ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Seat Arona

Αποστολή στα... Καταλώνια         ..:: Τετάρτη, 06 Δεκεμβρίου 2017 ::..
Με φιλόδοξους στόχους ξεκινάει την καριέρα του στην ελληνική αγορά το νέο μικρό αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της Seat, το Arona, καθώς η φιλοσοφία και η γκάμα του ταιριάζουν απόλυτα στις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στη χώρα μας. Η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μία μεγάλη δημοσιογραφική παρουσίαση που μας έφερε όχι στην ταραγμένη Καταλονία όπου κατασκευάζεται το αυτοκίνητο, αλλά στα πολύ πιο ήρεμα Καταλώνια Πιερίας. Τις φιλοδοξίες της για μια επιτυχημένη πορεία του νέου μικρού crossover στην ελληνική αγορά ενισχύουν και οι πολύ ανταγωνιστικές τιμές του, που ξεκινούν από 14.900 ευρώ για το 1.0 των 95 ίππων, με στάνταρ εξοπλισμό οποίος περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα εντοπισμού εμπoδίων και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, θύρες USB, SD και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Οι τιμές του ντίζελ ξεκινούν από 16.900 ευρώ για την έκδοση των 95 ίππων.


Η πρόσκληση από την αντιπροσωπεία της Seat για την πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση του Arona αναφερόταν με λατινικούς χαρακτήρες στην Katalonia και το χωριό Arona, δίνοντας μας αρχικά την εντύπωση ότι μας περιμένει μία κουραστική αυθημερόν επίσκεψη στην ισπανική περιφέρεια όπου βρίσκεται και η έδρα της ισπανικής εταιρείας, αν και τα ωράρια... δεν έβγαιναν! Τελικά επρόκειτο για ένα πετυχημένο λογοπαίγνιο που επινόησαν τα στελέχη της αντιπροσωπείας, με την αεροπορική μας μετακίνηση να φτάνει μόνο μέχρι τη Θεσσαλονίκη και από εκεί και πέρα, οδηγώντας το αυτοκίνητο, να μετακινούμαστε προς την Παραλία Κατερίνης περνώντας από τα όμορφα χειμερινά τοπία της Πιερίας και τα χωριά... Καταλώνια και... Αρωνά! Καταπληκτική σύμπτωση ονομάτων, για ένα αυτοκίνητο που εμφανίζεται με πολλά ατού στην ελληνική αγορά, σε μια κατηγορία που αναπτύσσεται συνεχώς, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλη την Ευρώπη. Βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα (MQB A0) με το νέο Ibiza, αλλά και άλλα μικρά αυτοκίνητα του γκρουπ VW, είναι το δεύτερο αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου της γκάμας της Seat μετά το Ateca.

Η σχεδίαση και οι διαστάσεις του προσφέρουν αμέσως την αιτιολόγηση της επιτυχίας αυτού του είδους των αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά, καθώς ο συνδυασμός περιορισμένων εξωτερικών διαστάσεων και καλών χώρων για τέσσερα άτομα ταιριάζει απόλυτα στο ελληνικό περιβάλλον και τους επιτρέπει να παίζουν το ρόλο των μικρών οικογενειακών αυτοκινήτων. Το Arona έχει μήκος 4,138 μ. και είναι 10 περίπου εκατοστά ψηλότερο από το Ibiza, με συνέπεια να προσφέρει σημαντικά καλύτερους χώρους, αντίστοιχους με αυτούς των μικρομεσαίων χάτσμπακ. Το ίδιο συμβαίνει και με τον -πολύ καλό- χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 400 λίτρα. Και φυσικά λόγω του αυξημένου ύψους του αυτοκινήτου από το έδαφος (19 εκατοστά), προσφέρει την υπερυψωμένη θέση οδήγησης που αρέσει στους πελάτες της κατηγορίας, αλλά και τη δυνατότητα κίνησης σε δρόμους ασφάλτινους ή (στεγνούς) χωμάτινους με κακής ποιότητας οδόστρωμα και πολλές λακκούβες, χωρίς τον κίνδυνο να «βρει» από κάτω.
Το αυτοκίνητο προσφέρεται με τρεις διαφορετικούς βενζινοκινητήρες, τον 3κύλινδρο 1.0 TSI με 95 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων, τον ίδιο κινητήρα σε έκδοση 115 ίππων με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο και τον 1.4 TSI των 150 ίππων, που συνδυάζεται με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ή ημιαυτόματό διπλού συμπλέκτη DSG 7 ταχυτήτων. Από πλευράς ντίζελ υπάρχει ο 1.6 TDI σε εκδόσεις 95 και 115 ίππων (Ο πρώτος με πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο ή ημιαυτόματό DSG και ο δεύτερος με εξάρι χειροκίνητο), ενώ στο πρώτο εξάμηνο του επόμενου χρόνου αναμένεται και μια μία έκδοση με κινητήρα 1.4 που θα καίει φυσικό αέριο. Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό υπάρχει μια πολύ μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, όπως επίσης και μια πλήρης γκάμα συστημάτων που αφορούν την συνδεσιμότητα (το αυτοκίνητο διατίθεται και με Apple Car Play, Android Auto και Mirror Link), την παροχή πληροφοριών και την ψυχαγωγία. Από το 2018 θα διατίθεται επίσης κι ένας νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη "hi tech" εικόνα του αυτοκινήτου.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης οδηγήσαμε το Arona με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα των 115 ίππων σε μια διαδρομή που περιλάμβανε αυτοκινητόδρομο και ορεινό επαρχιακό δρόμο, δίνοντας έτσι μια αρκετά καλή εικόνα των δυνατοτήτων του. Το πρώτο στοιχείο που κάνει εντύπωση, είναι η γεροδεμένη κατασκευή και η ακαμψία που προσφέρει στο αυτοκίνητο η νέα πλατφόρμα, κάτι που έχει βεβαίως θετικό αντίκτυπο και στην ακρίβεια της οδικής συμπεριφοράς του. Βασισμένο στην ίδια φιλοσοφία τα υπόλοιπα Seat, που είναι αυτοκίνητα αρκετά «οδηγοκεντρικά», προσφέρει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, επαρκή φρένα και ακριβές τιμόνι, κάνοντας έτσι ιδιαίτερα ευχάριστη την οδήγηση του. Κάτι στο οποίο συμβάλλει και ο πολύ καλός κινητήρας του γερμανικού γκρουπ, που είναι εύστροφος, δυνατός και ελαστικός, με αρκετά αποθέματα ροπής σε μία ευρεία περιοχή στροφών, όπως επίσης και το καλό εξάρι κιβώτιο, που είναι σωστά κλιμακωμένο και αξιοποιεί τις δυνατότητες του κινητήρα. Ταυτόχρονα το αυτοκίνητο προσφέρει μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης και όχι μεν κορυφαία, αλλά απολύτως ικανοποιητική άνεση, ώστε να μην γίνεται κουραστικό σε κανενός είδους δρόμο στο ταξίδι.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP