ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Skoda Fabia - 1.0 TSI 110 PS

Ψυχωμένο και άνετο         ..:: Σαββάτο, 13 Ιανουαρίου 2018 ::..

Ο χιλιάρης κινητήρας TSI με το τούρμπο ταιριάζει γάντι στο Fabia, προσφέροντας -χωρίς υπερβολική κατανάλωση- τη δύναμη που χρειάζεται για να κινηθεί εύκολα σ' ένα ταξίδι όταν είναι φορτωμένο και να προσπεράσει με ασφάλεια, σ' ένα αυτοκίνητο που είναι κατά τα άλλα ευχάριστο στην οδήγηση, ευέλικτο στην πόλη και ασφαλές στο ταξίδι και προσφέρει πολύ καλή άνεση για την κατηγορία του

Διαβάζοντας κανείς μερικά δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι το γκρουπ VW θα έχει πρόβλημα αν υπάρξουν οποιοιδήποτε περιορισμοί στα ντίζελ γιατί έχει δώσει προτεραιότητα στην πετρελαιοκίνηση, δεν μπορεί παρά να χαμογελάσει, αν γνωρίζει έστω και λίγα πράγματα για το αυτοκίνητο. Το γερμανικό γκρουπ ήταν από τους πρωτοπόρους στην εξέλιξη της νέας γενιάς μικρών βενζινοκινητήρων με τούρμπο και οι κινητήρες TSI ή TFSI (ανάλογα με τη μάρκα) είναι από τους κορυφαίους στις εκάστοτε κατηγορίες τους και χρησιμοποιούνται από όλες τις μάρκες του σε όλη την γκάμα τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο εξαιρετικός χιλιάρης TSI που τοποθετήθηκε πρόσφατα και στο Skoda Fabia σε δύο διαφορετικές εκδόσεις ισχύος και αποτελεί το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής στην ισχυρότερη έκδοσή του.

Εσωτερικό
Με μήκος 3,992 μ. το Fabia είναι ένα σούπερ μίνι «κανονικών» διαστάσεων, οπότε κι οι χώροι που προσφέρει βρίσκονται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας και, χωρίς να είναι κορυφαίοι, φιλοξενούν άνετα τέσσερις ενήλικους επιβάτες. Ακόμα καλύτερος για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 299 λίτρων με ρεζέρβα (την οποία ευτυχώς προσφέρει στάνταρ η ελληνική αντιπροσωπεία, όπως και σε όλα τα μοντέλα του γκρουπ εφ' όσον υπάρχει αυτή η επιλογή από το εργοστάσιο), αλλά και με πρακτική διαρρύθμιση, με θέσεις για μικρά αντικείμενα, τον πυροσβεστήρα, το φαρμακείο κλπ. Πολύ καλή επίσης είναι συνολικά η πρακτικότητα του εσωτερικού, με μια σωστή θέση οδήγησης, που προσφέρει τις ρυθμίσεις που χρειάζονται για να βρει κανείς με ακρίβεια τη θέση που το βολεύει, συνολικά σωστή εργονομία, αλλά και αρκετούς χώρους αποθήκευσης για μικροπράγματα. Η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη, χωρίς πολυτέλειες βεβαίως και μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, αλλά με γεροδεμένη κατασκευή που χαρακτηρίζεται από απουσία τριγμών και θορύβων. Η τιμή του αυτοκινήτου στη συγκεκριμένη έκδοση ξεκινάει από τα 13.200 ευρώ με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο περιλαμβάνονται στάνταρ το ESP με λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, ηχοσύστημα με θύρες USB και SD, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και σύστημα start-stop.
Το προσεγμένο εσωτερικό του Fabia είναι λειτουργικό και προσφέρει επαρκείς χώρους για τέσσερις ενήλικους επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο εξαιρετικός 3κύλινδρος χιλιάρης κινητήρας του γκρουπ VW χρησιμοποιείται (με λίγο μεγαλύτερη ισχύ) ακόμα και στο μεγαλύτερο Octavia με απόλυτη επιτυχία, οπότε αμέσως αντιλαμβάνεται κανείς πόσο ευκολότερη είναι η δουλειά του στο Fabia, που είναι μικρότερο και ελαφρύτερο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η ισχυρότερη από τις δύο εκδόσεις του που χρησιμοποιούνται στο Fabia αποδίδει 110 ίππους. Το θέμα όμως δεν είναι μόνο η ισχύς του, αλλά η συνολική λειτουργία του, που ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στις ανάγκες του αυτοκινήτου. Εύστροφος, δυνατός και ταυτόχρονα ελαστικός χάρη στην πολύ καλή ροπή που προσφέρει το τούρμπο (η μέγιστη τιμή της αποδίδεται σταθερά από τις 2.000 ως τις 3.500 στροφές) προσφέρει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο, όχι μόνο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5''), αλλά και εν κινήσει, κάτι που είναι ακόμα πιο σημαντικό στην καθημερινή οδήγηση. Η συνεργασία του με το πολύ καλό εξάρι κιβώτιο είναι εξαιρετική, το αυτοκίνητο είναι πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, ευκολοδήγητο και σβέλτο και ο μοναδικός συμβιβασμός (λόγω της 3κύλινδρης αρχιτεκτονικής) είναι ότι ο θόρυβος του ακούγεται περισσότερο από αυτόν ενός 4κύλινδρου κινητήρα, χωρίς πάντως να φτάνει σε επίπεδα που να γίνεται ενοχλητικός. Όσο για την κατανάλωση, εξαρτάται βεβαίως κι από τον τρόπο οδήγησης, αλλά μπορεί εύκολα να κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα, ακόμα και κάτω από 6 λίτρα/100 χλμ. στο ταξίδι, ενώ στην πόλη βρίσκεται γύρω από τα 8 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Το Fabia πάντα χαρακτηριζόταν από μία κατεξοχήν «οικογενειακή» ρύθμιση, που εξασφάλιζε ασφαλή συμπεριφορά και ευκολία οδήγησης σε συνδυασμό με μία πολύ καλή άνεση για τα δεδομένα της κατηγορίας. Η ίδια ακριβώς εικόνα χαρακτηρίζει και τη νέα γενιά του, με βελτιωμένα βεβαίως χαρακτηριστικά σε όλους τους τομείς. Βασικό του χαρακτηριστικό είναι και πάλι το ότι προσφέρει την καλύτερη άνεση από όλα αυτά σούπερ μίνι του γκρουπ VW και είναι σ' αυτόν τον τομέα ένα από τα κορυφαία της κατηγορίας. Κάτι που είναι βέβαια ιδιαίτερα σημαντικό για ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιείται συχνά στην πόλη. Από εκεί και πέρα, αν το χρησιμοποιήσει κανείς έξω από τις αστικές περιοχές, η συμπεριφορά του είναι απολύτως προβλέψιμη και ασφαλής, ακόμα και σ' αυτήν την πιο γρήγορη (σε σχέση με το απλό χιλιάρι) έκδοση, προφανώς χωρίς σπορ χαρακτηριστικά, με καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση και «ουδέτερη» αντίδραση αν αφήσει ο οδηγός το γκάζι πάνω στη στροφή. Το τιμόνι του έχει ικανοποιητική αίσθηση για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τα φρένα του ανταποκρίνονται με επιτυχία στην αποστολή τους (το χιλιάρι με τον τούρμπο κινητήρα έχει δισκόφρενα και πίσω, ώστε ν' ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις αυξημένες απαιτήσεις που δημιουργούν οι καλύτερες επιδόσεις του). Συνολικά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που προφανώς δεν προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση, αλλά είναι ασφαλές, ευχάριστο και ευκολοδήγητο για οποιονδήποτε.
YΠEP
- Κινητήρας
- Καλές επιδόσεις
-Κορυφαίος χώρος αποσκευών
- Άνεση
- Πρακτικότητα-εργονομία εσωτερικού
- Ανταγωνιστική τιμή
KATA
- Αυξημένος θόρυβος κινητήρα σε σχέση με τους 4κύλινδρους
Ευκολοδήγητο, ευχάριστο και απόλυτα προβλέψιμο στο δρόμο, το Fabia προσφέρει πολύ καλή άνεση για σούπερ μίνι
Συμπέρασμα
Το Fabia σ' αυτήν την ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοσή του είναι μια πρόταση εξαιρετικά προσαρμοσμένη στην ελληνική πραγματικότητα, όπου τα περισσότερα αυτοκίνητα που αγοράζονται είναι σούπερ μίνι με προοπτική χρησιμοποίησής τους για το σύνολο των μεταφορικών αναγκών των ιδιοκτητών τους, μέσα κι έξω από την πόλη. Με περιορισμένες διαστάσεις, αλλά επαρκείς χώρους για τέσσερα άτομα και τις αποσκευές τους, είναι ευέλικτο στην πόλη αλλά χρησιμοποιείται άνετα και στο ταξίδι, έχει ένα δυνατό κινητήρα που εξασφαλίζει ασφαλή προσπεράσματα, αλλά όχι ιδιαίτερα λαίμαργο σε κατανάλωση, είναι ευχάριστο στην οδήγηση και ασφαλές και ταυτόχρονα προσφέρει κορυφαία άνεση για την κατηγορία του, κάτι που στους κακούς ελληνικούς δρόμους θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα. Και βέβαια έχει μια πολύ λογική τιμή, χωρίς να υστερεί σε εξοπλισμό.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.skoda.gr


  UP