ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το Opel Grandland X

Αποστολή στην ορεινή Αχαΐα         ..:: Πέμπτη, 09 Νοεμβρίου 2017 ::..
Σ' ένα περιβάλλον που κατεξοχήν ταιριάζει σ' ένα οικογενειακό αυτοκίνητο «ελευθέρου χρόνου», στα ορεινά της Αχαΐας πάνω από την Αιγείρα, η Opel οργάνωσε την πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου μικρομεσαίου αυτοκινήτου ελεύθερου χρόνου που συμπληρώνει τη γκάμα της, του Grandland X. Το αυτοκίνητο, που άρχισε ήδη να διατίθεται στην ελληνική αγορά, προσφέρεται σε τιμές που ξεκινούν από 24.500 ευρώ για το βενζινοκίνητο, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης για παρέκκλιση από λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας με έγχρωμη οθόνη αφής και χειριστήρια στο τιμόνι, online υπηρεσίες συνδεσιμότητας Opel OnStar, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Οι τιμές του ντίζελ ξεκινούν από 26.300 ευρώ.


Το Grandland X αποτελεί ίσως το πιο χαρακτηριστικό δείγμα για το πού μπορεί να οδηγήσει η ενσωμάτωση της Opel στο γκρουπ PSA, καθώς είναι βασισμένο στο ίδιο «δάπεδο» με το Peugeot 3008 και χρησιμοποιεί τα ίδια μηχανικά μέρη, διαφοροποιούμενο στη σχεδίαση του αμαξώματος και του εσωτερικού. Είναι σίγουρο ότι ένα μικρομεσαίο "SUV" έλειπε από τη γκάμα της Opel, καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες στην ευρωπαϊκή (και την ελληνική) αγορά. Και σίγουρα η γερμανική εταιρεία μπορεί να ελπίζει ότι θα της προσφέρει επιπλέον πωλήσεις, συμπληρώνοντας τη γκάμα των SUV/crossover που ήδη περιλαμβάνει τα μικρότερα Mokka X και Crossland X. Το νέο "SUV" της Opel έχει μήκος 4,477 μ., με μεταξόνιο που φτάνει τα 2.675 χιλιοστά. Διαστάσεις που εξασφαλίζουν επαρκή χώρο για μια οικογένεια και συμπληρώνονται από ένα μεγάλο χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 514 λίτρα. Η Opel φρόντισε επίσης να δημιουργήσει μια ποιοτική εικόνα στο εσωτερικό, με καλής ποιότητας υλικά, η οποία συμπληρώνεται με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει και αρκετά ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και οδηγικά βοηθήματα, όπως και τις online υπηρεσίες OnStar, ακόμα και στη «βασική» έκδοση.

Το αυτοκίνητο προσφέρεται με δύο κινητήρες του γκρουπ PSA, βενζινοκινητήρα 1.2 τούρμπο 130 ίππων και ντίζελ 1.6 120 ίππων, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Η Opel αναφέρει για το βενζινοκίνητο επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 11,6'' (10,9'' για το αυτόματο) και για το ντίζελ επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 11,8'' (12,2'' για το αυτόματο). Επίσης, όπως και το «αδελφό» μοντέλο Peugeot 3008, το Grandland X είναι μόνο προσθιοκίνητο και προσφέρεται προαιρετικά και μ' ένα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με πέντε διαφορετικές επιλογές λειτουργίας, ανάλογα με την επιφάνεια στην οποία κινείται. Το σύστημα προσαρμόζει την κατανομή ροπής στους εμπρός τροχούς, ενώ στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο προσαρμόζει και τις περιοχές των στροφών στις οποίες πραγματοποιούνται οι αλλαγές ταχυτήτων, όπως επίσης και την απόκριση του γκαζιού. Και φυσικά στην γκάμα του προαιρετικού εξοπλισμού περιλαμβάνεται μία μεγάλη λίστα οδηγικών βοηθημάτων, συστημάτων ασφαλείας και συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.
Η εκδήλωση προέβλεπε και οδήγηση του αυτοκινήτου από την Αθήνα μέχρι την ορεινή Αχαΐα, σε μια μικτή διαδρομή που περιελάμβανε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δρόμο (ορεινό στο μεγαλύτερο τμήμα του), αντιπροσωπεύοντας έτσι πολύ χαρακτηριστικά ένα ταξίδι στο ελληνικό περιβάλλον. Η πρώτη εντύπωση από την ποιότητα, την ηχομόνωση και την ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου είναι πολύ θετική και ανταποκρίνεται στις αυξημένες απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα καλό οικογενειακό αυτοκίνητο με τιμή πάνω από τον μέσο όρο των τιμών των (κατά κανόνα μικρών) αυτοκινήτων που πωλούνται σήμερα στην ελληνική αγορά. Η θέση οδήγησης και η εργονομία επίσης ικανοποιούν, όπως θα περίμενε κανείς από ένα γερμανό κατασκευαστή, ενώ οι χώροι είναι προφανώς παραπάνω από επαρκείς. Οι δύο κινητήρες, γνωστοί μας άλλωστε ήδη από το Peugeot 3008, ανταποκρίνονται απόλυτα στις ανάγκες του αυτοκινήτου, με πολύ καλή ροπή από χαμηλά που διευκολύνει την καθημερινή οδήγηση (ακόμα και ο βενζινοκινητήρας, με τον οποίο κινηθήκαμε με τρίτη ταχύτητα στο κιβώτιο σε ανηφορικά ορεινά κομμάτια). Προφανώς ο ντίζελ είναι πιο οικονομικός και ο βενζινοκινητήρας πιο εύστροφος και λιγότερο θορυβώδης. Τα φρένα δεν μας προβλημάτισαν στα ορεινά κομμάτια της διαδρομής, που είναι και τα πιο απαιτητικά, το τιμόνι ικανοποιεί επίσης, ενώ τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι χωρίς εκπλήξεις, με έναν ισορροπημένο συνδυασμό κρατήματος και άνεσης, που ταιριάζει στον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP