ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Dacia Duster

Διεθνής παρουσίαση στην Ελλάδα         ..:: Σαββάτο, 16 Δεκεμβρίου 2017 ::..
Η διεθνής δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου Dacia Duster, που παρουσιάστηκε το Σεπτέμβριο στην έκθεση της Φρανκφούρτης, πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα, με συμμετοχή συνολικά 500 δημοσιογράφων από την Ευρώπη και την περιοχή της Μεσογείου και φυσικά ενός μεγάλου γκρουπ από έλληνες δημοσιογράφους. Με επίκεντρο την περιοχή γύρω από το Σούνιο είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το νέο "SUV" της ρουμανικής θυγατρικής της Renault σε ασφάλτινες αλλά και χωμάτινες διαδρομές της ανατολικής Αττικής. Αναβαθμισμένο λειτουργικά, ποιοτικά, αλλά και σε επίπεδο εξοπλισμού, το νέο Duster θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά προς τα τέλη Φεβρουαρίου του 2018. Οι τιμές δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί, καθώς είναι υπό διαπραγμάτευση ανάμεσα στο εργοστάσιο και την αντιπροσωπεία, με δεδομένο όμως ότι ο στόχος της Dacia είναι να συγκρατηθούν στα επίπεδα των τιμών του υπάρχοντος μοντέλου, αναμένεται ότι θα είναι και πάλι στην Ελλάδα ιδιαίτερα ανταγωνιστικές, καθώς θα συνδυάζονται και με τριετή εγγύηση (ή 100.000 χλμ.)


Για όσους ζούμε στην Ελλάδα είναι προφανές ότι το ελληνικό περιβάλλον προσφέρεται ιδιαίτερα για παρουσιάσεις μοντέλων εκτός δρόμου. Αυτό είναι κάτι που τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να γίνεται αντιληπτό στις εταιρίες της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς μάλιστα στη χώρα μας υπάρχουν πλέον και οι υποδομές (ξενοδοχειακή-συνεδριακή, αεροδρόμιο, δρόμοι, τηλεπικοινωνίες) για την πραγματοποίηση μεγάλων παρουσιάσεων αυτοκινήτων. Έτσι, υπάρχουν μερικές εταιρείες που έχουν τολμήσει να τα... βάλουν με την ελληνική γραφειοκρατία (το μοναδικό εμπόδιο που δεν επιτρέπει να γίνει η Ελλάδα μία από τις βασικές χώρες υποδοχής για τις διεθνείς παρουσιάσεις νέων αυτοκινήτων) και να πραγματοποιήσουν μία διεθνή δημοσιογραφική παρουσίαση ενός νέου μοντέλου εκτός δρόμου. Αυτήν την επιλογή έκανε και η Dacia για το νέο Duster, το εξαιρετικά πετυχημένο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της ρουμάνικης μάρκας που έχει ήδη πουλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα στην πρώτη γενιά του.

Βασισμένο σε μια εξελιγμένη έκδοση του ίδιου «πλαισίου» στο οποίο βασιζόταν και το προηγούμενο μοντέλο, είναι ένα νέο αυτοκίνητο, με εντελώς νέο αμάξωμα (μήκος 4,34 μ.), που ακολουθεί μεν την ίδια φιλοσοφία με το προηγούμενο, προσφέροντας μία εικόνα αυτοκινήτου «περιπέτειας», αλλά έχει πιο σύγχρονη σχεδίαση και δείχνει πιο επιβλητικό. Η εκτός δρόμου εικόνα του προβάλλεται πιο έντονα στο νέο αμάξωμά, ταυτόχρονα όμως το στιλ του γίνεται πιο «σπορτίφ», με περισσότερο κεκλιμένο εμπρός παρμπρίζ, που συμβάλλει και στην αύξηση του χώρου των επιβατών. Ταυτόχρονα έχει γίνει σημαντική δουλειά στην ενίσχυση του αμαξώματος και τη βελτίωση της ηχομόνωσης κι έχουν βελτιωθεί οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 445 λίτρων στην προσθιοκίνητη έκδοση και 411 στην τετρακίνητη, τιμές οπωσδήποτε απολύτως ικανοποιητικές για ένα μικρομεσαίο "SUV", που μπορεί άνετα να παίξει το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου. Ανασχεδιασμένο και πιο ποιοτικό είναι επίσης και το εσωτερικό, ενώ σημαντική αναβάθμιση έχει γίνει και στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου, με ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και οδηγικά βοηθήματα (υπάρχει π.χ. νέο σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης, σύστημα "multi-view" με 4 κάμερες εμπρός, πίσω και στα πλευρά, που διευκολύνει ιδιαίτερα το παρκάρισμα, αλλά και την εκτός δρόμου κίνηση, προσφέροντας στον οδηγό τη δυνατότητα να έχει πλήρη εικόνα του χώρου γύρω από το αυτοκίνητο κλπ.) Αναβάθμιση υπάρχει και στην άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο, με νέα καθίσματα, ενώ στον τομέα της ασφάλειας ξεχωρίζει η προσθήκη αερόσακων τύπου κουρτίνας για όλους τους επιβάτες, τα νέα προσκέφαλα, προφυλακτήρας και καπό με βελτιωμένα χαρακτηριστικά για την προστασία πεζών, προεντατήρες στις ζώνες ασφαλείας για τις εμπρός και πίσω θέσεις, μεγαλύτεροι εξωτερικοί καθρέφτες που προσφέρουν καλύτερη ορατότητα, σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου κλπ.
Από πλευράς μηχανικών μερών δεν υπάρχει κάτι νέο, καθώς ήδη το αυτοκίνητο διέθετε στην υπάρχουσα γενιά του σύγχρονους κινητήρες του γκρουπ Renault, μερικοί από τους οποίους είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία τους. Από πλευράς βενζινοκινητήρων υπάρχουν ο ατμοσφαιρικός 1.6 με 115 ίππους και ο υπερτροφοδοτούμενος 1.2 TCe με 125 ίππους, που συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια (5 ταχυτήτων στην πρώτη περίπτωση και 6 στη δεύτερη) και προσφέρονται και στην προσθιοκίνητη και στην τετρακίνητη έκδοση. Ο ντίζελ 1.5 dCi με τους 110 ίππους προσφέρεται επίσης σε προσθιοκίνητη ή τετρακίνητη έκδοση με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ για την προσθιοκίνητη έκδοση προσφέρεται και ένα ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων. Το σύστημα διεύθυνσης είναι πλέον ηλεκτρικά υποβοηθούμενο (με μεταβλητή υποβοήθηση), αλλά και πιο γρήγορο και πιο ακριβές. Στον εξοπλισμό του τετρακίνητου μοντέλου, η απόσταση του οποίου από το έδαφος είναι 21 εκατοστά, προσφέρεται επίσης ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου κατάβασης σε απότομες κλίσεις, που ενισχύει ακόμα περισσότερο τις δυνατότητες κίνησης του αυτοκινήτου σε δύσκολα εδάφη. Σε ό,τι αφορά τις γωνίες που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες, η γωνία προσέγγισης είναι 30°, η γωνία ράμπας 21° και η αγωνία φυγής 34° (33° στην τετρακίνητη έκδοση).

Στην εξαιρετική διαδρομή που είχαν χαράξει οι γάλλοι οργανωτές της εκδήλωσης στην Αττική, η οποία περιλάμβανε αυτοκινητόδρομο (Αττική Οδό), ορεινή διαδρομή στην Πεντέλη από το Διόνυσο, μικρότερους δρόμους στην ανατολική Αττική, αλλά και χωματόδρομους, είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο σε προσθιοκίνητες εκδόσεις με τον ντίζελ 1.5 και τον βενζινοκινητήρα 1.2. Η πρώτη θετική εντύπωση προέρχεται από τα αναβαθμισμένα καθίσματα, που όντως είναι πιο άνετα από τα προηγούμενα και προσφέρουν καλύτερη στήριξη του σώματος, από τη βελτιωμένη ηχομόνωση, από τη γεροδεμένη κατασκευή του αυτοκινήτου που δεν τρίζει στις ανωμαλίες του δρόμου και από το λιτό μεν, αλλά αρκετά προσεγμένο και σύγχρονο εσωτερικό (με έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό), που δεν δίνει την αίσθηση «φτηνοκατασκευής». Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει στη ρύθμιση των αναρτήσεων, που εντυπωσιάζουν ιδιαίτερα με τη συμπεριφορά τους στο χώμα από πλευράς άνεσης και προσφέρουν απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά στην άσφαλτο, ενώ επιβεβαιώσαμε και το γεγονός ότι το νέο σύστημα διεύθυνσης -που είναι αρκετά ελαφρύ, κάτι επιθυμητό στην εκτός δρόμου κίνηση και τους ελιγμούς στην πόλη- είναι πιο ακριβές και γρήγορο από πριν. Από τους κινητήρες ο ντίζελ ικανοποιεί περισσότερο στο χώμα, όπου οι ταχύτητες είναι μικρότερες και η καλή ροπή του παίζει πιο σημαντικό ρόλο, ενώ ο βενζινοκινητήρας προσφέρει προφανώς καλύτερες επιδόσεις στην άσφαλτο, χάρη στην ευστροφία του και τη μεγαλύτερη ισχύ του. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση η μέση τιμή της στη διαδρομή μας ήταν 6,7 λίτρα/100 χλμ. με το ντίζελ (με δύο άτομα στο αυτοκίνητο) και 8 λίτρα/100 χλμ. με το βενζινοκίνητό (με τρία άτομα στο αυτοκίνητο). Κερασάκι στην τούρτα ήταν η δοκιμή της τετρακίνητης έκδοσης σε μία μικρή εκτός δρόμου πίστα με διάφορες «δοκιμασίες» που είχαν στήσει οι οργανωτές στο χώρο των λατομείων Διονύσου. Αυτή μας επιβεβαίωσε την πεποίθηση ότι, αν και δεν είναι «καθαρόαιμο» εκτός δρόμου (έχοντας πάντως μια αρκετά «κοντή» 1η ταχύτητα στο χειροκίνητο κιβώτιο της τετρακίνητης έκδοσης), το τετρακίνητο Duster μπορεί να ικανοποιήσει με τις εκτός δρόμου δυνατότητές του τις ανάγκες της συντριπτικής πλειοψηφίας των οδηγών στην Ελλάδα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP