ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Subaru XV

Αποστολή στη Στυμφαλία         ..:: Πέμπτη, 18 Ιανουαρίου 2018 ::..
Διαθέσιμο στην ελληνική αγορά είναι το νέο μικρομεσαίο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Subaru, το XV, που έκανε το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του στο περσινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Για να δώσει την ευκαιρία για μια πρώτη επαφή μαζί του στους έλληνες δημοσιογράφους, η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μία ειδική εκδήλωση που περιλάμβανε και οδήγηση των αυτοκινήτων μέχρι την ορεινή Κορινθία, στην περιοχή της Στυμφαλίας. Το αυτοκίνητο προσφέρεται με ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες και οι τιμές του ξεκινούν από 25.980 ευρώ για το 1.6, με ένα πλουσιότατο επίπεδο εξοπλισμού, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, 7 αερόσακους, σύστημα αποφυγής συγκρούσεων EyeSight (με δύο κάμερες για τον έλεγχο του χώρου εμπρός από το αυτοκίνητο και αυτόματη πέδηση σε περίπτωση μη αντίδρασης του οδηγού), σύστημα X-Mode για την υποβοήθηση της εκκίνησης σε απότομη ανωφέρεια εκτός δρόμου, σύστημα ελέγχου κατάβασης, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, προσαρμοζόμενο cruise control, ηχοσύστημα με συμβατότητα Apple CarPlay, θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, ενώ στην τιμή συμπεριλαμβάνεται και το μεταλλικό χρώμα. Η εργοστασιακή εγγύηση είναι τριετής.


Το XV είναι μαζί με το Impreza τα πρώτα αυτοκίνητα της Subaru που βασίζονται στην νέα πλατφόρμα (SGP) της ιαπωνικής εταιρείας, πάνω στην οποία θα «χτιστούν» και άλλα μελλοντικά μοντέλα της, με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά και με υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Πρόκειται για μία ειδικά μελετημένη πλατφόρμα υψηλής τεχνολογίας που βελτιώνει θεαματικά την ακαμψία του αμαξώματος (70% μεγαλύτερη είναι η στρεπτική ακαμψία και 90% η πλευρική ακαμψία), χαμηλώνει το ήδη χαμηλό (λόγω και τού μπόξερ κινητήρα) κέντρο βάρους του αυτοκινήτου κατά 5 χιλιοστά και, χάρη στις νέες αναρτήσεις με την στηριγμένη στο αμάξωμα πίσω αντιστρεπτική ράβδο, μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος κατά 50%. Οι διαστάσεις του αμαξώματος είναι ελαφρά αυξημένες, ενώ αυξημένο κατά 3 εκατοστά είναι και το μεταξόνιο, με βελτίωση των εσωτερικών χώρων και μια μικρή αύξηση του χώρου αποσκευών, που φτάνει πλέον τα 385 λίτρα. Η νέα πλατφόρμα είναι επίσης σημαντικά βελτιωμένη σε επίπεδο παθητικής ασφάλειας, προσφέροντας σημαντικά καλύτερη απορρόφηση της ενέργειας των συγκρούσεων. Το αυτοκίνητο έχει μήκος 4,46 μ., που το τοποθετεί στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, είναι φυσικά τετρακίνητο όπως όλα τα Subaru (η μετάδοση της ροπής γίνεται κατά 60% εμπρός και κατά 40% πίσω) κι έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος (22 εκ.), που ενισχύει τις εκτός δρόμου δυνατότητές του. Οι γνωστές γωνίες που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες των διαφόρων αυτοκινήτων είναι 18° για τη γωνία προσέγγισης, 21,6° για τη γωνία ράμπας (21,9° με τους τροχούς των 18’') και 29° για τη γωνία φυγής.

Η νέα γενιά του μοντέλου προσφέρεται με δύο ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες, 1.6 με 114 ίππους και 2.0 με 156 ίππους οι οποίοι συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) Lineartronic, που στο 2λιτρο μοντέλο έχει τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών ανάμεσα σε 7 σταθερές σχέσεις με χειριστήρια στο τιμόνι. Και οι δύο κινητήρες έχουν βελτιωθεί σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, είναι ελαφρύτεροι κατά 12 κιλά και καλύπτουν τις τελευταίες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6-c. Ιδιαίτερα ο 2λιτρος κινητήρας έχει υποστεί μια ριζική ανανέωση, με το 80% των εξαρτημάτων του να είναι νέα. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, ενώ τα φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι και στους τέσσερις τροχούς και το σύστημα διεύθυνσης ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα. Και φυσικά το αυτοκίνητο προσφέρει στις διάφορες εκδόσεις του, όπως είναι η τάση της εποχής, μια πλήρη σειρά ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας..
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ήταν η έκδοση με τον κινητήρα 1.6. Η σημαντική βελτίωση της ακαμψίας του αμαξώματος είναι αισθητή στο δρόμο και σε συνδυασμό και με την εξαιρετικά γεροδεμένη κατασκευή και άψογη συναρμολόγηση του αυτοκινήτου, του επιτρέπει να περνάει σαν «ένα κομμάτι» πάνω από τις ανωμαλίες ακόμα και του χειρότερου δρόμου. Αντίστοιχα καλή είναι η ποιότητα κύλισης και πολύ ικανοποιητική για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου η άνεση που προσφέρει, κάνοντας έτσι το ταξίδι ξεκούραστο. Το πολύ καλά στημένο άκαμπτο πλαίσιο και η τετρακίνηση προσφέρουν μια οδική συμπεριφορά που χαρακτηρίζεται από ακρίβεια και προοδευτικές αντιδράσεις, οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι υπερβολικές, ενώ και τα φρένα ανταποκρίνονται στις ανάγκες του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας είναι μεν επαρκής στον αυτοκινητόδρομο και στην οδήγηση μέσα στην κίνηση (άλλωστε το κιβώτιο CVT διατηρεί συνεχώς τη λειτουργία του κοντά στην περιοχή της μέγιστης ροπής), χωρίς να προσφέρει βέβαια σπουδαίες επιδόσεις (η επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα γίνεται σε 13,9’’), ενώ σε μια ορεινή διαδρομή δείχνει τα όρια του και χρειάζεται να πιεστεί αρκετά σ’ ένα προσπέρασμα. Η κατανάλωση στη διαδρομή μας από την Αθήνα μέχρι τη Στυμφαλία ήταν 9.5 λίτρα/100 χλμ. Τέλος, με το 2λιτρο XV είχαμε επίσης τη δυνατότητα για μία μικρή διαδρομή σε μία χωμάτινη πίστα στο Σπαθοβούνι, όπου δοκιμάσαμε τα ηλεκτρονικά συστήματά του και το συνδυασμό τετρακίνησης-αυτόματου κιβώτιου σε μεγάλες ανωφέρειες και κατωφέρειες, νεροφαγώματα και κίνηση υπό μεγάλη κλίση στο πλάι, για να διαπιστώσουμε ότι, αν και δεν είναι «καθαρόαιμο» εκτός δρόμου με ξεχωριστό πλαίσιο και επιλογή για κοντές σχέσεις, καλύπτει τις ανάγκες της συντριπτικής πλειοψηφίας των οδηγών, που θα κινηθεί με ένα τέτοιο αυτοκίνητο στην ελληνική ύπαιθρο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP