ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Opel Astra - 1.6 CDTi BiTurbo

Το «κάτι παραπάνω»         ..:: Σαββάτο, 18 Νοεμβρίου 2017 ::..

Η πιο ισχυρή πετρελαιοκίνητη έκδοση του Astra προσφέρει τις ίδιες υπηρεσίες με τις υπόλοιπες σε επίπεδο λειτουργικότητας και ποιότητας, αλλά και οικονομίας, σε συνδυασμό με ακόμα καλύτερες επιδόσεις και κορυφαίο εξοπλισμό (με την αντίστοιχη τιμή φυσικά)

Η Opel, με δεδομένη τη δραστηριοποίησή της κατά κύριο λόγο στην Ευρώπη, είναι από τις εταιρίες που έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία καλών κινητήρων ντίζελ και ο κινητήρας 1.6 της τελευταίας γενιάς του Astra, τον οποίο είχαμε δοκιμάσει προ καιρού στην έκδοση των 136 ίππων, είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα, από τους κορυφαίους της κατηγορίας του. Παρ' όλα αυτά, η εταιρεία δημιούργησε μία ακόμα, πιο εξελιγμένη τεχνολογικά και ισχυρότερη έκδοση του, με διπλό τούρμπο, η οποία τοποθετείται και στο Astra και αποτελεί το αντικείμενο της συγκεκριμένης δοκιμής.

Εσωτερικό
Οι εσωτερικοί χώροι του Astra μπορεί να μην είναι οι κορυφαίοι της κατηγορίας, αλλά αυτό δεν έχει πλέον και τόση σημασία, αφού η συγκεκριμένη κατηγορία έχει φτάσει σε πλέον επίπεδα που καλύπτουν άνετα τις οικογενειακές ανάγκες. Έτσι, τέσσερις ενήλικοι μεταφέρονται χωρίς πρόβλημα, τα παιδικά καθίσματα τοποθετούνται επίσης άνετα πίσω, οπότε οι χώροι δεν θα λείψουν στον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, που εξασφαλίζει και την ευελιξία που προσφέρουν οι «μαζεμένες» εξωτερικές διαστάσεις. Καλός για τα μέτρα της κατηγορίας είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 370 λίτρα (χωρίς ρεζέρβα όμως, ενώ με ρεζέρβα ανάγκης περιορίζεται στα 310 λίτρα, χωρητικότητα κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας). Επίσης, έχει απολύτως κανονικό σχήμα, που επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευσή του. Αυτό που δεν ικανοποιεί το ίδιο είναι οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, που είναι περιορισμένοι (ιδιαίτερα οι ανοιχτοί είναι πολύ λίγοι).

Από την άλλη πλευρά η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι πραγματικά πολύ υψηλού επιπέδου, ενώ πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι το επίπεδο του εξοπλισμού, που είναι πραγματικά πολύ πλούσιο για την κατηγορία και προσφέρει έξτρα επιλογές που θυμίζουν ακριβό αυτοκίνητο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνει η Opel στους προσαρμοζόμενους προβολείς LED, που προσφέρονται για πρώτη φορά στην κατηγορία. Η τιμή της συγκεκριμένης έκδοσης ντίζελ, που δεν είναι φτηνή, ξεκινάει από 25.900 ευρώ, με κορυφαίο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, πακέτο υποβοήθησης οδηγού (με κάμερα, προειδοποίησης μπροστινής σύγκρουσης και λειτουργία περιορισμού σύγκρουσης σε χαμηλή ταχύτητα, ένδειξη απόστασής προπορευόμενου οχήματος, υποβοήθηση διατήρησης πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας), προειδοποίηση τυφλού σημείου, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρική ρύθμιση μέσης καθίσματος οδηγού, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, ηχοσύστημα με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού κλπ., όπως επίσης και online υπηρεσίες OnStar. Με αυτό δεδομένο, εκπλήσσει λίγο η επιλογή της Opel να μην προσφέρει στάνταρ τη ρεζέρβα στο αυτοκίνητο, αλλά ως έξτρα (ρεζέρβα ανάγκης) με 70 ευρώ!
Το εσωτερικό προσφέρει επαρκείς χώρους για μια οικογένεια και χαρακτηρίζεται από προσεγμένη ποιότητα κατασκευής κι ένα κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού
Κινητήρας-κιβώτιο
Αν ο ντίζελ 1.6 με τους 136 ίππους μας είχε ενθουσιάσει, τί να πούμε για την έκδοση των 160 ίππων, που δεν προέκυψε απλώς με μία διαφορετική ρύθμιση του κινητήρα για παροχή μεγαλύτερης ισχύος σε υψηλότερες στροφές, αλλά με ένα πολύ πιο εξελιγμένο σύστημα, που περιλαμβάνει δύο τούρμπο, ένα μικρότερο μεταβλητής γεωμετρίας για τις χαμηλές στροφές (μέχρι τις 2.000) κι ένα μεγαλύτερο για τις μεσαίες και υψηλές στροφές. Έτσι, εκτός από την μεγαλύτερη ισχύ, που ούτως ή άλλως συμβάλλει στις καλύτερες επιδόσεις της συγκεκριμένης έκδοσης (0-100 χλμ./ώρα σε 8,6''), η ροπή όχι απλώς είναι μεγαλύτερη, αλλά αποδίδεται σταθερά σε μεγαλύτερη περιοχή στροφών, που ξεκινάει μάλιστα από χαμηλότερα (από 1.500 ως 2.250 στροφές αντί για 2.000 ως 2.250 της έκδοσης των 136 ίππων). Το αυτοκίνητο, λοιπόν, είναι όχι απλώς πιο γρήγορο, αλλά και πιο ευχάριστο στην καθημερινή οδήγηση κι αν υπάρχει μια ελαφρότατη έλλειψη ροπής πολύ χαμηλά, γρήγορα ο κινητήρας «αρπάζει» και το επιταχύνει με γρήγορους ρυθμούς. Αν και αρκετά πολιτισμένος, ακούγεται ελαφρά περισσότερο από τον κινητήρα των 136 ίππων, χωρίς πάντως να γίνεται δυσάρεστος και σίγουρα χωρίς να είναι από τους πιο θορυβώδεις της κατηγορίας του. Το εξάρι κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση και ικανοποιητική αίσθηση, αλλά όχι κορυφαία, γιατί υπάρχει ένα αδιόρατο «λαστιχένιο» σφίξιμο στις γρήγορες αλλαγές, που θυμίζει λίγο τα παλιότερα Opel. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι όλα τα παραπάνω συμβαίνουν με χαμηλή κατανάλωση, ελάχιστα υψηλότερη στην πράξη από την έκδοση των 136 ίππων, η οποία μπορεί να περιοριστεί στα 7 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και γύρω στα 5,5 στο ταξίδι.

Οδηγώντας
Παραδοσιακά η Opel δεν απευθύνεται σε ένα κοινό με σπορτίφ ανησυχίες, οπότε δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι στο «στήσιμο» του αυτοκινήτου δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση και την πολιτισμένη συμπεριφορά γενικότερα. Η ποιότητα κύλισης είναι, λοιπόν, πολύ καλή, με το αυτοκίνητο να έχει ένα «πάτημα» σίγουρο και «βαρύ», ενώ η άνεση -αν και δεν είναι γαλλική- είναι επίσης πολύ ικανοποιητική. Η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλής (απλώς είναι «αδιάφορη» για τον ενθουσιώδη οδηγό), χωρίς απρόβλεπτες αντιδράσεις. Στην πίεση το αυτοκίνητο υποστρέφει προοδευτικά, δεν εμφανίζει τάσεις υπερστροφής αν αφήσεις το γκάζι, είναι γενικά ουδέτερο και ελέγχεται εύκολα, αλλά δεν σε συναρπάζει. Αρκετά καλά είναι και τα φρένα και ικανοποιητικό το τιμόνι, με κάπως τεχνητή αίσθηση.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
- Ποιότητα κύλισης
- Χώρος αποσκευών (χωρίς ρεζέρβα)
KATA
- Αυξημένη τιμή
- Χώροι για μικροπράγματα
- Χώρος αποσκευών (με ρεζέρβα)
- Η ρεζέρβα χρεώνεται έξτρα
Χωρίς να εμπνέει για σπορ οδήγηση, το Astra BiTurbo είναι αρκετά γρήγορο (αλλά και οικονομικό) και στο δρόμο είναι ασφαλές και πολιτισμένο
Συμπέρασμα
Η συγκεκριμένη έκδοση του Astra δεν έχει ριζικά διαφορετικό χαρακτήρα από τις υπόλοιπες, ντίζελ είναι άλλωστε, οπότε πρόκειται για ένα παραδοσιακό μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο πλούσιο σε σύγχρονες τεχνολογίες και πολύ προσεγμένο ποιοτικά. Απευθύνεται όμως σε αυτούς που θέλουν το «κάτι παραπάνω» σε δύναμη και επιδόσεις (χωρίς όμως να απεμπολούν το πλεονέκτημα της οικονομίας στην χρήση) και είναι διατεθειμένοι και να πληρώσουν την αντίστοιχη διαφορά στην τιμή (η οποία πάντως εμπεριέχει και ένα εντυπωσιακά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που συνήθως προσφέρουν μεγαλύτερα και ακριβότερα αυτοκίνητα). Στην ουσία αυτό το Astra BiTurbo, λοιπόν, απευθύνεται σε όσους επιθυμούν τις υπηρεσίες ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου σε μικρότερο περιτύλιγμα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.opel.gr


  UP