ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

VW Polo - 1.0 TSI 115 PS

Golf υπό κλίμακα         ..:: Σαββάτο, 13 Ιανουαρίου 2018 ::..

Το νέο Polo ανεβάζει τον πήχη αξιών σε μεγάλα ύψη στη μικρή κατηγορία αυτοκινήτων, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που θαρρείς πως δεν χρειάζεσαι κάτι μεγαλύτερο, πιθανότατα και ακριβότερο στην Ελλάδα του 2018

Σε σχεδόν 42 χρόνια ζωής και αισίως πέντε μέχρι σήμερα γενιές το Polo έχει καταφέρει να ξεπεράσει τα 14 εκατομμύρια πωλήσεις. Στη χώρα μας, από το 1992 μέχρι και σήμερα το Polo έχει σημειώσει πάνω από 110.500 ταξινομήσεις, αριθμός μαμούθ αναλογική με τα δεδομένα της αγοράς. Η 6η γενιά στοχεύει με φιλοδοξίες στην κορυφή της κλάσης. Σχεδιαστικά τα έχουμε πει όλα. Ό,τι ίσχυε μέχρι τώρα, ισχύει κι αυτήν τη φορά. Διαχρονική προσέγγιση, κλασικά μοτίβα, αναγνωρισιμότητα στο έπακρο. Αυτήν τη φορά η αισθητική συγγένεια με το Golf έγινε ακόμη πιο στενή. Δεν πιστεύουμε ό, τι θα παραπονεθεί κανείς γι' αυτό. Στα πιο ουσιαστικά, το αμάξωμα του νέου Polo είναι τόσο προσεκτικά συναρμολογημένο, έτσι ώστε τα διάκενα να είναι μικρά και οι ανοχές να δείχνουν εξαιρετικά ακριβείς.

Εσωτερικό
H καμπίνα του Polo είναι φιλόξενη, μελετημένη, καλοφτιαγμένη, με χώρους που είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία. Πολύ καλή είναι η εργονομία σε ό,τι αφορά διακόπτες και χειριστήρια, αλλά και μια καλή θέση οδήγησης, όπου μπορεί εύκολα να βολευτεί ο καθένας. Ικανοποιητικές είναι οι θήκες για μικροαντικείμενα, τόσο κεντρικά, όσο και στο εσωτερικό των θυρών. Τα υλικά στο ταμπλό είναι αφρώδη και η ποιότητα σε πείθει αμέσως. Η σχεδίαση ακολουθεί μια νέα, οριζόντια αρχιτεκτονική που στόχο έχει να προβάλει από τη μια τη νέα ψηφιακή οθόνη πολυμέσων για το σύστημα infotainment στο κέντρο, και από την άλλη το νέο πάνελ μπροστά από τον οδηγό, που φιλοξενεί είτε τον στάνταρ πίνακα οργάνων με την οθόνη του υπολογιστή ταξιδιού, είτε τον προαιρετικό, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων έχει αρκετά οφέλη στους εσωτερικούς χώρους, οι οποίοι είναι καλύτεροι από κάθε άλλη φορά. Έτσι, 4 ενήλικοι επιβάτες θα μεταφερθούν με άνεση στο εσωτερικό του νέου μικρού VW, αφού υπάρχει αρκετός χώρος για τα γόνατα και τα κεφάλια ακόμη και των υψηλότερων. Ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει σε χωρητικότητα κατά 75 λίτρα φθάνοντας πλέον στα 351 λίτρα. Σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό, τσιγκουνιές σε καμία περίπτωση δεν έγιναν και το βασικό πακέτο περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, κλιματισμό, καθώς και σύστημα infotainment με οθόνη 6,5 ιντσών, Bluetooth και θύρα USB, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου με αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα αναγνώρισης πεζών, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού κλπ. Η τιμή της βασικής έκδοσης (1.0 TSI 115) ξεκινά από τα 16.300 ευρώ. Τσιμπημένη μεν, αρκετά πλούσια δε, αναλογικά πάντα με τα δεδομένα που επικρατούν στους εκπροσώπους της κατηγορίας Β.
Μαλακά υλικά στο προσεγμένο εσωτερικό, σχετικά άνετοι χώροι επιβατών/αποσκευών, εργονομική ευταξία και πλούσιος εξοπλισμός
Κινητήρας-κιβώτιο
Με 3κύλινδρη αρχιτεκτονική και τούρμπο, ο 1000άρης TSI κινητήρας αποδίδει 115 ίππους και 20,4 kgm από τις 2.000 έως και τις 3.500 σ.α.λ. Στην πράξη τραβάει πρόθυμα με όρεξη μέχρι ψηλά, χωρίς να προδίδεται από τον μικρό κυβισμό του, έστω και αν παρατηρήσαμε μια ελαφριά υστέρηση στις πολύ χαμηλές στροφές, η οποία εξαφανίζεται λίγο αργότερα, εκεί κοντά στις 2.000 σ.α.λ. Γραμμικός και εύστροφος, συνεργάζεται εξαιρετικά με ένα καλό σε κλιμάκωση και κούμπωμα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων (σημειώστε εδώ πως ενίοτε «σκαλώνει» στις γρήγορες αλλαγές). Από την άλλη, παρ' ότι έχουμε να κάνουμε με ένα 3κύλινδρο σύνολο, η χροιά του ήχου έχει φιμωθεί αρκετά από την εξαιρετική δουλειά που επετεύχθη στην ηχομόνωση και ακόμη και σε φάση πλήρους επιτάχυνσης δεν θα σε ενοχλήσει. Στο επίπεδο της κατανάλωσης είδαμε μέση δοκιμής γύρω στα 7,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με λογική χρήση, τις επτά ημέρες που το είχαμε στη διάθεσή μας.

Οδηγώντας
Στο δρόμο διακρίνουμε γι' άλλη μια φορά το καλό διαχρονικό κλασικό πρόσωπο του Polo, έστω και χωρίς ανεξίτηλο χαρακτήρα: σπουδή στην ηχομόνωση, στιβαρό πάτημα, ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης αλλά και μέτρια πληροφόρηση. Το Polo ποτέ δεν ήταν ο υμνητής της ακρίβειας σε συμπεριφορά ή το φετίχ σε επίπεδο αίσθησης και δεσίματος με τον οδηγό του. Το "main stream" που υπηρετεί πιστά, εμπεριέχει στο μενού του δικαιολογημένα κάποιες κλίσεις του αμαξώματος, όχι σε βαθμό ανησυχητικό, απόρροια της άνεσης, που ήταν προτεραιότητα στη ρύθμιση της ανάρτησης. Το αυτοκίνητο βασίζεται στη νεότερη πλατφόρμα MQB A0 του Ομίλου VW, η οποία το βοηθάει να βελτιώσει κατά 30% την συνολική του ακαμψία, αλλά και παράλληλα να μειώσει έως και κατά 100 κιλά (ανάλογα με την έκδοση) το συνολικό βάρος. Σε συνδυασμό με την καλορυθμισμένη ανάρτηση η νέα πλατφόρμα φροντίζει ώστε στο δρόμο το Polo να προσφέρει πιο στιβαρό, σίγουρο και άνετο πάτημα. Στις στροφές, είναι πιο άμεσο στις αντιδράσεις του, εκπέμπει περισσότερη σιγουριά και γενικότερα διατηρεί την ουδετερότητα. Το τιμόνι, με ηλεκτρική υποβοήθηση, είναι ακριβές και με ικανοποιητική αίσθηση, χωρίς όμως την παραμικρή σπορτίφ υπόνοια. Η άνεση της ανάρτησης είναι ψηλά στη λίστα των προτερημάτων, μαζί με μια αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης που παραπέμπει σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.
YΠEP
- Χώροι
- Κύλιση/Άνεση
-Ηχομόνωση
- Επιδόσεις
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα
KATA
- «Τσιμπημένη» τιμή αγοράς
- Απρόσωπη οδική συμπεριφορά
Πατάει στην άσφαλτο πολύ καλά, με ασφάλεια και άνεση δανεισμένη από τα μεγαλύτερα αδέλφια του και με καλές επιδόσεις από τον δυνατό χιλιάρη κινητήρα TSI
Συμπέρασμα
Οποιοδήποτε Polo, διαχρονικά, δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Λίγο πολύ ξέρεις τί έχεις να περιμένεις από το μικρό προσεγμένο και ποιοτικό VW. Πόσο μάλλον αυτό το νέο, με τα χαρακτηριστικά άνεσης και ασφάλειας να κρυφοκοιτάζουν ξεκάθαρα αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών. Παρ' ότι η έκδοση των 115 ίππων διακρίνεται για τις επιδόσεις, θα προτείναμε την αμέσως προηγούμενη με τους 95 ίππους, που είναι σημαντικά πιο οικονομική στα 14.700 ευρώ. Είναι υπεραρκετή και ούτως ή άλλως η ισχυρή έκδοση δεν προσθέτει κάποιο σπορτίφ χαρακτηριστικό.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.vw.gr


  UP