ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Peugeot 3008 - 1.6 BlueHDi 120 EAT6

Χαλαρά και ξεκούραστα!         ..:: Σαββάτο, 04 Νοεμβρίου 2017 ::..

Η έκδοση του 3008 με το εξελιγμένο ημιαυτόματο κιβώτιο, που έχει απρόσμενα ομαλή λειτουργία και δεν είναι υπερβολικά αργό, προσφέρει μία παράμετρο εύκολης και ξεκούραστης οδήγησης σ' ένα συνολικά πολύ καλό αυτοκίνητο, ευρύχωρο, καλοφτιαγμένο και πλούσια εξοπλισμένο, που χαρακτηρίζεται από καλό συνδυασμό άνεσης και καλής οδικής συμπεριφοράς και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες

Η Peugeot επιμένει εδώ και κάμποσα χρόνια στη χρησιμοποίηση «απλών» ημιαυτόματων κιβωτίων (χωρίς διπλό συμπλέκτη δηλαδή) ως μίας αξιόπιστης και όχι ακριβής εναλλακτικής λύσης για όσους θέλουν να απαλλαγούν από το χειρισμό του συμπλέκτη στις αλλαγές ταχυτήτων, για πιο ήρεμη και ξεκούραστη οδήγηση. Και η αλήθεια είναι ότι στη διάρκεια αυτών των ετών κατάφερε να εξελίξει σημαντικά τη συγκεκριμένη λύση, σε βαθμό που να την χρησιμοποιεί και σε αυτοκίνητα που δεν είναι λύσεις ευκαιρίας από πλευράς τιμής, αλλά προβάλλουν και ενισχύουν την εικόνα της μάρκας, όπως το νέο 3008. Σ' αυτό το αυτοκίνητο η γαλλική εταιρεία προσφέρει και την δυνατότητα επιλογής όχι με το στάνταρ εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά με ένα ημιαυτόματο εξάρι, στην έκδοση μάλιστα Active Grip η οποία διεκδικεί και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες, για τις οποίες ένα αυτόματο κιβώτιο (έστω και... «ημι»αυτόματο) προσφέρει κάποια πλεονεκτήματα σε σχέση με το χειροκίνητο.

Εσωτερικό
Το 3008 το έχουμε ήδη δοκιμάσει με το συγκεκριμένο κινητήρα ντίζελ των 120 ίππων και η συγκεκριμένη έκδοση δεν διαφέρει σε τίποτε άλλο εκτός από το κιβώτιο. Οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου και το μεταξόνιο των 2.675 χιλιοστών προδιαθέτουν για τους πολύ καλούς χώρους που προσφέρει το εσωτερικό του για 4 επιβάτες, οι οποίοι κάθονται πολύ άνετα, με αρκετό «αέρα» για τα πόδια και το κεφάλι τους. Ταυτόχρονα, ένας μεγάλος χώρος αποσκευών (520 λίτρα) ορίζει εμφατικά τον οικογενειακό χαρακτήρα του 3008, που είναι προφανές ότι μπορεί να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς. Πέρα από τους χώρους όμως, το εσωτερικό ικανοποιεί συνολικά με τη λειτουργικότητα και την πρακτικότητά του, προσφέροντας ένα μεγάλο αριθμό από θέσεις αποθήκευσης για μικροπράγματα, αλλά και μία πολύ καλή θέση οδήγησης. Χαρακτηριστικό της προσοχής που δόθηκε σε όλες τις λεπτομέρειες είναι το γεγονός ότι, σε μια ασυνήθιστη επιλογή με βάση το παρελθόν της Peugeot, η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι συνεχής και όχι κλιμακωτή, επιτρέποντας έτσι (σε συνδυασμό και με τις πολλές άλλες ρυθμίσεις που προσφέρονται) να βρει κάθε οδηγός με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει.

Η ογκώδης κεντρική κονσόλα που «περιβάλλει» τον οδηγό τού δημιουργεί μία οδηγοκεντρική αίσθηση, το γνωστό πλέον μικρό τιμόνι των Peugeot βρίσκεται κάτω από τον πίνακα οργάνων, επιτρέποντας την ανεμπόδιστη ορατότητα του οδηγού προς αυτά, ενώ πολύ ενδιαφέρουσα είναι η επιλογή του ψηφιακού πίνακα οργάνων που προσφέρει τη δυνατότητα διαρρύθμισης των απεικονίσεών του όπως προτιμάει ο οδηγός. Προσεγμένη είναι επίσης και η ποιότητα κατασκευής, όπως και ο διάκοσμος του αυτοκινήτου και η μοναδική μας παρατήρηση είναι ότι οι μεγάλες πίσω «κολόνες» αφήνουν κάπως αυξημένα κενά στην ορατότητα προς τα πίσω, κυρίως προς το πλάι του αυτοκινήτου. Η τιμή του 3008 1.6 BlueHDi EAT6 των 120 ίππων με το ημιαυτόματο κιβώτιο ξεκινάει από 31.600 ευρώ με ένα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder και Advanced Grip Control με 5 επιλογές λειτουργίας, ανάλογα με την επιφάνεια κίνησης, 6 αερόσακους, σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης για ακούσια αλλαγή λωρίδας, σύστημα ελέγχου κατάβασης, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα κι καθαριστήρες, cruise control, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Για μια ακόμη φορά μας ικανοποίησε απόλυτα το ευρύχωρο, λειτουργικό, προσεγμένο ποιοτικά, σύγχρονο τεχνολογικά και πολύ καλά εξοπλισμένο εσωτερικό του νέου 3008
Κινητήρας-κιβώτιο
Την συγκεκριμένη έκδοση του 3008 κινεί ο πολύ καλός ντίζελ 1.6 της Peugeot σε έκδοση 120 ίππων. Ένας κινητήρας απολύτως επαρκής για το αυτοκίνητο, ελαστικός και δυνατός, που προσφέρει πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις (η Peugeot αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,6'', αντί για τα 11,2'' της έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο) οι οποίες εξασφαλίζουν και αντίστοιχα ασφαλή προσπεράσματα. Το εξάρι ημιαυτόματο κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση και είναι ιδιαίτερα εξελιγμένο σε σχέση με παλαιότερες αντίστοιχες λύσεις τις Peugeot, προσφέροντας ασυνήθιστα ομαλές αλλαγές για ημιαυτόματο χωρίς διπλό συμπλέκτη (αν και κάπως πιο αργές), δυνατότητα «κατεβάσματος» δύο ταχυτήτων σ' ένα βαθύ πάτημα του γκαζιού που υπονοεί επιθυμία για γρήγορη επιτάχυνση και γενικά συνδυάζεται πολύ καλά με τον κινητήρα. Προσφέρει επίσης και μια επιλογή "Sport" με το πάτημα ενός κουμπιού στην κεντρική κονσόλα, η οποία μεταβάλλει τη χαρτογράφηση της λειτουργίας του, αλλάζοντας ταχύτητες σε υψηλότερες στροφές και κατεβάζοντας πιο άμεσα όταν ο οδηγός πατάει το γκάζι. Το ενδιαφέρον είναι ότι, αν και θεωρητικά η συγκεκριμένη έκδοση έχει την ίδια κατανάλωση στην πόλη με την έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο (και ελαφρά υψηλότερη στον ανοικτό δρόμο) στην πράξη αποδείχθηκε πιο οικονομική, κατά 0,5 ως 1 λίτρο/100 χλμ., προφανώς γιατί μέσα στην πίεση που δημιουργεί η κίνηση στην πόλη κανένας οδηγός δεν κάνει τον κόπο να ψάχνει για τις ιδανικές αλλαγές, ενώ το αυτόματο σύστημα λειτουργεί πάντα έτσι που να αξιοποιεί με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο τις δυνατότητες του κινητήρα.

Οδηγώντας
Το 3008 προσφέρεται μόνο σε προσθιοκίνητη έκδοση, με κάποιες όμως ιδιομορφίες που αφήνουν περιθώρια και για ορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες, τις οποίες η Peugeot υπερασπίζεται με ένα επιχείρημα που δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει: η γαλλική εταιρεία κέρδισε πέρσι το φημισμένο ράλι Ντακάρ, αγώνα κατεξοχήν εκτός δρόμου με διαδρομές που περιλαμβάνουν ακόμα και... αμμόλοφους, με ένα αυτοκίνητο με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς (στη συγκεκριμένη περίπτωση στους πίσω). Το αυτοκίνητο, λοιπόν, έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που φτάνει τα 21,9 εκατοστά, έχει ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Advanced Grip Control) με 5 προγράμματα λειτουργίας, ανάλογα με το έδαφος στο οποίο κινείται, ενώ στις εκδόσεις με Advanced Grip Control (δηλαδή όλες εκτός από τις δύο βασικές με τον βενζινοκινητήρα 1.2 και τον ντίζελ 1.6 των 100 ίππων) έχει και στάνταρ λάστιχα εκτός δρόμου (M+S) και σύστημα ελέγχου κατάβασης σε μεγάλες κατωφέρειες. Ενώ και το ημιαυτόματο κιβώτιο συμβάλλει στην πραγματοποίηση ομαλών αλλαγών, χωρίς «σκορτσαρίσματα» του κινητήρα ή «πατινάρισμα» του συμπλέκτη.

Από εκεί και πέρα, σε ό,τι αφορά την άσφαλτο, η συμπεριφορά του χαρακτηρίζεται από μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης και μία άνεση σαφώς καλύτερη του μέσου όρου, στοιχείο προφανώς ιδιαίτερα σημαντικό ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Απλώς τα λάστιχα M+S είναι λίγο περισσότερο θορυβώδη από τα ασφάλτινα, όχι όμως υπερβολικά ώστε να γίνονται ενοχλητικά, ενώ από την άλλη πλευρά προσφέρουν βεβαίως το πλεονέκτημα της βελτίωσης της υποστήριξης και κάποιων εκτός δρόμου δυνατοτήτων για το αυτοκίνητο (γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι για την εκτός δρόμου κίνηση τα κατάλληλα λάστιχα είναι εξίσου σημαντικά με την τετρακίνηση). Κι επειδή το 3008 είναι... Peugeot, η άνεση που προσφέρει συνδυάζεται με μία πολύ ασφαλή οδική συμπεριφορά, απολύτως προβλέψιμη, με προοδευτική υποστροφή στην πίεση και ουδέτερες αντιδράσεις, όπως και με κάπως αυξημένες κλίσεις στις στροφές λόγω ύψους, οι οποίες όμως δεν δημιουργούν φαινόμενα μεταφοράς βάρους. Επίσης ικανοποιεί απολύτως το τιμόνι (που είναι αρκετά γρήγορο λόγω του μικρού μεγέθους του και γι' αυτό χρειάζεται ένα μικρό χρόνο προσαρμογής, ώστε να μην κάνει ο οδηγός απότομες «τιμονιές»), ενώ αποτελεσματικά είναι και τα φρένα. Συνολικά, λοιπόν, πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ευκολοδήγητο, ευχάριστο στην οδήγηση και ασφαλές αυτοκίνητο που, πιστό στην παράδοση της γαλλικής εταιρείας, προσφέρει ένα πολύ ισορροπημένο συνδυασμό άνεσης και καλής οδικής συμπεριφοράς, αυτό που είναι το ζητούμενο δηλαδή σε κάθε καλό οικογενειακό αυτοκίνητο.
YΠEP
- Κινητήρας
- Χώροι
- Συνδυασμός συμπεριφοράς-άνεσης
- Προσεγμένη ποιότητα
- Λειτουργικότητα εσωτερικού
- Στάνταρ λάστιχα M+S
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
KATA
- Περιορισμός της ορατότητας προς τα πίσω από τις φαρδιές «κολόνες»
- Πιο αργές αλλαγές σε σχέση με τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη
Ο ντίζελ 1.6 των 120 ίππων προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση, η ισορροπία ανάμεσα στην καλή οδική συμπεριφορά και την άνεση είναι σωστά επιλεγμένη, ενώ υπάρχουν και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες
Συμπέρασμα
Το έχουμε ήδη γράψει ότι θεωρούμε το 3008 ένα πολύ καλό αυτοκίνητο και μία ισχυρή παρουσία στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, ευρύχωρο, ποιοτικό, πλούσια εξοπλισμένο, ασφαλές στο δρόμο και οικονομικό, ενώ προσφέρει τη δυνατότητα να κινηθεί κανείς και λίγο έξω από την άσφαλτο χάρη στα εξελιγμένα ηλεκτρονικά του και τα λάστιχα M+S. Θα τονίσουμε όμως εδώ ότι η συγκεκριμένη έκδοση με το ημιαυτόματο κιβώτιο μας άρεσε απρόσμενα, παρά το γεγονός ότι δεν είμαστε φανατικοί οπαδοί τον αυτόματων κιβώτιο γενικώς (με την εξαίρεση ίσως των καλών κιβωτίων διπλού συμπλέκτη). Ίσως αυτό να οφείλεται και στο γεγονός ότι όταν είχαμε το αυτοκίνητο στη διάθεσή μας βρεθήκαμε και σε συνθήκες ολισθηρής επιφάνειας και εκτιμήσαμε ιδιαίτερα την ευκολία και την ασφάλεια που προσέφεραν το Advanced Grip Control και τα λάστιχα M+S, με το ημιαυτόματο κιβώτιο να διευκολύνει ακόμα περισσότερο την οδήγηση του αυτοκινήτου και την προσήλωσή του οδηγού στο δρόμο. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό των περισσότερων αυτοκινήτων που προσφέρουν διάφορα επίπεδα δυνατοτήτων για κίνηση έξω από την άσφαλτο, ότι οι οδηγοί τους συνήθως δεν γνωρίζουν και δεν εκτιμούν τις δυνατότητες που έχουν τα αυτοκίνητα τους, μέχρι τη στιγμή που θα τις χρειαστούν!
Πάνος Φιλιππακόπουλος
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.peugeot.gr


  UP