ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Opel Crossland X - 1.6 CDTI

Επέκταση στα Crossover         ..:: Σαββάτο, 11 Νοεμβρίου 2017 ::..

H Opel συνεχίζει να «πυροβολεί» την αγορά με οχήματα ελεύθερου χρόνου, αυτή τη φορά προσθέτοντας το μικρότερο crossover στη γκάμα της, το οποίο τοποθετείται κάτω από το περισσότερο «off» Mokka X και ποντάρει στους οπαδούς των παραδοσιακών χαρακτηριστικών της μάρκας

Το νέο Crossland X προορίζεται για αστικές περιοχές με μελετημένες εξωτερικές διαστάσεις, ενώ είναι ιδανικό και για ψώνια αλλά και εκδρομές. Με μήκος 4,21 μέτρα, είναι 16 εκατοστά μικρότερο από ένα Astra, αλλά ταυτόχρονα και 10 εκατοστά ψηλότερο. Τι περιλαμβάνει όμως στη φαρέτρα του; Το νέο μοντέλο συνοδεύεται από κάποιες καινοτομίες που έχουν ως στόχο να κάνουν την καθημερινή οδήγηση ασφαλέστερη, πιο άνετη και ευκολότερη. Έρχεται να τοποθετηθεί στη γκάμα της Opel κάτω από το Mokka X, βασίζεται σε προσθιοκίνητη πλατφόρμα του Ομίλου PSA και θα ανταγωνιστεί μοντέλα όπως το Renault Captur, το Peugeot 2008 και το Nissan Juke. Εξωτερικά το μοντέλο διατηρεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της γερμανικής φίρμας, με το μπροστινό μέρος να παραπέμπει σε εκείνο του Mokka X. Το αμάξωμα διαθέτει έντονες καμπύλες, αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα πλαϊνά προστατευτικά πλαστικά δίνουν μια "off road" αίσθηση στη συνολική εικόνα. Περισσότερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το πίσω τμήμα, με τα ψηλά τοποθετημένα φώτα και τη σχεδίαση της πέμπτης πόρτας. Επίσης, θετικά σχόλια αποσπά και η λωρίδα χρωμίου που διατρέχει το τόξο της οροφής και καταλήγει στην πίσω κολόνα.

Εσωτερικό
Μέσα στην καμπίνα η εικόνα είναι αρκετά γνώριμη, τόσο από το Astra όσο και το Mokka X, με τη μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος infotainment να παραμένει ψηλά στο κέντρο του ταμπλό. Η ποιότητα των μαλακών κυρίως υλικών, η μοντέρνα σχεδίαση, η πρακτικότητα και οι χώροι για μικροαντικείμενα, βρίσκονται όντως σε υψηλό επίπεδο. Κάθεσαι ψηλά, με εξαιρετική περιμετρική ορατότητα, έτοιμος να αποδράσεις από την πόλη και να φτάσεις στην εξοχή. Εργονομικά ατοπήματα δεν συναντήσαμε, ενώ η άνεση παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, με τους χώρους των πίσω επιβατών να είναι ιδιαίτερα άνετοι αναλογικά με τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις. Η καμπίνα του Crossland X είναι αλήθεια πως διαθέτει αρκετά στοιχεία που ενισχύουν και την πρακτικότητα. Έτσι για παράδειγμα, τα πίσω καθίσματα σύρονται κατά 150 χιλιοστά και ο χώρος αποσκευών των 410 λίτρων μπορεί να σκαρφαλώσει σε χωρητικότητα στα ευεργετικά 520 λίτρα.

Το Crossland X 1.6 CDTI ξεκινά από τα 19.900 ευρώ, (επίπεδο εξοπλισμού X-Cite) και περιλαμβάνει 6 αερόσακους, ESP με hill holder, cruise control, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, σύστημα Infotainment IntelliLink 4.0 με έγχρωμη οθόνη αφής 7'', χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, προβολείς ομίχλης, αυτόματους καθαριστήρες, αυτόματο φωτισμό με αναγνώριση τούνελ, σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από λωρίδα κυκλοφορίας, ηλεκτρικούς-θερμαινόμενους καθρέφτες, συνδεσιμότητα και online υπηρεσίες Opel OnStar με Wi-Fi Hotspot κλπ. Όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.
Ευρύχωρο εσωτερικό με πρακτικότητα και καλή ποιότητα κατασκευής, πλούσιο εξοπλισμό και όλα τα ηλεκτρονικά κομφόρ
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας πετρελαίου των 1,6 λίτρων προέρχεται από την οικογένεια της PSA, αποδίδει 99 ίππους στις 3.750 σ.α.λ., αλλά και 25,9 kgm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων ενώ οι επιδόσεις που χαρίζει στο μικρό crossover δεν βάζουν (και δεν χρειάζεται να βάλουν) φωτιά στην άσφαλτο. Εδώ μεγαλύτερη σημασία έχει η αξιοποίηση των αποθεμάτων ροπής, τόσο μέσα στην πόλη όσο και έξω από αυτή. Σαφώς και θα θέλαμε καλύτερες επιταχύνσεις εν κινήσει, γι' αυτό όμως ευθύνεται η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου, με τον επιλογέα να διαθέτει μεγάλες διαδρομές και μέτρια αίσθηση. Παρ' όλα αυτά ο κινητήρας δεν ακούγεται ιδιαίτερα, τραβάει εκεί που θα τον χρειαστείς και, το κυριότερο, καταναλώνει λίγο, γύρω στα 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Αρκεί να μην ρίχνεις υπερβολικά τις στροφές του κινητήρα, γιατί θα διαπιστώσεις εκεί μια σχετικά ράθυμη διάθεση.

Οδηγώντας
Στο δρόμο το μικρό crossover της Opel ρίχνει το μεγαλύτερο βάρος στην άνεση που παρέχει η ανάρτησή του, αλλά και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου που φτάνουν στην καμπίνα. Είναι εύχρηστο και ευκολοδήγητο, γεγονός που θα εκτιμήσουν οδηγοί και από τα δυο φύλα. Σε συνθήκες πίεσης, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά αυξημένες, με τις αντιδράσεις του αμαξώματος όμως να είναι προοδευτικές. Δεν σε εμπνέει να πας γρήγορα σε μια απαιτητική διαδρομή, ωστόσο, εκεί που θα κληθεί να χρησιμοποιηθεί, θα το κάνει με ασφάλεια. Η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή (όχι όμως από τις καλύτερες της κατηγορίας, καθώς το «διάβασμα» των ανωμαλιών του οδοστρώματος αφήνει κάποια μικρά κενά). Θετικά παρουσιάστηκαν και τα φρένα, τόσο σε αίσθηση, όσο και σε απόδοση. Το σύστημα διεύθυνσης δεν μεταφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού. Το Crossland X είναι φανερό πως απευθύνεται σε εκείνον τον οικογενειάρχη που δεν τρελαίνεται να οδηγεί, επιθυμεί όμως υψηλές υπηρεσίες σε όλα τα υπόλοιπα πεδία.
YΠEP
- Άνεση
- Χώροι
- Πρακτικότητα
- Εξοπλισμός
KATA
- Σύστημα διεύθυνσης
- Η αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων
Στο δρόμο δεν θα το λατρέψεις οδηγικά, αλλά θα εκτιμήσεις το επίπεδο άνεσης που προσφέρει
Συμπέρασμα
Το μικρότερο crossover της γερμανικής φίρμας είναι ποιοτικό, άνετο και ασφαλές, έχει μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις και γενναίους χώρους, μαζί με ένα πλουσιότατο επίπεδο βασικού εξοπλισμού. Το ντίζελ δεν είναι φτηνό, αλλά παράλληλα καταναλώνει λίγο και εμφανίζεται αρκετά πολιτισμένο. Δεν είναι από τα αυτοκίνητα που προσφέρουν οδηγική απόλαυση, αλλά δεν προβληματίζει και δεν αγχώνει τον οδηγό. Είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με την παραδοσιακή έννοια του όρου, που απευθύνεται σε πιο συντηρητικούς οδηγούς, χωρίς όμως να μένει πίσω στις σύγχρονες εξελίξεις σε ό,τι αφορά τη συνδεσιμότητα και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας.
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site http://www.opel.gr


  UP