιμόνι, την οποία δεν εντοπίσαμε στο αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε (ούτε στο 1.5 που πήραμε την αμέσως επόμενη εβδομάδα), στο οποίο το τιμόνι αποδείχθηκε αρκετά ακριβές και με καλή αίσθηση, ολοκληρώνοντας μια συνολικά πολύ καλή εικόνα για τα χαρακτηριστικά του Civic στο δρόμο. Κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως το φαινόμενο που είχαμε παρατηρήσει στην παρουσίαση να οφειλόταν σε λάθος πίεση στα ελαστικά.
YΠEP
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Κιβώτιο
- Ποιότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- 5 χρόνια δωρεάν σέρβις και οδική βοήθεια, 2ετής επέκταση εγγύησης
KATA
- Αυξημένη τιμή
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
- Έλλειψη ρεζέρβας
Με «ευρωπαϊκό» χαρακτήρα στον δρόμο το Civic ικανοποιεί και τον πιο απαιτητικό οδηγό με τα οδικά χαρακτηριστικά του
Συμπέρασμα
Το νέο Civic είναι πραγματικά πολύ καλό αυτοκίνητο, από αυτά που ξεχωρίζουν στη μικρομεσαία κατηγορία και μόνο η αυξημένη τιμή του (που δικαιολογείται εν μέρει από τις αυξημένες «παροχές» που προσφέρει σε επίπεδο εξοπλισμού και εγγύησης) θα αποτελέσει ίσως αποτρεπτικό παράγοντα για κάποιους υποψήφιους αγοραστές της κατηγορίας που θα μπορούσαν να καταλήξουν στην επιλογή του. Είναι όμως ένα αυτοκίνητο πολύ καλοφτιαγμένο και ποιοτικό, τεχνολογικά προηγμένο, ευρύχωρο και πρακτικό, προσφέροντας καλές επιδόσεις και πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά, άρα και υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Όποιος, λοιπόν, το επιλέξει αποκλείεται να μην το ευχαριστηθεί!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.honda.gr


  UP