ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε τη νέα BMW X3

Αποστολή στα Καλάβρυτα         ..:: Σαββάτο, 09 Δεκεμβρίου 2017 ::..
Άμεσα διαθέσιμη στην ελληνική αγορά είναι η νέα γενιά του εξαιρετικά πετυχημένου (πωλήσεις 1,5 εκατομμυρίου αυτοκινήτων για τις δύο πρώτες γενιές) μεσαίου "SUV" της BMW, της Χ3, που παρουσιάστηκε πριν τρεις μήνες στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε με την ευκαιρία μια μεγάλη δημοσιογραφική παρουσίαση για το νέο μοντέλο στην περιοχή των Καλαβρύτων, δείγμα της σημασίας που έχει η X3 για τη μάρκα (όχι μόνο σε επίπεδο πωλήσεων, που μοιραία στην απαξιωμένη ελληνική αγορά είναι περιορισμένες, αλλά και σε επίπεδο εικόνας). Αυτοκίνητο για πολύ λίγους επί της ουσίας, λόγω και της υψηλής φορολογίας στην αγορά της, η X3 προσφέρεται σε τιμές που ξεκινούν από 58.130 ευρώ για τη 2λιτρη βενζινοκίνητη X3 20i, ενώ οι ντίζελ ξεκινούν από 59.900 ευρώ για την επίσης 2λιτρη 20d. Αναλυτική λίστα εξοπλισμού δεν δόθηκε από την αντιπροσωπεία κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, σίγουρα όμως μιλάμε για ένα πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό με δεδομένη την τιμή του αυτοκινήτου, στον οποίο έχουν προστεθεί και ορισμένα στοιχεία που στο προηγούμενο μοντέλο ήταν έξτρα.


Η X3 έχει γίνει πλέον ένα μοντέλο σχεδόν τόσο εμβληματικό για την BMW, όσο και η σειρά 3 στα σεντάν. Δεν είναι λοιπόν καθόλου περίεργο το γεγονός ότι σχεδιαστικά η νέα γενιά της βαδίζει στα ίχνη του προηγούμενου μοντέλου, με εμφανείς αλλαγές περισσότερο στο πίσω μέρος, με τα νέα φώτα και τις νέες εξατμίσεις, στη νέα μάσκα και τα διαφοροποιημένα φώτα εμπρός και φυσικά στο εξωτερικό. Παρ' όλα αυτά μιλάμε για ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο, που όχι μόνο βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα (στη νέα ευέλικτη πλατφόρμα CLAR, πάνω στην οποία βασίζεται και η νέα γενιά της σειράς 7), αλλά είναι και μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το προηγούμενο. Έτσι το μήκος του φτάνει πλέον τα 4,709 μ. αντί για 4,648, ενώ αύξηση υπήρξε και στο πλάτος και στο ύψος. Μεγαλύτερο κατά 5,5 περίπου εκατοστά είναι και το μεταξόνιο, που φτάνει τα 2.864 χιλιοστά. Είναι προφανές λοιπόν ότι το νέο μοντέλο προσφέρει αισθητά μεγαλύτερους χώρους από το προηγούμενο, ενώ ο χώρος αποσκευών παρέμεινε στα ίδια πολύ καλά επίπεδα, με χωρητικότητα 550 λίτρων. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι, παρά την αύξηση των διαστάσεων, η νέα πλατφόρμα επέτρεψε τη μείωση του συνολικού βάρους μέχρι και κατά 55 κιλά, ανάλογα με την έκδοση, ενώ κατανομή του βάρους είναι απόλυτα ισορροπημένη ανάμεσα στους δύο άξονες (50-50%).

Οι κινητήρες με τους οποίους προσφέρεται η νέα X3 στην ελληνική αγορά είναι ένα 2λιτρος βενζινοκινητήρας σε εκδόσεις 184 ίππων (διαθέσιμος από την άνοιξη του 2018) και 252 ίππων για τις 20i και 30i αντίστοιχα, ένας 2λιτρος ντίζελ 190 ίππων για την 20d κι ένας 3λιτρος 6κύλινδρος ντίζελ 265 ίππων για την 30d. Υπάρχει επίσης κι ένας 3λιτρος 6κύλινδρος βενζινοκινητήρας 360 ίππων για την κορυφαία σπορ έκδοση M40i. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων της BMW. Όλες οι εκδόσεις είναι τετρακίνητες, με την τελευταία γενιά του συστήματος τετρακίνησης xDrive της BMW, που βασίζεται σε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη ο οποίος παίζει το ρόλο κεντρικού «διαφορικού». Το σύστημα μεταφέρει υπό κανονικές συνθήκες το 70% της ροπής στον πίσω άξονα και το 30% στον εμπρός, ενώ η κατανομή μεταβάλλεται ανάλογα με τις συνθήκες και μπορεί να φτάσει ακόμα και 100% εμπρός ή 100% πίσω. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 20,4 εκατοστά, κάτι που σημαίνει ότι οι εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου δεν είναι... θεωρητικές, σε συνδυασμό και με το καλό σύστημα τετρακίνησης και το αυτόματο κιβώτιο. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ τα φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι σε όλους τους τροχούς. Και φυσικά στο αυτοκίνητο έχει προστεθεί ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει σε ηλεκτρονικά συστήματα συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, όπως επίσης και σε οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας. Στο ταμπλό υπάρχει μία νέα κεντρική οθόνη αφής 10,5'' για τον έλεγχο των διαφόρων συστημάτων, ενώ διαθέσιμο είναι και ένα νέο head up display για την προβολή πληροφοριών στο παρμπρίζ.
Στο πλαίσιο της παρουσίασης οδηγήσαμε τις δύο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις της νέας X3, τη 2λιτρη 20d και την 3λιτρη 30d. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου, που κινείται σχεδόν σαν σε χαλί, με εντυπωσιακή σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου, στο βαθμό που να μην αντιλαμβάνεσαι την ταχύτητα με την οποία κινείσαι παρά μόνο όταν κοιτάξεις το ταχύμετρο! Το τιμόνι έχει μια ελαφρότατη ασάφεια γύρω από τη θέση της ευθείας στον αυτοκινητόδρομο, αλλά μόλις αρχίζουν στροφές θυμίζει... BMW σε ακρίβεια και αίσθηση. Και είναι ακριβώς σ' αυτές τις συνθήκες των ορεινών διαδρομών με τις συνεχείς στροφές, όπου το εξαιρετικό στήσιμο του αυτοκινήτου δεν προσφέρει απλώς κορυφαία ασφάλεια, αλλά και εξαιρετική ευκολία στην οδήγηση, σε βαθμό που να ξεχνάς εντελώς το μεγάλο μέγεθος και το βάρος του. Η συνολική ποιότητα κατασκευής είναι φυσικά εξαιρετική, η εργονομία και η λειτουργικότητα επίσης, ενώ τα φρένα είναι όπως πάντα κορυφαία.

Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, προφανώς ο 3λιτρος υπερέχει αισθητά σε ισχύ και ροπή και μπορεί να κινήσει με εντυπωσιακά γρήγορους ρυθμούς το μεγάλο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,8'', μέγιστη ταχύτητα 240 χλμ./ώρα). Και ο 2λιτρος όμως ανταποκρίνεται εξαιρετικά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, με τη μέγιστη ροπή του να αποδίδεται ακόμα χαμηλότερα (από τις 1.750 στροφές), προσφέροντας τελικά επιδόσεις πολύ παραπάνω από ικανοποιητικές (0-100 χλμ./ώρα σε 8'', μέγιστη ταχύτητα 213 χλμ./ώρα), που επιτρέπουν την γρήγορη οδήγηση του αυτοκινήτου και τα ασφαλέστατα προσπεράσματα ακόμα και σε μία ορεινή ανηφορική διαδρομή. Η κατανάλωση συγκρατήθηκε σε πολύ λογικά επίπεδα με δεδομένο το είδος της διαδρομής, τους υψηλούς ρυθμούς με τους οποίους κινήθηκε κατά διαστήματα το αυτοκίνητο και το γεγονός ότι μετέφερε 3 επιβάτες, με τη μέση τιμή της να είναι 7,8 λίτρα/100 χλμ. για τη διαδρομή που κάναμε με την 20d και 8,5 λίτρα/100 χλμ. με την 30d.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP