ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Alfa Romeo Stelvio - 2.0 280 HP

Όταν θέλουν, ξέρουν!         ..:: Σαββάτο, 04 Νοεμβρίου 2017 ::..

Οι Ιταλοί έβαλαν όλη τους την τέχνη και δημιούργησαν ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου που, εκτός από την ευρυχωρία και την υψηλή θέση οδήγησης που επιδιώκουν οι αγοραστές της κατηγορίας, προσφέρει και οδηγική απόλαυση, αντάξια της εικόνας και της παράδοσης της μάρκας

Στη δεκαετία που διανύουμε συντελείται μια πραγματική κοσμογονία στην αυτοκινητοβιομηχανία, με στερεότυπα δεκαετιών να εξαφανίζονται από τη μια μέρα στην άλλη, καθώς η Α.Μ. το αγοραστικό κοινό έχει αλλάξει ριζικά προτιμήσεις και προτεραιότητες. Αν κάποιος έλεγε πριν 20 χρόνια ότι η Alfa Romeo θα φτιάξει ένα «τζιπ», θα τον περνούσαν ίσως για γραφικό. Από τη στιγμή όμως που μπήκε σ' αυτό το παιχνίδι ήδη από την περασμένη δεκαετία η Porsche, αφουγκραζόμενη εγκαίρως τις αλλαγές στις αγοραστικές τάσεις, όλα τα στερεότυπα καταρρίφθηκαν και φτάσαμε στο σημείο να μάθουμε τον περασμένο μήνα ότι ακόμα και η Ferrari μάλλον πρόκειται να δημιουργήσει ένα SUV, κάτι που ο Σέρτζιο Μαρκιόνε έλεγε μόλις πρόσφατα ότι μόνο... πάνω από το πτώμα του πρόκειται να γίνει! Πώς να μείνει, λοιπόν, έξω από το παιχνίδι η Alfa Romeo, όταν όλοι οι ανταγωνιστές της παρουσιάζουν το ένα SUV μετά το άλλο; Και εγένετο Stelvio, κάτι που διευκολύνθηκε και από το γεγονός ότι δημιουργήθηκε μία νέα πλατφόρμα της εταιρείας για μεγαλύτερα αυτοκίνητα, που χρησιμοποιήθηκε και για τη δημιουργία της Giulia. Πάνω σ' αυτήν «χτίστηκε» και η Stelvio, ένα μεσαίο SUV μήκους 4,68 μ., με τη σχεδιαστική προσωπικότητα που επίσης θα περίμενε κανείς από μία Alfa. Το ερώτημα, λοιπόν, γι' αυτόν που την οδηγεί για πρώτη φορά, είναι κατά πόσο το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται στον σπορ χαρακτήρα που αναπόφευκτα περιμένει κανείς από οποιαδήποτε Alfa Romeo, ό,τι σχήμα κι αν έχει!

Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου δεν αφήνουν περιθώρια για αμφιβολίες σχετικά με τους καλούς χώρους που προσφέρει για τους επιβάτες και οι οποίοι ανταποκρίνονται πολύ καλά στις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας. Μπορεί να μην είναι κορυφαίοι και να μην κάθεσαι πίσω σταυροπόδι, αλλά σ' αυτή την κατηγορία πλέον τα αυτοκίνητα έχουν μεγαλώσει τόσο κι εξυπηρετούν τόσο άνετα τέσσερις επιβάτες, που η αναφορά στους χώρους έχει πολύ λιγότερη σημασία απ' ότι στο παρελθόν. Αντίστοιχα, πολύ καλός είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 525 λίτρα. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, το κάθισμα στηρίζει σωστά το σώμα και η εργονομία των χειριστηρίων και των διακοπτών δεν προβληματίζει, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι το μικρό πίσω παρμπρίζ και οι μεγάλες πίσω κολόνες περιορίζουν την ορατότητα προς τα πίσω. Μία περίοδος εξοικείωσης θα χρειαστεί επίσης για να συνηθίσει κανείς τον τοποθετημένο αρκετά προς τα πίσω μοχλό των φλας, έτσι ώστε να τοποθετηθούν μπροστά απ' αυτόν στο τιμόνι τα τεράστια "paddles" που χρησιμοποιούνται για τις χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων στο αυτόματο κιβώτιο.

Τους χώρους για μικροπράγματα θα τους χαρακτηρίζαμε επαρκείς, ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ προσεγμένη (κάτι που διαπιστώνει κανείς και κατά την κίνηση του αυτοκινήτου, που δείχνει άκαμπτο και γεροδεμένο), χωρίς πάντως και να φτάνει στην αίσθηση χρηματοκιβωτίου που προσφέρουν οι ανταγωνιστικές γερμανικές κατασκευές. Η τιμή αυτής της πιο δυνατής από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις της Stelvio ξεκινάει από 62.800 ευρώ, με ένα εξαιρετικά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα επιλογής τρόπο οδήγησης DNA, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προβολείς με ξένον, cruise control, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, προβολείς ομίχλης, σύστημα πολυμέσων με θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας, που θεωρούμε περίεργη επιλογή για ένα τετρακίνητο SUV, το οποίο υποτίθεται μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς και για (έστω και όχι «άγρια») κίνηση εκτός δρόμου.
Ευρύχωρο και πολύ προσεγμένο σε υλικά και διάκοσμο είναι το εσωτερικό και ιδιαίτερα πλούσιος ο εξοπλισμός
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας αποδίδει 280 ίππους, προσφέροντας στο αυτοκίνητο τις εξαιρετικές επιδόσεις που θα περίμενε κανείς από μια τόσο ακριβή Alfa Romeo (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7''). Ένας κινητήρας πολύ δυνατός, εύστροφος και με άφθονη ροπή σ' ένα μεγάλο εύρος στροφών, επιταχύνει πολύ γρήγορα το αυτοκίνητο σε κάθε πάτημα του γκαζιού και ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στην σπορ εικόνα της μάρκας. Κάτι στο οποίο συμβάλλει και η ιδανική συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων της ZF, που είναι γρήγορο και με πολύ ομαλές αλλαγές. Σ' αυτόν τον τομέα λοιπόν το στοίχημα έχει κερδηθεί και η Stelvio προσφέρει την αίσθηση και τις επιδόσεις που θα έπρεπε να έχει ένα αυτοκίνητο της Alfa Romeo. Η κατανάλωση φυσικά είναι αυξημένη, η παραγωγή 280 ίππων απαιτεί και την αντίστοιχη κατανάλωση ενέργειας και στην πόλη δύσκολα μπορεί κανείς να κατεβάσει την ένδειξη του υπολογιστή ταξιδιού κάτω από τα 15 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Εκεί βεβαίως που περιμένει κανείς να δει τί διαφορετικό μπορεί να προσφέρει ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου από την Alfa Romeo σε σχέση με ένα «κοινό» SUV που αγοράζει κανείς για να μεταφέρει την οικογένειά του, είναι στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο και στην αίσθηση και την οδηγική απόλαυση που προσφέρει στον οδηγό. Κι εκεί οι Ιταλοί έβαλαν όλη τους την τέχνη και πέτυχαν το στόχο στο κέντρο! Με μια λέξη το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό και, παρά το μέγεθος και το αυξημένο ύψος του από το έδαφος, η οδήγησή του είναι πραγματική απόλαυση. Με ένα τιμόνι «ξυράφι» (η αίσθηση του οποίου ρυθμίζονται και από το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης DNA), ο οδηγός ρυθμίζει την τροχιά του αυτοκινήτου με απόλυτη ακρίβεια, στρίβει όπως ακριβώς θέλει και δεν αιφνιδιάζεται από περίεργες αντιδράσεις στα όρια της πρόσφυσης. Αρωγός του το σύστημα τετρακίνησης (που διαθέτει και λειτουργία Torque Vectoring, με την τοποθέτηση δύο συμπλεκτών στο πίσω διαφορικό, ώστε να ελέγχεται ξεχωριστά η μετάδοση ροπής σε κάθε τροχό), το οποίο είναι γρήγορο και ανταποκρίνεται άμεσα στη μείωση της πρόσφυσης σε κάποιον από τους τροχούς, μεταφέροντας την ροπή στους άλλους. Αρκεί να παραμείνεις στο γκάζι όταν πλησιάζουν τα όρια της πρόσφυσης, για να διαπιστώσεις ότι υπάρχουν ακόμα περιθώρια μέχρι να αρχίσει η υποστροφή.

Τα καλά φρένα ολοκληρώνουν τη συνολικά πολύ καλή εικόνα που σχηματίσαμε για το αυτοκίνητο. Μοναδικό στοιχείο που το διακρίνει από ένα καθαρόαιμο σπορ είναι το αυξημένο ύψος, που αναπόφευκτα έχει ως αποτέλεσμα και μεγαλύτερες κλίσεις στις γρήγορες στροφές από ένα παραδοσιακό σπορ κουπέ ή σεντάν. Γι' αυτό θα λέγαμε ότι μας θυμίζει περισσότερο GTI, παρά καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο, κάτι άλλωστε που δύσκολα θα περίμενε κανείς από ένα SUV. Σε ό,τι αφορά την άνεση, κανένα SUV δεν διακρίνεται σε αυτόν τον τομέα αν το συγκρίνεις με ένα σεντάν γοήτρου, αλλά η Stelvio βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας και θα χαρακτηρίζαμε την άνεση που προσφέρει αποδεκτή για να μην γίνεται το αυτοκίνητο κουραστικό στο ταξίδι.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Εξοπλισμός
- Ακαμψία - προσεγμένη ποιότητα
- Σχεδιαστική προσωπικότητα
KATA
- Κατανάλωση
- Έλλειψη ρεζέρβας
Με ένα ακριβέστατο τιμόνι, ένα πολύ δυνατό κινητήρα, ένα σύστημα τετρακίνησης με άμεση απόκριση κι ένα πολύ καλά στημένο πλαίσιο, η Stelvio είναι ένα από τα ελάχιστα "SUV" που προσφέρουν οδηγική απόλαυση
Συμπέρασμα
Χωρίς να προδώσει την παράδοσή της και να ξεφύγει από την εικόνα του κατασκευαστή αυτοκινήτων με σπορ χαρακτήρα, η Alfa Romeo ανταποκρίθηκε στις ανάγκες των καιρών. Δημιούργησε ένα εξαιρετικό μεσαίο SUV, που μπορεί να διεκδικήσει με αξιώσεις μια καλή θέση στην premium κατηγορία, προσελκύοντας ιδιαίτερα αυτούς που δεν θέλουν αγοράζοντας ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου γιατί έτσι τους επιβάλλουν οι ανάγκες τους, να απεμπολήσουν την οδηγική απόλαυση. Δεν έχει μόνο το σήμα της Alfa Romeo, είναι πραγματική Alfa Romeo!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.alfaromeo.gr


  UP