ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

BMW 3 - 330e

Πιο efficient και πιο dynamic!         ..:: Σαββάτο, 02 Δεκεμβρίου 2017 ::..

Το υβριδικό σύστημα παροχής ισχύος της 330e προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις και ταυτόχρονα τη δυνατότητα ηλεκτροκίνησης για 25 περίπου χιλιόμετρα, μειώνοντας έτσι θεαματικά το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου, που κατά τα άλλα, όπως όλες οι εκδόσεις της σειράς 3, είναι ευρύχωρο, κορυφαίο ποιοτικά, πλούσια εξοπλισμένο και εξαιρετικό σε οδική συμπεριφορά

Η BMW έχει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, που περιλαμβάνει τη δημιουργία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως η i3, αλλά και φορτιζόμενων υβριδικών εκδόσεων για όλα σχεδόν τα μοντέλα της. Σ' αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η δημιουργία της 330e, της φορτιζόμενης υβριδικής έκδοσης της σειράς 3, η οποία προσφέρει και τη δυνατότητα κίνησης μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, με αυτονομία μέχρι 30 χιλιομέτρων.

Εσωτερικό
Εκτός από το σύστημα παραγωγής ισχύος, η 330e είναι κατά τα άλλα μία συνηθισμένη «τριάρα» και μόνο η ένδειξη ηλεκτρικής αυτονομίας στον πίνακα οργάνων και το κουμπί επιλογής ηλεκτροκίνησης ή εξοικονόμησης ηλεκτρικής ενέργειας για χρησιμοποιήσει αργότερα, δείχνουν ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό από της βενζινοκίνητες και τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του μοντέλου. Οι χώροι για επιβάτες είναι πολύ καλοί για 4 άτομα (αυστηρά, παρά την πέμπτη ζώνη ασφαλείας στη μέση πίσω, αφού το ογκώδες «τούνελ» του άξονα μετάδοσης στο δάπεδο δεν αφήνει περιθώρια για μετακίνηση ενός πέμπτου επιβάτη με στοιχειώδη άνεση), ενώ μια διαφορά ακόμα υπάρχει στο χώρο αποσκευών, που είναι μικρότερος από αυτόν των υπόλοιπων εκδόσεων της σειράς 3, λόγω της ανάγκης τοποθέτησης της μπαταρίας, έχοντας χωρητικότητα 370 λίτρων αντί για 480. Αυτός είναι και ο μοναδικός συμβιβασμός που χρειάζεται να κάνει ο αγοραστής της συγκεκριμένης έκδοσης, με την χωρητικότητα αυτή να θυμίζει μικρομεσαίο οικογενειακό χάτσμπακ (είναι μόλις κατά 10 λίτρα μεγαλύτερη από αυτή της BMW σειράς 1) και όχι μεσαίο σεντάν.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, παρά το γεγονός ότι η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που μόνο η BMW φαίνεται να καταφέρνει (ίσως λόγω του ιδιόμορφου τρόπου ρύθμισης του ύψους του καθίσματος, με κίνηση και στον διαμήκη άξονα εκτός από τον κάθετο). Μόνο που το άνοιγμα ανάμεσα στο επάνω μέρος της στεφάνης και τον «αφαλό» του τιμονιού είναι κάπως μικρό, με αποτέλεσμα (ανάλογα με τη ρύθμιση της θέσης του τιμονιού) να κρύβει είτε το επάνω μέρος του ταχύμετρου και του στροφόμετρου είτε το κάτω μέρος των ενδείξεων του οδομέτρου! Μόνο αν σκύβεις λίγο προς τα εμπρός ή αν φέρεις το τιμόνι πολύ κοντά σου (που δεν είναι όμως και η πιο σωστή ρύθμιση) μπορείς να δεις σωστά όλες τις ενδείξεις των συγκεκριμένων οργάνων. Θα επισημάνουμε επίσης μια άλλη συνηθισμένη επιλογή της BMW με την οποία διαφωνούμε, τους περιορισμένους ανοιχτούς χώρους για μικροπράγματα. Η τιμή του αυτοκινήτου είναι αυξημένη, όπως συμβαίνει με όλα τα υβριδικά αυτοκίνητα, ξεκινώντας από 47.532 ευρώ, με πολύ πλούσιο εξοπλισμό πάντως, αλλά και δωρεάν σέρβις 5 χρόνια ή 60.000 χιλιόμετρα. Στάνταρ είναι το ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και συναγερμό, ηλεκτρικοί καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης, cruise control, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας (λόγω της χρησιμοποίησης ελαστικών runflat).
Ευρύχωρο και λειτουργικό είναι το εσωτερικό, όπως σε όλες τις εκδόσεις της σειράς 3
Κινητήρας-κιβώτιο
Το σύστημα παραγωγής ισχύος στην 330e αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα 1.998 κ.εκ. που αποδίδει 184 ίππους κι έναν ηλεκτροκινητήρα 88 ίππων, με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 252 ίππους. Είναι προφανές, με τόσο μεγάλη ισχύ, αλλά και με τη μεγάλη ροπή που αποδίδει ο ηλεκτροκινητήρας από μηδενικές στροφές, ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με εξαιρετικές επιδόσεις (η εταιρεία αναφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 6,1''), που μπορεί να οδηγηθεί πολύ γρήγορα και φυσικά προσφέρει την απόλυτη ασφάλεια στα προσπεράσματα. Πραγματική απόλαυση να οδηγείς, έχει ανά πάσα στιγμή άφθονη δύναμη και ανταποκρίνεται αμέσως στις εντολές του οδηγού, ενώ οι δυνατότητες του συστήματος παραγωγής ισχύος αξιοποιούνται με τον καλύτερο τρόπο από το εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο.

Από κει και πέρα μιλάμε βεβαίως και για ένα αυτοκίνητο που μπορεί να οδηγήσει ιδιαιτέρα οικονομικά στην πόλη χάρη στην ηλεκτροκίνηση, που προσφέρει πραγματική αυτονομία γύρω στα 25 χλμ. με τον κλιματισμό να λειτουργεί συνεχώς, όπως στην περίπτωσή μας. Αν αυτή η απόσταση αρκεί για να καλύψει τις ημερήσιες ανάγκες και έχει κανείς νυχτερινό ρεύμα στο σπίτι του, το κόστος κίνησης μπορεί να πέσει κάτω από τα... 2 ευρώ/100 χλμ. Εφ' όσον κάνει κανείς περισσότερα χιλιόμετρα υπάρχει συνδυασμός και με τον βενζινοκινητήρα, οπότε η κατανάλωση εξαρτάται από την απόσταση που διανύει κάνεις και τον τρόπο οδήγησης. Θα αναφέρουμε ενδεικτικά, ότι με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη κάναμε μια διαδρομή από τα νότια προάστια της Αθήνας μέχρι το αεροδρόμιο με επιστροφή, συνολικά περίπου 85 χιλιόμετρα και η μέση κατανάλωση που είχαμε ήταν 5,5 λίτρα/100 χλμ. Προφανώς ούτε ένα οικονομικό ντίζελ δεν μπορεί κανείς να πετύχει τέτοιο νούμερο, πολύ περισσότερο μάλιστα μένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο. Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι 44 g/km, απαλλάσσοντας βεβαίως το αυτοκίνητο από τα τέλη κυκλοφορίας.

Οδηγώντας
Αντίστοιχη με αυτή των υπόλοιπων εκδόσεων της σειράς 3 είναι η οδική συμπεριφορά της 330e, πραγματικά εξαιρετική και ιδιαίτερα ευχάριστη για τον οδηγό. Βασικό στοιχείο για την οδηγική απόλαυση που προσφέρει αυτό το αυτοκίνητο, είναι το γεγονός ότι η επικοινωνία του με τον οδηγό είναι τόσο καλή, που ξέρεις ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεσαι, πόσο εύκολα ακολουθεί τις εντολές σου και πότε αρχίζει να χάνεται η πρόσφυση (οπότε επεμβαίνει ο φύλακας άγγελος DSC και σε επαναφέρει στην τάξη, αν κι αυτό γίνεται πολύ σπάνια με τόσο καλό κράτημα). Το τιμόνι είναι συνολικά πολύ καλό (εξαιρετικό στην επιλογή Sport του συστήματος επιλογής τρόπου οδήγησης), ακριβέστατο και με πολύ καλή αίσθηση.

Η ακρίβεια της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου και της απόκρισής του στις εντολές του οδηγού είναι επίσης πολύ καλή, το κράτημα άψογο και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου παράδειγμα προς μίμηση, επεμβαίνοντας σπάνια, μόνο όταν πραγματικά χρειάζεται και κυρίως πολύ διακριτικά. Τα εξαιρετικά φρένα απλώς συμπληρώνουν την εικόνα ενός αυτοκινήτου φτιαγμένου για τον οδηγό. Το μόνο σημείο στο οποίο το αυτοκίνητο δεν ήταν κι εξακολουθεί να μην είναι κορυφαίο, είναι στον τομέα της άνεσης, αφού τα runflat ελαστικά με τα σκληρά πλαϊνά μαζί με τις κάπως πιο σφιχτές αναρτήσεις σε σχέση με άλλα πολυτελή αυτοκίνητα, έχουν ως αποτέλεσμα να μη γίνεται πλήρες φιλτράρισμα των ανωμαλιών του δρόμου. Είναι σαφής ο σπορ προσανατολισμός του αυτοκινήτου, που δεν είναι κουραστικό, αλλά δεν είναι και από τα κορυφαία της κατηγορίας του σε άνεση.
YΠEP
- Υβριδικό σύστημα ισχύος
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Φρένα
- Αυτόματο 8άρι κιβώτιο
- Ποιότητα
- Χώροι - εξοπλισμός
- Δυνατότητα ηλεκτροκίνησης
- Χαμηλή κατανάλωση
KATA
- Περιορισμένοι ανοιχτοί χώροι για μικροπράγματα
- Μικρότερος χώρος αποσκευών από τις άλλες «τριάρες»
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μικρό άνοιγμα στο τιμόνι, που περιορίζει την ορατότητα προς τα όργανα
- Αυξημένη τιμή
- Έλλειψη ρεζέρβας
Το υβριδικό σύστημα ισχύος προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις, σε ένα αυτοκίνητο που έχει όλα τα φόντα για να τις αξιοποιήσει
Συμπέρασμα
Το έχουμε αναφέρει κι άλλες φορές, ότι ειδικά τα φορτιζόμενα υβριδικά συστήματα, που προσφέρουν και κάποια αυτονομία με ηλεκτροκίνηση, επειδή χρειάζονται περισσότερο χώρο και προσθέτουν κόστος στο αυτοκίνητο, είναι πιο κατάλληλο για μεγαλύτερα και πιο ακριβά μοντέλα, σαν την 330e, όπου αυτή αύξηση της τιμής είναι ποσοστιαία μικρότερη και το πρόβλημα χώρου όχι τόσο σημαντικό. Στην προκειμένη περίπτωση, λοιπόν, έχουμε ένα αυτοκίνητο πολύ ποιοτικό, λειτουργικό και πλούσια εξοπλισμένο, που προσφέρει οδηγική απόλαυση, η οποία στην υβριδική έκδοση γίνεται ακόμα μεγαλύτερη χάρη στις εξαιρετικές επιδόσεις που προσφέρει ο συνδυασμός των δύο κινητήρων. Η διαφορά τιμής με την 320i που χρησιμοποιεί τον ίδιο βενζινοκινητήρα των 184 ίππων είναι περίπου 6.000 ευρώ, αλλά πιστεύουμε ότι αξίζει 100%, πρώτον γιατί η 330e έχει πολύ καλύτερες επιδόσεις και δεύτερον, γιατί το κόστος χρήσης είναι τόσο χαμηλότερο, που αυτή η διαφορά θα αποσβεστεί εύκολα μέσα στη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου. Και, για όσους ενδιαφέρονται, συνεισφέρει και στην προστασία του περιβάλλοντος. Ο μοναδικός συμβιβασμός λοιπόν είναι ο μικρότερος χώρος αποσκευών. Αυτό το κρίνει ο καθένας ανάλογα με τις προσωπικές του ανάγκες...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.bmw.gr/


  UP