ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Volvo V90 Cross Country - D5

Λιμουζίνα crossover         ..:: Σαββάτο, 06 Ιανουαρίου 2018 ::..

Η έκδοση "crossover" της ναυαρχίδας της Volvo χαρακτηρίζεται από πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, πρακτικότητα, άνεση και ασφάλεια υψηλού επιπέδου, είναι ιδιαίτερα ευχάριστη, αλλά και εύκολη στην οδήγηση, παρά το σχεδόν πεντάμετρο αμάξωμα, ενώ προσφέρει και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες, χάρη στην τετρακίνηση, το αυξημένο ύψος από το έδαφος και το αυτόματο κιβώτιο

Με την παρουσίαση των νέων S90 και V90 η Volvo επιχειρεί να εδραιώσει την θέση της ανάμεσα στους "premium" κατασκευαστές, προσφέροντας και δύο μεγάλα αυτοκίνητα γοήτρου με υψηλό επίπεδο τεχνολογίας και ποιότητας, στοιχείο απαραίτητο για ένα κατασκευαστή αυτού του επιπέδου. Επιπλέον, στη συγκεκριμένη οικογένεια μοντέλων προσφέρει και μία έκδοση "Cross Country", όπως έχει καθιερώσει σε όλη τη γκάμα της. Πρόκειται για υπερυψωμένες εκδόσεις των αυτοκινήτων, ορισμένες με τετρακίνηση (όλες στην περίπτωση του V90 Cross Country), οι οποίες ανταποκρίνονται ίσως καλύτερα από τα «τζιποειδή» στη σύγχρονη τάση για υπερυψωμένα αυτοκίνητα που έχουν και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες, αλλά χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο στην άσφαλτο. Με δεδομένο τον «περιπετειώδη» χαρακτήρα των μοντέλων Cross Country, η σουηδική εταιρεία επέλεξε για τη σχετική έκδοση της ναυαρχίδας της τη στέισον έκδοση V90, η πρακτικότητα της οποίας ταιριάζει περισσότερο με τον συγκεκριμένο χαρακτήρα.

Εσωτερικό
Σ' ένα αυτοκίνητο με μήκος που πλησιάζει τα 5 μέτρα και μεταξόνιο που πλησιάζει τα 3 μέτρα είναι... αυτονόητοι οι πολύ μεγάλοι χώροι, που φιλοξενούν με τη μεγαλύτερη άνεση τους τέσσερις επιβάτες. Και λέμε τέσσερις (αν και κάναμε διαδρομή και με πέντε), γιατί ένας πέμπτος χωράει μεν άνετα σε ό,τι αφορά το πλάτος, αλλά θα βολέψει λιγότερο άνετα τα πόδια του, λόγω του ογκώδους «τούνελ» του άξονα μετάδοσης στο δάπεδο και της προεξοχής της κεντρικής κονσόλας προς τα πίσω. Αρκετά μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 560 λίτρα στα οποία συμπεριλαμβάνονται και 77 λίτρα κάτω από το δάπεδο για μικρότερα αντικείμενα. Τέλος επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι καλή, οι ρυθμίσεις που προσφέρονται είναι πολλές, με τη ρύθμιση του ύψους και της στήριξης της μέσης να είναι ηλεκτρικές, οπότε εύκολα θα βρει ο κάθε οδηγός τη θέση που τον βολεύει, ανεξαρτήτως σωματότυπου. Καλή είναι και η γενική εργονομία, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι με το μεγάλο αριθμό συστημάτων κάθε είδους που διαθέτει το αυτοκίνητο, το σύστημα ελέγχου με την μεγάλη κεντρική οθόνη αφής γίνεται κάπως πολύπλοκο στο χειρισμό, με πολλά μενού και πολλές επιλογές (φαινόμενο που αρχίζει και γίνεται όλο και πιο έντονο στα σύγχρονα αυτοκίνητα).

Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι πραγματικά υψηλού επιπέδου και ανταποκρίνεται στην εικόνα πολυτελείας που θέλει να δώσει η εταιρεία στο συγκεκριμένο μοντέλο, αλλά και στα επίπεδα της τιμής του, που ξεκινάει από τα 62.168 ευρώ. Πρόκειται λοιπόν για ένα ακριβό αυτοκίνητο και ο εξοπλισμός ανταποκρίνεται και με το παραπάνω σ' αυτήν την εικόνα και σ' αυτή την τιμή, ιδιαίτερα δε στον τομέα της ασφάλειας στον οποίο η Volvo δίνει ιδιαίτερη έμφαση. Έτσι στάνταρ είναι το ESP με hill holder, 7 αερόσακοι, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα αποφυγής μπροστινής σύγκρουσης (City Safety), σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, σύστημα αποφυγής εκτροπής από το δρόμο και προστασίας των εμπρός επιβατών σε περίπτωση εκτροπής, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με αντιθέτως ερχόμενα οχήματα σε πιθανή εκτροπή στην αντίθετη λωρίδα, σύστημα ελέγχου κατάβασης, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία διατήρησης στη λωρίδα (Pilot Assist), σύστημα πληροφόρησης οδικής σήμανσης, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, δερμάτινο σαλόνι, ηλεκτρική ρύθμιση ύψους καθισμάτων και οσφυϊκής στήριξης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. κλπ.
Άφθονοι οι χώροι στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, που είναι πολύ ποιοτικό, πλούσια εξοπλισμένο και λειτουργικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του V90 Cross Country κινείται από ένα δυνατό 2λιτρο ντίζελ με 235 ίππους. Ένα πολύ καλό κινητήρα, με άφθονη ροπή από χαμηλά, που ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στις αυξημένες απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα τόσο ακριβό αυτοκίνητο, παρά το μεγάλο βάρος του, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,5'') και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια. Ο συγκεκριμένος κινητήρας διαθέτει την τεχνολογία PowerPulse, η οποία διοχετεύει μέσω ενός συμπιεστή σε ένα δοχείο αέρα υπό πίεση, που διοχετεύεται μέσω βαλβίδας στην πολλαπλή εισαγωγής όταν ο οδηγός πατήσει το γκάζι από στάση ή από χαμηλές στροφές, εξαλείφοντας έτσι την καθυστέρηση απόκρισης που έχουν οι παραδοσιακοί τούρμπο ντίζελ. Η συνεργασία του με το καλό αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων είναι άψογη. Η κατανάλωση προφανώς δεν μπορεί να είναι χαμηλή, ιδιαίτερα στην πόλη, σ' ένα τόσο μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο, ακόμα και με κινητήρα ντίζελ, αλλά βέβαια βρίσκεται σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα από αυτά που θα έχει μία αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση. Σε αστικές συνθήκες, λοιπόν, είναι γύρω στα 11 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον ανοιχτό δρόμο μπορεί να πέσει σημαντικά, αλλά και να... ανέβει, ανάλογα με τον (εκτός νόμιμων ορίων) ρυθμό που θα ακολουθήσει κανείς. H τυποποιημένη τιμή των εκπομπών CO2 είναι 139 g/km, εξασφαλίζοντάς του και καθημερινή κίνηση στον «πράσινο» δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος που χαρακτηρίζει τα μοντέλα Cross Country (21 εκατοστά για το συγκεκριμένο), το V90 Cross Country έχει στην άσφαλτο μια οδική συμπεριφορά αντάξια των υψηλών προσδοκιών που έχει κανείς από ένα ακριβό αυτοκίνητο γοήτρου. Το εξελιγμένο σύστημα των αναρτήσεων (υπάρχουν διπλά ψαλίδια εμπρός, ενώ πίσω υπάρχει σύστημα πολλαπλών συνδέσμων με εγκάρσιο «φύλλο σούστας» από σύνθετο υλικό αντί για τα συνηθισμένα ελικοειδή ελατήρια) και η τετρακίνηση δημιουργούν τις τεχνικές προϋποθέσεις για τη σωστή διαχείριση του μεγάλου αμαξώματος με το αυξημένο βάρος. Απόλυτα σταθερό σε οποιαδήποτε ταχύτητα στις μεγάλες ευθείες και τις ανοιχτές καμπές των αυτοκινητοδρόμων, το V90 Cross Country έχει ελαφρά αυξημένες κλίσεις στις γρήγορες στροφές σε σχέση με ένα συμβατικό σεντάν ή στέισον, χωρίς όμως αυτό να επηρεάσει την τροχιά του, που είναι αρκετά ακριβής χάρη στο καλό κράτημα και την ισορροπημένη κατανομή της ροπής σε όλους τους τροχούς. Αν πιεστεί αρκετά αρχίζει προοδευτικά να υποστρέφει, χωρίς όμως να αιφνιδιάζει και χωρίς απότομες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού. Σε συνδυασμό και με το μεγάλο «οπλοστάσιο» ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων που διαθέτει, είναι τελικά ένα εξαιρετικά ευχάριστο στην οδήγηση και πολύ ασφαλές αυτοκίνητο. Τα καλά φρένα του ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας, ενώ και το τιμόνι είναι αρκετά ικανοποιητικό -με δεδομένο τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου- σε ακρίβεια και αίσθηση (αν και η τελευταία είναι κάπως «τεχνητή»).

Προφανώς το αυξημένο ύψος και η τετρακίνηση (σε συνδυασμό και με τη ροπή του ντίζελ και το αυτόματο κιβώτιο) προσφέρουν και κάποιες δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου, χωρίς όμως το αυτοκίνητο να διεκδικεί τον τίτλο του «καθαρόαιμου» (κάτι που δεν είναι σε καμία περίπτωση και στις προθέσεις της Volvo για τα μοντέλα Cross Country). Μπορεί πάντως να κινηθεί άνετα σ' ένα κακοτράχαλο χωματόδρομο ή σε λίγο χιόνι και λάσπη (με την προϋπόθεση ότι έχει και τα κατάλληλα λάστιχα). Σχετικά με τις γωνίες που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες των αυτοκινήτων η Volvo αναφέρει γωνία προσέγγισης 18,9°, γωνία ράμπας 17,7° και γωνία φυγής 20,7°. Θα επισημάνουμε, τέλος, ότι τον χαρακτήρα πολυτελείας και γοήτρου του αυτοκινήτου ενισχύει η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η άνεση υψηλού επιπέδου που προσφέρει.
YΠEP
- Κινητήρας
- Ασφάλεια
- Ποιότητα
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση-ποιότητα κύλισης
- Χώροι
- Εξοπλισμός
KATA
- Αυξημένη κατανάλωση
- Μεγάλο μέγεθος που δυσκολεύει την κυκλοφορία σε αστικές συνθήκες
Το καλά στημένο πλαίσιο με τις εξελιγμένες αναρτήσεις και την τετρακίνηση εξασφαλίζουν πολύ καλή οδική συμπεριφορά, που δεν αφήνει να γίνεται αισθητό το μέγεθος του αυτοκινήτου
Συμπέρασμα
Με δεδομένο ότι πρόκειται κατ' αρχάς για μία η έκδοση του V90, θα πούμε ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο επιβεβαιώνει τη μακροχρόνια δέσμευση της Volvo για προτεραιότητα στην ασφάλεια και δικαιώνει την προσπάθειά της για καθιέρωση ανάμεσα στους "premium" κατασκευαστές αυτοκινήτων, προσφέροντας ποιότητα και άνεση πολύ υψηλού επιπέδου, πλουσιότατο εξοπλισμό με πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και τεχνολογία πρώτης γραμμής, μαζί φυσικά με τους άφθονους χώρους που εγγυάται το μεγάλο μέγεθός του. Πέρα όμως από αυτό δικαιώνει και τη φιλοσοφία στην οποία βασίζεται η δημιουργία των εκδόσεων Cross Country, καθώς προσφέρει και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες που θα καλύψουν τις ανάγκες της πλειοψηφίας των οδηγών, χωρίς συμβιβασμούς στη συμπεριφορά του στην άσφαλτο και χωρίς το ογκώδες σχήμα (και την ανάλογη επίδραση στην αεροδυναμική και την κατανάλωση) των μεγάλων "SUV".
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.volvocars.gr


  UP