ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Honda Civic Type R

Στην πίστα των Μεγάρων         ..:: Παρασκευή, 19 Ιανουαρίου 2018 ::..
Το νέο Civic Type R είναι πλέον διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά και η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μια μεγάλη δημοσιογραφική παρουσίαση στην πίστα των Μεγάρων, για να δώσει στους έλληνες δημοσιογράφους τη δυνατότητα να αξιολογήσουν χωρίς περιορισμούς την κορυφαία σπορ έκδοση του Civic στο ασφαλές περιβάλλον που προσφέρει μία κλειστή πίστα. Το αυτοκίνητο προσφέρεται στην ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις (Type R και Type R GT), σε τιμές που ξεκινούν από 49.740 ευρώ για το Type R, με ένα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που προσφέρει στάνταρ το ESP με hill holder, το πακέτο οδικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας Honda Sensing που περιλαμβάνει σύστημα φρεναρίσματος ανάγκης για αποφυγή εμπoδίου, αναγνώριση συστημάτων κυκλοφορίας, προσαρμοζόμενο cruise control, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και αποφυγή παρέκκλισης λωρίδας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, κάμερα οπισθοπορείας, συναγερμό, προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα επικοινωνίας/ενημέρωσης/ψυχαγωγίας Honda Connect με δυνατότητα σύνδεσης με smartphone, προεγκατεστημένες εφαρμογές, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop κλπ. Στην τιμή περιλαμβάνεται το μεταλλικό χρώμα, όπως επίσης και διετής επέκταση εγγύησης πέραν της τριετούς εργοστασιακής, καθώς και 5 χρόνια οδική βοήθεια.


Αν κάποιος έλεγε πριν από μερικά χρόνια, ότι μια εταιρεία θα δημιουργούσε ένα προσθιοκίνητο σπορ αυτοκίνητο με 320 ίππους και 40,9 kgm ροπής, που θα βάζει όλη αυτή την δύναμη ομαλά στο δρόμο και δεν θα είναι… κυνηγός πεζοδρομίων, δύσκολα θα γινόταν πιστευτός. Και όμως η Honda κατάφερε κάτι τέτοιο με το νέο Civic Type R, ένα σχεδόν αγωνιστικού επιπέδου αυτοκίνητο. Το γεγονός ότι η κορυφαία σπορ έκδοση του Civic εξελίχθηκε παράλληλα με την υπόλοιπη γκάμα του μοντέλου, είναι προφανές ότι έδωσε τη δυνατότητα στους μηχανικούς της Honda να κάνουν πολύ λιγότερους συμβιβασμούς και να επιδιώξουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε όλα τα στοιχεία του αυτοκινήτου. Σε σύγκριση με το προηγούμενο Type R το νέο μοντέλο έχει πιο άκαμπτο αμάξωμα (μάλιστα είναι και 16 κιλά ελαφρύτερο) και χαρακτηριστικά στοιχεία που τονίζουν το χαρακτήρα του είναι οι προσαρμοζόμενες αναρτήσεις, το σύστημα διεύθυνσης μεταβλητής (ηλεκτρικής) υποβοήθησης, το βελτιωμένο αεροδυναμικό πακέτο που ενισχύει την αρνητική άντωση στις υψηλές ταχύτητες και το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης με επιλογές Comfort, Sport και +R (η τελευταία ειδικά ρυθμισμένη για χρήση σε πίστα).

Το νέο Type R κινείται από ένα 2λιτρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού VTEC τούρμπο με 320 ίππους, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ενώ έχει πιο κοντή τελική σχέση μετάδοσης από το προηγούμενο μοντέλο και φυσικά χρησιμοποιεί διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για να περνάει όλη αυτή τη δύναμη αποτελεσματικά στο δρόμο, χωρίς προβλήματα κατευθυντικότητας. Για την αποτελεσματική συνεργασία κινητήρα και κιβωτίου και τη διευκόλυνση των γρήγορων αλλαγών, χωρίς «τινάγματα» και «μπρουμουτίσματα», στο νέο μοντέλο υπάρχει και λειτουργία προσαρμογής του αριθμού στροφών κατά τις αλλαγές ταχυτήτων. Για τις επιδόσεις του αυτοκινήτου ή εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 5,7'' και μέγιστη ταχύτητα 272 χλμ./ώρα. Όπως όλη η γκάμα του Civic, το νέο Type R έχει νέο σύστημα πίσω ανάρτησης με πολλαπλούς συνδέσμους, που προφανώς βελτιώνει ακόμα περισσότερο τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Επίσης οι αναρτήσεις έχουν σύστημα προσαρμοζόμενης απόσβεσης, που ελέγχει ανεξάρτητα τον κάθε τροχό, περιορίζοντας τη μεταφορά βάρους στις στροφές και την επιτάχυνση και ελέγχοντας την κάθετη κίνηση κάθε αμορτισέρ. Οι τροχοί είναι διαστάσεων 245/30 R20 με ελαστικά της Continental ειδικά εξελιγμένα για το Type R και τα φρένα (της Brembo) αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός με 4πίστονες δαγκάνες και απλοί δίσκοι πίσω, όλοι διαμέτρου 350 χιλιοστών.
Τα παραπάνω τεχνικά χαρακτηριστικά προδιαθέτουν για την αίσθηση που δίνει το αυτοκίνητο κατά την οδήγησή του, πολύ περισσότερο όταν αυτή γίνεται στο ελεγχόμενο περιβάλλον μιας πίστας, όπου οι μόνοι περιορισμοί που υπάρχουν για τον οδηγό είναι αυτοί που θέτουν οι ικανότητές του και οι νόμοι της Φυσικής! Εξαιρετικά δυνατός ο κινητήρας, με άμεση απόκριση και με άψογη συνεργασία με το πολύ καλό κιβώτιο, επιταχύνει αστραπιαία το αυτοκίνητο από στροφή σε στροφή, επιτρέποντάς ακόμα και στην σχετικά μικρή ευθεία της πίστας των Μεγάρων να βάλεις μέχρι και την έκτη ταχύτητα! Αυτό συνεπάγεται βεβαίως ανάγκη για πολύ καλό φρενάρισμα, που εξασφαλίζουν τα κορυφαία φρένα του αυτοκινήτου, τα οποία πρέπει να ομολογήσουμε ότι είναι το σύστημα που μας εντυπωσίασε περισσότερο στο νέο Type R! Εντυπωσιακός βεβαίως είναι και ο τρόπος που βάζει το αυτοκίνητο τη δύναμή του στην άσφαλτο και σε κάνει να ξεχνάς ότι είναι δικίνητο κι ότι όλη αυτή η δύναμη μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς. Η ακρίβεια τη συμπεριφοράς του είναι εξαιρετική, η απόκριση στις κινήσεις του τιμονιού άμεση, αλλά και ο έλεγχός του εύκολος (όσο κινείσαι βέβαια μέσα στα όρια της λογικής!) όταν θα αρχίσει να χάνεται η πρόσφυση, φαινόμενο που εμφανίστηκε μερικές φορές στους 5 γύρους που κάναμε στην πίστα, λόγω της υγρασίας που είχε μείνει σε ορισμένα σημεία της από τη πρωινή βροχή. Η δουλειά που έκαναν οι μηχανικοί της Honda είναι πραγματικά εξαιρετική και δεν είναι τυχαίο το ρεκόρ που έκανε το νέο Type R στο Νίρμπουργκρινγκ, επιτυγχάνοντας τον ταχύτερο γύρο για προσθιοκίνητο αυτοκίνητο με 7:43,8.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP