ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Kia Rio - 1.2

Νέα γενιά για τη νέα γενιά         ..:: Σαββάτο, 02 Δεκεμβρίου 2017 ::..

Το νέο σούπερ μίνι της Kia, όπως και όλη η γενιά των νέων μοντέλων που παρουσιάζει με καταιγιστικό ρυθμό η κορεάτικη εταιρεία, είναι ένα καλό αυτοκίνητο που «κοιτάει στα μάτια» τον ανταγωνισμό, ευρύχωρο, ασφαλές, πλούσια εξοπλισμένο, πρακτικό και αρκετά οικονομικό στην έκδοση 1.2, με πρόσθετο ατού τα 7 χρόνια εγγύηση

Η Kia βρίσκεται αυτήν τη στιγμή σε μια φάση πλήρους ανανέωσης και διεύρυνσης της γκάμας της. Και σ' αυτήν την προσπάθεια προφανώς σημαίνοντα ρόλο έχει το Rio, που είναι το πρώτο σε πωλήσεις διεθνώς μοντέλο της κορεάτικης εταιρείας. Στην τέταρτη γενιά του πλέον, το σούπερ μίνι της Kia μεγάλωσε σε διαστάσεις σε σχέση με τον προκάτοχό του, όπως συνηθίζεται στις μέρες μας με όλα τα νέα μοντέλα, φτάνοντας πλέον σε μήκος τα 4,065 μ. Όπως σε όλα τα νέα μοντέλα της εταιρείας, η προσπάθεια εστιάστηκε στην προβολή ενός νεανικού μεν, αλλά ταυτόχρονα και ποιοτικού χαρακτήρα, στην απόλυτη προσαρμογή των οδικών χαρακτηριστικών του στην ευρωπαϊκή πραγματικότητα και βεβαίως (με δεδομένο το νεανικό προσανατολισμό του) στην χρησιμοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.

Εσωτερικό
Η αύξηση των διαστάσεων και του μεταξονίου (που φτάνει 2.580 χιλιοστά) βελτίωσε αναμενόμενα τους χώρους για τους επιβάτες, που είναι πολύ καλοί για την κατηγορία και σαφώς επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να παίζει το ρόλο του μικρού οικογενειακού μεταφορικού μέσου, τον οποίο όλοι οι αγοραστές περιμένουν σήμερα από ένα σύγχρονο σούπερ μίνι. Θα αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι με έναν οδηγό ύψους 1,80 μ. πίσω του κάθεται άνετα άλλος ένας ενήλικος ύψους 1,80 μ. χωρίς να ακουμπούν τα πόδια του στην πλάτη του εμπρός καθίσματος. Ο χώρος αποσκευών των 325 λίτρων, που είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας (κι έχει ένα απόλυτα κανονικό σχήμα χωρίς προεξοχές, που διευκολύνει την πλήρη αξιοποίηση του), ενισχύει ακόμα περισσότερο την καλή εικόνα του αυτοκινήτου σ' αυτόν τον τομέα. Η μόνη μας παρατήρηση είναι ότι είναι κάπως ψηλό το κατώφλι φόρτωσης. Το εσωτερικό παρουσιάζει μια ευχάριστη εικόνα, που μπορεί να ενισχύσει κανείς με συνδυασμούς χρωμάτων, η οθόνη που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται απολύτως μέσα στο πνεύμα της εποχής, ενώ η κατασκευή είναι γενικά γεροδεμένη, χωρίς πολυτέλειες όμως και με σκληρά πλαστικά.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, όπως και η γενική εργονομία, θα επισημάνουμε μόνο ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, γεγονός που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι οδηγοί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι καλοί, ενισχύοντας τη γενικότερη εικόνα της πρακτικότητας του αυτοκινήτου. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι η θήκη για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα έχει στο κάτω μέρος της επένδυση με πλαστικό που γλιστράει και όχι κάποιο αντιολισθητικό υλικό (π.χ. λάστιχο) κι επειδή είναι αρκετά μεγάλη, αν ακουμπήσει κάνεις π.χ. ένα τηλέφωνο, αυτό... πηγαινοέρχεται και χτυπάει στα τοιχώματα με κάθε έστω και μικρή αλλαγή πορείας του αυτοκινήτου. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 12.190 ευρώ, με πληρέστατο στάνταρ εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνονται ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, αυτόματα φώτα, συναγερμός, υπολογιστής ταξιδιού, ραδιο-CD με Bluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop. Θα υπενθυμίσουμε επίσης ότι το Rio, όπως και τα άλλα Kia, καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών, που σίγουρα αποτελεί ένα μεγάλο ατού για τη μάρκα.
Οι εσωτερικοί χώροι είναι πολύ καλοί, ο χώρος αποσκευών από τους κορυφαίους της κατηγορίας και ο εξοπλισμός είναι πλούσιος ακόμα και στη βασική έκδοση
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας 1.2 του κορεάτικου γκρουπ με τους 84 ίππους αποτελεί μια ικανοποιητική λύση για την βασική έκδοση του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα για όσους το χρησιμοποιούν κυρίως για τις μετακινήσεις στην πόλη. Προφανώς δεν έχει τη δύναμη που έχουν οι κινητήρες με τούρμπο, η ισχύς του όμως είναι επαρκής και η απόκρισή του στις μεσαίες στροφές επίσης, επιτρέποντας την εύκολη οδήγηση του αυτοκινήτου στην πόλη. Στις πολύ χαμηλές στροφές (κάτω από τις 2.000) παρουσιάζει κάποια έλλειψη ροπής, σαν ένας κλασικός 16βάλβιδος κινητήρας, ο οποίος αποδίδει τη μέγιστη τιμή της ροπής στις 4.000 στροφές και της ισχύος στις 6.000 στροφές. Ταυτόχρονα όμως είναι εύστροφος κι επιτρέπει την πλήρη αξιοποίηση της ισχύος του. Το -αρκετά εύχρηστο- κιβώτιο ταχυτήτων έχει 5 σχέσεις, οι οποίες είναι αρκετά μακριές με στόχο την οικονομία, κάτι που βεβαίως επηρεάζει και τις επιδόσεις, οι οποίες απλώς βρίσκονται σε αποδεκτά επίπεδα για να μη νιώθει κανείς ανασφάλεια αν χρειαστεί να προσπεράσει τον ανοικτό δρόμο (η επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα γίνεται σε 12,9''). Όπως είπαμε, όμως, αυτή είναι η βασική έκδοση του αυτοκινήτου, που προσφέρεται και σε εκδόσεις με μεγαλύτερη ισχύ για όποιον τη χρειάζεται. Από την άλλη πλευρά οι μακριές σχέσεις βοηθούν την οικονομία και η κατανάλωση είναι αρκετά χαμηλή, αφού ακόμα και στην πόλη μπορεί εύκολα να συγκρατηθεί στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. και στον ανοιχτό δρόμο να πέσει στα 6.

Οδηγώντας
Η μεγάλη πρόοδος όμως που έχουν κάνει τα αυτοκίνητα της Kia, που μπορούν πλέον να αντιμετωπίσουν στα ίσια τον ευρωπαϊκό και ιαπωνικό ανταγωνισμό, φαίνεται κυρίως στον τομέα των οδικών χαρακτηριστικών τους. Γιατί εύκολα μπορεί να βάλει κανείς μια οθόνη στο ταμπλό και διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα, είτε αφορούν την συνδεσιμότητα και την ψυχαγωγία, είτε υποστηρίζουν οδηγικά βοηθήματα, αλλά το «στήσιμο» του αυτοκινήτου απαιτεί άλλου επιπέδου τεχνογνωσία, την οποία φαίνεται πως οι Κορεάτες έχουν πλέον αποκτήσει. Το Rio, λοιπόν, συμπεριφέρεται στο δρόμο σαν ένα οποιοδήποτε καλό σούπερ μίνι, σταθερό στις υψηλές ταχύτητες της ευθείας, με καλό κράτημα στις στροφές και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις στα όρια της πρόσφυσης, που χαρακτηρίζονται από προοδευτική υποστροφή και απουσία ανάπτυξης «ξεκολλήματος» του πίσω μέρους αν αφήσεις απότομα το γκάζι πάνω στην στροφή. Πολύ ικανοποιητικό είναι και το τιμόνι και επαρκή για τις ανάγκες του αυτοκινήτου τα φρένα, ενώ όλα αυτά μάλιστα συνδυάζονται με μία καλή ποιότητα κύλισης και ικανοποιητική άνεση για μικρό αυτοκίνητο.
YΠEP
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κύλισης
- Κατανάλωση
- 7 χρόνια εγγύηση
KATA
- Μέτριες επιδόσεις
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
- Έλλειψη αντιολισθητικού υλικού στην κεντρική «θήκη» του ταμπλό
Στο δρόμο το Rio δεν θα προβληματίσει κανένα οδηγό, προσφέροντας προβλέψιμη και ασφαλή συμπεριφορά, καλή ποιότητα κύλισης και ικανοποιητική άνεση
Συμπέρασμα
Με βασικά ατού τους χώρους, την ευχρηστία και τις δυνατότητες εξατομίκευσης, το Rio σ' αυτήν τη γενιά του δεν υστερεί απέναντι στον ανταγωνισμό σε οδικά χαρακτηριστικά, οπότε διεκδικεί τη θέση του στην αγορά χωρίς «ναι μεν, αλλά» και συμψηφισμούς. Η έκδοση 1.2 προσφέρεται γι' αυτούς που θα το χρησιμοποιούν κυρίως στην πόλη, προσφέροντας ως επιπλέον ατού μία ανταγωνιστική τιμή με πολύ καλό εξοπλισμό και χαμηλή κατανάλωση. Και φυσικά, όπως σε όλα τα Kia, ένα επιπλέον σημαντικό πλεονέκτημα για τον καταναλωτή είναι η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση που προσφέρει η κορεάτικη εταιρεία, δείγμα της αξιοπιστίας των μοντέλων της.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.kia.gr/


  UP