ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το VW T-Roc

Αποστολή στην ορεινή Κορινθία         ..:: Παρασκευή, 22 Δεκεμβρίου 2017 ::..
Τη διαθεσιμότητα στην ελληνική αγορά του νέου μικρομεσαίου αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου της VW, που πρωτοεμφανίστηκε το Σεπτέμβριο στην έκθεση της Φρανκφούρτης, σηματοδοτεί η μεγάλη δημοσιογραφική παρουσίαση που οργάνωσε η αντιπροσωπεία στα Τρίκαλα Κορινθίας. Το νέο μοντέλο της VW έρχεται στην ελληνική αγορά σε μια εποχή όπου διευρύνεται συνεχώς το μερίδιο των "SUV" στις πωλήσεις αυτοκινήτων, φιλοδοξώντας να παίξει σημαντικό ρόλο στην κατηγορία. Οι τιμές του ξεκινούν από 19.650 ευρώ για το βενζινοκίνητο χιλιάρι TSI των 115 ίππων, με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder και λειτουργίες ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού και σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής, Bluetooth και θύρες SD και USB (συμβατή με iPod/iPhone), υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Οι τιμές των ντίζελ (όλα με 2λιτρο κινητήρα TDI 150 ίππων και τετρακίνηση) ξεκινούν από 26.700 ευρώ με το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, που είναι ακόμα πλουσιότερο.


Βασισμένο στην... παντός καιρού νέα πλατφόρμα MQB της VW, το T-Roc τοποθετείται στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, έχοντας μήκος 4,234 μ. Στόχος του λοιπόν στην ουσία (κάτι που φαίνεται και από την τιμολογιακή πολιτική) είναι να προσελκύσει μια πελατεία που επιθυμεί ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο με καλούς χώρους. Είναι λοιπόν λιγότερο πολυτελές (αν και πολύ προσεγμένο ποιοτικά) από το Tiguan, αλλά φιλοξενεί πολύ άνετα τέσσερις ενηλίκους. «Οικογενειακού» επιπέδου είναι και ο χώρος αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου με ρεζέρβα ανάγκης (στάνταρ με -σωστή- επιλογή της ελληνικής αντιπροσωπείας) φτάνει τα 415 λίτρα στις προσθιοκίνητες εκδόσεις και τα 362 στις τετρακίνητες. Βασική προτεραιότητα ήταν ο εφοδιασμός του αυτοκινήτου ακόμα και στη βασική έκδοση με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού ασφαλείας, ενώ στην διάθεση των υποψήφιων αγοραστών υπάρχει κι ένας ακόμα μεγαλύτερος κατάλογος ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας, όπως φυσικά και μία επιλογή από συστήματα συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, καθώς και online υπηρεσιών. Η πλουσιότερη έκδοση εξοπλισμού διαθέτει και ένα πλήρως ψηφιακό και διαδραστικό πίνακα οργάνων με οθόνη TFT 10,3''.

Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη, το λανσάρισμα γίνεται με τρεις διαφορετικούς βενζινοκινητήρες TSI, χιλιάρη με 115 ίππους, 1.5 με 150 ίππους και 2λιτρο με 190 ίππους, ενώ από πλευράς ντίζελ υπάρχει ένας 2λιτρος με 150 ίππους. Όλες οι 2λιτρες εκδόσεις συνδυάζονται με σύστημα τετρακίνησης 4Motion (με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στο κέντρο, που κατανέμει τη ροπή στους δύο άξονες ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και πρόσφυσης), ενώ τα διαθέσιμα κιβώτια ταχυτήτων είναι ένα χειροκίνητο 6 σχέσεων κι ένα ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων. Η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος είναι 16,1 εκατοστά για τις προσθιοκίνητες εκδόσεις και 15,8 για τις τετρακίνητες. Οι τετρακίνητες εκδόσεις συνδυάζονται με σύστημα επιλογής λειτουργίας των διαφόρων συστημάτων ανάλογα με την επιφάνεια κίνησης, με δύο επιλογές για κίνηση στο δρόμο (street και snow) και δύο επιλογές για κίνηση εκτός δρόμου (off road και off road individual). Επίσης το σύστημα προσφέρει και δυνατότητα επιλογής οδηγικού προφίλ, με πέντε διαφορετικές επιλογές (comfort, normal, sport, eco και individual).
Το T-Roc που οδηγήσαμε στο πλαίσιο της παρουσίασης ήταν το προσθιοκίνητο βενζινοκίνητο 1.5 TSI των 150 ίππων. Κι επειδή κάναμε όλη τη διαδρομή με 3 (μεγαλόσωμα) άτομα μέσα στο αυτοκίνητο, θα ξεκινήσουμε από τον κινητήρα, που αποδείχθηκε πολύ παραπάνω από επαρκής ακόμα και στο ορεινό κομμάτι της διαδρομής, όταν χρειάστηκε να κάνουμε κάποια προσπεράσματα. Εύστροφος και με καλή ροπή, επιταχύνει χωρίς δισταγμούς το αυτοκίνητο και συνεργάζεται αποτελεσματικά με το καλό εξάρι κιβώτιο. Η εργονομία του εσωτερικού είναι σωστή, οι χώροι άνετοι, η κατασκευή γεροδεμένη, χωρίς τριγμούς και η οδήγηση του αυτοκινήτου εύκολη. Η οδική συμπεριφορά είναι αυτή που περιμένεις από ένα καλό μικρομεσαίο υπερυψωμένο "SUV", ασφαλής και χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις για τον οδηγό, και η άνεση είναι απολύτως ικανοποιητική. Η μέση κατανάλωση για τη διαδρομή από την Αθήνα μέχρι τα Τρίκαλα Κορινθίας ήταν 8 λίτρα /100 χλμ., τιμή που δεν είναι υψηλή με δεδομένο το μέγεθος και την ισχύ του αυτοκινήτου, το φορτίο που είχε και το είδος της διαδρομής, που περιλάμβανε και ανοδικό ορεινό κομμάτι. Το ενδιαφέρον είναι ότι στην επιστροφή που οδήγησε άλλος συνάδελφος με... αγωνιστική προϋπηρεσία και κινήθηκε με αρκετά υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, η κατανάλωση ανέβηκε στα 9 λίτρα /100 χλμ. Επιβεβαιώνοντας έτσι αυτό που έχουμε γράψει πολλές φορές για τα "SUV", τα οποία στο ταξίδι με υψηλή ταχύτητα μπορεί να έχουν αρκετά υψηλότερη κατανάλωση από ένα «συμβατικό» αυτοκίνητο, όπως π.χ. ένα Golf ή ένα Passat, λόγω αεροδυναμικής.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP