ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε τη BMW 6 Gran Turismo

Αποστολή στα Καλάβρυτα         ..:: Σαββάτο, 09 Δεκεμβρίου 2017 ::..
Επωφελούμενη από το λανσάρισμα της νέας X3 και τη μεγάλη δημοσιογραφική παρουσίαση που οργάνωσε με αυτήν την ευκαιρία στα Καλάβρυτα, η αντιπροσωπεία της BMW έδωσε την ευκαιρία στους έλληνες δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου και για μια πρώτη επαφή με ένα ακόμα νέο μοντέλο της μάρκας που παρουσιάστηκε πριν τρεις μήνες στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, τη BMW σειράς 6 Gran Turismo. Το μεγάλο τετράθυρο κουπέ της γερμανικής εταιρείας είναι πλέον διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά, με πίσω κίνηση ή τετρακίνηση, σε τιμές που ξεκινούν από τα 88.570 ευρώ για τη βενζινοκίνητη 2λιτρη 630i με ένα κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού (η πλήρης λίστα δεν ήταν διαθέσιμη από την εταιρεία κατά την παρουσίαση) ιδιαίτερα σε τεχνολογίες ασφάλειας και οδηγικά βοηθήματα, που αποτελούν ένα πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση της καθιέρωσης της αυτόνομης οδήγησης. Οι τιμές για τις εκδόσεις ντίζελ ξεκινούν από 92.970 ευρώ για την 3λιτρη 630d.


Στην κατηγορία των μεγάλων αυτοκινήτων γοήτρου έχουν καθιερωθεί πλέον τα τετράθυρα κουπέ, που αποτελούν μια προσπάθεια συνδυασμού των πλεονεκτημάτων και της λειτουργικότητας μιας τετράθυρης λιμουζίνας και της πιο σπορτίφ αισθητικής των κουπέ. Βεβαίως οι πωλήσεις τους δεν είναι μεγάλες, οι λιμουζίνες τύπου σεντάν... αντέχουν ακόμα σ' αυτήν τη κατηγορία, τα μεγάλα τετράθυρα κουπέ έχουν όμως πλέον το κοινό τους, ιδιαίτερα εκτός Ευρώπης, οπότε οι μεγάλοι κατασκευαστές γοήτρου εξακολουθούν να έχουν τέτοια αυτοκίνητα στη γκάμα τους. H νέα σειρά 6 Gran Turismo που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης, αποτελεί μετεξέλιξη της σειράς 5 Gran Turismo και είναι βασισμένη στο «δάπεδο» της νέας σειράς 7. Είναι λοιπόν ένα μεγάλο αυτοκίνητο, με μήκος που ξεπερνάει τα 5 μέτρα (5,091 μ.), ενώ η κατασκευή του πάνω στην πλατφόρμα της σειράς 7 σημαίνει ότι επωφελήθηκε από τις τεχνολογίες της ναυαρχίδας της BMW για μείωση του βάρους του αμαξώματος. Έτσι, το νέο μοντέλο έχει βάρος μικρότερο κατά 150 κιλά περίπου σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο. Σημαντική είναι επίσης η βελτίωση που έγινε στην αεροδυναμική, με τον συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cx να έχει μειωθεί από το 0,29 στο 0,25.

Οι χώροι που προσφέρονται για τους επιβάτες είναι πραγματικά πολύ μεγάλοι, ενώ τεράστιος είναι και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 610 λίτρα, 110 περισσότερα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Βασική προϋπόθεση στα μεγάλα τετράθυρα κουπέ είναι να προσφέρουν όχι μόνο χώρους αλλά και λειτουργικότητα. Χαρακτηριστικό είναι ότι η σειρά 6 Gran Turismo έχει διαιρούμενο (40:20:40) και αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα, καθώς και μια μεγάλη πίσω πόρτα που ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά. Οι κινητήρες με τους οποίους προσφέρεται το αυτοκίνητο είναι δύο βενζινοκινητήρες τούρμπο, 2λιτρος με 258 ίππους και 3λιτρος με 340 ίππους (ο δεύτερος και σε τετρακίνητη έκδοση), κι ένας 3λιτρος ντίζελ με 265 ίππους σε έκδοση με πίσω κίνηση ή με τετρακίνηση ή με 320 ίππους αποκλειστικά με τετρακίνηση. Το κιβώτιο είναι αυτόματο 8 ταχυτήτων. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι ο πίσω άξονας έχει στάνταρ αερανάρτηση με αυτόματη ρύθμιση ύψους, ενώ στις προαιρετικές επιλογές του αγοραστή συμπεριλαμβάνεται και εμπρός αερανάρτηση, δυναμικός έλεγχος απόσβεσης, ενεργές αντιστρεπτικές ράβδοι και ενεργό σύστημα διεύθυνσης. Η τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε ηλεκτρονικά συστήματα συνδεσιμότητας, πληροφόρησης, ψυχαγωγίας και οδηγικά βοηθήματα έχει χρησιμοποιηθεί στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο και θα αναφέρουμε ενδεικτικά ότι στον στάνταρ ή προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει σύστημα αναγνώρισης φωνής για φωνητικές εντολές, σύστημα head up display, σύστημα επαγωγικής φόρτισης smartphone, WiFi hotspot για μέχρι 10 συσκευές, ενεργό cruise control με λειτουργία Stop & Go, σύστημα προειδοποίησης διασταυρούμενης κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης κινδύνου μέσω σύνδεσης με άλλα αυτοκίνητα BMW κλπ.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης στα Καλάβρυτα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την 630i με τον 2λιτρο βενζινοκινητήρα των 248 ίππων. Φυσικά δεν τίθεται θέμα για τα επίπεδα ποιότητας και λειτουργικότητας αυτού του αυτοκινήτου, αλοίμονο άλλωστε αν υπήρχαν τέτοιοι είδους ψεγάδια σ' αυτά τα επίπεδα τιμής! Αυτό όμως που είναι εντυπωσιακό και δείχνει την τεράστια εξέλιξη της τεχνολογίας των αυτοκινήτων, είναι ότι ακόμα και σ' αυτό το περιβάλλον των ορεινών στενών δρόμων με τις συνεχείς στροφές, δεν γίνεται ούτε μια στιγμή αισθητό το μεγάλο μέγεθος του αυτοκινήτου, όσο κι αν το πιέσεις. Σημαδεύεις, πατάς και στρίβεις εκεί ακριβώς που θέλεις, με απόλυτη ακρίβεια, χωρίς μεταφορές βάρους και χωρίς την παραμικρή «δυσαρέσκεια» από το αυτοκίνητο. Εξαιρετικά στημένο, προσφέρει μια ποιότητα κύλισης υπεράνω κριτικής κι έναν εξαιρετικό συνδυασμό άνεσης και ακριβέστατης οδικής συμπεριφοράς. Τιμόνι και φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, ενώ ένα άλλο στοιχείο ενδεικτικό της εξέλιξης της τεχνολογίας είναι ο πολύ καλός κινητήρας με την άφθονη ροπή (40,8 kgm σταθερά από τις 1.550 μέχρι τις 4.400 στροφές), που μπορεί να κινήσει χωρίς την παραμικρή δυσκολία το αυτοκίνητο των 1800 περίπου κιλών με πολύ γρήγορους ρυθμούς (η BMW αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 6,3'' και μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ./ώρα). Με χωρητικότητα μόλις 2 λίτρων, που παλιότερα ήταν αδιανόητη σε αυτοκίνητα αυτού του μεγέθους και βάρους.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP