ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Seat Leon - 1.6 TDI

Επί της ουσίας ιδανικό         ..:: Σαββάτο, 06 Ιανουαρίου 2018 ::..

Με σχεδιαστικές πινελιές, πιο «γεμάτο» εξοπλισμό ασφάλειας και συνδεσιμότητας αλλά, το κυριότερο, με νέες σημαντικές προσθήκες στη γκάμα των κινητήρων, το φρεσκαρισμένο Leon αναζητά δικαίως μεγαλύτερο μερίδιο στην πίτα των πωλήσεων

Στο ανανεωμένο Leon σχεδιαστικά έχει μεγαλώσει ελαφρά η μάσκα που έχει πιο φαρδύ περίγραμμα χρωμίου, επανασχεδιασμένος είναι επίσης ο προφυλακτήρας, με νέους προβολείς ομίχλης, ενώ νέα είναι τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα. Το βασικό τμήμα του αμαξώματος δεν έχει διαφοροποιηθεί, με τις καμπύλες να επιμένουν μαζί με ένα πιο «συμπαγές» παρουσιαστικό, που εξακολουθεί να έχει σπορτίφ εκφάνσεις. Το σύνολο πάντως χαρακτηρίζεται από διακριτικότητα, όποιος γνωρίζει καλά θα ψάξει αλλού τις χάρες.

Εσωτερικό
Πιο πολυτελής είναι η εικόνα που εκπέμπει το εσωτερικό, με τη νέα μεγαλύτερη οθόνη αφής να κυριαρχεί στην κεντρική κονσόλα. Μέσω αυτής ο οδηγός μπορεί να συνδέσει το smartphone του, να δει τους χάρτες πλοήγησης, ακόμη και να ρυθμίσει τον εσωτερικό φωτισμό LED. Κατά τα λοιπά, ποιότητα, εργονομία, πρακτικότητα, χώροι επιβατών και αποσκευών (380 λίτρα) κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα, μαζί με την εύκολη εργονομία, την άριστη ορατότητα, αλλά και το ταλέντο του Leon να σε κάνει να το «φοράς» μεμιάς και να φεύγεις... Το ανανεωμένο Leon εξοπλίζεται με τις τελευταίες τεχνολογικές εφαρμογές, έστω και προαιρετικά. Επίσης προσφέρει το υψηλότερο επίπεδο συνδεσιμότητας με την τελευταία γενιά Easy Connect Infotainment system, το SEAT Full Link και το αποκλειστικό SEAT Connect App με αναγνώριση φωνής. Επίσης υπάρχει για πρώτη φορά το Connectivity Box στη κεντρική κονσόλα, που επιτρέπει την ασύρματη φόρτιση smartphone ενώ εξοπλίζεται και με ενισχυτή σήματος GSM. Η βασική έκδοση 1.6 TDI 115 Reference του Leon κοστίζει 16.300 ευρώ και ο στάνταρ εξοπλισμός της περιλαμβάνει ESP, 7 αερόσακους, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ηχοσύστημα με οθόνη αφής και θύρες USB και SD.
Εργονομικά αψεγάδιαστο και ποιοτικά αναβαθμισμένο, το ευρύχωρο εσωτερικό σε ανταμείβει με άμεση φιλοξενία χωρίς γρίφους και ερωτηματικά
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 1.6 TDI με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας έχει ισχύ 115 ίππων και είναι από τους καλύτερους ντίζελ αυτής της κατηγορίας κυβισμού. Η επιλογή των τεχνικών του γερμανικού γκρουπ, να προσφέρουν την απόδοση της μέγιστης ροπής (25,5 kgm) σε χαμηλή περιοχή στροφών (από τις 1.500 ως τις 2.750 σ.α.λ.), σε βοηθά να κινείσαι ευχάριστα, χωρίς να καταφεύγεις στο πολύ εύχρηστο 5άρι κιβώτιο με τη συνειδητά αραιή κλιμάκωση στις σχέσεις. Κάτι που είναι ευπρόσδεκτο και ιδιαίτερα χρήσιμο στην καθημερινή οδήγηση. Δεν χρειάζεται να επιμένεις άσκοπα και να το πατάς στο λαιμό για να βιώσεις το μπρίο. Άλλωστε και οι τυποποιημένες επιδόσεις είναι εξαιρετικές (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7'', τελική 197 χλμ./ώρα). Ο κινητήρας έχει, λοιπόν, πολύ καλή ροπή, καλή ευστροφία για ντίζελ και τελικά ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του Leon. Καίει ελάχιστα, με τιμές που αν προσέξεις ξεκινούν από 5, ενώ δεν σε κουράζει ηχητικά ακόμη και στην απόλυτη πίεση. Στην πράξη πιάνεις τον εαυτό σου να εκμεταλλεύεσαι αυτή τη γλυκιά έλξη εκεί γύρω στις 2.000 σ.α.λ., με αποτέλεσμα να προσαρμόζεις την οδήγηση σου ανάλογα. Με οποιαδήποτε σχέση στο κιβώτιο το τράβηγμα είναι κατάλληλο, προκειμένου να ξεμπλέκεις γρήγορα από κινητά εμπόδια που σέρνονται εμπρός σου.

Οδηγώντας
Στο δρόμο διαπιστώσαμε ότι το ανανεωμένο Leon (χτισμένο πάνω στην ελαφριά και άκαμπτη πλατφόρμα MQB), ανταποκρίνεται απόλυτα σ' αυτό που θα περίμενε κανείς με βάση το χαρακτήρα της μάρκας και την προϊστορία του. Είναι σαφώς το «σπορτίφ» ανάμεσα στα μικρομεσαία και μεσαία μοντέλα του γκρουπ, με ακριβέστερη οδική συμπεριφορά, πολύ καλό κράτημα, πιο άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού, μικρότερες κλίσεις στις στροφές, ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ το οποίο σε προκαλεί να το οδηγήσεις σβέλτα. Πέραν του ότι είναι ασφαλές, θα το χαρείς κιόλας. Και όλα αυτά χωρίς να λησμονεί τα αναγκαία επίπεδα της άνεσης, αλλά και το οικογενειακό προφίλ. Σύστημα διεύθυνσης, ανάρτηση και φρένα βρίσκονται διαρκώς στην υπηρεσία σου, ενημερώνοντας στο έπακρο τί ακριβώς πράττουν. Στην πίεση με υπερβολικές ταχύτητες θα εισπράξεις μια ψυχρή ουδετερότητα, η οποία σε κάνει «μάγκα» ακόμη κι αν δεν είσαι... Το Leon διψά να διαγράφει τις τροχιές όποιων μοιρών του υποδείξεις με ασφάλεια και σιγουριά, διεκπεραιώνοντας την εντολή που θα του υποδείξεις χωρίς μεμψιμοιρία.
YΠEP
- Κινητήρας
- Κιβώτιο
- Κατανάλωση
- Οδική συμπεριφορά
- Χώρο
- Τιμή
KATA
- Απουσία 6ης σχέσης
Ευχάριστο, ασφαλές και εύκολο στον τρόπο που κινείται γρήγορα, σε ικανοποιεί με την αίσθηση, τις σπορτίφ αναφορές αλλά και την καλή άνεση
Συμπέρασμα
Το Leon με τον συγκεκριμένο πετρελαιοκινητήρα μας άρεσε ιδιαίτερα, αφού σου κάνει όλα τα χατίρια στο δρόμο, χωρίς παράλληλα να ξεχνά ότι χρειάζεσαι και τα υπόλοιπα, δηλαδή τους χώρους, την ποιότητα, αυτή την αλησμόνητη ευχρηστία, την οικονομία καυσίμου. Εάν δεν είσαι λάτρης της επίδειξης και του βαρύγδουπου λογότυπου, το μικρομεσαίο Seat, μπορεί εύκολα να σε κάνει με τις δυνατότητες του να ξεχάσεις το όποιο ακριβότερο μικρομεσαίο χάτσμπακ απέναντι...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet