ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Alfa Romeo Giulia - 2.0 T 200 HP

Στιλ και ουσία         ..:: Σαββάτο, 18 Νοεμβρίου 2017 ::..

Με σεβασμό στην παράδοση και την εικόνα της μάρκας, όπως δείχνουν η επιστροφή στην πίσω κίνηση, οι επιδόσεις και η οδική συμπεριφορά της, η νέα Giulia είναι κι ένα αυτοκίνητο πλήρως προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εποχής, με σύγχρονη τεχνολογία, ποιοτική κατασκευή, πολύ καλή ποιότητα κύλισης και πλούσιο εξοπλισμό

Η πρόσφατη παγκόσμια οικονομική κρίση σίγουρα δημιούργησε πολλά προβλήματα σε όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Αλλά η αλήθεια είναι πως οι Ιταλοί έδειξαν για ένα διάστημα σαν να είχαν κατεβάσει τα χέρια, αρκούμενοι σε απλές ανανεώσεις των μοντέλων τους, σε μία γκάμα που ειδικά για την Alfa Romeo ήταν ήδη ελλιπής, χωρίς κάποιο αυτοκίνητο στη μεσαία κατηγορία, στην οποία είχαν μία πολύ καλή παράδοση. Η νέα στρατηγική που ανακοινώθηκε για τη μάρκα και η οποία στοχεύει πιο ψηλά απ' ότι την είχαμε συνηθίσει σε επίπεδα τιμής και πολυτέλειας, είναι σίγουρα ένα στοίχημα που απομένει να δούμε αν θα το κερδίσουν. Το πρώτο δείγμα πάντως αυτής της στρατηγικής και το πρώτο μοντέλο της μάρκας μετά από αρκετά χρόνια, που χρησιμοποιεί κι ένα βαρύ όνομα, δείχνει πως οι Ιταλοί έχουν πάρει στα σοβαρά αυτό το στοίχημα. Ξεκινώντας βεβαίως από ένα στοιχείο που πάντοτε αποτελούσε ένα από τα δυνατά τους σημεία, το ξεχωριστό και ιδιαίτερα κομψό στιλ, που δεν αφήνει τα αυτοκίνητά τους να περνούν απαρατήρητα στο δρόμο. Η σύγχρονη Giulia είναι επιπλέον το αυτοκίνητο με το οποία η Alfa Romeo επιστρέφει μετά από πολλά χρόνια στην πάλαι ποτέ προσφιλή της πίσω κίνηση (με προσαρμογή βεβαίως και στα σύγχρονα δεδομένα, καθώς το νέο δάπεδό επιτρέπει να «χτιστούν» επάνω του και τετρακίνητες εκδόσεις).

Εσωτερικό
Οι Ιταλοί εξαρχής είχαν δείξει ότι τα νέα τους μοντέλα στόχευαν τον ανταγωνισμό κατά... Γερμανία πλευρά, οπότε δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι και σε επίπεδο διαστάσεων η Giulia βρίσκεται στα επίπεδα της σειράς 3 της BMW, που είναι άλλωστε και ο πιο κοντινός της ανταγωνιστής από πλευράς (σπορτίφ) χαρακτήρα. Έτσι δεν μας εξέπληξε το γεγονός ότι το αυτοκίνητο προσφέρει άνετους χώρους για 4 άτομα κι έναν αντίστοιχα καλό χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 480 λίτρα (ακριβώς όσο και της «τριάρας!) Το κακό είναι ότι φαίνεται πως οι Ιταλοί θέλησαν να μιμηθούν και τα... κουσούρια των Γερμανών και οι χώροι που προσφέρει για μικροπράγματα το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι λίγοι, ιδιαίτερα οι ανοιχτοί. Η θέση οδήγησης είναι γενικά καλή, το κάθισμα στηρίζει σωστά το σώμα, εργονομικές ατέλειες δεν φαίνεται να υπάρχουν, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί μερικοί να μην βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η ποιότητα κατασκευής είναι η καλύτερη που έχουμε δει μέχρι σήμερα σε Alfa Romeo και μπορεί το αυτοκίνητο να μη δίνει την αίσθηση «χρηματοκιβωτίου» του γερμανικού ανταγωνισμού, αλλά δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα, συνδυάζοντάς την προσεγμένη κατασκευή και με όμορφο διάκοσμο και καλής ποιότητας υλικά. Η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης της Giulia ξεκινάει από 41.850 ευρώ κι εδώ το αυτοκίνητο αποκτά ένα πλεονέκτημα απέναντι στο γερμανικό ανταγωνισμό, που είναι ακριβότερος. Αυτή η τιμή μάλιστα συνδυάζεται με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης DNA, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας.
Φινετσάτο, με ποιοτικά υλικά και σύγχρονη τεχνολογία, το ιδιαίτερα προσεγμένο εσωτερικό προσφέρει χώρους για άνετη μεταφορά 4 ενηλίκων
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας αποδίδει στη συγκεκριμένη έκδοση 200 ίππους και φυσικά -χάρη στο τούρμπο- άφθονη ροπή, η μέγιστη τιμή της οποίας μάλιστα αποδίδεται από χαμηλά, στις 1750 στροφές. Είναι ένας κινητήρας πραγματικά πολύ καλός, αντάξιος του ονόματος της μάρκας και του σπορτίφ χαρακτήρα των μοντέλων της, εύστροφος, ελαστικός, με καλή απόκριση και μεγάλα αποθέματα δύναμης. Έτσι το αυτοκίνητο προσφέρει ταυτόχρονα ξεκούραστη οδήγηση με λίγες αλλαγές ταχυτήτων μέσα στην κίνηση και πολύ καλές επιδόσεις όταν θελήσει ο οδηγός να αξιοποιήσει τη δύναμή του σε έναν πιο ανοιχτό δρόμο (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,6''). Κάτι που δικαιώνει τον σπορ χαρακτήρα που επιδιώκει η εταιρεία για το μοντέλο και ταυτόχρονα εξασφαλίζει ασφαλή προσπεράσματα, που ενισχύουν την ενεργητική ασφάλεια. Σ' όλα αυτά συμβάλλει και η πολύ καλή συνεργασία του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων της ZF, που είναι γρήγορο και με πολύ ομαλές αλλαγές. Η κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι φυσικά αυξημένη, κάτι αναπόφευκτο με ένα τόσο δυνατό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και στην πόλη πολύ δύσκολα μπορεί να αποφύγει κανείς τιμές χαμηλότερες από τα 12-13 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Το σύγχρονο πλαίσιο, οι εξελιγμένες αναρτήσεις και η τεχνογνωσία των Ιταλών δεν αφήνουν περιθώρια για γκρίνιες. Το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό στο δρόμο, με πολύ καλό κράτημα και συμπεριφορά που είναι ταυτόχρονα ακριβής και εύκολα ελεγχόμενη, αντάξια του ονόματος της Alfa Romeo. Ο οδηγός ποτέ δεν θα αιφνιδιαστεί από απρόβλεπτες αντιδράσεις, ενώ ταυτόχρονα το πολύ καλά ρυθμισμένο ESP του επιτρέπει σε μια γρήγορη διαδρομή να «τοποθετήσει» καλύτερα το αυτοκίνητο στις στροφές. Κι αυτό γιατί στο δυνατό πάτημα του γκαζιού αναπτύσσεται μία ελάχιστη τάση να «φύγει» το πίσω μέρος, χωρίς όμως να εξελιχθεί, χάρη στην έγκαιρη (αλλά όχι πρόωρη) επέμβαση του ESP. Η εξαιρετική κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου ενισχύεται και από ένα απίστευτο σε ακρίβεια και γρήγορο τιμόνι, πραγματικό «ξυράφι», που μεταφράζει με απόλυτη ακρίβεια ακόμα και τις πιο αδιόρατες κινήσεις των χεριών του οδηγού σε αντίστοιχες κινήσεις των τροχών και αλλαγή πορείας του αυτοκινήτου. Τη συνολικά θετική εικόνα ολοκληρώνουν τα επίσης εξαιρετικά φρένα, που ανταποκρίνονται απόλυτα στις αυξημένες απαιτήσεις που δημιουργεί η δύναμη του κινητήρα και οι κορυφαίες επιδόσεις του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα όμως -κι αυτό δείχνει την πολύ καλή δουλειά που έκαναν οι ιταλοί μηχανικοί της εταιρείας και δικαιώνει τον premium χαρακτήρα που αποδίδει η εταιρεία στη Giulia- όλα αυτά συνδυάζονται με μία υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και μία πολύ ικανοποιητική άνεση, αντάξια ενός ακριβού αυτοκινήτου.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Τιμόνι
- Κορυφαία φρένα
- Λειτουργία ESP
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μέτριοι χώροι για μικροπράγματα
- Κατανάλωση στην πόλη
- Έλλειψη ρεζέρβας
Πολύ καλές επιδόσεις από τον δυνατό κινητήρα, ένα εξίσου καλό πλαίσιο που εκμεταλλεύεται αυτήν τη δύναμη με τον καλύτερο τρόπο κι ένα τιμόνι «ξυράφι», γρήγορο και ακριβέστατο
Συμπέρασμα
Άργησαν αλλά χαλάλι! Οι Ιταλοί απέδειξαν πως όταν ξυπνήσουν από το λήθαργο ξέρουν να φτιάχνουν πολύ καλά αυτοκίνητα, με προσωπικότητα και χαρακτήρα, όχι μόνο χάρη στο ντιζάιν, που ούτως ή άλλως είναι το δυνατό σημείο κάθε προϊόντος made in Italy, αλλά και λειτουργικά, ασφαλή, ποιοτικά και βεβαίως ιδιαίτερα οδηγοκεντρικά, με οδικά χαρακτηριστικά που κάνουν την οδήγηση πραγματική απόλαυση. Η Giulia είναι μια Alfa Romeo αντάξια της παράδοσης της εταιρείας και ταυτόχρονα προσαρμοσμένη στη σύγχρονη πραγματικότητα και τις απαιτήσεις του -ιδιαίτερα απαιτητικού- κοινού στην εποχή μας.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.alfaromeo.gr


  UP